گزیده خبرهای 12 اسفند ماه سال -88

رهبر معظم انقلاب در ديدار وزراي صنايع كشورهاي عضو دي 8:ايران آماده است دستاوردهاي علمي خود را در اختيار كشورهاي اسلامي قرار دهد.خبرگزاري فارس: حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به حمايت ايران از همكاري كشورهاي اسلامي افزودند: جمهوري اسلامي ايران آماده است دستاوردهاي علمي و صنعتي خود را در اختيار كشورهاي اسلامي قرار دهد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812111685

منظور کدام دستآورد های علمی می باشد؟ چون دانشگاه ها که پادگان و گورستان شده اند و علوم انسانی هم که قرار است حذف یا باز نگری حوزوی شود . دانشجویان هم که در زندان و سیاه چال ها هستند . ولی اگر منظور رشد روز افزون صنعت و علم مداحی گری و تبلیغات دروغین و سرکوب و سانسور و خفقان و صدور تروریسم و ارتجاع می باشد این درست است و با وجود اینکه بخش خارجی این علم و صنعت 31 سال است که به برون مرز به خصوص به کشورهای منطقه اسلامی آن صادر شده است اکنون می توان تجربه بخش داخلی این تجربه ی علم و صنعت نیز از طریق پاسداران صادر شود.

هاله‌ای از ابهام بر سر برنج‌های هندی برنج‌های آلوده به سم آرسنیک و سرب؟!

http://www.fararu.com/vdcefe8e.jh8wvi9bbj.html

اینهم بخشی دیگر از دستآورد پیشرفت علمی مورد ادعای لوطی جماران است به خصوص در زمینه ی توسعه ی علمی صنعت خود کفای کشاورزی و به ویژه در زمینه یتولید محصول برنج در استان های شمالی کشور است که به جای صدور این این دستآورد به کشور های اسلامی سرطان از هندوستان وارد می شود . البته این توسعه و پیشرفت فوق العاده علمی در بخش کشاورزی تابع سیاست چشم گیر پیشرفت دولت ساده زیست مدعی خدمت گزاری به مردم ایران اصول گرا می باشد که موفق شده است که ضریب واردات را بیش از 3 برابرصادرات کند.

گزارش روز گذشته کمیسیون کشاورزی حاوی این نکته بود که برنج‌های وارداتی هند به ایران آلوده به فلزات سنگین همچون آرسنیک، کادیوم، سرب و جیوه است. میزان آرسینیک و سم کشنده در برنج خارجی به حدی بالاست که امکان شیوع به بیماری سرطان را در بین مصرف کنندگان افزایش خواهد داد.

مقايسه مزد كارگران ايران با ساير كشورها

http://www.fararu.com/vdcammny.49num15kk4.html

جائیکه رقم خط فقر اقتصادی یک میلیون تومان پیش بینی شده است . از سوی دیگر بدلیل طرح نقدی کردن یارانه های دولتی که موجب افزایش بیشتر حجم نقدینگی در بازار می شود پیش بینی رقم 40% تورم سال نو را بهمراه دارد. حال توجه داشته باشید که رقم در نظر گرفته شده میان دولت و کار فرمایان خیلی کمتر 50% رقم پیش بینی شده ی خط فقر اقتصادی می باشد . همچنین با پیش بینی 40% تورم سال آینده بوضوح مشخص است که چه فشار مضاعف و وحشتناکی بر روی محرومان وتهی دستان و زحمت کشان وارد خواهد شدکه 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند . در مجموع با این اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی و التهابات اجتماعی هیچگونه چشم اندازی وجود ندارد که بتوان انتظار داشت که اوضاع بحرانی در زمینه ی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بهبودی دارد که بتوان باور داشت فضای انفجاری وخشم ونفرت و نارضایتی عمومی فرو کشمی کند و کودتا گران طالبانی پاسدار ی می توانند سیاست سرکوب و اختناق و سانسور داخلی با صدور تروریسم وارتجاع به برون برای پیگیری به دسترسی سلاح هسته ای را ادامه دهند آنهم بدون پرداخت هزینه باشد.

