روزنامه ی کیهان شنبه 11 مهر ماه سال 1388

نقد و بررسی " الگوي مقاومت " (يادداشت روز)

"تأکید بر سیاست تاکتیکی نابود باد اسرائیل در مذاکرات هسته ای، در راستای باج گیری هسته ای "

تجربه ی شکست خورده ی چند ساله ی سیاست مماشات گرانه و خائنانه ی مذاکرت هسته ای تجارت خون و نفت غرب با رژیم کودتائی پاسداری اکنون به مرحله ای رسیده است که نه اینکه موضوع توقف غنی سازی اورانیوم از پیش شرط مذاکره ی گروه 5+ 1 بر داشته شده است ، بلکه اکنون قلم بر دست ورق پاره ی کیهان که سخنگو و جارچی و پادوی پاسداران کودتا گر می باشد. همچنین مدافع و حامی پروژه ی هسته ای می باشد واین ورق پاره پیوسته بطور عریان از سیاست هسته ای کره ی شمالی و پاکستان دفاع کرده و تأکید بر پیمودن این سیاست کرده است. برای اینکه ادامه ی اینگونه سیاست دفاع هسته ای نقش کلیدی و اساسی در طراحی کودتای پاسداری برای حذف رقیب دوم خردادی ها داشته است . زیرا که یادداشت روز نویسان این ورق پاره ی کیهان بشدت مخالف جدی پیگیری سیاست هیئت مذاکره ی کننده ی هسته ای دوران خاتمی و مدعیان اصلاح طلبان بوده اند.

بنابراین اکنون بی دلیل نیست که قلمبر دست یادداشت روز نویس از ابتکار عمل و خلاقیت مذاکره کنندگان هسته ای رژیم کودتائی پاسداری در نشست مذاکره ی هسته ای در ژنو گفته است. عجیب آنکه پس از لو رفتن طرح مخفی مکان دوم غنی سازی اورا نیوم در جاده ی قم – تهران که آزماش ای موشکی پاسداران را در دنبال داشت. با اینکه گفته می شود یک مدل این موشک های آزمایش شده قادر به حمل کلاهک هسته ای می باشد .آنهم قبل از نشست مذاکره ی هسته ای گروه 5+1 در ژنو این آزمایش شد. ولی با این وجود جالب است که نتیجه ی این نشست اخیر بر خلاف نظر دادن های گذشته ی یادداشت روز نویسان ورق پاره ی کیهان که پس از اینگونه نشست ها منفی بافی و انتقاد ی و تهدید آمیز بود . اما اکنون محتوای مذاکره ی این نشست مذاکرات هسته ای گروه 5+1 اخیر در ژنو مثبت ارزیابی شده است . بهر حال ادعا و تحلیل قلم بر دست ورق پاره ی کیهان مدافع پروژه ی هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای پیرامون نشست اخیر ژنو چنین تحلیل و بررسی شده است :


برغم تمام كارشكني ها و شيطنت هايي كه يكي، دو كشور غربي عليه برنامه هسته اي ايران انجام دادند تا با انحراف افكار عمومي و غلبه حاشيه هاي ساختگي و تصنعي بر موضوع و متن اصلي فضايي پرالتهاب و سنگين را به تصوير بكشانند و موقعيت جمهوري اسلامي را بيش از مذاكرات ژنو تضعيف نمايند اين مذاكرات دو روز پيش (اول اكتبر) با محوريت بسته پيشنهادي به روز شده ايران برگزار شد.- مذاكرات ژنو نشان داد كه جمهوري اسلامي ايران علي رغم تمام فضاسازي هاي منفي و تبليغات سياسي رسانه اي (پروپاگاندا) مي تواند با خلاقيت درعرصه ديپلماسي و با ابتكار عملي به موقع و بهنگام شرايط و موقعيت مذاكرات را به نقطه اصلي هدايت و راهبري نمايد.تأكيد ايران بر اينكه مدار گفت اين حالت اگرچه تمامي خواست كشورمان را در پي نداشت ولي به عنوان يك گام مثبت قابل ارزيابي است. ضمن آن كه حريف در اعمال نظر خود مبني بر مذاكره براي توقف غني سازي- با فرمول توقف در برابرتوقف - نيز ناكام ماند، هر چند موضوع مذاكرات آنگونه كه ايران انتظار داشت، صرفاً غيرهسته اي نبود. بنابراين آنچه در نشست ژنو ميان ايران و 1+5 به مذاكرات مثبت و نتيجه محور تعبير شد با توجه به تبعات گسترده اي كه عليه كشورمان تدارك ديده بودند، مي تواند «تك موقعيتي» تلقي شود كه حريف ناگزير در آن قرار گرفت.1+5 و بخصوص گروه غربي آن، راهي جز مذاكره و گفت وگو با جمهوري اسلامي ايران نداشت، اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران و رجزخواني هاي غربي ها در اين زمينه به داستان تكراري و ملال آوري براي افكار عمومي دنيا مبدل گرديده كه بي خاصيتي و ناكارآمدي آن بيش از گذشته عيان گشته است.گزينه نظامي هم كه معمولاً از جانب غربي ها آنهم به صورت تلويحي هر از گاهي مطرح مي شد تنها يك بلوف سياسي به منظور تحت فشار گذاشتن ايران بخاطر ايستادگي و مقاومت بر مواضعش بود. از همين روي، 1+5 چاره را در مذاكره و گفت وگو با ايران و لو با محوريت قرار گرفتن بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ديد."

