نامه‌ها وصدای شما

سرانجام احداث جاده زرین آباد به دهلران به کجا انجامید؟
جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
ما اهالی شهرستان مرزی دهلران، بخش محروم زرین آباد به استحضار می‌رسانیم: یکی از خواسته‌های مهم و اصلی مردم این شهرستان، احداث جاده مواصلاتی بخش محروم و بن بست زرین آباد به دهلران، معروف به جاده «چم سرخ» است. این جاده به طول 57 کیلومتر که کار آن از سال 1382 شروع شده و تا به حال 17 کیلومتر آن احداث شده و از طرح‌های ملی هم می‌باشد، اما به دلیل کمبود اعتبار کار احداث پروژه متوقف شده که سالیان متمادی است روند اجرایی به کُندی پیش می‌رود. جاده کنونی زرین آباد بطول 100 کیلومتر، کوهستانی با گردنه‌های معروف دنه وتیناب، با داشتن پیچ‌های زیاد و شیب تند یکی از بدترین جاده‌های کشور است که رفت و آمد از آن با مرارت و سختی فراوان مواجه است که باعث محرومیت بیشتر بخش شده و اصلی‌ترین مشکلات مردم نبود جاده مناسب است. متاسفانه نگاه مسئولین از جمله مدیریت استان در خور این شهرستان محروم نبوده و ما مردم از این بابت همواره گله‌مند بوده و هستیم که این دیدگاه باعث محرومیت شهرستان شده بطوری که تحمل زندگی در آن با دشواری مواجه است.
با توجه به اینکه شهرستان مرزی محروم دهلران از مرکز کشور دور افتاده می‌باشد؛ از ریاست محترم جمهوری، محبوب و منتخب ملت شریف ایران استدعا داریم دستور رسیدگی و امر به پیگیری موضوع فرمایند که در اسرع وقت نسبت به تصویب اعتبار و تسریع در احداث جاده مواصلاتی زرین آباد به دهلران معروف به جاده (چم سرخ) اقدامات لازم را به عمل آورند.
جمعی از اهالی بخش زرین آباد - دهلران
*صلواتی از تهران: مسئولان محترم باید طرح‌های پیشگیرانه به همراه توصیه‌های پزشکی وبهداشتی را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند. وقتی که در کشور ما سالانه 90 هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شوند نشان دهنده آن است که مراجعه به موقع به پزشک وانجام آزمایش‌های دوره‌ای خون صورت نمی‌گیرد و این مسئله نیازمند فرهنگسازی و تلاش مستمر مسئولان وزارت بهداشت را می‌طلبد.
*
یاری پور از ایلام: از ساکنین منطقه محروم دره‌شهر ایلام هستیم. اهالی این منطقه از نظر اقتصادی در تنگنا و مضیقه‌ هستند. از مسئولان تقاضا می‌شود ضمن بررسی موضوع، همچنین قانون عادلانه معافیت 3 برادری را نیز اجرا کنند.
*
چند تلفن از تهران: مگس‌های سفید در تهران در حال افزایش هستند، از مسئولان شهرداری تقاضا می‌شود هرچه زودتر و پیش از آنکه شرایط کنترل سخت‌تر شود، مبارزه با این حشرات را آغاز کنند.
*
دبیر بازنشسته از تهران: مدت 30 سال به عنوان معلم در مقطع متوسطه تدریس کردم وبعد از بازنشستگی در سال 87 حدود یک میلیون و800 هزار تومان ماهیانه حقوق دریافت می‌کنم. همکارم با 30 سال کار در همان مقطع دو میلیون و 700 هزار تومان دریافتی دارد! به این علت که او سال 96 بازنشسته شده است. چرا دو نفر با کار یکسان باید دریافتی متقاوت داشته باشند؟