بي مهري نفتي ها به بوشهر پاياني ندارد

    يادداشت خبرنگار 
بي مهري نفتي ها به بوشهر پاياني ندارد 4 اردیبهشت -96
ستون گشوده شده  دراوین نامه ی کیهان سربازجو شریعتن داری زیر پوشش یادداشت خبرنگار غلیه ی روحانی مکمل سایر ستون هاشده است . ولی بعید است این شیوه تبلیغاتی- انتقادی- انتخاباتی کمک به آخونددژخیم ابراهیم رئیسی کند.

نويسنده: علي نجفي*
بوشهر- سرانجام پس از کشمکش هاي فراوان و در سايه سکوت مسئولين استاني ساختمان ستادي شرکت پايانه هاي نفتي از خارگ به تهران منتقل شد تا باز هم بوشهري ها شاهد بي مهري ديگري از نفتي ها باشند.
    اين موضوع که در چند سال اخير به مناقشه اي بين مسئولين استان و نمايندگان از يک سو و مديران نفتي از سوي ديگر تبديل شده بود سرانجام در ماه هاي اخير به شدت با فعال شدن بعضي نمايندگان از ديگر استان ها رنگ و بويي تازه به خود گرفت و علي رغم پيگيري هايي و وعده هايي که نماينده بوشهر، گناوه و ديلم داده بود اما ظاهرا اين رايزني ها منتج به نتيجه نشد.

    ساختمان ستادي پايانه هاي نفتي خارگ که به دليل قرار گرفتن در اين منطقه ملزم به رعايت برخي ضوابط به ويژه در پرداخت حق آلاينده ها و رسيدگي به محيط پيراموني پالايشگاه ها بود اما اکنون با انتقال از خارگ و قرار گرفتن پرسنل اصلي به ويژه مديريت آن در مرکز و دوري از منطقه چندان خود را مکلف به بعضي مصوبات نخواهد ديد و قطعا مردم استان به خصوص خارگي ها از اين اقدام نفتي ها متضرر خواهند شد. متاسفانه نمايندگان استان فارس که با پيگيري هاي متعدد خواستار انتقال اين ساختمان به شيراز بوده و حتي زميني را براي اين کار فراهم کرده بود زير فشار رسانه ها و مسئولان استان بوشهر به طور موقت عقب نشيني کردند اما با تغيير زمين بازي و به کارگيري ديگر نمايندگان و رايزني با نفتي ها آنان را مجاب به انتقال ستاد به تهران کردند!

    اگرچه سال گذشته در رسانه هاي استان بوشهر به دفعات اعلام شده بود که زميني در تهران براي انتقال ساختمان ستادي شرکت پايانه ها تهيه شده و حتي اعلام گرديد که اطلاعيه آن هم در روزنامه هاي کشوري منتشر شده است اما باز هم مسئولان استان بوشهر نتوانستند از ظرفيت هاي خود براي جلوگيري از اين انتقال بهره بگيرند و سرانجام با نهايي شدن آن اعلام شد که از تاريخ اول ارديبهشت سال 96 کارکنان ستادي مي بايست در دفتر تهران حضور يافته و فعاليت خود را ادامه دهند.

    با اين وضعيت؛ مشکلات مردم استان به خصوص ساکنان جزيره خارگ نسبت به گذشته دوچندان خواهد شد زيرا در زمان وجود اين ستاد در منطقه، مسئولان براي گرفتن حقوق مردم با ده ها مشکل مواجه بوده و نفتي ها به صورت قطره چکاني خدمات مي دادند اکنون که مديران بلندپايه و ستادي پايانه ها نيز از منطقه خارج شدند دريافت مطالبات مردم که فقط بخش کوچکي از تعهدات نفتي ها نسبت به منطقه مي باشد با صدها اما و اگر روبه رو خواهد شد. به نظر مي رسد علي رغم ميزباني خوبي که مردم استان از نفتي ها صورت مي دهند اما اين وزارتخانه هنوز هم روي خوشي به استان بوشهر نشان نمي دهد و متاسفانه رسم ميهماني را به جاي نياورده و اگرچه ظاهرا در جلسات رسمي ادعاهايي را مطرح مي کنند اما پشت پرده رفتارهايي را صورت مي دهند که مردم استان را مي آزارد.

    به هر حال؛ ساختمان ستادي شرکت پايانه هاي نفتي ايران که در خارگ مستقر بود برخلاف خواسته افکار عمومي بوشهر اگرچه مي توانست در مرکز استان به دليل برخورداري از زيرساخت هاي مناسب به فعاليتش ادامه دهد اما به پايتخت منتقل شد تا باز هم حقوق مردم استان بوشهر در حوزه ديگري از وزارتخانه عريض و طويل نفت تضييع شود.