نقد و بررسی "چشم انداز مذاکرات قاهره(يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شنبه 10 اسفند ماه سال 1387
"تلاش مذبوحانه برای خنثی کردن و برهم زدن نقش تلاش میانجی گرایانه ی مصر برای ایجاد اتحاد میان حماس و ساف"

به دلیل افشا شدن ماهیت دروغین و شیادانه ی دین فروشان و عوامفریبان و جنگ افروزان و غارتگران حاکم رژیم تروریستی آخوندی که این روزها شاهدیم که چگونه خط ادامه دار شکست موجب افشا شدگی اهداف شوم و پلید رژیم تروریستی آخوندی شده است. البته که حاصل پیگیری سیاست صدور تروریسم و بنیاد گری و سیاست مداخله گری در کشور های همجوار و منطقه است. اکنون چون نتیجه ی افشای اینگونه سیاست موجب ضربه پذیری بیشتررژیم تروریستی آخوندی در عراق و فلسطین شده است . برای اینکه در ادامه ی خط زنجیره ای شکست های پی در پی در چند ماه اخیر که پس از تصویب توافقنامه امنیتی دولت عراق با آمریکا سبب زمینه ی شکست های بیشر دیگری در منطقه شد که شروع شده است.

زیرا که برای جبران این شکست تصویب توافقنامه ی امنیتی در عراق، بحران جنگ افروزی 22 روزه در نوار غزه در دستور کار قرار گرفت و همزمان سپاه پاسداران وارد صحنه در داخل کشور شد تا به موازات حضور در برپائی جنگ 22 روزه ی در نوار غزه و فعال کردن حزب الله لبنان و به صحنه جنگ روانی تبلیغاتی کشاندن شیخ حسن نصر لله رهبر حزب الله لبنان که در فاع از حماس وجنگ نوار غزه برای بسط دادن وتعمیم آن در منطقه بود. در داخل نیز پاسداران بسیجیان را کفن پوش کرد و اینان را وارود خیابان و فرودگاه ها و جلوی سفارتخانه های کشور های غربی و عربی کرد تا با سر دادن فریاد ای مرگ بر رهبران کشور ها به خصوص رئیس جمهور مصر و پادشاهان اردن و عربستان، همچنین کفن پوشان بسیجی جایزه ی میلیون دلاری برای کشتن حسنی مبارک رئیس جمهور مصر تعیین کنند تا که بتوان دامنه ی جنگ 22 روزه ی نوار غزه را به درون خاک مصر و اردن و لبنان و سراسر منطقه ی خاورمیانه گسترش داد. اما چون این توطئه با مقاومت و ایستادگی رهبران کشور های عربی و عدم تسلیم شدن در برابر بحران و توطئه سازی ها و تهدید های رژیم تروریستی آخوندی مواجه شد. در نهایت منجر به شکست توطئه ی جنگ افروزی دیگری برای لوطی جماران و سپاه پاسداران در نوار غزه شد که نتیجه شکست انتخابات شورای استانی در عراق را بهمراه داشت.

البته شکست بزرگتر را از خارج شدن نام مجاهدین از لیست گروه و سازمان های تروریستی از سوی کشورهای اتحادیه ی اروپا دریافت کردند . طوریکه طرح توطئه های همآهنگ در عراق و اروپا علیه ی مجاهدین نیز منجر به افتضاح شکست های دیگری شد .

سپس پروژه ی آخوند علی اکبر ناطق نوری کلان دزد افشا شده از سوی پالیزدار و مشاور لوطی جماران پیرامون بحرین کلید خورد که گفت بحرین جزو یکی از استان ای ایران بوده است. همین موضع گیری موجب تنش گسترده با بحرین و سایر کشورهای عربی حامی بحرین از جمله سوریه تنها هم پیمان رژیم تروریستی در میان کشورهای عربی شد. در نهایت منتهی به تحمیل شکست دیگری برای مدعیان رژیم ترورستی آخوندی شد . آنگونه که پاسدار گماشته احمدی نژاد مجبور شد تا که پاسدار میلیاردی محد صادق محصولی را سراسیمه به منامه پایخت بحرین اعزام کند و با شکر سرخ خوری و دلجوئی کردن دعوت از پادشاه بحرین به ایران کند که بالاخره با کشاندن وزیر امور خارجه ی بحرین به ایران پاسدار گماشته احمدی نژاد اعتراف کرده است که رژیم تروریستی آخوندی دوست بحرین و کشورهای عربی می باشد.

اما شکست جدید ، ناشی ازنشست سران حماس و ساف در قاهره و اعلام تلاش برای وحدت ملی می باشد که بمنزله ی تیر خلاص برای توطه گران لوطی جماران و سپاه پاسداران در نوار غزه می باشد . برای همین پاسدار یادداشت روز نویس غیر ایرانی وارد صحنه شده است و آنگونه که رئیس پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری ترسیم کرده وی قلمفرسائی کرده است و با گریز به صحرای کربلا زدن وآسمان و ریسمان بافی و از تاریخچه برپائی انتخابات و پیروزی حماس گفته است. ولی به نقش توطئه و دخالت گری درون جنبش آزادیبخش ملی فلسطین و کمک مالی و تبلیغاتی برای پیروزی حماس اشاره نکرده است . همانگونه که به تحریک کردن حماس و بستر سازی برپائی جنگ داخلی و جدا کردن نوار غزه هم سخنی نگفته است تا اینکه توانسته باشد آنگونه که خود می خواهد به جنگ 22 روزه نوار غزه و قدرت برتر حماس پس از آن اشاره کند. زیرا که هدف ایجاد توطئه ی نخ نما شده ی نفاق و تفرقه میان حماس و فتح به جای اتحادمی باشد.

در خاتمه اینکه مشخص است که برای تئوری پردازان سیاست صدور تروریسم و بنیاد گرائی به برون مرز و همینطور برای برنامه ریزان مدافع سیاست دخالت گری در امور داخلی کشور های همجوار و منطقه نه تحمل روند شکست های اخیر در منطقه تحمل پذیرنمی باشد و نه اینکه جبران کردن شرایط از دست رفته ی امکان پذیر می باشد . برای همین می بایست تلاش مذبوحانه شود تا شرایط بدتر ازاین نشود . یعنی اینکه از یک سو برروی سیاست 30 ساله ی ایجاد اختلاف میان ساف و حماس و شقه شقه کردن بیشتر سازمان آزادیبخش ملی فلسطین می بایست تأکید وسرمایه گذاری کرد تا که پیآمد آن بتوان آلت دست های وابسته به لوطی جماران و سپاه پاسداران دست وپا کرد تا که در سر فصل های مشخص از اینان برای باج گیری وجنگ افروزی در منطقه استفاده نمود . همچنین به موازات این سیاست ادامه ی تهدید و توطئه گری علیه ی رهبران کشور های عربی نیز دنبال شود که تلاش برای روند مذاکرات صلح در خاورمیانه و اتحاد مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل فلسطین می کنند . بهر صورت باید افزود با شکست طرح توطئه ی پیشروی و گسترش جنگ نوار غزه و رو شدن نقش لوطی جماران و سپاه پاسداران و با تلاشی که قاهره برای اتحاد حماس با ساف کرده که مورد حمایت کشورهای عربی و غربی مواجه شده است . بعید است با وضعیت بحرانی و خطری و انزوائی که رژیم تروریستی آخوندی در آن قرار گرفته است و در شرایطی که خط زنجیره ای شکست های اخبرش که در منطقه نصیبش شده و همچنان ادامه دارد همچون گذشته بدون پرداخت هزینه ی سنگین بتواند اهداف شوم و پلید خودش را در منطقه ی خاور میانه ادامه دهد.
هوشنگ � بهداد
شنبه 10 اسفند ماه سال 1387