گرد و غبار مدارس قصرشیرین را تعطیل کرد

گرد و غبار مدارس قصرشیرین را تعطیل کرد4اردیبهشت-96

اینهم بخشی از دستآورد از جنگ خانمانسوز 8 ساله موهبت ا لهی ایران و عراق است که  ترکش  ادامه ی آتار موهبت الهی جنگ به شهروندان شهر  نوارمرزی اصابت کرده است.



قصرشیرین- ایرنا- ورود یک توده گرد و غبار که از روز شنبه هفته جاری آسمان قصرشیرین را فرا گرفت، در روز دوشنبه نیز با تداوم آلودگی هوا، موجب تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی این شهرستان مرزی شد.

فرماندار قصرشیرین با اعلام این خبر به ایرنا گفت: هم اکنون میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار به 500 متر کاهش یافته و این نشان از آلودگی شدید جوی این منطقه مرزی است.
فرامرز اکبری افزود: با توجه به کاهش شدید دید و خطر آن برای سلامت دانش آموزان، همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان تعطیل شده است.
وی اظهار کرد: طبق پیش بینی های اداره هواشناسی، آلودگی هوای این شهرستان تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گرد و غبار هم اکنون میزان دید افقی را در قصرشیرین به 500 متر کاهش داد که بر این اساس میزان دید افقی در این شهرستان اکنون 9 هزار و 500 متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
امیرپرویز نجفی، دمای فعلی هوای قصرشیرین را 30 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.
وی با بیان این که از ابتدای امسال این شهرستان تاکنون 11 روز درگیر غبار بوده گفت: این میزان در فروردین 8 و اردیبهشت سه روز به ثبت رسیده است ضمن اینکه مردم قصرشیرین پارسال نیز 119 روز درگیر پدیده گرد و غبار بود که این تهدیدی جدی برای سلامت ساکنان این منطقه است
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل، از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند
قصرشیرین سه هزار و 600 دانش آموز دارد که در 48 مدرسه شهری و روستایی و 6 مدرسه عشایری در قالب 176 کلاس درس زیرنظر 400 مربی مشغول به تحصیل هستند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی