روزنامه ی کیهان یکشنبه 10 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی " اولويت هاي دور سوم " (يادداشت روز)
" هم بالایت را دیده ایم ، هم پائینت را "

گفته می شود هم بالایت را دیده ایم، هم پائینت را. اکنون بدون آنکه گفته شود که دستآورد دوره اول و دوم سفر های ماراتونی دولت مدعی اصول گرائی نهم چه بوده است که ادعای عاشق خدمت گزاری به مردم ایران به خصوص تهی دستان و محرومان را دارد که بسیار پر هزینه بوده است که اکنون وعده شروع دور سوم در دولت نا مشروع دهم از سفر استانی مشهد شروع شده است؟ در صورتیکه به جز بر نامه ریزی که هدف نهائی تبلیغات برای دوره دوم رئیس جمهور کردن پاسدار گماشته احمدی نژاد و حذف رقیب بوده است . البته کاکل نتایج دو دور گذشته ی سفر های استانی دفاع و تبلیغات پروژه ی هسته ای بود که اکنون از موضع ذلت و خواری و تسلیم شدگی و عقب نشینی کردن که علائم آن در مذاکرات هسته ای ژنو و وین بارز و علنی شد. تبدیل به آنگونه بحران درونی وبیرونی شده است که نه خطر تحریم را در بیرون مرز خنثی نکرده است ، بلکه در داخل هم منجر به شکاف و تضاد بیشتر دولت نا مشروع دهم با بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی هشتم شده است.

از سوی دیگر گزارش شده است که بیش از 90% مصوبه های دولت دردو دور گذشته تور های مارا تونی استانی اجرا نشده است . آن 10% اجراشده هم هم احتمالاً واریز کردن امکانات دولتی توی کیسه ی حامیان دولت بوده است. از جمله سیاست توزیع مجانی دولتی سیب زمینی است که باآب و تاب فراوان چاشنی تبلیغات انتخاباتی – انتصاباتی تقلباتی کودتائی دهم شد . مشروط بر اینکه گزارش شده است که بازار مکاره کمدی و دکوری انتصابی هشتم مسئله ی سفر های استانی هیئت دولت نا مشروع را زیر سئوال برده است که نه نشان از اختلاف و تضاد جدی میان باند های مافیائی حاکم است ، بلکه ناشی از شکست و پر هزینه و بدون ثمر بودنش می باشد. زیرا که طرحی برای سر گرم کردن مردم و یک تازی نمودن تبلیغاتی و بیشتر به حاشیه بردن رقیب مغلوب دوم خردادی ها و اهرم چماق علیه ی شان ساختن بوده است تا خر مندرانه دور قاپ چینان جارچی تبلیغ و ادعا کنند اینگونه سفر ها ناشی از مردمی بودن و در رابطه تناتنگ بودن پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور نا مشروع با مردم ایران است که تا کنون این چنین سابقه نداشته است.

البته رژیمی که ضد مردم می باشد و پیوسته وحشت از واکنش و قیام های اعتراضی مردم ناراضی دارد. لذا در کنار فعال کردن همه ارگان های سرکوبگرعلیه ی مردم به موازات آن می بایست بر نامه ای تدارکاتی تبلیغاتی در راستای منحرف کردن اذهان عمومی و سر کار گذاشتن مردم با بحران سازی و تهدید و دروغ گوئی و عوامفریبی هم داشته و بشدت دنبال کند تا که با شگرد لو رفته ی تصویر مار کشی و مار نشان دادن این ترفند چنین دنبال شود.

"رويارويي هيات دولت و شخص رئيس جمهور با مردم و برخورد چهره به چهره دولتمردان با ولي نعمت هاي نظام، تا حدود زيادي توانست شرايط را براي بروز و دخالت نظرات مردم در طرحهاي منطقه اي فراهم كند "

قلم بر دست یادداشت روزنویس بدون آنکه تعریف کند مردم یا ملت چیست؟ جایگاه این مردم در رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی و کودتائی پاسداری کجاست؟وضعیت کنونی معیشتی و اقتصادی شان چگونه است؟ چند در صد مردم ایران بر زیر خط فقر بسر می برند؟ وضعیت شکاف عمیق طبقاتی در جامعه چگونه می باشد؟ در عوض اما اکنون با وقاحت و پرروئی و طلبکاری تمام ادعای پوچ وارونه با هذیان گوئی کرده و پیرامون اهداف تور سفر های پر هزینه ی استانی اینگونه به عدم همآهنگی میان دستگاه های اجرائی اعتراف کرده است :

"تمركز قدرت مالي و اجرايي در مركز و عدم هماهنگي بين دستگاههاي اجرايي نيز از جمله دلايل كندي فعاليت ها و عدم پيشرفت طرحهاي استاني و محلي بود"