در سال‌هاي گذشته نسبت به پرداخت حداقل حقوق كارگران قانوني عمل نشد و حداقل دستمزدها طبق تورم واقعي كشور تعيين نشده است و بر اين اساس مزد كارگران بيش از 18درصد با نرخ تورم كه يكي از معيارهاي تعيين حداقل حقوق كارگران محسوب مي‌شود، فاصله دارد و اين فاصله، تنگي معيشت را براي كارگران رقم زده است. حتي افزايش حداقل دستمزد كارگران بر اساس نرخ تورم نيز مورد تاييد كارفرمايان نيست و براساس آن هر گاه اين ارقام از سوي نمايندگان كارگري مطرح شده است، نمايندگان كارفرمايان در شوراي عالي كار اعلام كرده‌اند كه توانايي پرداخت دستمزدها در صورت افزايش 15 درصدي را نخواهند داشت. در كنار اين اظهارات در ماه‌هاي گذشته نرخ تورم نيز از سوي دولتي‌ها همواره با روندي كاهشي اعلام مي‌شود كه بنابر گفته حسن صادقي، نماينده كارگران در شوراي عالي كار، اين كاهش تورم بر سر سفره كارگران مشاهده نمي‌شود و كارگران همچنان از افزايش عمومي قيمت‌ها در رنج هستند. اين ترتيب با توجه به معياري كه در بسياري از كشورهاي جهان براي تعيين دستمزد كارگران مورد نظر قرار مي‌گيرد حقوق كارگران ايراني با معيارهاي جهاني نيز فاصله چشمگيري را تجربه مي‌كند و اين امر نشاني بر بحراني بودن معيشت كارگران ايراني خواهد بود. سال جاري 274 هزار و 500 تومان تعيين شده بود اما در پي اعلام كاهش نرخ تورم از سوي بانك مركزي، پنج درصد كاهش را تجربه كرده و در نهايت 263 هزار و 200 تومان تعيين شد كه با متوسط دو سوم سرانه توليد ناخالص داخلي كشور كه در اين تحقيق به آن اشاره شده است فاصله 42 هزار و 300 توماني دارد و اكنون كه جلسات شوراي عالي كار براي تعيين حداقل دستمزد كارگران شروع شده بار ديگر راهكارهاي تركيبي تعيين دستمزد مد نظر قرار گرفته است و بر اساس آن دستمزد سال آينده همانند سال‌‌هاي گذشته تركيبي از رقم ثابت به علاوه درصدي افزايش براي ساير سطوح خواهد بود و به نظر مي‌رسد بار ديگر اين حداقل دستمزد افزايشي كمتر از نرخ واقعي تورم كشور باشد كه نه جوابگوي حداقل نياز كارگران است و نه تناسبي با قانون كار را در خود خواهد ديد.

تجمع كارگران نساجي قائمشهر در مقابل فرمانداری

پیرامون دو خبر قبلی معضل اعتراضات روز افزون کار گران کار خانجات مختلف در سراسر کشورهم هست که ناشی از ورشکستگی اقتصادی و سیاست 3 برابر واردات بیش از صادرات و اقتصاد انگلی وواسطه گری و دلالی می باشد که هرروز هم خبر تعطیل و بسته شدن تعداد بیشتری کارگاه های تولیدی و کارخانه های صنعتی بازتاب داده می شود که موجب بیکاری کار گران بیشتری می شود . مشروط بر اینکه با همه فشار طاقت فرسائی که برروی کارگران زحمت کش وجود دارد چند ماه است که حقوق ناچیز شان نیز به تعویق افتاده و پرداخت نشده است.

