شن ها در صحرای طبس مامور خدا بودند

به مناسبت شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس:

شن ها در صحرای طبس مامور خدا بودند 4 اردیبهشت – 96

 این ادعای  سخیف اوج شیادی  و عوامفریبی وسو استفاده تبلیغاتی  ازدین ابزاری 38 ساله می باشد چون هدف جاانداختن وقوع زلزله ها وسیلاب  و تصادفات و مرگ ومیر وخشک سالی ها  و طوفان شن وماسه  وآتش سوزی ها و.... که خواست خداست  تا بهانه ای برای توجیه عدم مدیریت وبرنامه ریزی و انجام وظیفه امداد گران وجودداشته باشد.

تهران - ایرنا - صحرای طبس در نیمه شب پنجم اردیبهشت 1359 شاهد یکی از وقایع بی نظیر در تاریخ مقاومت ملت های ستمدیده در برابر آمریکا و قلدریهایش بود، آنجایی که به اذن خدا شن ها در آن صحرای تاریک برای حفاظت از انقلاب الهی امام خمینی (ره) مامور و جنود خدا شدند.

به دنبال تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) و وارد آمدن ضربه ای متزلزل کننده به ابهت ابرقدرتی آمریکا، متخصصان «سیا» و پنتاگون در صدد طرح نقشه ای برآمدند، که طی آن جاسوسهای آمریکایی را با عملیات ضربتی نجات دهند و به خیال خود یک گوشمالی نیز به ایران بدهند. 
بدنبال طراحی و تصویب طرح اولیه تهاجم، یک واحد از نیروی ضربتی ارتش آمریکا برای اجرای این طرح انتخاب و عملیات تمرینی را آغاز کرد.
سرهنگ «چارلز بکویث» به همراه واحد خود عازم واحه ای در بیابانهای مصر شد تا خود را برای تجاوز به سرزمینی مقدس آماده کند.
«
بکویث» در کتاب خاطرات خود اینچنین می نویسد: تمرینات ما شامل پیچیده ترین برنامه ریزیها بود که تا آن زمان در زمینه عملیات نجات گروگان طراحی و اجرا می شد و در برگیرنده شبکه وسیع از تجهیزات پیشرفته و نیروهای زبده و تدارکات پایان ناپذیر بود که با تحرکات وسیع سیاسی به صورت کاملا محرمانه مورد پشتیبانی قرار می گرفت.
آمریکا فقط از بعد نظامی تصمیم به تجاوز به ایران اسلامی نگرفته بود، بلکه از مجاری اقتصادی و سیاسی نیز بر فشاربه این ملت به پاخاسته می افزود. 
«
همیلتون جردن» معاون رییس جمهوری وقت آمریکا، در کتاب خود به نام «بحران»، در این زمینه می نویسد: تصمیم به انجام یک عملیات نجات قدرتمندانه در قلب ایران زمانی از سوی «جیمی کارتر» اتخاذ شد که همه تحریمهای اقتصادی و فشارهای سیاسی تا آن زمان بی نتیجه مانده بود.
به هر حال «بکویث» و90 نفر از افراد به ظاهر زبده اش در شب پنجم اردیبهشت 1359( 25 آوریل 1980 میلادی) با 6 فروند هواپیمای غول پیکر از پایگاه خود در صحرای مصر به پرواز در آمده و با گذشتن از آسمان کشورهای منطقه و آبهای خلیج فارس وارد فضای ایران شدند و در فرودگاه متروکه ای در منطقه ای به نام «رباط پشت بادام» نامیده می شد، پیاده گشتند.
این در حالی بود که هشت فروند بالگرد نظامی آمریکا نیز با پرواز از عرشه ناوهای هواپیمابر آنان در خلیج فارس، به آنان ملحق می شدند.
تا اینجا، کار به مراد دل آمریکاییها تمام شده بود و با عبور آنان از نقاط کور راداری هیچ یک از رادارهای ایران ورود پرنده های بیگانه را به آسمان کشور اعلام نکرد و یا اگر هم دیدند پیگیری نشد و در تهران نیز عوامل داخلی آمریکا با دریافت علایم رمز شروع عملیات به تحرک برخاستند.
خلاصه طرح واحد عملیاتی سرهنک «بکویث» چنین بود: نیروها با تجمع در فرودگاه «پشت بادام» و با شش فروند بالگرد عازم نقاط کوهستانی اطراف تهران شده و روز بعد با اتوبوس هایی که ایادی داخلی آنان ازپیش آماده کرده بودند در ورزشگاه مجاور سفارت مستقر می شدند و سپس در یک یورش برق آسا وارد سفارت شده و با رهایی جاسوسان و به گروگان گرفتن عده ای از دانشجویان ایرانی، با همان بالگردها به محل اولیه خود بازگشته و با هواپیماها به پایگاه اصلی خود برمی گشتند.
«
