سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری "مجلس و مردم پاکستان مانع بدنامی کشورشان شوند"

 روزی نامه ی حکومتی جمهوری  اسلامی 2 شنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1396
سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری "مجلس و مردم پاکستان مانع بدنامی کشورشان شوند"
روزی نامه جمهوری اسلامی و مقاله نویسانش همچون مأموران نوارمرزی ای اند که مأموریت دارند با شدت مرز را کنترل کنند تاغریبه واردکشور نشود. مشروط براینکه مرزهای ترسیم شده برای شان نه مرزهای کشور باکشورهای همسایه است که فراتراز مرزهای ایران می شود .چون  ادامه  ی  نوارمرزی شامل مرزهای عراق وسوریه و لبنان ویمن و... می شود. برای همین براساس تِز ِ پاسداران که می گویند بایددربرون مرز به جای درون خانه بادشمن جنگید .پس پاسداران به خود حق داده اند همراه با حزب الشیطان در کشورهای نامبرده حضور نظامی داشته باشد واقدام به عملیات جنگی و تروریستی کنند. بنابراین هر نیرو یاکشوری که مخالف این سیاست تجاوزگرانه باشد و به خواهد از مخالفان سوری وعراقی و رئیس جمهور یمن حمایت کند .متهم به مزدور و.... می شود .
 لذابی جهت نیست که مقاله نویس اکنون ازجایگاه رهبر ولی فقیه رهبرمستضعفان جهان آشکارادرامورداخلی پاکستان مداخله جویی کرده است .چون ازموضع سخنگوی مجلس ووکیل مدافع مردم پاکستان توصیه کرده مجلس و مردم پاکستان مانع بدنامی کشورشان شوند. چون قراراست پاکستان هم به ائتلاف عربستان درمبارزه با حوثی های یمنی به پیوندد که ازسوی پاسداران مسلح وتقویت و پشتیبانی می شوند. 

دولت و ارتش پاکستان در یک اقدام هماهنگ، مجوز مزدوری ژنرال راحیل شریف برای ائتلاف جنگ طلبی سعودی علیه یمن را صادر کردند.
وزارت دفاع پاکستان با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت فرمانده سابق ارتش پاکستان قرار است به مدت سه سال فرماندهی ائتلاف نظامی سعودی علیه یمن را برعهده بگیرد. نخستین ارزیابی از همین بیانیه این است که نه تنها فرماندهان قبلی ائتلاف دو ساله به وضوح پذیرفته‌اند که در انجام ماموریت‌های محوله ناکام بوده‌اند و شکست خورده اند، بلکه حتی ژنرال راحیل شریف هم پیشاپیش کمترین امیدی به پیروزی زودهنگام ندارد و مطابق پیش‌بینی وی، قرار است جنگ یمن حداقل 5 ساله شود و در عین حال، هیچ تضمینی برای خاتمه جنگ پس از 5 سال هم نیست. این اقدام مشترک دولت و ارتش پاکستان با توجه به موضع رسمی و قطعی مجلس پاکستان علیه هرگونه مشارکت این کشور در جنگ تجاوزکارانه علیه یمن به منزله مخالفت آشکار با نمایندگان مردم پاکستان خیانت به ملت به خاطر دریافت مشتی دلارهای نفتی عربستان ارزیابی می‌شود و احتمال می‌رود با مخالفت جدی مجلس و مردم غیرتمند پاکستان مواجه گردد. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که رژیم آل سعود از همان ابتدای جنگ تجاوزکارانه علیه مردم مظلوم یمن تلاش کرد تا پاکستان را در ائتلاف کاغذی شامل 10 کشور قرار دهد و نظامیان پاکستانی را به عنوان پیاده نظام ائتلاف جنایتکارانه سعودی در اعماق خاک یمن قربانی کند. در آن زمان، با هوشیاری نمایندگان مجلس پاکستان، این توطئه در نطفه خفه شد ولی بوق‌های تبلیغاتی سعودی مدعی شدند که یمن در فکر تعرض به حرمین شریفین و اشغال مکه و مدینه است و سعی دارد بر سرزمین حجاز حاکم شود. در همان زمان ریاض در فکر آن بود که با این حیله تبلیغاتی، سایر کشورها را برای پیوستن به ائتلاف جنگ افروز سعودی متقاعد سازد. لکن موضوع رسمی پاکستان که توسط همین ژنرال «راحیل شریف» رئیس وقت ستاد ارتش پاکستان، در سفر به ریاض به اطلاع مقامات ارشد سعودی رسید، حاوی این موضع بود که امروزه نشانه‌ای از تعرض و یا حتی تدارک تعرض علیه حرمین شریفین به چشم نمی‌خورد، اما اگر زمانی چنین خطری وجود داشته باشد، نه تنها ارتش بلکه همه مردم پاکستان برای حفاظت از حرمین شریفین پیشقدم خواهند شد. همین موضع قوی، روشن و درعین حال صریح، ظاهراً در آن مقطع زمانی، مسئله را موقتاً مسکوت گذاشت. ولی با آشکار شدن ابعاد عظیم شکست و ناکامی ائتلاف بدنام سعودی و فشار افکار عمومی منطقه و جهان علیه ریاض، اکنون سعودی‌ها یکبار دیگر دست به کار شده‌اند تا بلکه تصمیم تازه‌ای بگیرند.
