نقد وبرررسی " عبرت دو سويه (يادداشت روز)"روزنامه ی کیهان 30 تیرماه سال 1386
"تدارک طرح توطئه علیه ی رقیب مغلوب ، برای پنهان ماندن زد وبندهای باند غالب
به دنبال پخش قسمت اول ودوم شوی اعتراف گیری 3 گروگان ایرانی تبعه ی آمریکا وکانادا از طریق شبکه ی تلویزیونی رژیم تروریستی آخوندی موجب واکنش های اعتراضی نسبت به پخش این برنامه شده است. برای همین سخنگو ومبلغ وبلند گو وپاسخگوشدن پاسدار سربازجو وشکنجه گر حسین شریعتمداری در یادداشت روز وبخش های دیگر روزنامه ی پادگانی – اطلاعاتی کیهان بطور شفاف اثبات می کند که بطور قطع ویقین این برنامه از سوی اعضای باند باز سازی شده ی سعید امامی تهیه وتنظیم وپخش شده است. زیرا جدا از اینکه پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز کیهان در این مورد قلمفرسائی کرده ودست به توجیه گری زده است. در یک قسمت دیگر روزنامه ی کیهان به عنوان سرباز گمنام بی نام ونشان امام زمانی خطاب به پاسدار محسن رضائی و سایت بازتاب از موضع بازجوئی چنین توضیح داده وپرسش نموده است که هیت قلم زنان معترض این سایت کیستند وخودچکاره اند؟:
"سايت بازتاب اصرار دارد «طرح براندازي نرم» را در حد و اندازه يك حركت تبليغاتي براي ترويج يك ديدگاه سياسي تنزل دهد كه بايد پرسيد، آيا روابط پنهان برخي از شخصيت ها و گروه ها با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل و تلاش براي ايجاد آشوب و بلوا چيزي در حد تبليغات عقيدتي و سياسي است؟ و آيا از نگاه گردانندگان سايت بازتاب، تظاهرات مردم مسلمان ايران عليه رژيم شاه با آشوبگري هايي نظير تيرماه 78 كه عوامل آن مستقيماً از آمريكا و اسرائيل دستور گرفته بودند يكسان است؟! اين تحليل سايت بازتاب با تفسير راديو اسرائيل كه ادعا مي كرد مردم با دريافت پول در نمازجمعه و تظاهرات 22بهمن و ... شركت مي كنند چه تفاوتي دارد؟! گفتني است كه كيهان نيز معتقد است برنامه «به اسم دموكراسي» ضعف هايي داشته و مي توانست به طريق مطلوب تري تهيه شود ولي اين برنامه مستند را علي رغم برخي از ضعف ها، يك برنامه اثرگذار مي داند و مخصوصاً نقش اينگونه اعترافات در هوشياري و عبرت گيري ديگران قابل انكار نيست. و بالاخره كاش آقاي محسن رضايي درباره هويت برخي از گردانندگان سايت خود بررسي دقيقي انجام دهد تا پاسخ اين سؤال را دريابد كه چرا برخي از گردانندگان سايت ايشان از اعترافات جاسوسان آمريكايي تا اين اندازه نگران و مضطرب هستند؟!..."
بهرحال پاسدار حسین شریعتمداری از تجربیات عملی خود در سالیان سابقه داری خود در واحد اطلاعات سپاه پاسداران و شکنجه گری وبازجوئی واعتراف گیری وتحریف گری وپرونده و تواب وسناریو سازی در زندان اوین، مجموعه ی تجربیاتی که در مورد جاسوس پروری و شیوه ی طرح های اعمال نفوذ درون سازمان گروهای سیاسی مخالف ودگر اندیش و حتی رقبا داشته است را اینگونه در ابتدای یادداشت روز خود در مقام دفاع کردن از شوی تلویزیونی بقول خودش سه تن از عوامل نفوذي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل به نمایش گذاشته و منتقدین خود پاسخ داده است:
نفوذ» با هدف تخريب صورت مي پذيرد و «نفوذي »ها غريبه هايي هستند كه هر چند ظاهر خويش را همرنگ و همسو با كانوني كه در آن نفوذ كرده اند، مي آرايند ولي از آنجا كه به سوي تخريب- و در مواردي براندازي- مي روند، بي گمان در مواضع و عملكرد خود رد پا و آثاري باقي مي گذارند كه با سمت و سوي كانون نفوذ ناهمخوان است و چشم هاي تيزبين مي توانند با دقت در اين ناهمخواني به هويت عامل نفوذي پي ببرند. در كلام خدا درباره يكي از نشانه هاي اهل نفاق آمده است «هنگامي كه به آنان گفته مي شود در زمين فساد نكنيد، مي گويند ما در پي اصلاح هستيم.»"