بکویث» که تا اینجا از گردش عملیات راضی به نظر می رسید، با برخاستن غباری از شن کمی نگران شد و وقتی به او گفتند که یک تا دو فروند از بالگردها از حالت آماده به عملیات خارج شده اند، نگران تر شد.
آنگاه که در تماس با مقر فرماندهیش از احتمال لغو عملیات سخن گفت، آثار نومیدی در کلامش محسوس بود، با اصرار سر فرماندهی تصمیم به ادامه عملیات گرفت و دستور شروع آن را داد.
ولی دیگر دیر شده بود، طوفان خشم الهی که در دانه های شن تبلور یافته بود بر سر متجاوزان وزیدن گرفت و آنان را به کلی زمین گیر کرد.
بالگردی که سعی می کرد به هر ترتیب از زمین برخیزد، با هواپیمای سی - 130 آمریکایی برخورد کرد و هر دو در آتش خشم خداوند سوختند و خاکستر شدند.
سرهنگ «بکویث» که کنترلش را در برابر طوفان شن از دست داده بود، با دیدن این صحنه که نیروهایش را یک به یک ازدست می داد، فرمان توقف عملیات را صادر کرد، آن سربازان با به جای گذاشتن آنچه که آورده بودند و به دنبال فرمانده خود سوار بر هواپیماهای سالم شدند و در پی آنان، «صحنه ای از سوختن امپریالیسم در برابر صلابت ملتی» به جای ماند. 
با پخش خبر تجاوز و شکست آمریکا، مقامات ایران اقدام به عکس العمل کرده و واحدهایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یزد به منطقه اعزام شدند، آنان با محاصره منطقه موفق شدند از درون برخی از هواپیماها و بالگردهای متجاوزین که درمحل به جای مانده بود اسناد و گزارشهای محرمانه و فوق العاده مهمی را از ماهیت تجاوز و اهداف آنان که چیزی فراتر از رهایی گروگانها بود، به دست آورند.
از سوی دیگر نیز وابستگان آمریکا در داخل ایران نیز برای پاک کردن رد پاهای این شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس دست به کار شدند.
فرمانده وقت نیروی هوایی به دستور عامل آمریکا «ابوالحسن بنی صدر»، دستور بمباران سریع منطقه را صادر کرد تا هر آنچه می تواند در شناختن خائنین مورد استفاده قرار گیرد نابود شود، متعاقبا در پی انتشار پیامی از رادیو آمریکا مبنی بر اینکه هنوز اسناد یادشده از بین نرفته اند، بنی صدر بار دیگر دستور حمله هوایی را صادر کرد و در آن بمبارانها «محمد منتظر قائم» فرمانده سپاه یزد به شهادت رسید و چند نفر از همراهان وی مجروح شدند.
به دنبال انتشار خبر تجاوز آمریکا به ایران، حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در بیاناتی فرمودند:« آن شنها مامور بودند، مامور الهی». 
«
الم ترکیف فعل ربک باصحاب الفیل»، آیا ندیدی که پروردگارت با اصحاب فیل چه کرد.
آری در پنجم اردیبهشت 59 حمله نظامی و دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران که با صرف هزینه های هنگفت طراحی شده بود، با الطاف الهی و امدادهای غیبی خداوند در صحرای طبس به شکست انجامید به طوری که در این حادثه ماهیت سلطه گر و جنایت پیشه آمریکا بیش از پیش در جامعه بین الملل هویدا و ضربه مهلکی به سردمداران آمریکایی و کاخ سفید و رئیس جمهوری وقت آمریکا وارد شد.
اعتراف های سردمداران کاخ سفید پس از عملیات خفت بار طبس نشان داد، هدف اصلی آمریکا در حمله نظامی به ایران فراتر از نجات جاسوسان بازداشت شده در محل به اصطلاح سفارتخانه آنها در تهران و در واقع اعاده حیثیت خدشه دار شده واشنگتن در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.
پنجم اردیبهشت در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روزی است که باید به آمریکایی ها یادآور شد اگر بخواهند در مقابل مردمی بایستند که سلاحشان ایمان، کتابشان قرآن و مکتبشان اسلام است و جز به سوی پروردگار عالم دست نیاز به سوی کسی نمی برند، باید پذیرای اینگونه خواری ها و خفت ها باشند.
اجتمام(5)** 7029** 1569 
خبرنگار: فرهاد شرف پور ** انتشار: علی حبیبی