گرد و غبار برخی مناطق خوزستان را فرا گرفت

گرد و غبار برخی مناطق خوزستان را فرا گرفت 4اردیبهشت-96 

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار از صبح دوشنبه آسمان بخشی هایی از این استان را فرا گرفت و شعاع دید را کاهش داد.

کوروش بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گرد و غبار یکشنبه شب بر روی کشور عراق شکل گرفته و با اینکه آسمان عراق و بخش غربی خوزستان پوشیده از ابر بود توده گرد و غبار رصد شد.
وی با بیان اینکه شعاع دید در نجف در یکشنبه شب به 200متر کاهش یافت افزود: این گرد و غبار صبح دوشنبه به خوزستان رسید و بتدریج کل استان را فرا می گیرد.
بهادری ادامه داد: هم اکنون شعاع دید در بستان 2 هزار متر و در اهواز 2 هزار و 500 متر است که تا روز سه شنبه ادامه دارد و حداقل شعاع دید را به 800 متر خواهد رساند.
مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: با ورود توده گرد و غبار از صبح دوشنبه به برخی مناطق خوزستان میزان آلودگی هوا در شوش به بیش از چهار برابر استاندارد رسید.
علی آذریان اظهار کرد: میزان گرد و غبار در ساعت 9 صبح امروز شوش به 610 میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد 591 میکروگرم بر مترمکعب، دزفول 425 میکروگرم بر مترمکعب، اهواز 241 میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک 217 میکروگرم بر مترمکعب، هندیجان 144 میکروگرم بر مترمکعب و شادگان 98 میکروگرم بر مترمکعب است.
به گفته وی، اعداد دستگاه های پایش هوا نشان می دهد شهرهای شمالی خوزستان گرد و غبار بیشتری دارند.
استاندارد غبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
گرد و غبار در حالی دوباره شهرهای خوزستان را فرا گرفته که نخستین اطلاعیه هواشناسی استان در این زمینه صبح امروز صادر شد و اداره کل مدیریت بحران خوزستان نیز از دیروز تاکنون هیچ اخطاریه ای برای هشدار به شهروندان صادر نکرده است.
این در حالی است که تقریبا همه اخطاریه های هفته گذشته این اداره کل درباره وقوع گرد و غبار، به وقوع نپیوسته است.
/7151/3004 /6037
خبرنگار: خاطره غفاری ، نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی