ورق پاره ی کیهان 14 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی " نارگيل و ... ! " (يادداشت روز)

"نقد و تحلیل هنری میمونی و نار گیل چینی ضد آمریکائی به سبک بومیان آفریقائی "

پس از روضه فریب خوردن ساده لوحان نسبت به خنده های مقامات آمریکا که از سوی لوطی جماران در جمع دانش آموزان خوانده شد که دریک روز قبل از 13 آبان بود که در وحله ی اول مخاطب پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور نامشروع بود که در پشت پرده در کنارمذاکره ی هسته ای با آمریکا مشغول چانه زنی پیرامون چگونه کوتاه آمدن و زانو زدن و عقب نشینی و تسلیم شدن از اهداف هسته ای می باشد . از سوی دیگر بخشی از مخاطبان روضه ی ضد آمریکائی لوطی جماران سران رقیب مغلوب دوم خرداد ی هابود. البته خط دادن و دیکته نمودن به هم منقلی وپدر زن پسر یا جانشین آینده اش غلامعلی حداد عادل نیز مورد نظر بود تا وی نیز بتواند در جمع دانش آموزان جمع آوری شده از مدارس تهران که از طریق اتوبوس های شرکت واحد به جلوی سفارت سابق آمریکا در تهران برده شدند همین روضه ی ضدآمریکائی ارباب و هم منقلی اش لوطی جماران را بخواند و نشخوار کند . بنا براین اکنون پس از اینکه روز گذشته با وجود همه تهدید های امنیتی که شده بود . ولی مردم ناراضی و خشمگین به سوی خیابان ها سرا زیر شدند و فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و خامنه ای قاتله ، ولا یتش باطله ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و... را در سراسر ایران طنین انداز کردند. البته تظاهرکنند گان به خصوص دختران مورد تجاوز گران مزدوران جیره بگیران چماقدارمسلح سر کوبگر واقع می شدند که نه ماهیت زن ستیز بودن ژیم فاشیستی مذهبی کودتائی نماییش داده شد ، بلکه اوج سبعیت و ضد بشری و جدا از مردم و نا مشروع بودنش نیز عریان شد که چگونه از مردم ترس و وحشت دارد؟

اما اکنون سر بازجو حسین شریعتمداری تحریف گر ووارونه و هذیان گوی که اوضاع را پس دیده است. گزیده و باحالت بر هم ریخته و آشفته و البته هنری شده باردیگر با یادداشت روز نویسی اش وارد معرکه شده است تا که با رو کردن یک چشمه جدید هنری ، پائین کشیدن تصاویر منحوس پاسدار گماشته احمدی نژاد تو سط دانشجویان و هو کردنش و و لگد مال کردن تصویر نحس لوطی جماران بر سر یک پل در تهران از سوی تظاهر کنندگان در روز 13 آبان را با ضرب سیلی سرخ کردن وارونه جلوه دهد . البته تلاش کرده با پاک کردن صورت مسئله به حضور و دخالت گری با اقدامات تروریستی ونا امن سازی عراق تأئید و اعتراف کند تا بتواند نتیجه گیری کند که حاصل اینگونه اقدامات مننجر به زمین کردن نظامیان آمریکا در عراق شده است .

از سوی دیگر بدون آنکه این سربازجو بگوید احمد چلبی جاسوس چند جانبه کیست که قبل از اشغال نظامی عراق دبیر کل کنگره ی ملی عراق شده بود؟ این فرد چه رابطه ای با سران رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی داشت ؟چگونه اطلاعاتی دروغینی که وی از طریق وزارت بد نام اطلاعات و پاسداران مبنی بر وجود سلاح های کشتار جمعی عراق در زمان صدام حسین در یافت می کرد را به دستگاه جاسوسی انگلیسی و آمریکا منتقل می نمود؟ مهتمر اینکه چه نقش کلیدی در اثر رابطه ی وتردد مثلثی میان تهران – لندن – واشنگتن داشت؟ چه نقشی در بستر سازی تجاور نظامی و اشغال عراق داشت و بمب باران های قرار گاه های نظامی مجاهدین در عراق و خلع سلاح کردن شان داشت؟ . اما عجیب و جالب است که این سرباز جو شریعتمداری دچار فراموشکاری و پیری زود رس یا خود به خریت زدن مصلحتی و مقطعی شده است؟زیرا که این پاسدار کتمان کننده ی حقایق و تحریف گر حرفه ای و سناریو و دروغ پرداز بیی مانند بعنوان شوخی اینگونه از سناتور جوزف بایدن که اکنون معاون رئیس جمهور آمریکا اوباما می باشد نقل قول کرده است :

