نقد و بررسی " آمريكا; خدمت مجاني به مقاومت لبنان" روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 12 اسفند ماه سال 1386
تهدید آشکار به اقدام تروریستی ناو آمریکائی پهلو گرفته در سواحل آبی لبنان "
یکی نیست از این سرمقاله نویس روزنامه ی ولی فقیه جمهوری اسلامی سئوال کند به تو چه ارتباطی دارد که در امور داخلی لبنان دخالت گری کنی . برای اینکهآخر وقتی در همین شماره روزنامه خبری از ستون صدای شما اینگونه خبربازتاب داده شده است:
گراني و تورم را مهار كنيد
وقتي در كشور ما رسما خط فقر 600 هزار تومان در هر ماه اعلام مي شود پس تكليف كساني كه مي خواهند تازه زندگي تشكيل دهند چه مي شود با اين وضعيت يك نفر بازنشسته با حقوق 200 هزار تومان در هر ماه چگونه مي تواند امورات خود را بگذراند آيا مسئولين به اين مسائل مي انديشند و درصدد هستند تا تدبيري اتخاذ نمايند تورم و گراني مردم را در شرايط بد و دشواري قرار داده و متاسفانه روز به روز دامنه آن وسيعتر مي شود. اميدواريم دولت براي مهار گراني و تورم اقدامات جدي و همه جانبه بعمل آورد.
عادله يزداني ـ تهران
برای چه مسئولی یافت نمی شود تا که به جای دخالت در امور سایر کشور ها کردن نمی بایست به مشکلات مردم ایران رسیدگی شود ؟ بعلاوه پرسش است که اگر سرمقاله نویس خیلی دلش به حال مردم لبنان سوخته است و نگران حال آنان می باشد که چرا هنوز رئیس جمهور در این کشور انتخاب نشده است ؟ البته بدون آنکه توضیح داده شود نقش رژیم تروریسی آخوندی و سوریه در دخالت گری در امورداخلی لبنان ومانع تراشی در این مورد چگونه است ؟ ویا بدون آنکه گفته شود چرا این دو کشور از طریق حزب الله لبنان مانع از انتخاب کردن رئیس جمهوری از سوی پارلمان لبنان شده اند ؟ از سوی دیگر مگر فراموش شده است که چگونه سپاه پاسداران از طریق شیخ حسن نصراله و حزب اله لبنان با پرتاب کردن موشک به خاک اسرائیل و ربودن دو سرباز اسرائیی جنگ 33 روزه بر پا کرد که همچنان با این جنگ 33 روزه که بقول ولید جنبلاط نماینده ی پارلمان لبنان که گفت رژیم تروریستی آخوندی لبنان را به سرزمین سوخته تبدیل کرد تا که بتواند بطور موقتی بحران هسته ای اش را که روی میز شورای امنیت سازمان ملل بود حل کند. پس از آن باتکای این جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل مانور داده شدهکه حتی در همین سرمقاله نیز به عنوان برگ برنده در برابر اسرائیل و آمریکا اشاره شده است . از طرف دیگر اخیراً شیخ حسن نصرالله علناً اسرائیل را تهدیید کرد که همه ی نقاط ضعف در اسرائیل شناساائی شده و آماده ین ابود کردن اسرائیل می باشد . البته این نابود سازی ادامه ی همان تهدید به نابود سازی اسرائیل و دروغ بودن هلاکاست است که پاسدار احمدی نژاد چپ و راست آن را اعلام می کند و تازگی ها از اسرائیل به عنوان جرثومه ی فساد در منطقه اخیراً یاد نمود و تأکید کرده باید این جرثومه ی فساد از منطقه پاکسازی شود .
اما به دلیل این تهدید ودخالت گری در امورداخلی لبنان وتلاش برای راه اندازی جنگ مشابه ی 33 روزه ی دیگر با اسرائیل از طریق حزب اله لبنان وحماس اسرائیل ،آمریکا چونکه هم پیمان اسرائیل می باشد ودر کنار فرانسه و سایر رهبران کشورهای عربی پیشنهاد مذاکره ی صلح خاورمیانه را دنبال می کند و قرار است که تا آخر سال میلادی کشور مستقل و دمکراتیک فلسطین تشکیل گردد که رژیم تروریستی آخوندی شدیداً با این امر دشمنی می ورزد . زیرا اگر چنانچه درمنطقه بحران وجنگ افروزی نباشد امکان شرایط بقای رژیم تروریستی آخوندی بسسیار سخت تر میشود . بنابراین اکنون ناو آمریکائی برای جلوگیری از بحران سازی و جنگ افروزی در لبنان وخاورمیانه در کنار سواحل لبنان پهلو گرفته و لنگر اانداخته است که موجب و حشت و عصبیت سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی شده است .