كارگران نساجي مازندران به دلیل عدم دریافت 5 ماه حقوق معوقه خود به سمت فرمانداري قائمشهر به حركت درآمدندایلنا: كارگران نساجي مازندران به دلیل عدم دریافت 5 ماه حقوق معوقه خود و بلاتكليفي صبح امروز از مسير كارخانه جاده نظامي قائمشهر به سمت فرمانداري قائمشهر به حركت درآمدند. به گزارش ایلنا، كارگران ديگری هم در اين مسير در حال اضافه شدن به اين جمع هستند

تجمع کارگران چینی البرز

اینهم یک گزاش خبری دیگر محور نارضایتی وضعیت کارگران وتجمع اعتراضی شان نسبتب ه شرایط بشدت ضد کارگری با تحمیل کردن شرایط طاقت فرسا و عاری از توان تحمل که جزو بخشی دیگر از پیشرفت های علمی مورد ادعای لوطی جماران است که تأکید کرده است دستآورد این تجربه می بایست به کشورهای اسلامی صادر گردد.

جمعی از کارگران شرکت چینی البرز در اعتراض به پرداخت نشدن 9 ماه حقوق و مزایای خود تجمع کردند.به گزارش پایگاه خبری سفیر، تعداد تجمع‌کنندگان که نزدیک به 350 نفر بود با تجمع در یکی از بلوارهای اصلی جاده قزویت به شهرک صنعتی البرز را به مدت بیش از یکساعت مسدود کردند.این کارگران به شدت نسبت به وعده و وعیدهای داده شده به آنان در ماه‌های گذشته از سوی مسئولان اعتراض کردند.

تشكيل پرونده براي مهدي و فائزه هاشمي

http://www.fararu.com/vdcjaiex.uqe88zsffu.html

مدتی است که از آخوند لمپن و لات با پرونده ی فساد و عضو باند مافیائی انگلیسی غارتگر مؤتلفه محمد جعفر شجونی همچون آخوند محمد یزدی بعنوان تازی در خدمت صیاد استفاده می شود و به سوی رهبران رقیب مغلوب کیش داده می شود . اکنون این آخوند پالان سائیده با سابقه ی 25 بار دستگیری در زمان شاه جای شیخ محمد یزی را گرفته که در بیمارستان بستری شده است و نوبت اجرای مأموریت کیش دادنش بسوی رفسنجانی از طریق پیگیری پرونده ی فرزندانش شده است تا به رفسنجانی تفهیم شود که این خواص نمی تواند به سیاست دو پهلو گوئی اش ادامه دهد . البته تنها راه فرار از فشار های تصاعدی علیه ی رفسنجانی و فرزندانش دل کردن از قدرت و بسوی مردم آمدن و بیان واقعیات و ناگفته ها و پذیرش هزینه است . در غیر اینصورت ادامه ی این بازی هرروز وی را ضعیف تر و ضربه پذیر تر می کند که چوب و پیاز را با هم می خورد . ضمن اینکه خوب می داند که این شرایط و این رژیم کودتائی نا مشروع ماندگار نیست.

بختياري وزير دادگستري با اشاره به درخواست رسيدگي به اتهامات مهدي و فائزه هاشمي كه از جمله سئوالات روحانيون حاضر در اين جلسه بود، گفت: پرونده براي دوتن از فرزندان آقاي هاشمي رفسنجاني تشكيل شده است. جلسه هفتگي جامعه وعاظ تهران شب گذشته با حضور مرتضي بختياري وزير دادگستري برگزار شد. حجت السلام جعفر شجوني كه دبيركل اين تشكل است، بخشي از سخنان وزير دادگستري را به شرح زير به خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس اعلام كرد.

شيطان‌شناسي به روایت رحیم مشایی

http://www.fararu.com/vdcfxtdj.w6d0tagiiw.html

جالب است پس از 30 سال ادعای مبارزه با شیطان بزرگ کردن اکنون یک مشاور و رئیس دفتر بچه ابلیس اعتراف کرده است که علم وتخصص و تجربه ی لازم در مورد شیطان شناسی وجود نداشته است. زیرا که رژیم کودتائی ابلیسی 31 سال است زیر پوشش مبارزه با شیطان بزرگ با شیطنت بازی خاص رهبر شیطانش زیرکانه بچه شیطان تولید کرده است ولی بازهم اذعان شده که در شیطان شناسی ضعیف است .

