روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 15 اسفند ماه سال 1388

نقد و بررسی : سرمقاله روزنامه حکومتی جمهوری " انتخابات سرنوشت ساز براي عراق"

" اعتراف به تدارک تقلبات گسترده برنده کردن جریانات شیعی حامی حاکمان تهران و تلاش برای حذف نامزدان رقیب در انتخابات پارلمان عراق "

نتیجه ی 4 سال دخالت گری سیستماتیک با اقدامات تروریستی و ربودن و بی ثبات و نا آرام کردن عراق که پس از انتخابات پارلمان اول عراق به وجود آمدآنگونه که موقعیت نوری المالکی پاپت لوطی جماران تقویت و تثبیت شود که حتی از سوی رهبر لوطی جماران ایر باس اهدائی به نوری المالکی داده شد تا که هرزمان که نیاز باشد به تهران فراخوانده شودتادر خدمت اهداف لوطی جماران و پاسداران در عراق باشد و با حمایت حاکمان تهران بتواند به سر کوب کردن مخالفانش و تحویل گرفتن کنترل کمپ اشرف اپوزیسیون اصلی و متشکل حاکمان تهران به پردازد و کوشا با شد تا که در نهایت قادر باشند حاکمان تهران ونخست وزیر عراق طرح توطئه ی مشترک تهاجم نظامی و پلیسی به کمپ اشرف در 6 و7 مرداد بامرتکب شدن جنایت علیه ی بشریت را دنبال نمایند. اما چون بدلیل ایستادگی و مقاومت مجاهدین اشرف و حمایت حامیان شان در سراسر جهان مهاجمان موفق به اجرای خواست مشترک برای منتقل کردن مجاهدین داخل کمپ اشرف نشدند . بنابراین توطئه ی مشترک به شیوه ی دیگری دنبال شد . یعنی اینکه از مدتی پیش پس از فراخون احمد چلبی به تهران و بازگشت وی به بغداد به موازات تأکید بر حذف لیست 500 نفره نامزدان ملی عراق از جمله دکتر صالح مطلک که چرا از حق و حقوق مجاهدین کمپ اشرف دفاع کرده است. از طرف دیگر بطور همزمان گله ای از مأموران اطلاعاتی و مزدوران به گروگان و به خدمت گرفته به بغداد اعزام شدند تا که در جلوی کمپ اشرف گسیل شوند ودست به ادا و اطوار ای لمپنی با فحاشی به حمله و تهدید به کشتن ودار زدن مجاهین کمپ اشرف کنند. به امید آنکه مجاهدین مقیم اشرف خاموش و ساکت شوند و دست از افشاگری نقش دخالت پاسداران و عوامل نفوذی شان در امور داخلی عراق نزنند تا حاکمان تهران و احمد چلبی و پاسدار قاسم سلیمانی و نوری المالکی بتوانند با طرح گسترده ی تقلبات نتایج انتخابات پارلمان عراق را بهمان سبک کودتای تقلباتی 22 خرداد در تهران سوق دهند. بنابراین سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی که پس از اشغال نظامی افغانستان و عراق که شرایط مناسب برای حضور پاسداران و عوامل نفوذی شان در این دو کشور فراهم شد تا که دست به اقدامات تروریستی با بهانه ی مبارزه با نیروهای نظامی آمریکا زده شود . پیوسته به عنوان نماینده ی مردم این دو کشور و سخنگوی دولت های شان تأکید بر اخراج نیروهای نظامی از این دو کشور نموده است تا که بطور کامل کنترل هر دو کشور در اختیار پاسداران و حامیان شان قرار گیرد تا با دست باز بشود سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به منطقه دنبال شود و باج گیری های بیشتری محور سیاست مذاکرت هسته ای دریافت شود . در نهایت شرایط بدون موانع برای دسترسی به سلاح هسته ای آماده گردد.

بهر حال اکنون سر مقاله نویس یک روز قبل از بر گزاری انتخابات پارلمان عراق وارد میدان شده است تا ضمن ادامه ی سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق توصیه ها با پیش بینی لازم محور پیروز شدن نوری المالکی را نیز تجویز نموده باشد . البته بدون اشاره داشتن اینکه پس از اشغال نظامی عراق نقش رژیم کودتائی ونامشروع و به ویژه پاسداران در عراق چگونه بوده است؟ یا اینکه هدف مداخله گری در امور داخلی عراق پیرامون برگزاری در انتخابات پارلمانی عراق در دوره ی قبل چگونه بود؟ چگونه تعرفه های سفید رأی از مرز ایران با کامیون ها از مرز ایران به عراق منتقل می شد تا که لیست اسامی نامزدان در تهران و قم تعیین شده در آن نوشته و رأی داده شود ؟ یا اینکه نقش مداخله گری در بر گزاری انتخابات پارلمان عراق جدید ا چگونه است که قرا ر است فردا بر گزار شود؟ یا اینکه سرمقاله نویس بگوید که برای چه مدتی قبل از سوی لوطی جماران و پاسداران و پاسدار گماشته احمدی نژاد احمد چلبی جاسوس چند جانبه به تهران فراخوانده شد تا که از سوی لوطی جماران رهبر و پاسدار احمد نژاد رهنمود به وی دیکته شود که می بایست با نوری المالکی نخست وزیر دست نشانده ی عراق در خذف کردن لیست اسامی 500 نفره نامزدان ملی عراق جدیت کامل بکار برده شود . همچنین فشار هرچه بیشتر برروی مجاهدین کمپ اشرف وارد شود . همینطور از سوی پاسداران و سپاه قدس اقدامات تروریستی گسترش یابد تا که فضای ناامنی و آشوب و بی ثباتی در عراق به وجود آید تا امکان هرچه بیشتر تقلب کردن بیشتر شود. زیرا که بنابر نظر سرمقاله نویس نتایج این انتخابات پارلمان عراق این وظایف و مأموریت ها را می بایست انجام دهد:

"اگر به اين نكته توجه شود كه مجلس عراق , نخست وزير , كابينه و رئيس جمهور را تعيين مي كند و سياست هاي داخلي و خارجي كلان را ترسيم مي نمايد و علاوه بر آن , تكليف نيروهاي خارجي مستقر در عراق را نيز تعيين مي كند , اهميت رخداد فردا و حساسيت قدرتهاي خارجي از قبال آن بهتر قابل درك است "

کمدی اینکه سر مقاله نویس در دنباله همانگونه که تذکر داده شد بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به نقش دخالت گرایانه پاسداران و عوامل شان به خصوص سپاه قدس و سفیر دیپلمات تروریستی در بغداد کند که چگونه مدتی است همه امکانات تبلیغاتی و جاسوسی و تجربیات توطئه گریخود را با تهدید و پیگیری طراحی اقدامات تروریستی وبمب گذاری ها در عراق بسیج کرده اند طوریکه روزی نبوده است که تعدادی از مردم بی گناه و دفاع عراقی در اثر اقدامات تروریستی به خاک و خون کشانیده نشوند و یا طرح تروری برای نامزدان ملی فعال عراقی طراحی نشده باشد . ولیاکنونسر مقاله نویس بطور فرافکنانه اهداف و اقدامات حاکمان تهران در عراق را این چنین به تلاش مشترک آمریکا و عربستان در عراق در دفاع از نامزدان ملی عراق نسبت داده داده است:

" در مقطع كنوني , آمريكا و عربستان به عنوان دو بازيگر شاخص خارجي به تحركات گسترده اي براي تاثيرگذاري بر انتخابات عراق پرداخته اند. آمريكايي ها از همان ابتداي اشغال عراق , تلاش گسترده اي را آغاز كردند كه عناصر مورد نظر خود را در عراق در پست هاي حساس حكومتي بگمارند ولي با پيروزي چشمگير ائتلاف شيعيان در اولين انتخابات مجلس پس از فروپاشي رژيم بعث , اين تلاش آمريكايي ها ناكام ماند. به دنبال اين رويداد كه براي آمريكا ناخوشايند بود , واشنگتن سياست هاي خود را به ايجاد موانع بر سر راه دولت و ناكارآمد نشان دادن آن معطوف كرد تا از اين طريق بتواند , جناح شيعه مستقل را به موضع انفعال و ضعف انداخته و سياستمداران و مهره هاي وابسته را تا حد ممكن در دولت و مناصب حكومتي نفوذ دهد تا به اين وسيله , ابتكار عمل از دست جناح شيعه خارج شود. افزايش حمايت مستقيم و غيرمستقيم آمريكا از جريان هاي رقيب ائتلاف شيعه و به خصوص عناصر وابسته به بعثي ها در طول چند ماه گذشته در همين چارچوب قرار داشته است . اعمال فشار شديد آمريكا به مسئولان عراقي براي عدول از تصميمشان در رد صلاحيت 500 نامزد مجلس طرفدار رژيم گذشته , كه البته در اثر مقاومت دولت عراق با ناكامي مواجه شد , تازه ترين تلاش آمريكا در اين مقوله بوده است . در اين ميان نقش عربستان و تحركات اين كشور در اين دوره از انتخابات عراق به حدي از گستردگي رسيده است كه براي بسياري از ناظران نيز اين حجم از سرمايه گذاري تبليغاتي , ديپلماتيك و مالي غيرمنتظره است و نشان دهنده عزم سعودي ها براي رويارويي با ائتلاف شيعه است . شاخص ترين جناح مورد حمايت رياض , ائتلاف العراقيه به رياست اياد علاوي نخست وزير سابق عراق مي باشد. اين ائتلاف كه از 20 حزب و جريان سياسي تشكيل شده است با كمك دلارهاي نفتي عربستان و حمايت هاي غيرمستقيم آمريكا به رقيب جدي براي جناح شيعه تبديل گرديده , جناحي كه متاسفانه در اين دوره دچار تفرقه شده و به جناح مالكي و سيد عمار تقسيم گرديده است . اكثر 500 نفر رد صلاحيت شده نيز متعلق به فهرست العراقيه بودند. منابع خبري با اشاره به ملاقاتهاي اخير اياد علاوي با مقامات عربستان , از تصميم جدي عربستان براي به قدرت رساندن اين گروه به هر قيمت ممكن خبر داده اند "