پاسدار حسین شریعتمداری ضمن توضیح نقش این مهره های جاسوسی در روند پیشبردن انقلاب براندازانه ی مخلمین که در پوشش طرح دمکراسی تعقیب شده، از کم کاری وبی مسئولیتی دستگاه اطلاعات در آن دوران گفته ونالیده و بالاخره به پیشینیه ی سناریو سازی کردن خود در دهه ی 70 در روزنامه ی کیهان اعتراف کرده که پس از دوم خرداد سال 76 بوده است و اذعان کرده است که در همان زمان برای اینان وسایر مهره های فعال دوم خردادی پرونده گشوده بود وحتی یادآوری کرده همان موقع از لطیف صفری وحمید رضا جلائی پور شخصاً شکایت کرده بود و اکنون که مجدداً باند سعید امامی بازسازی شده توانسته است که قدرت در دولت بگیرد فعال شده است. زیرا که فرصت یافته تا که در ادامه ی همان شکایات وپرونده وسناریو سازی ها پرونده ی سبق رابگشاید وپیگیری کند که بخشی از حاصل ونتایج کار پرونده سازی ها را چنین گزارش کرده است:
- "آنچه سه مامور بازداشت شده سرويسهاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل طي دو برنامه تلويزيوني به آن اعتراف كردند فقط بخش بسيار اندكي از گزارش هايي بود كه پيش از اين و طي 15 سال گذشته بارها به تفصيل و با استناد به اطلاعات آشكار در روزنامه كيهان به چاپ رسيده بود و البته هيچگاه گوش شنوايي نبود و اكنون نيز آنان كه بازداشت شده اند فقط 3 حلقه از زنجيره نه چندان كوتاهي هستند كه هنوز در عرصه هاي مختلف كشور حضور فعال دارند و تقريباً هويت تمامي آنها از سوي كيهان و با استناد به اطلاعات و اسناد آشكار افشاء شده است.4- به عنوان مثال و فقط به عنوان مثال، كيهان در اوايل دهه 70 - يعني 15 سال پيش- با استناد به اطلاعات و اسناد آشكار به هويت چند تن از عوامل نفوذي بيگانگان از جمله «رامين جهانبگلو» اشاره كرده بود. در آن هنگام مسئولان اطلاعاتي كشور به آساني از كنار ماجرا گذشتند و يكي از روزنامه ها كه دست اندركاران آن همزمان در مركز مطالعات استراتژيك رياست جمهوري حضور داشتند و بعدها در پوشش اصلاح طلب و البته با شعاري ديگر به ميدان آمدند، به حمايت از او برخاستند و در حالي كه گزارش كيهان كاملاً مستند بود، هيچ مسئولي پي گير ماجرا نشد. كيهان اما، بازهم به افشاي هويت افرادي نظير رامين جهانبگلو، شائول بخاش و همسرش هاله اسفندياري و... ادامه داد. در اواسط دهه 70 نگارنده با شكايت دست اندركاران روزنامه هاي زنجيره اي از جمله لطيف صفري و حميدرضا جلايي پور به دادگاه احضار شد و در بخشي از دفاعيات خود درباره رامين جهانبگلو كه با روزنامه هاي ياد شده همكاري نزديك داشت گفت: «گردانندگان روزنامه هاي زنجيره اي به خوبي مي دانند كه رامين جهانبگلو يكي از افراد بدسابقه و كينه توز عليه مردم و نظام اسلامي است. وي با امضاي بيانيه اي در خارج از كشور، جمهوري اسلامي ايران را «نظام قرون وسطايي» ناميده است و...» در آن دفاعيه - كه در كتابي با عنوان يك سينه سخن منتشر شد- به هويت بسياري از گردانندگان و نويسندگان روزنامه هاي زنجيره اي به طور مستند اشاره شده."