رحيم مشايي گفت: خود شيطان يك ماجراي ديگري است و شيطان شناسي ما ضعيف شده است، لازم است كه علما و انديشمندان ما در منبع‌هاي مختلف بحث شيطان را مورد بررسي قرار دهند، چون امروز شيطان فقط انسان‌ها را وسوسه نمي‌كند، بلكه بسياري از كارها را مديريت مي‌كند و هدف او به كمال نرسيدن انسان است، به طور مثال اگر يك حاكم و يا مدير ظالمي روي كار آمد، اقتصاد آن كشور فاسد مي‌شود و درآمد حرام وارد زندگي خانواده‌ها مي‌شود و لازم نيست كه شيطان تك تك افراد را وسوسه كند چون با اين مديريت به بيشتر اهداف خود رسيده است

جزئیاتی از علل دستگیری جعفر پناهی

http://www.fararu.com/vdcirwa5.t1arq2bcct.html

عجیب است تا کنون مخالفان سیاسی و هنر مندان و منتقدان و دگر اندیشان با اتهامات تدارک دیده شده ی بساط بزم و رقص و دود و مشروبات الکلی و لهو لعب و امثالهم دستگیر می شدند . اما اکنون صنعت توطئه و اتهام زنی رشده نموده و فرق کرده است . زیرا که کشف شده است در خانه و مهمانی فیلم ضد حکومتی تهیه می شده است!

تابناک نوشت: به دنبال دستگیری جعفر پناهی، فیلمساز، برخی رسانه‌های معاند اقدام به خبرسازی گسترده و شانتاژ درباره وی و علت دستگیری‌اش کردند. در حالی که پسر جعفر پناهی در گفت‌وگو با رسانه‌های ضد انقلاب اعلام کرده که در منزل آنها مهمانی برپا بوده، اطلاعات رسیده از منابع آگاه از جزئیات جدیدی حکایت دارد. یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: در مراسم کذایی که به ادعای پسر جعفر پناهی مهمانی اعلام شده، جعفر پناهی به همراه دوستان و همکاران خود در حال تهیه فیلمی علیه نظام بوده‌اند که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و با عملیاتی به هنگام، پرده از اقدامات آنها برداشته شده و وی به همراه همکاران خود دستگیر می‌شود.

فریماه فرجامی: چرا ولمون نمی‌کنه این معتمد آریا؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=16787

اینهم نقش کلیدی وزارت فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد پیرامون وضعیت زن هنرمند سینمائی در رژیم فاشیستی مذهبی و کودتائی

کارهای احمقانه بهم پیشنهاد می‌شه، کارهایی که آدم به کلفتش هم پیشنهاد نمی‌ده. بعد می‌گن تو بیا بازی کن، در حد یک زن بی‌شخصیت، بی‌شعور...خیلی بده، بشینم خونه خیلی بهتره...دلم سینما می‌خواد، دلم لک زده برم جلوی دوربین

بلایی که دو زن خیابانی بر سر دیپلمات زیمبابوه ای در تهران آوردند

این همان نمود عملی و دستأورد فرهنگ بی مانند جهانی حاکم بر ایران است که لوطی جماران و پاسدار گماشته احمدی نژاد ادعایش را کرده اند.

به دنبال اقدام دیپلمات زیمبابوه‌ای در سوار نمودن و آوردن دو زن خیابانی به منزل، این افراد با بیهوش نمودن وی لوازم منزل را به سرقت برده و گریختند.جهان نوشت: "براتیون" دیپلمات سفارت زیمبابوه در تهران چندی پیش هنگام تردد در تهران دو زن خیابانی را در یکی از خیابانهای شمال تهران سوار کرده و سپس این افراد را به منزل می برد. وی به نگهبان می گوید که اینها میهمانان من هستند.در همین حال وی پس از خوردن شام و نوشیدنی به خوابی عمیق فرو می‌رود و هنگامی که پس از چند ساعت از خواب بیدار می‌شود متوجه سرقت اموال منزلش و ناپدید شدن میهمانان می‌‌گردد.

