ورق پاره ی کیهان 16 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی " افغانستان ، چاله ها و چشم اندازها " (يادداشت روز)

"تهدید به افزایش خطر ناامن سازی ا فغانستان پس از شروع دور دوم ریاست جمهوری کرزای "


هنوز فراموش نشده است که چگونه پاسدار گماشته احمدی نژاد تبریک عجولانه به مناسبت پیروزی کرزای فرستاد. البته این خبر پیروزیسپس لغو شد تا اینکه با استعفای رقیب وی عبدالله عبدالله اکنون
شرایط برای اعلام کردن رئیس جمهور شدن دوباره کرزای فراهم شده است. نا گفته نماند نامزد ریاست جمهوری مورد نظر رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی در افغانستان رئیس عبدالله عبدالله رقیب کرزای بوده است . اما اکنون قلم بر دست ایرانی یادداشت روز نویس بدون توجه به تبریک گوئی پاسدار گماشته احمدی نژاد به کرزای با سیاست توبره و آخور خوری وارد میدان شده و دست به ما نور تبلیغاتی زده است تا که بتواند با سیاست صدور تروریسم و بنیاد گرائی و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و خاور میانه از جمله افغانستان، شیپور را در گشادش بنوازد و مدعی شود که تحولات افغانستان وارد مرحله ی حساسی شده است . زیرا که اعلام یک جانبه ی پیروزی حامد کرزای با نوعی همدستی و همآهنگی پشت پرده ی غرب خبر می دهد که خلاف قانون اساسی این کشور می باشد.

جالب است وقتی که وجود لوطی جماران و صدور نامه های حکومتیاش زیرآب قانون اساسی را در رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی زده شده است . همچنین در شرایطی که سپاه پاسداران فاشیستی تروریستی دست به کودتا زده است و با تقلبات گسترده رقیب را حذف و رئیس جمهور دست نشانده تعیین نموده است و بطور عریان در خیابان ها دست به جنایات ضد بشری علیه ی معترضین زده می شود . این دیگر یک ادعای کمیک و تراژدیک است که قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی ورق پار ی کیهان مدعی نماینده ووکیل مدافع مردم افغانستان شده و دست به لغزخوانی زده و ادعا کرده است که مردم افغانستان نیاز مبرم به حکومت قانون دارند وافزوده زیرا که مردم افغانسان برای 4 دهه برایرسیدن حکومت قانون رنج ها تحمل کرده اند.

عجیب است زمانی که مردمو کشور ایران زیر کنترل آخوند ها و پوتین های پاسداران اسیر شده اند که انتصابات جای انتخابات و آمار سازی تقبات جای نظر و آرأی مردم شده است . اما از مواد قانون اساسی افغانستان و تکیه بر 51% آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان سخن راندن فقط نوعی تصویر مار کشیدن و مار نشان دادن در راستای هداف مشخص می باشد. در حقیقت چیزی جز سیاست مداخله گری و از نامزد مورد نظر دفاع کردن در افغانستان نمی باشد . البته نوعی ادامه ی جنگ با آمریکا مشابه ی عراق در افغانستان می باشد که بدون ار تباط به چالش مذاکرات هسته ای میان دو کشور نمی باشد. بهمین دلیل است که قلم بر دست یادداشت روز نویس در ادامه ی یادداشت روز خود به نقطه صفر در افغانستان اشاره کرده و از زمان اشغال گری نظامی افغانستان از سوی آمریکا و انگلیس یاد کرده است . البته نام دولت فخیمه بردن به خاطر رد گم کردن و سیاه بازی می باشد تا نقش ارباب فخیمه در قدرت گیری کودتا گران متحجر درایران از متن به حاشیه برده و محو گردد.

همینطور بسیارخنده دار ایننکه طبق تحلیل حوزوی و پاسداری مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویسدادهو نتیجه گیری کرده است که چون طالبان انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان را تحریم نموده و شرکت در دور دوم را نیز گناه و جرم دانسته است . از سوی دیگر چون غرب هم بدلیل از صحنه خارج شدن رقیب کرزای عبدالله عبدالله، خواهان بر گزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بدون رقیب در افغانستان نشده است . پس غرب و طالبان در کنار هم قرار گرفته و هر دو متهم به تعقیب و تشویق ضد قانون در افغانستان شده اند.