سال نامیده شده به الگوی مصرف که هدف اعمال وتحمیل کردن فشار باز هم بیشتر گرسنگان و محتاجان و محرومان است که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند . همچنین دفاع از لایحه یارانه های دولتی می باشد که با مخالفت های جدی مواجه شده است . اما انتخاب مشهد برای آغاز دور سوم تور سفر های استانی یکی به خاطر وحشت سفر کردنپاسدار گماشته احمدی نژاد به استان های دیگر و رو برو شدن با اعتراضات مرگ بر دیکتاتور از سوی مردم ناراضی است . دیگر بدلیل زادگاه لوطی جماران است. به خصوص اینکه آخوند دانه درشت واعظ طبسی مخالف دولت و مرشد رئیس دولت آخوندی انگلیسی دزد مصباح یزدی است . همینطور چون مشهد شهر مذهبی می باشد . پس اطراف صحن امام رضا همیشه زوار شهرستانی وجود داردکه به عنوان سیاه لشکر و جمعیت میلیونی استقبال کننده از پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهورنامشروع قالب شده است که چنین قلم بر دست یادداشت روز نویس مدعی شده که اینگونه سفر های معرکه گیری استانی ناشی به پاسخگوئی به سیل در خواست ها از طریق ارسال نامه ها می باشد :

"حضور ميليوني مردم مشهد در استقبال از احمدي نژاد و هيات وزيران در آغاز دور جديد سفرهاي استاني نماد استواري از مقبوليت و مشروعيت دولت نزد مردم بود. دولت در آستانه اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه هاست.- سفرهاي استاني باعث شده تا دولت خود را در برابر مطالبات و مشكلات مردم پاسخگو بداند. سيل نامه ها، درخواست ها و بيان مشكلات و چاره جويي هاي مردم در اين سفرها گوياي آن است كه مردم دولت را در جايگاه پاسخگويي به مطالباتشان مي نشانند."

درخاتمه اینکه در شرایطی که رشد تورم و گرانی لجام گسیخته و فقر و بیکاری در جامعه بیداد می کند .ازسوی دیگر هنوز دامنه ی اعتراضات مردمی با فریاد مرگ بردیکتاتور و خامنه ای و دیکتاتور کوتوله ادامه دار و در حال گسترش است که پاسخش همراه با ضرب و شتم و باز داشت و زندان و شکنجه و تجاوز و اعتراف و بیداد گاه های فر مایشی و نمایشی با صدور احکام محکومیت زندان و اعدام می باشد. تا جائیکه لوطی جماران برای خاموش کردن صدای معترضین بطور مستقیم اینان را که به خاطذ تسلیم نشدن نسبت به نتایج کودتای تقلباتی مجرم خطاب کرده است . از سوی دیگر هرروز که سپری می شود برعمق بحران هسته ای افزوده می گردد. بنا براین بنا بر تجربه ی تظاهرات ضد حکومتی روز قدس و وحشت از تکرار آن در روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است . می بایست به مسائل حاشیه ای آزمون شده و شکست خورده با ادعای کمدی تصمیم گیری اجرای پروژه های عمرانی و سازندگی مناطق زیر پوشش برای تجربی آزمون شکست خورده د گرباره تبلیغ شود . پس بی جهت نیست که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس روضه خوانی نتایج و خیر و برکات وارونه تور سفرهای استانی کرده است و چپ و راست گریز به صحرای کربلا زده است . البته بدونآنکه اشاره کند که چگونه پاسدار گماشته احمدی نژاد در ابتدای دولت نهم سازمان مدیریت و بر نامه ریزی و بودجه بندی را منحل کردتا تسلط کامل بر دخل و تصرف بودجه و ذخایر سپرده ی ارزی دولتی در مراکزاستان ها پاسداران و سایر ایادی داشته باشند . آنهم بدون هیچگونه نظارت یا اینکه پاسخگوئی در این مورد وجود داشته باشد . آنگونه که هنوز دولت نهم به منتقدان و پرسش گران خود جواب نداده است که رقم 300 میلیارد دلاردر آمد فروش نفت در 4 سال گذشته چه شد و کجا رفت و صرف چه هزینه یا اهداف و بر نامه های پنهانی شده است ؟بهرحال بدون شک آثار و بازده ی تور سفرهای استانی دور سوم بیش از دو دور قبلی پر هزینه و بی ثمر خواهد بود. زیرا که تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن اذهان عمومی و کنترل شرایط انفجاری و بقای ننگین کودتا گران متزلزل و سخت آسیب پذیر است.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880810/2.htm#other200

یکشنبه 10 آبان ماه سال 1388