عکسی‌ جالب از ‌احمدی‌نژاد و ولایتی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=16786

گفته می شود دزد که از دزد بزند شاه دزد است . اما چه باید گفت که یک خرافاتی خالی بند انجمن حجتیه گماشته ی لوطی جماران مدال بر سینه ی دیگر عضوانجمن حجتیه و هم منقلی و مشاور امور بین المللی لوطی جماران نصب می کند چه باشد گفت؟

يلفظ من قول الاّ لديه رقيب عتيد دوستانه با دوستان رسانه ای: قبر و قیامتی هم هست

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=16785

اوضاع بحرانی و ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و حذف کردن رقیب مغلوب و اتهام زدن وتوهین و فحاشی و تهدید کردن درون کودتای پاسداری آنگونه مهار نا پذیر شده است . از سوی دیگر چون همراه با رشد اختلافات و تضادهای باندی و جناحی است که چون راه حل دنیوی برایش یافت نشده بنابراین برای رسیدگی به پرونده ی مدعیان در حال جنگ هشدار محاکمه اخروی داده شده است .

ماجراهاي ميرحسين موسوي و محمود احمدي نژاد و اين رسانه و آن حزب و فلان بيانيه و بهمان تجمع و ... همه و همه ، در گذر زمان حرکت مي کنند و به تاريخ مي پيوندند و آنچه باقي مي ماند ، کارنامه اي است که هر کدام از ما نزد خداوند قادر و قهار ، رقم زده ايم

حکم اعدام یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه دامغان تایید شد
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=14122

مشخص است که صدور اینگونه احکام بی حساب و کتاب و مدرک و سنداعدام ناشی از وحشت قیام 4 شنبه سوری و دانشجویان و وضعیت متزلزل و ضربه پذیر رژیم کودتائی پاسداری نا مشروع است که تلاش می کند از موضع ضعف قدرت نمائی نماید . چون اگر رژیم در مانده ووحشت زد در قدرت بود نه نیاز به صدور اینگونه احکام داشت و اگر هم توان داشت احکام اعدامی که صادرکرده را اجرا می کرد سپس حکم جدید اعدام صادر می نمود.

ندای سبز آزادی : حکم اعدام محمدامین ولیان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه دامغان تأیید شد. خبرنگار ندای سبز آزادی مطلع شده است که در پرونده این دانشجوی ۲۰ ساله محکوم به اعدام به سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص محارب بودن حرمت‌شکنان روز عاشورا استناد شده است و این سخنان به عنوان یک فتوای شرعی تلقی گشته و بر اساس آن حکم اعدام صادر گشته است و در دادگاه تجدید نظر تایید شده و هر لحظه امکان اجرای آن وجود دارد

واژه «پاس‌ور» جانشين واژه «پليس» شد!

مگر بزبان عامیانه به ورق قمار بازی پاسور گفته نمی شود که اکنون نام پلیس شده است؟ البته این نام درست تر است زیرا که در هردو مورد محور کار خلاف کردن می باشد .

واژه «پاس‌ور» جانشين واژه «پليس» شدبه گزارش ايسنا، سردار كارگر، معاون اجتماعي نيروي انتظامي در نشستي با خبرنگاران گفت: از فردا به جاي واژه «پليس» از واژه «پاس‌ور» در رده‌هاي مختلف استفاده خواهد شد.وي گفت: اين تغيير نام در پليس‌هاي تخصصي در مبادي ورودي و خروجي كشور انجام نمي‌شود ولي در ساير پليس‌ها اين تغيير نام بر روي بدنه خودروها نيز اعمال مي‌شود.معاون اجتماعي نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: اين تغيير نام به تاييد فرمانده كل قوا نيز رسيده است