سخنگوی الحشدالشعبی:سیاست ایران در منطقه کاملا روشن است

سخنگوی الحشدالشعبی:سیاست ایران در منطقه کاملا روشن است  4اردیبهشت-96
همین اعتراف گواه بر غیرشفاف وآلوده به اهداف سیاست جنگ افروزانه وتروریستی بودن رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه است .چون الخشدالشعبی یک جریان تروریستی وابسته به سپاه قدس ونفوذی درون دولت عراق است.
بغداد-ایرنا- سخنگوی الحشدالشعبی روز یکشنبه در پاسخ به ادعاهای رئیس جمهور ترکیه که در اظهاراتش با الجزیره قطر گفته'چه کسی پشت الحشدالشعبی قرار دارد؟'، تاکید کرد که سیاست ایران در منطقه کاملا روشن است و در جنگ علیه تروریسم، در چارچوب قانون به کمک عراق آمده است.

به گزارش ایرنا، احمد الاسدی ، در اظهاراتی تلویزیونی ، گفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آشکارا و با صراحت، عراق و حاکمیت این کشور را هدف گرفته است.
وی افزود: حیدرالعبادی نخست وزیر عراق تعجب خود را از اظهارات اخیر اردوغان بیان کرد و خواستار عدم مداخله در امور داخلی عراق شد.
وی با طرح این سوال که 'چه کسی به اردوغان این حق را داده که در امور داخلی عراق دخالت کند؟'، تصریح کرد: عراق کشوری دمکراتیک با نهادهای انتخابی از سوی ملت است و کسی حق دخالت در امور داخلی این کشور را ندارد.
الاسدی با اشاره به تحولات منطقه، گفت اکنون عراق و سوریه هزینه ورود داعش به منطقه را می پردازند.
وی در پاسخ به ادعاهای رئیس جمهور ترکیه ، تاکید کرد که ایران در قبال مسائل منطقه سیاستی کاملا روشن و واضح دارد و ازعراق جدید و دمکراتیک در جنگ علیه داعش حمایت می کند.
سخنگوی الحشدالشعبی با تکرار موضع مقام های ارشد عراقی ، تصریح کرد: دولت ایران در چارچوب های قانونی به عراق در جنگ علیه تروریسم کمک می کند.
اردوغان، در اظهاراتش گفته بود، اگرچه پارلمان عراق قانون الحشد الشعبی را تصویب کرده، اما این تشکیلات یک سازمان تروریستی است.
این اظهارات با خشم عراقی ها روبه رو شد و پاسخ های وزارت خارجه، دفتر حیدرالعبادی و شخصیت ها و احزاب عراقی را به دنبال داشت.
الحشدالشعبی در ژوئن 2014 و در پاسخ به فتوای جهاد کفایی مرجع عالی شیعه آیت الله علی سیستانی ، تشکیل شد.
این تشکیلات مردمی ، در طول نزدیک به 3 سال گذشته، موفق شد با کمک به ارتش عراق و نیز انجام عملیات مستقل، بخش های بزرگی از اراضی اشغالی عراق را از چنگ داعش تروریستی خارج کند.
تاکنون ، به غیر از ترکیه، عربستان و اسراییل ، هیچ کشوری در دنیا حتی آمریکایی ها ، نقش و اهمیت الحشدالشعبی را در جنگ علیه تروریسم کتمان نکرده است