روزنامه جمهوری اسلامی دوشنبه 18 آبان ماه سال 1388

نقدو بررسی سرمقاله " بان كي مون حافظ منافع صهيونيست ها! "

" مگرگفته نمی شود چراغی که بر خانه رواست برمسجد حرام است؟ "

سرمقاله نویس مدافع سر سخت فلسفه ی حوزوی دیگی که برای ملا نه جوشد بهتر است که در آن کله ی سگ به جوشد . همچنین چون وی متخصص جاسوس شناس آمریکائی و نفوذی اسرئیل یا صهیونیست ها در خاور میانه می باشد . به خصوص ید والائی هم در همین زمینه ی تحصصی اشاره شده در اتهام زنی به دبیر کل های آژانس سازمان انرژی اتمی و سازمان ملل و شورای امنیت دارد . بنابراین اکنون پس از کشف اینکه کوفی عنان دبیر کل سابق ساز مان ملل و محمد البرادعی جزو جاسوسان و نفوذی های آمریکاو اسرائیل بودند . البته این ادعا ثابت و دائمی نمی باشد. زیرا که بستگی به نوع اقدام وموضع گیری و تهیه گزارش یا تصویب قطعنامه ها ومصوبه های شان دارد.یعنی اگر بطور علیه ی رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی بوده باشد .این ادعا اتهامی و شناسائی جاسوس و نفوذشناسی واقعیت دارد .اگر چنانچه اقدامات شان بینابینی بود پاسخ چند پهلو وچند جانبه نا میده می شود . اما اگر به نفع رژیم کودتائی نا مشروع ضد بشری باشد . مستقل و غیر وابسته هستند . بنا براین بر اساس این منطق و ارزیابی و حاشیه پردازی های اتهامی ادعای امثال سر مقاله نویس می باشد که اکنون کشف کرده است بانکی مون اهل کره ی جنوبی حافظ منافع صهیونیست ها می باشد.

بهرحال همانگونه اشاره شد که موضع گیری های جاسوس و نفوذی شناسی بر اساس معیار اهداف سران رژیم کودتائی و تروریستی و جنگ افروز پیگیری می شود . بطور مثال پس از چندین سال که از جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل می گذرد که سراسر تبلیغات رسانه و مطبوعات رژیم ضد بشری و جنگ افروز کودتائی در دفاع و تبلیغ از حزب الله لبنا ن نبوده است . حتی رهبران کشورهای عربی و سازمان آزادی بخش فلسطین موردبدترین توهین و اتهامات وابستگی و خیانت و بی عرضگی متهم می شدند که چرا همچون حزب الله لبنان توان مبارزه در برابر اسرائیل درگذشته را مثل جنگ 33 روزه نداشتند . در صورتیکه ولید جنبلاط گفته بود که به خاطربحران هسته ای رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی لبنان درجنگ 33 روزه به سر زمین سوخته مبدل شد. البته جرقه ی جنگ از سوی حزب الله لبنان شروع شد .زیرا که با ورود به خاک اسرائیل در نوار مرز و ربودن دو سرباز اسرائیل زمینه ی جنگ 33 روزه آماده وشعله ور شد . البته مشابه ی همین واقعه با تحریک موشک پرانی از سوی حماس و جهاد اسلامی به خاک اسرایل بستر سازجنگ 22 روزه ی نوار غزه ی حماس با اسرائیل شروع شد.

بنابراین اکنون در شرایطی که گندبارگیری کشتی حامل سلاح و موشک از بنادر جنوب کشور از سوی سپاه پاسداران به سوی مقصد بندری در لبنان برای حزب الله لبنان از سوی اسرائیل شناسائی و متوقف شد . همچنین با دادگاهی کردن اعضای حزب الله لبنان با سلاح در مصر ادامه دارد . به خصوص اینکه دست داشتن در اقدامات تروریستی وجنگ افروزی از سوی شیعیان یمن هم لورفته و افشا شده است. بعلاوه انگشت اتهام بمب گذاری و انفجاردر منطقه ی سبز بغداد که مکمل اقدام تروریستی چندماه گذشته در همین منطقه ی سبز بغداد می باشد بسوی لوطی جماران و سپاه پاسداران نشانه گیری شده است .

لذا مشخص است در شرایطی که اوضاع داخلی بشدت بحرانی شده است . از طرف دیگر بحران هسته ای بیش از گذشته حاد و خطری شده است . لذا اقدام وتلاش به صدوربحران و تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در کشورهای همسایه و خاور میانه از جمله از طریق حزب الله لبنان و حماس می بایست که با سرعت پیگیری شود .پس برای رد گم کردن و پرونده ی رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی بطور عریان اعلام به دشمنی باروند مذاکرات صلح خاورمیانه کرده و می کند . بنابراین می بایست که در برابر موضع گیری دبیر کل سازمان ملل پیرامون افشای نقش ارسال سلاح برای حزب الله لبنان اینگونه باجیغ بنفش کشیدن علیه بان کی مون ومتهم به حامی اسرائیل بودن برای صورت مسئله پاک کردن این چنین فرافکنانه دست به خودزنی و وارونه گوئی زده است:

"بان كي مون دبيركل سازمان ملل بار ديگر نتوانست منويات باطني خود را كتمان كند و با اشاره به چند رخداد اخير در ناحيه مرزي لبنان كينه خود نسبت به حزب الله لبنان را بروز داد. وي با مرتبط ساختن حزب الله به انفجار ماه گذشته در جنوب لبنان اين جنبش را به باد انتقاد گرفت و به همين بهانه خواستار خلع سلاح حزب الله شد. بان كي مون بدون كمترين اشاره اي به تجاوزات مرزي و نقض حريم هوايي روزمره لبنان توسط رژيم صهيونيستي سلاح حزب الله را تهديدي براي قطعنامه 1701 شوراي امنيت قلمداد كرد . وي همچنين در مقام وكيل مدافع دولت لبنان ظاهر شد و وجود سلاح دردست جنبش حزب الله را چالشي عمده براي دولت لبنان دانست. اين نخستين بار نيست كه بان كيمون وابستگي خود به صهيونيست هارا با موضعگيري عليه حزب الله لبنان آشكار مي سازد. در ارديبهشت ماه گذشته وي اتهام هايي عليه حزب الله مطرح كرد كه با واكنش شديد اين جنبش مواجه شد. در آن مورد نيز دبيركل سازمان ملل در گزارشي كه مشخص بود از سوي صهيونيستها ديكته شده است ادعا كرد شبه نظاميان حزب الله براي امنيت و ثبات لبنان تهديد هستند و حتي مدعي شد حزب الله براي امنيت و ثبات منطقه هم خطرناك استبان كي مون در برخورد با اقدامات غيرقانوني و جنايات رژيم صهيونيستي در دوران صدراتش در سازمان ملل از جمله قتل عام مردم فلسطين در غزه به طرز ننگيني محافظه كارانه عمل كرد و حتي حاضر نشد اين جنايات تكان دهنده را كه به قتل عام بيش از يكهزار مرد و زن و كودك فلسطيني در غزه منجر شد محكوم نمايد. بايد توجه داشت كه دبيركل هاي قبلي سازمان ملل نيز به دليل همين وابستگي به قدرتهاي سلطه گر هرگز انتظارات و توقعات مردم جهان را در جهت استقرار عدالت تامين صلح و ثبات واقعي و مقابله قاطع با ظالمان و متجاوزان برآورده نكردند و همگي كارنامه غيرقابل قبولي از خود برجاي گذاشتند بان كي مون نيز كه در اين چارچوب انتخاب شده شديدا مي كوشد خواست قدرتهاي بزرگ را عملي كند. موضعگيري عليه منافع نامشروع رژيم صهيونيستي براي قدرتهاي كنوني حاكم بر سازمان ملل يك خط قرمز محسوب مي شود. از اينروست كه بان كيمون شديدا از ناخشنود ساختن صهيونيستها مي گريزد تا از خط قرمز مورد نظر قدرت ها عبور نكند. "


ادر خاتمه اینکه گر واقعًا ارسال سلاح به حزب الله لبنان از سوی پاسداران واقعیت ندارد و در راستای اهداف مشخص جنگ افروزی کردن جدید در این منطقه سلاح بطور پنهانی ارسال نمی شود، تا که راه عبوربرای فرار مقطعی بحران هسته ای به و جود آید؟ سئوال است که آخر مسئله ی حزب لله لبنان که یک موضوع داخلی لبنان است چه ار تباطی به سرای ن رژیم تروریستی فاشیستی مذهبی کودتا ئی و مردم ایران دارد؟ اگر این ارسال و دخالت گری به صرف مسلمان شیعه بودن حزب الله لبنا ن می باشد که می بایست با ادعای ام القرای جهان اسلام بودن کمک شان کرد. اکنون سئوال دیگری که مطرح است این است که مگرگفته نمی شود چراغی که بر خانه رواست برمسجد حرام است؟ خوب اگر سران رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی بیل زن می باشند. پس چرا ابتدا باغچه ی حیات خودشان را بیل نمی زنند؟ یعنی چرا به نیاز و مطالبات مردم محروم وتهی دست ایرانی پاسخ مثبت نمی دهند که نه اینکه80% جمعیت در زیرخط فقر اقتصادی بسر می برند ، بلکه شرایط نارضایتی عمومی آنگونه شده است که صدای اعتراضی مردم ناراضی و خشمگین ایرانی در روز تظاهرات قدس و روز 13 آبان بلند شد وپاسخ دندان شکن با فریاد زدن مرگ بر دیکتا تور و خامنه ایخودبه اکمان شیادو کودتا گر و عوامفریب ووارونهگو دادند و گفتند نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران . یا نه لبنان نه غزه کشتن مردم بسه ،ضمن اینکه دخالت گری درلبنان و فلسطین و مخالفت کردن باآن را نیز اینگونه با فریادافشاگرانه ی خود به نمایش گذاشتند .ولی اکنون شیادانه سر مقاله نویس تلاش می کند تا واقعیت را وارونه جلوه دهد.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880818/index.html

دوشنبه 18 آبان ماه سال 1388