"«بعيد نيست كه ايران در مشاوران بوش نفوذ كرده و با دادن اطلاعات نادرست به رئيس جمهور آمريكا او را فريب داده و براي حمله نظامي به عراق تشويق كرده باشد.» سناتور بايدن چند ساعت بعد در مقابل پرسش هاي پي درپي خبرنگاران اعلام كرد كه احتمال فريب بوش از جانب ايران را تنها به عنوان يك شوخي ديپلماتيك مطرح كرده و مقصود او فقط نشان دادن اين واقعيت بوده است كه حمله نظامي آمريكا به عراق نفعي براي آمريكا نداشته و در مقابل، به افزايش اقتدار ايران كمك كرده است. جوزف بايدن از سرنگوني صدام به عنوان يكي از دشمنان كينه توز ايران، روي كارآمدن اسلامگراها در عراق، نااميدي گروههاي آمريكوفيل -وابسته به آمريكا- در منطقه ، آشكار شدن تقابل آمريكا با جهان اسلام و ... به عنوان امتيازهايي كه در حمله آمريكا به عراق نصيب ايران شده است ياد كرده بود"

دردنباله سربازجو پاسدار در ادامه از مصاحبه ی میمون بازی و نارگیل چینی ضد آمریکائی خود گفته که چگونه هنگام مصاحبه داشتن با خبر نگار وال استریت ژور نال در دفتر کارش که با وی داشت این هدیه را به عنوان پاداش به بوش به خاطراشغال نظامی عراق و نا بودن کردن دشمن صدام حسین اهداء کرده بود. دردنباله به دراز و متهم و وابسته به آمریکا و اسرائیل کردن سران فتنه پرداخته است که منظور کروبی و خاتمی و موسوی می باشد و بالاخره این چنین از احمق بودن بوش نقل قول کرده است:

"همان روزها، خبرنگار روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» كه براي مصاحبه به كيهان آمده بود نظر نگارنده را درباره اظهارات جوزف بايدن جويا شد و نگارنده در پاسخ گفت؛ «اگر جرج بوش آدمكش و خونريز نبود، براي سلامتي او دعا مي كرديم چرا كه داشتن دشمن احمق نعمت بزرگي است.» خبرنگار وال استريت ژورنال پرسيد؛ آيا تصور نمي كنيد كه عصباني شدن آمريكا از ايران، براي كشورتان عواقب ناگواري داشته باشد؟و نگارنده در پاسخ بر عادلانه و الهي بودن خواسته هاي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرده و به داستاني اشاره كرد كه با رخدادهاي اين روزها و مخصوصاً آنچه ديروز در تظاهرات عظيم 13آبان شاهد بوديم، همخواني قابل توجهي دارد. ماجرا، اين بود و هست؛كه بوميان آفريقا براي چيدن نارگيل با دو مشكل عمده روبرو هستند؛ اول، بالا رفتن از درخت نارگيل كه سخت و دشوار است و دوم، حضور تقريباً دائمي ميمون ها بر فراز درخت هاي نارگيل كه معمولا دردسرسازند. بوميان آفريقايي اين دو مشكل را با مراجعه به «عقل»خود و «حماقت» ميمون ها حل كرده اند. آنها ابتدا به گونه اي مي كوشند تا ميمون ها را عصباني كنند و ميمون هاي به خشم آمده نارگيل ها را از درخت چيده و به سوي بوميان پرتاب مي كنند. تصور ميمون ها آن است كه به جنگ بوميان برخاسته اند و حال آن كه، با چيدن نارگيل ها و پرتاب آن به سوي بوميان، خواسته آنان را برآورده مي كنند.. در جريان فتنه اخير، آمريكا و اسرائيل و دنباله داخلي آنها با مواضعي كه اتخاذ كرده و پروژه اي كه به اجرا درآوردند، براي مردم مسلمان و شريف ايران كمترين ترديدي باقي نگذاشتند كه در پروژه مشترك آمريكا، اسرائيل و سران فتنه - البته سران فتنه فقط نقش كارگزار داشته و دارند"

اما سرباز جو حسین شریعتمداری در ادامه ی تحلیل هنری میمونی و نارگیل چنی اش به سبک بو میان آفریقا برای اینکه مثل هیشه کاسه و کوسه را بر سر سران فتنه یا رقیب مغلوب دوم خردادی ها شکسته باشد و با انکارکردن ضریب مخالفت عمومی با کودتاگران ولی برای فاش کردن اهداف اینان در تظاهرات روز قدس و 13 آبان را بر جسته و به آمریکا و اسرائیل وصل و متهم و محکوم شان کرده باشد . همینطور باآدرس غلط دادن با فاکت آوردن ومثال زدن از اقدام حزب توده و رفت و آمد با سفارت انگلیس و مقایسه ی هدفدار کردن اینگونه عمل وهدف مشترک شان را بهم مربوط کرده است:

