بیانیه شورای هماهنگی اصلاحات استان اصفهان در اعتراض به رد صلاحیت ها


با اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها صورت گرفت؛

مگراین اعتراض به رد صلاحیت شدگان نامزدان مدعی اصلاح طلب می تواند جواب داشته باشد.چون زیرپای ردصلاحیت کنندگان  محکم است چون  ازسوی مراکزاصلی قدرت حمایت می شوند؟

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در اعتراض به رد صلاحیت های انتخابات شورای شهر بیانیه ای صادر کرد.
 به گزارش ایلنا از اصفهان، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در اعتراض به رد صلاحیت های انتخابات شورای شهر بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:
با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان متاسفانه شاهد ردصلاحیت شمار زیادی از نامزدهای جبهه اصلاحات و به ویژه جوانان شایسته و بانوان ارجمند اصلاح‌طلب در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها بودیم.
متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از این چهره‌های ارزشمند به دلایل سیاسی، سلیقه‌ای و گاهی نیز با فشارهای بیرونی و به استناد عنوان موهوم و غیرقانونی گزارش‌های مردمی ردصلاحیت شده‌اند که مصداق بارز پایمال کردن حقوق شهروندی مردم و داوطلبان به شمار آمده و با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حق‌الناس دانستن انتخابات در تعارض است.
"شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان" ضمن دعوت از همه نامزدهایی که صلاحیت‌شان مورد تایید هیات‌های نظارت شهرستان قرار نگرفته، به اعتراض مستند در مراجع فرادستی و به ویژه هیات مرکزی نظارت مستقر در مجلس شورای اسلامی، به این عزیزان اطمینان می‌دهد که این شورا تاکنون پی‌گیری‌ها و رایزنی‌های خود را برای احقاق حق این عزیزان انجام داده و از این پس نیز از هرگونه پی‌گیری و کمک در حد وسع خود دریغ نخواهد کرد.
 "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان" همچنین به جد انتظار دارد که هیات نظارت استان و نیز هیات مرکزی نظارت صرفا بر اساس موازین قانونی و حق و عدل و بدون جهت‌گیری سلیقه‌ای و جناحی در ردصلاحیت‌ها بازنگری کرده و افراد شایسته را به روند انتخابات بازگرداند.
همچنین از دولت جمهوری اسلامی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای گران‌قدر "فراکسیون امید" می‌خواهیم که با اصلاح و تفسیر قانون انتخابات، راه دخالت‌های سلیقه‌ای و جناحی را در بررسی صلاحیت نامزدها ببندند و افراد فقط و فقط با حکم دادگاه‌های صالحه از حقوق شهروندی و اجتماعی خود در نامزدی انتخابات، محروم گردند.
امیدواریم از این پس حق داوطلبان به عنوان "حق‌الناس" غیرقابل چشم‌پوشی مورد رعایت قرار گرفته، شاهد دخالت دیدگاه‌های بسته جناحی در ردصلاحیت هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی نباشیم.