مقابله با ريزگردها نخستين مطالبه مردم خوزستان از رئيس جمهور آينده است

    امام جمعه موقت اهواز: مقابله با ريزگردها نخستين مطالبه مردم خوزستان از رئيس جمهور آينده است4 اردیبهشت - 96
چرا امام جمعه های اهواز همچون طوطی ازهمدیگر تقلید می کنند .چون تاهوای خوزستان آلوده و ریزگردها فعال می شوند .چون پیش زمینه ازدوران جنگ خانمانسوز موهبت الهی ایران وعراق دارد ولی یقه روحانی ودولت وی را می گیرند وکاری به کارگزارونهادهای دیگر جکومتی و ....ندارند. جالب اینکه باور به شاف م اخانم دارد که معجزه می کند .چون   حل مشکل محیط زیست رابرعهده رئیس جمهورآینده یا آخونددژخیم رئیسی دانسته است؟

امام جمعه موقت اهواز، مهم ترين مطالبه مردم خوزستان را از رئيس جمهوري آينده، سالم سازي محيط زيست اين استان و مقابله درست و منطقي و جدي با معضل ريزگردها دانست.
    آيت الله محسن حيدري در جمع مردم اهواز اظهار کرد: مردم خوزستان مطالباتي از نامزدهاي رياست جمهوري که در صورت پيروزي هر کدام از آنها بايد پاسخگو باشند.

    آيت الله حيدري نخستين مطالبه مردم خوزستان را از رئيس جمهوري آينده سالم سازي محيط زيست اين استان و مقابله درست و منطقي و جدي با ريزگردها دانست.وي افزود: محيط زيست در خوزستان در آستانه بحران و يا وارد بحران شده و ريزگردها و گرد و غبار نشانه بارز اين بحران است و ريزگردها و گرد و غبار حاصل انتقال آب هستند.

    وي با بيان اينکه مقابله با ريزگردها نبايد به نهالکاري و مالچ پاشي محدود شود تاکيد کرد: منشاء گرد و غبار در خوزستان به ويژه اهواز، خشک شدن مراتع، زمين هاي کشاورزي و تالاب ها در اثر انتقال آب از سرشاخه رودخانه هاي خوزستان است بنابراين راهکار اساسي بازگرداندن آب به کانون هاي ريزگرد در خوزستان است.

    عضو مجلس خبرگان، نهالکاري در کانون هاي ريزگرد را يک راه حل انحرافي دانست و افزود: وسعت کانون هاي داخلي گرد و غبار در خوزستان در حدود 600 هزار هکتار است که قرار است حدود 30 هزار هکتار آن (5 درصد) در پنج سال نهالکاري شود و امسال هفت هزار هکتار نهالکاري در دستور کار است؛ به اين معني که مردم خوزستان براي نهالکاري اين کانون ها بايد نيم قرن منتظر بمانند.

    وي با اشاره به ديدار خود با رهبرمعظم انقلاب در حاشيه اجلاسيه چندي پيش خبرگان اظهار کرد: به رهبري عرض کردم تفقد شما مرهمي براي مردم خوزستان بود اما طرح نهالکاري که مسئولان دارند اجرا مي کنند، راهکار اصلي ريزگردها نيست و بايد آبي که از سرشاخه هاي کارون انتقال داده مي شود را برگردانند. زيرا که براي نهال کاري 5 درصد از کانون هاي ريزگرد 5 سال زمان نياز است و براي نهال کاري 100 درصد کانون بايد يک قرن صبر کنيم تا مشکل ريزگردها حل شود.

    آيت الله حيدري افزود: به رهبري عرض کردم که طرح هاي انتقال آب به ويژه ساخت چهار سد روي رودخانه کرخه باعث تعطيل شدن طرح کشاورزي 550 هزار هکتاري مي شود و در اين ديدار رهبري فرمودند که نظر من احياي 2 ميليون هکتار از زمين هاي حاصلخيز خوزستان بوده، نه 550 هزار هکتار.

    وي تجديد نظر در اجراي طرح هاي انتقال آب را ديگر مطالبه مردم خوزستان عنوان کرد و گفت: بر اساس نظر رهبري مطالبه سوم مردم خوزستان احياي 2 ميليون هکتار از زمين هاي اين استان است.

    وي با بيان اينکه اجراي رويه منصفانه در بکارگيري نيروهاي بومي، ديگر مطالبه مردم خوزستان است تاکيد کرد: در ساير استان ها 50 درصد از نيروهاي مورد نياز هر طرح به بومي هاي منطقه، 30 درصد به نيروهاي همان استان و در صورت لزوم 20 درصد را به نيروهاي خارج از استان اختصاص مي دهند اما در خوزستان اين رويه برعکس است و 80 درصد از نيروها از خارج از استان تامين مي شود که از دولت مي خواهيم اين رويه را تغيير دهد تا شاهد بيکاري جوانان تحصيلکرده خوزستان نباشيم.

    وي افزود: نرخ بيکاري در خوزستان 25 درصد است.

    امام جمعه موقت اهواز همچنين رعايت شايسته سالاري را از ديگر مطالبات خوزستان برشمرد و افزود: از تبعيض و تنگ نظري قوميتي بايد اجتناب شود زيرا همه اقوام خوزستان مسلمان و شيعه هستند و دادن فرصت هاي شغلي به همه افراد، روحيه همگرايي و وحدت را در بين مردم بوجود مي آورد.