"- مسائلي نظير انتخابات، دولت دهم و... بهانه است و آنچه آشكارا هدف گيري شده است، اساس نظام اسلامي و آموزه هاي اسلام و انقلاب و امام است. سردادن شعار به نفع اسرائيل در روزقدس، اصرار بر حذف شعار مرگ بر آمريكا در روز 13 آبان- كه به گونه اي مفتضحانه ناكام ماند- همراهي و ائتلاف آشكار آمريكا، اسرائيل، اروپا، گروههاي سلطنت طلب، بهائيان، منافقين، ماركسيست ها، كلان سرمايه داران، بنيادهاي صهيونيستي سوروس، آمريكن اينترپرايز، كارنگي و... با سران فتنه و حمايت بي پرده سياسي، مالي و تداركاتي از آنها، توطئه اي نبود كه از نگاه تيزبين مردم ما پنهان بماند و ماموريت سران فتنه در اجراي اين پروژه، خيانتي نبود كه درك آن نياز به اذهان پيچيده و يا دسترسي به اسناد محرمانه و طبقه بندي شده داشته باشد. خدا رحمت كند مرحوم جلال آل احمد را كه مي گفت وقتي در تظاهرات حزب توده، رفت و آمد برخي از سران حزب به سفارت انگليس و تماس نه چندان پنهان ديپلمات هاي انگليسي با سران حزب را ديدم، بازوبند حزب را از بازو بر زمين انداخته و لگدمال كردم و با خشم و غضب از آن جماعت دوري گزيدم... ياد شهيد بزرگوار آيت الله بهشتي به خير كه مي فرمود «به آمريكا بگوئيد، از ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير»."

بهر حال سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری در ادامه نمایش میمون بازی و نار گیل چینی کردنش و در راستای اینکه ن هنر نمائی بیشتر نشان دادن جای دوست و دشمن رابسط و تعمیم وگسترش داده باشدتا که به جز آمریکا و اسرائیل، اروپا را نیز بی نصیب ازترکش اینگونه هنر نمائی نگذاشته باشد . همینطور بدون آنکه توضیح دهد. ایران چه تعداد جمعیت دارد؟ چه تعداد در تهران بزرگ پایتخت مقیم می باشند ؟ چه تعداد اینان در جلوی سفارت سابق آمریکا تهران برای نمایش خیمه شب بازی ضدآمریکائی حضورداشتند؟ بعلاوه بگوید که تعریف مردم چیست و چگونه به این پاسدار شکنجه گر منفور و معلوم الحال مجوز داده اند تاکه بطور ابزاری و تبلیغاتی اینان را اهرم چماق علیه ی دشمن کند و در دفاع کردن از رژیم فاشیستی مذهبی و کودتائی نامشروع و ضد مردمی خطاب به سران آمریکا و اروپا و رژیم اسرائیل چنین نقش میمون های آفریقائی نارگیل چینی برای شان ترسیم کرده است :

" ديروز اما، بارديگر مقامات آمريكايي و اروپايي و سران رژيم صهيونيستي در نقش همان ميمون هاي آفريقايي -با پوزش از ميمون ها، چرا كه به قول قرآن كريم؛ اولئك كالانعام بل هم اضل- ظاهر شدند و با طراحي فتنه اي كه آشكارا استقلال و سيادت مردم ايران، نظام اسلامي و انقلاب و امام و رهبري يعني همه موجوديت ملت را نشانه رفته بود، بر هوشياري و ايستادگي مردم افزودند... و چه وصف الحال است كلام مبارك حضرت سجاد(ع) كه «الحمدلله الذي جعل اعدائنا من الحمقا... سپاس خداوندي را كه دشمنان ما را احمق قرار داده است»."

در خاتمه اینکه مگر انتظاری به جز بیان فرهنگ لمپنی و نمایش میمونی و نار گیل چیدن به سبک بومیان آفریقائی می توان از یک سرباز جو پاسدار داشت که مد یر مسئول ورق پاره ی کیهان است . همینطور نماینده ی لوطی جماران در این ورق پاره نیز می باشد که اکنون به بزبان مشترک پاسداری – حوزوی – شکنجه گری گفتمان ضد آمریکائی هنری کرده است . به خصوص اینکه چون مدافع سر سخت پاسدار گماشته ی احمدی نژاد است که رئیس جمهور نا مشروع تقلباتی و قلابی می باشد که بدلیل منفوربودن در داخل و ایزوله بودنش در منطقه و جهان مجبور است تا که دائم به کشور های کوچک آفریقائی باج بدهد که یا خود و گاهی با عیال و رحیم مشائی به این کشور ها سفر کند. یا از رهبران اینان برای دیدارلو طی جماران و دریافت حق الزحمه دعوت کند . بنا براین در اثر این همنشینی و تردد های ادامه دار این هنر مند نابغه پاسدار گماشته احمدی نژاد بوده که بسیار از بومیان آفریقائی آموخته است . لذا به احتمال زیاد می بایست تجربه ها ی آموخته شده ی میمونی و چیدن نارگیل از سوی بومیان آفریقائی را وی به پاسدار حسین شریعتمداری منتقل کرده باشد . یا اینکه شاید با هم همسفر به افریقا بودند و تجربه ی عملی مشترک دارند که اکنون چنین سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری با تاب وتا ب در ابتدا و انتهای یادداشت روز خود ازباز گوئی این تجربه ی هنری میمونی نارگیلی یاد کرده است . حال داشته باشید که مخاطبان مماشت گر هسته ای اینان کیستند که با اینان چندین سال است که وارد مذاکره ی هسته ای ماراتونی شده اند؟

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880814/2.htm#other200


14 آبان ماه سال 1388