پاسدار حسین شریعتمداری در دنباله یادداشت روز یا در حقیقت بررسی شیوه ی بازجوئی پرونده ی گشوده شده که در حقیت بر زیر تیغ کشاندن رقیب شکست وخورده ی دوم خردادی وضربه زدن ب جنبش اعتراضی دانشجوئی می باشد. علی افشاری و محسن سازگارا را نیز مرتبا با این پرونده دانسته ست . البته در ادامه نام اسامی دیگری را برده است که توضیح واسامی آنان بقرار است:
"در برنامه «به اسم دموكراسي» به وابستگي «علي افشاري» و «محسن سازگارا» اشاره شد كه پيش از اين روزنامه كيهان بارها به عملكرد ضدانقلابي آنان پرداخته و از رابطه آنها با محافل وابسته به «سيا» و «موساد» خبر داده بود و... اعتراف كنندگان برنامه «به اسم دموكراسي» به «طرح براندازي نرم» و محافل و مجامعي نظير بنيادهاي «سوروس»، «كارنگي»، «بروكينگز» و «سازمان NED» اشاره كردند و اين در حالي است كه روزنامه كيهان طي يادداشت ها و گزارش هاي فراوان از هويت اين بنيادها پرده برداشته و برخي از رابطين آنها در داخل كشور را معرفي كرده بود.«پس از انتشار خبر مربوط به برگزاري كنفرانس ايراني-آمريكايي موسوم به «دموكراسي در ايران» كه در آن عبدالكريم سروش، شيرين عبادي، حسين بشيريه، اعظم طالقاني و سيمين بهبهاني در كنار عبدالكريم لاهيجي و خانبابا تهراني ( دو تن از دارندگان سابقه ارتباط با منافقين)، علي انصاري، هرمز حكمت قرار گرفته و هر دو دسته مذكور نيز در حضور لاري دايمن و جرج شولتز وزير خارجه اسبق آمريكا به تبادل نظر با يكديگر پرداختند، خبر جديد حاكي است نشست ديگري تحت عنوان «ايران بعد از خاتمي» ساعت 8.30 دقيقه صبح فردا-پنج شنبه- در مركز وودرو ويلسون WOOD ROW WILSON- واقع در ساختمان رونالد ريگان در نزديكي كاخ سفيد- برگزار خواهد شد. در نشست فردا، احمدي ، حسين بشيريه، در كنار رامين جهانبگلو، عباس ميلاني، گلي ترقي و نيره توحيدي راهكارهاي حاكم كردن شرايط مطلوب كاخ سفيد در «ايران بعد از خاتمي» را مورد بحث و بررسي قرار خواهند داد. جالب اينكه پس فردا-جمعه- هم دومين نشست پنتاگون درباره بررسي راه هاي مهار «شيعه انقلابي» در هتل ماريوت واشنگتن با حضور مزدوران مسلمان نماي آمريكا برگزار مي شود كه همزمان با آن شيرين عبادي در مركز وودرو ويلسون به سخنراني خواهد پرداخت."