سعودی‌ها تاکنون امیدوار بودند که با فرماندهی ائتلاف، هرگونه پیروزی احتمالی را به نام خود ثبت کنند ولی با اطمینان از شکست و ناکامی خود، اکنون مایلند شکست‌ها را به نام دیگران به ثبت برسانند و ناکامی‌ها را به حساب پاکستان و سایر کشورها بگذارند.
عزل و نصب‌های پردامنه در فرماندهی جنگ تجاوزکارانه سعودی‌ها علیه یمن هم دقیقاً همین دیدگاه را تداعی می‌کند. سلمان پادشاه سعودی طی احکام جداگانه‌ای فرمانده نیروی زمینی ارتش عربستان، سخنگوی ائتلاف سعودی، معاون رئیس اطلاعات عربستان و طیف وسیعی از مقامات ارشد مرتبط و غیرمرتبط با جنگ تجاوزکارانه در یمن را برکنار و نفرات جدیدی را به جای آنها جایگزین کرده و همزمان دستور تشکیل «کمیته بحران مدیریت» را داده است.
این امر به خوبی نشان می‌دهد که ریاض با درک ابعاد شکست‌ها و ناکامی‌ها در جنگ یمن امیدوار است ضمن بازنگری در سیاست‌های منتهی به ناکامی‌ها با تغییر مدیریت‌ها، فضای جدیدی را ایجاد کند و شکست‌ها را به حساب دیگران بگذارد ولی به صورت ضمنی پذیرفته است که جنگ در یمن حداقل برای یک دوره سه ساله دیگر ادامه خواهد یافت!
افکار عمومی منطقه و جهان هرگز نباید شاهد ساکت این صحنه‌های تجاوزکارانه باشند و تا همین مرحله هم سکوت مرگبار در قبال این فجایع، شرم آور است و قابل تحمل نیست.
جنگ یمن به اعتراف رسمی سازمان ملل تا اینجا به تخریب کامل زیرساخت‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و تحمیل قحطی به این ملت مظلوم شده و حداقل 19 میلیون نفر را در معرض قحطی کامل قرار داده است.
براساس اطلاعات منتشره، آمریکای ترامپ رسماً پذیرفته است که در جنگ یمن با حملات موشکی مشترک علیه مردم مظلوم این کشور «مشارکت مستقیم» داشته باشد. بدین ترتیب ژنرال پاکستانی مجری دور جدید سیاست‌های ضدانسانی آمریکا و سعودی‌ها خواهد بود که قرار است از هیچ جنایتی در حق مردم مظلوم یمن فروگذار نکنند و در عین حال، جنایات خود را تحت عنوان «سرکوب داعش و القاعده» جا بزنند!
طبعاً بیش از دیگران، این مردم غیرتمند و نمایندگان مجلس پاکستان هستند که لازم است با درک ابعاد فاجعه، مانع بدنامی پاکستان به خاطر همدستی با اشرار سعودی شوند و نگذارند جنایات جنگی ائتلاف جنایتکارانه سعودی به نام آنها ثبت شود، چرا که هرگونه تردید و تعلل در این زمینه، ممکن است کار را به جائی برساند که یکباره مردم غیرتمند پاکستان با تلخکامی احساس کنند کار از کار گذشته و شرارت‌های ائتلاف بدنام سعودی به نام آنها رقم خورده و به ثبت رسیده است!