توهین به رئیس جمهوری نقض حقوق شهروندی ملت ایران است

دستیار ویژه رئیس جمهوری :

توهین به رئیس جمهوری نقض حقوق شهروندی ملت ایران است  4 تیر -96

وظیفه روحانی است تااز حق شهروندی ملت دفاع کند .اگر  چنانچه زورش نمی رسد تابا کانون های حامی آتش به ا ختیاران اهانت گر برخورد کند .از مردم به خواهد تاوارد صحنه شوند تااز حق خودمقابل مهاجمان اهانتگر هتاک دفاع کنند یاازطریق مجامع مستقل حقوق بشر مستقل طلب کمک کند . چون قرارنیست دولت تفنگدار که اقتصادرامصادره کرده هرغلط واحجافی که می خواهد علیه ملت بکند وپاسخگویی وجودنداشته باشد.

تهران- ایرنا- دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: بی احترامی و توهین به رئیس جمهوری علاوه بر اینکه موجب نقض حقوق سیاسی و حقوق شهروندی رئیس جمهوری است، نقض حقوق شهروندی ملت ایران است.

الهام امین زاده روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، درباره حملات افراطی و توهین آمیز به شخص رئیس جمهوری در روز قدس، افزود: روز قدس، روز وحدت ملی، همبستگی و یکپارچگی ملت ایران است و درخصوص موضع ملت ایران در رابطه با ملت‌هایی است که تحت اشغال، تروریسم و استضعاف قرار دارند و این نوع هم صدایی همیشه در تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی ایران، نماد همبستگی و وحدت بوده است.
وی ادامه داد: حضور و مشارکت مقام ها و مسئولان در کنار آحاد ملت موجب تحکیم و انسجام ملی است و زمانی که برخورد نامناسبی اتفاق می افتد، حقوق سیاسی رئیس جمهوری نقض شده است و رئیس جمهوری به عنوان منتخب مردم مورد بی احترامی قرار گرفته چرا که هیچ توهین و گزندی نباید به این حقوق وارد شود و ایشان به عنوان مقام سیاسی از توهین و هتاکی مصون هستند.
امین زاده اظهار کرد: شخصیت حقیقی رئیس جمهوری به عنوان یک شهروند نیز از هرگونه تعرض و بی احترامی مصون است و مانند تمام شهروندان ایرانی اگر صحبت و یا انتقادی هم با ایشان وجود دارد باید در فضای گفتمانی سازنده و به صورت محترمانه مطرح شود.
وی اضافه کرد: اگر عده ای نقدی به رئیس جمهوری دارند باید به صورت پیشنهاد همراه با راه حل در فضایی دوستانه مطرح کنند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری، اینگونه اقدامات را نشان از بی تدبیری دانست و افزود: این حرکات به نفع کشور نیست و حرمت مقام های مسئول و رئیس جمهور را که برای نظام زحمت می کشند، زیر سوال می برد.
وی افزود: معاونت حقوقی قوه مجریه و همچنین قوه قضائیه اگر جرم مشهود را تشخیص دهند و دادستان نیز وارد شود، می توانند این گروه را پیدا کنند.
به گزارش ایرنا، در راهپیمایی روز گذشته جمعه روز جهانی قدس، عده ای اندک در مسیر راهپیمایی به رییس جمهوری اهانت کردند که این اتفاق از روز گذشته مورد انتقاد بسیاری از مسوولان، گروه های سیاسی و مردمی قرار گرفته است.
اجتمام**3229**1569
خبرنگار: حنانه شفیعی** انتشار: علی حبیبی