بالاخره پاسدار حسین شریعتمداری پیگیری این پرونده را مرتبط به نقش دخالت گری رژیم تروریستی در عراق واخطار پیرامون تلافی آن از سوی آمریکا دانسته که از دایمن آمریکائی نقل قول کرده است وخلاصه از 600 امضای دیگر حمایت کننده در سال گذشته گفته که از رامین جهان بگلو شده بود وسر نوشت جناح شکست خورده ی رقیب و تلاش آنان وپیوند زدن شان به این پرونده که بهم گره خورده را چنین در مسیر وابستگی به دستگاه جاسوسی بیگانه معرفی و قلمداد کرده است :
"دايمن همچنين دو روز بعد (10 آوريل) در مصاحبه با جيم لوب خبرنگار شبكه خبري اينترپرايزسرويس گفت: ما بايد به رژيم ايران بگوييم اگر اين كارها را در عراق متوقف نكنند، ما همان بازي را با آنها انجام خواهيم داد. ما در ايران بي ثباتي ايجاد خواهيم كرد.»5- افراد بازداشت شده فقط چند حلقه از يك زنجيره هستند كه از سال ها قبل تحت سرپرستي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه- مخصوصاً سازمانهاي سيا و موساد- در داخل كشور فعاليت دارند. رد پاي اين جريان در آشوب هاي دانشجويي، اعتصابات و اداره برخي از روزنامه هاي مدعي اصلاحات و... به وضوح ديده مي شود. سال گذشته بعد از بازداشت رامين جهانبگلو اين جريان وابسته به بيگانگان با صدور بيانيه اي كه بيش از 600 امضاء زير آن بود به بازداشت وي اعتراض كرد و همزمان عوامل اصلي جريان ياد شده براي پاك كردن سرنخ ها دست به كار شدند كه البته برخي از امضاكنندگان بيانيه از اصل ماجرا بي خبر بوده اند و بي خبر تر آن كه در ايران اسلامي كمترين زمينه اي براي پروژه هايي نظير براندازي نرم! وجود ندارد. 6- اين روزها دنباله جريان ياد شده كه موقعيت خود را در خطر مي بيند دست به ترفند تازه اي زده و تلاش مي كند اقدامات اين جريان آمريكايي- اسرائيلي را در حد و اندازه تبليغ يك ديدگاه متفاوت با ديدگاه نظام معرفي كند و متأسفانه برخي از محافل متعهد نيز به غفلت و يا به دليل نفوذ عواملي از همين شبكه، اين تلقي را دامن مي زنند و حال آن كه جريان مورد اشاره يك شبكه جاسوسي وابسته به آمريكا و موساد است و ميان ترويج يك ديدگاه و جاسوسي براي دشمنان تابلودار تفاوت از زمين تا آسمان است."
در خاتمه اینکه معما وحلقه ی مفقوده اینجاست که پاسدار حسین شریعتمداری تلاش مذبوحانه کرده است که آن را همچنان پنهان نگهدارد و بیان نکند که در بستر همان سیاست چراغ خاموش سپاه پاسداران کودتای خزنده می باشد. زیرا که فقط به بخش کوچکی از چگونگی فعالیت فعالان مهره های دوم خردادی اشاره نموده و بازتاب داده است که از نظر وی اینان تند روهای دوم خردادی باا ندیشه های سکولاریسم می باشند که البته در راستای تبلیغات خیمه شب بازی نمایش انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری دوره ی دهم می باشد . وی در عوض این پاسدار بازجوی حرفه ای وتحریف گر خبره، هیچ سخنی از شیوه ی فعالیت وزارت تفیش و عقاید وسانسور ارشاد و وزارت امور خارجه وسازمان تبلیغات اسلامی نکرده است که اینان چگونه به موازات فعا لیت واعمال رقیب از همین شیوه ی مشابه وموازی رقیب استفاده می کنند و تلاش می کنند که روزنامه وخبرنگاران خارجی به خصوص آمریکائی را به ایران دعوت و راهی بیت رهبرمی کنند تا اینکه گزارشات مورد دلخواه در روزنامه های آمریکائی به عنوان لابی وابزار تبلیغاتی علیه ی بوش و تأکید خروج نظامیان از عراق بازتاب دهند .یا همینطور مهره های گوناگون به حساب خبرنگار و روزنامه نگار وتحلیل گر مسائل سیاسی و... در همین راستا به خارج اعزام شده اند که وصل به همکاران خودشان شده اند که مقیم خارج می باشند و ووظیفه اشان سیاست دفاع از اهداف هسته ای رژیم تروریستی آخوندی از یک سو می باشد و از طرف دیگر ابراز مخالفت با تهاجم نظامی از موضع ضدیت با امپریالیسم ودشمنی با آمریکا واسرئیل است. بنابراین اعتراف گیری کردن این 3 نفر به عنوان جاسوس آمریکا واسرائیل، فشار تبلیغاتی علیه رقیب و مرتبط بودن به خیمه شب بازی انتخابات در پیش روی وحذف کامل آنان است . همینطور فشار بر روی حضور نظامیان آمریکا در عراق پیرامون کاستن فشار محور بحران هسته ای و آزاد کردن 5پاسدار تروریست بازداشت شده در اربیل عراق می باشد .
هوشنگ –بهداد