بهر صورت قلم بر دست یادداشت روز نویس در دنباله ی سیاست دفاع از پروژه ی هسته ای به سیاست و تاکتیک حاشیه ای و مکملی این پروژه ی هسته ای نیز اشاره و برایش تبلیغ کرده است. یعنی به بهره بر داری از اهداف استراتژیکی سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به منطق ی خاور میانه پردلخته است و توضیح داده که چگونه با اقداما ت تروریستی و ابزار نا امن سازی و بی ثبات کردن منطقه و بحران آفرینی و جنگ افروزی از طریق حزب الله لبنان و حماس تلاش برای حضور در منطقه و باج گیری هسته ای استفاده شده است . البته این حضور و سیاست باجگیرانه ی تروریستی -هسته ای را ضمیمه ی سیاست تا کتیکی طرح نا بود سازی اسرائیل کرده است که 4 سال پیش از سوی پاسدار گماشتته احمدی نژاد مطرح و علنی شد . گرچه بتازگی این بازی از سوی معترضان اعتراضی دانشجوئی نا بود سازی اسرائیل فاش شده است زیرا که دانشجویان معترض فریاد می زنند . بسیجی ، احمدی نژاد ، اسرائیل پیوندتان مبارک . چونکه هویت یهودی بودن احمدی نژاد را که مهدی خزعلی فاش کرده بود اکنون دیلی تلگراف انگلیس هم به این موضوع اشاره کرده است. ولی مدعی قلم بردست یادداشت روز تإکید کرده است که هر گز نمی بایست از اینگونه سیاست نا بود سازی اسرائیل در مذاکرات هسته ی دست بر داشته و کوتاه آمد . زیرا که می بایست از این سیاست نا بود سازی اسرائیل در مذاکرات هسته ای در کنار باج دادن و چوب حراج زدن بر منابع و ذخایر کشور در راستای سیاست خائنانه ی تجارت نفت و خون با غرب برای پیشبرد هدف هسته ی و دفع خطر چنین استفاده شود :

جمهوري اسلامي ايران نبايد در ادامه مذاكرات از مطالبات برحق خود كه با افكار عمومي جهانيان نيز همخواني فراواني دارد، دست بكشد و اين مطالبات را در حاشيه مذاكرات بپذيرد. به عنوان مثال، خلع سلاح هسته اي با تمركز روي رژيم جعلي صهيونيستي نبايد تنها به عنوان يك برگ برنده در عرصه جدال بي حاصل!! به كار گرفته شود، بلكه هيئت مذاكره كننده كشورمان مي تواند اين مطالبه و مطالبات مشابه ديگر را كه با موضوع هسته اي نيز بي تناسب نيستند، پيشاپيش در محور مذاكرات جاي دهد و خروج آن از دستور كار مذاكرات را، نشانه بي صداقتي 1+5 و همراهي و همكاري آشكار آنان با جنايتكاران بين المللي معرفي كند. بحران هاي مالي گسترده و ركود اقتصادي در كشورهاي غربي از يكسو و نقش غيرقابل انكار و موثر ايران در معادلات منطقه اي و حتي جهاني باعث گرديده است كه غربي ها ناگزير بدون پيش شرط با ايران وارد مذاكره شوند و حتي به «بسته پيشنهادي ايران»، اگر نه به عنوان محور اصلي مذاكرات، ولي به عنوان يكي از اصلي ترين محورهاي آن تن دهند"

در خاتمه اینکه همانگونه که قلم بر دست یاددشت روز نویس اعتراف کرده است . سیاست و پیش شرط و تهدید های تحریم و نظامی مذاکرات هسته ای غرب تا حال به خصوص از سوی آمریکا در برابر پروژه ی هسته ای رژیم کودتائی پاسداری بلف و توخالی و تبلیغاتی بوده است . یعنی در اصل ادامه ی همان سیاست فرصت سوزی یا وقت کشی بوده است که حاصل این سیاست کثیف و رذیلانه ی مماشات گری و مذاکرات هسته ای بر اساس تجارت نفت و خون منجر به کودتای پاسداری با ضرب و شتم معترضان داخل ایران شده است که مکمل آن با نا دیده گرفتن نقض سیستماتیک روزانه ی حقوق بشر در ایران از سوی غرب ، اعمال این سیاست صد در صد به ضرر مردم ایران و تهدید منطقه تمام شده است . از سوی دیگر ادامه ی سیاست هسته ای غرب به گسترش سیاست صدور ترور یسم و ار تجاع و دخالت گری در برون مرز و به ویژه کشور های همجوار و خاور میانه منتهی شده است که اکنون طبق اعتراف آشکار قلم بر دست یادداشت روز نویس ،پشتوانه ی چانه زنی و باج گیری علنی سیاست هسته ای رژیم کودتائی شده است. ضمن اینکه ضریب بی ثباتی و نا امنی در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین بسیار افزایش یافته است . مهمتر اینکه این سیاست تبدیل به مانع اصلی کار شکنی دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاور میانه از سوی حاکمان ایران و پاسداران شده است . بد تر اینکه سیاست پلید وقت کشی بستر ساز گسترش و پیشرفت غنی سازی اورانیوم و شتاب دادن به تلاش دسترسی به سلاح هسته ای رژیم کودتا گر پاسداری شده است که تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای و اهداف دسترسی به سلاح هسته ای دارد.

هوشنگ - بهداد

شنبه 11 مهر ماه سال 1388