بهر حال باز اکنون پرسش است رسیدگی به وضعیت ناسامان زندگی در ایران به خصوص جوانان ومحرومان مهمتر است که یک نمونه از این مشکلات در نامه ی درج شده در همین شماره ی روزنامه آمده که بازتاب داده شد این موضوع و پیگیری ان برای مزردم ایران مهمتر است یا نه موضوع لبنان و لنگر انداختن ناو جنگی آمریگائی در کنار ساحل لبنان که موضوعی می باشد داخلی مکه به مردم و دولت لبنان باز می گردد و هیچ لزومی ندارد که سرمقاله نویس به عنوان قیم و وصی مردم ودولت لبنان وارد مرحله شود و فضولی کند . زیرا اگر چنانچه این مدعی خیلی بیل زن می باشد . ابتدا می بایست تلاش کند اول باغچه خودش را بیل و شخم بزند وسپس به سراغ باغچه ی دیگران برود. همچنین اگر این مدعی ذره ای صداقت دارد باید از مسئولین رژیم تروریستی و غارتگر و عوامفریب حاکم بر ایران پرسش کند که چرا خط فقر 3 برابر بیش از آن مبلغ قوق دستمزد تعیین شده می باشد؟ همینطور از مسئولین پرسش کند که مبلغ 170 میلیاد دلار فروش نفت در دو ونیم سال گذشته کجا رفته است که مبلغ 70 میلیاد دلار آن مربوط به درآمد نفتی و مشتقات آن در 11 ماه گذشته می باشد؟
بالاخرهاینکه سرمقاله نویس در دنباله سرمقاله ی خود ضمن فرافکنی کره است ، زیرا همه ی اهداف مشتترکی که با سوری ها در لبنان و فلسطین برای آشوب گری و ایجاد راه اندازی جنگ داخلی در لبنان و جنگ مشابه 33 روزه ی دیگر با اسرائیل دنبال می کند تا اینکه پرونده ی دست داشتن سوری ها در ترور رفیق حریری در پارلمان لبنان وشورای امنیتپ پیگیری نشود . همینطور تلاش می شود که با بحران سازی و جنگ افروزی جدید در خاورمیانه راه برون رفت برای بحران هسته ای به وجود آید . به خصوص اینکه اکنون داستان نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصابات هشتم وبروز اختلافات و تضادهای درونی نیز علنی شده است که نیاز به بحران سازی انحراف اذهان عمومی مردم ایران نیاز شدید می باشد . بنابراین ضمن پذیرفتن غیر مستقیم دست داشتن در اقدام تروریستی در سواحل یمن اکنون دوباره نگاو آمریکئی مورد اقدام تروریستی و اقع شده و گفته شده که این ناو قبلاً در سواحل آبی یمن بود که ا مورد تهدید و اقدام تروریستی واقع شد که ناشی از ماهیت تروریستیر ژیم آخوندی می باشد که اینگونه دوباره مورد تهدبد اقدام تروریستی مشابه واقع شده است:
"اين ناو 170 متري مجهز به سيستم الكترونيكي جنگي و ضد موشكي همان است كه در 20 مهر 1379 در سواحل يمن مورد حمله افراد مخالف حضور آمريكا در منطقه قرار گرفت و از آن تاريخ بلااستفاده شد. آمريكائي ها اگر استعدادهاي خود را بكار بگيرند اين واقعيت را خواهند فهميد كه مشابه آنچه در يمن بر سر ناو جنگي شان آمد در سواحل لبنان بسيار آسان تر قابل تكرار است"
در خاتمه اینکه . رژیم ضد بشری که مطالبات مردم خودش را بطور کلی فراموش کرده است که یک مورد نیاز مردم وبه خصوص جوانان بازتاب دادهشد که چگونه می باشد ؟ در عوض همه توان وقدرت و استعداد خودش را صرف چگونه دسترسی به سلاح هسته ای نموده است؟ این رژیم نمی تواند رژیم متعارف و نرمال و قابل قبول بای مردم ایران ومنطقه و جهان باشد . زیراکه نامشروع می باشد . برای همین پیوسته در شرف صدور بنیادگرائی و تروریسم برای بحران سازی و جنگ فروزی کردن در بستر باج گیری در راستای پیشبرد اداف هسته ای اش می باشد. پس بی جهت نیست که اکنون رژیم تروریستی آخوندی بطور شفاف تهدید تروریستی می کند و واهمهو نگرانی از اعتراف کردن علنی به نقش دخالت گری در سایر کشورهای همجوار و منطقه از جمله عراق و فلسطین ولبنان ندارد . البته به دلیل این است که اروپا و آمریکا بیش از حد با اتخاذ سیاست خائنانه و کثیف و پلید مذاکره ومماشات گری با اینرژیم ترریسی ادامه داده ا ند که اکنون سرمقاله نویس باز گو کننده نته نظرات ولی فقیه چنین دریده وپر خاشگر و پر توقع با فاع کردن از سوریه شده است واز موضع مالک کشور های عراق و لبنان و سر زمین فلسطین برخورد می کند که گذشته از حیات خلوت کردن عراق و اشغال 14 حلقه چاه نفت های بصره از سوی سپاه پاسداران ،د یگران را نیز تهدید به اقدامات تروریستی کرده است که چرا به قلمروی آبی لبنان نزدیک شده اند .
بازهم یاد آوزری می گردد که تنها راه کنترل یاغی بین الملل و محور شرارت خارج نمودن سریع نام سازمان مجاهدین از لیست سازکمان و گروه های تروریستی وحمایت کردن از طرح پیشنهادی راه حل سوم خانم مریم رجوی است که می گوید نه جنگ ، نه مذاکره و مماشات ، بلکه حمایت از مردم ومقاومت مردم ایران برای تغییر دمکراتیک در ایران می باشد.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 12 اسفند ماه سال 1386