خلاصه اینکه یادداشت روز نویس تهدید به افزیش اقدامات تروریستی در افغانستان و ناامن کردن افغانستان رانموده است که آن روی سکه ی سیاست بی ثبات نمودن عراق و دامن زدنتنش میان حزب الله لبنان و حماس فلسطین با اسرائیل است . زیرا که این سیاست نفاق افکنانه و جنگ افروزانه فقط به نفع رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی می باشد . بنابراین عوارض و خطرات دور دوم ریاست جمهور شدن کرزای را اینگونه پیش بینی کرده است :

"اين موضوع نشان داد كه عدم انعطاف كرزاي از پشتوانه خارجي برخوردار بوده است و اين موضوع مي تواند وضعيت افغانستان را از اين كه هست بدتر كند چرا كه اگر روي كار آمدن كرزاي در دور دوم حاصل توافق خارجي باشد به اين معناست كه علاوه بر سرزمين اينك حاكميت افغانستان نيز به تصرف ناتو درآمده و اين حيله افغاني ها را در مواجهه با اشغالگران و متجاوزان تضعيف مي نمايد. بر اين اساس مي توان به «عبداله» نيز نمره منفي داد چرا كه او در عملي شدن اين توافق احتمالي -ناخواسته- نقش ايفا كرده است. عدم توجه به شكايت دكتر عبداله و اعلام يك طرفه پيروزي كانديداي پشتون مي تواند گسست تازه اي را در ميان نيروها و احزاب افغانستان پديد آورد و حتي ميان جنوب و شرق افغانستان با مركز و شمال اين كشور مشكلاتي امنيتي پديد آورد. اگر تاجيك ها، هزاره ها، شيعيان و ازبك ها، اعلام غيرقانوني رياست جمهوري كرزاي را به معناي كنار زدن آن ها از حكومت و مقدمه اخراج آنان از دولت و مجلس آينده تلقي كنند، آن وقت احتمال وقوع درگيري هاي تازه و صف بندي هاي جديد سياسي و امنيتي در اين كشور قوي خواهد بود. مي توان پيش بيني كرد كه آمريكا، انگليس و فرانسه به مناقشه دروني حكومت افغانستان دامن خواهند زد "

بهرحال پس از 30 سال تجربه ی صدور انقلاب خمینی شیاد می گذرد . که در اصل همان سیاست صدور تروریسم و ارتجاع بر برون مرز است که این سیاست با سیاست مداخله گری در امور داخلی سایر کشور های همسایه و خاور میانه با اقدامات تروریستی و خرابکارانه پیوند خورد و عجین شد و تبدیل به دیپلماسی اصولی وزارت جاسوسی امور خارجه شده است . یعنی در حقیقت سیاستی که رمز ماند گاری رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی بوده است که ترک یا فاصله گرفتن از این سیاست صدورتروریسم و ارتجاع به برون مرز بمنزلهی پایان عمرش است . زیرا که دست کشیدن از این سیاست تروریستی و داخله گری هیچگونه شانس برای بقایش وجود ندارد. به خصوص در شرایطی که تضاد و اختلافات داخلی بسیار رشد کرده و علنی شده است . از سوی دیگر جامعه هم در حالت تب و تاب اننفجاری قرار دارد . طوریکه پژواک اعتراضی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای هرروز رساتر شنیده می شود . طوریکه پائین کشیدن تصاویر لوطی جماران و گماشته اش پاسداراحمدی نژاد و لگد کوب کردن ای تصاویردر دانشگاه ها و خیابان ها افزوده شده است . مهمتر اینکه بحران هسته ای نه بحرانی بیرونی است ، بلکه تبدیل به اختلاف و بحران های درونی باند های کودتائی حاکم شده است .

درخاتمه اینکه می بایست که سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و مداخله گری با اقدامات تروریستی و خرابکارانه و باج گیرانه نسبت به گذشته شتاب بیشتری به خود بگیرد . پس بی جهت نیست که از یک سو کشتی حامل انواع سلاح ها برای حزب الله لبنان ارسال می شود .آنگاه پس از دو مرحله بمب گذاری و اقدامات انتحاری و انفجاری در منطقه ی سبز بغداد که رخ داد. اکنون همزمان پاسدار علی لاریجانی انگلیسی با وجود اینکه تنش و چالش میان دولت و مجلس کمدی و دکوری و انتصابی هشتم وجود دارد و سخت با لا گرفته است . مع الوصف وی مأمور شده است تا که برای پیام منتقل کردن اهداف خاص به بغداد سفر کند. همچنین دخالت گری در یمن و افغانستان و پاکستان و لبنان و فلسطین نیزافزایش یافته است و همانگونه که قلم بر دست یادداشت روز نویس در این یادداشت روزاخطار کرده است باید شاهد نا امنی های بیشتر در افغانستان بود. صد البته که همین اخطار در عراق هم صادق است . زیرا که انتخابات پارلمانی عراق در پیش روی می باشد. تنها راه حل مشکل یرانو کشور های همجوار و خائرمیانه مثل همیشه تأکید کردن بر تلاش و مبارزات داخلی و بین المللی بیرون مرزی برای تغییرات دمکراتیک در ایران می باشد.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880816/2.htm#other200

16 آبان ماه سال 1388