آنگاه سر مقاله نویس بدون اشاره به نام ومشخصات ناظران گمنام امام زمانی وزارت بد نام اطلاعات آنهم با وجود اینکه اعتراف به انشعاب میان احزاب شیعه به جای ائتلاف کرده است ولی بازهم ادعای پیروزی حامیان نوری المالکی را کرده است که ناشی از اعتراف تقلبات گسترده در بستری پیروزی پاپت المالکی است. مشروط بر اینکه حزب شیعه عمار حکیم دیگر جریان حامی رژیم کودتائی پاسداری نامشروع را اینگونه رقیب حزب شیعه ی دیگر نخست وزیر عراق نوری المالکید این انتخابات پارلمان عراق دانسته است :


"با اينحال , ناظران نسبت به موفقيت تلاش هاي عربستان ترديد جدي دارند و ائتلاف دولت قانوني به رهبري نوري مالكي نخست وزير كنوني عراق را قدرتمندترين ائتلاف حاضر در مبارزات انتخاباتي عراق مي دانند. اين ائتلاف از چند حزب و گروه سياسي از جمله « حزب الدعوه » تشكيل شده است . ائتلاف ملي عراق , ديگر جناح قدرتمند در عراق است كه به رهبري سيد عمار حكيم , بزرگترين مجموعه شيعيان عراق را تشكيل مي دهد و به عقيده كارشناسان اصلي ترين رقيب جناح نوري مالكي است
"

در خاتمه اینکه موضع گیری شفافی که سر مقاله نویس در پایان مقاله ی خود کرده است موجب شکسته شدن سکوت تاکتیکی عدم اعتراف به نقش دخالت گری در امورداخلی عراق ابتدای مقاله و ادامه ی آن شده است. زیرا که در پایان با تلاش علنی که به نفع نوری المالکی نخست وزیر دست نشانده ی لوطی جماران و پاسداران کودتا گر نموده است که درست اذعان بر خلاف نسبت دادن نقش فعال دخالت گر حاکمان تهران در بر گزاری انتخابات عراق آمریکا و عراق است که بطور وارونه این نقش به آمریکاو عربستان داده شده است . مهمتر اینکه سر مقاله نویس هیچگونه جایگاهی برای سایر نامزدان ملی و سنی و سکولار عراق قائل نشده است و در مقابل تأکید بر پیروزی حامیان نوری المالکی دست نشانده در این انتخابات پارلمان عراق نموده است و شانس رقابت را نیز برای حزب شیعه عمار حکیم پیش بینی کرده که هردو جریان هم حامی رژیم تروریستی فاشیستی کودتائی حاکم بر ایران می باشند . لذا همانگونه که تذکر داده شده سرمقاله نویس با این تحلیل و نتیجه گیری که ارائه داده هوار زده است و اعتراف آشکار هم به دخالت گری در امور داخلی عراق نموده است . هم به نقش دخالت گری مستقیم در بر گزاری انتخابات پارلمان عراق کرده است . هم اینکه اذعان به تقلبات گسترده با پیش بینی پیروزی جریانات شیعه وابسته به حاکمان کودتائی تهران کرده است که جای هیچگونه شک باقی نمی گذارد که دست توطئه گر کدامین رژیمی بطور مستقیم پشت حذف اسامی 500 نفر از نامزدان ملی عراق بوده وهدف چه بوده است؟ اما چون نیروهای نظامی آمریکا دراین کشور حضور دارند. می بایست پیگیر بسیج نمودن حضور کارشناسان انتخاباتی و ناظران بین المللی در شعبه و حوزه های انتخاباتی صندوق های آرا باشند تا که حضور و نظارت کامل داشته باشند تا مانع از پیشبردطرح تقلبات مشابه کودتای تقلباتی 22 خرداد در ایران از سوی نفوذی های شان در عراق شوند . همینطور جریانات مخالف نوری المالکی به محض دریافت هر گونه تقلب درشعبات رأی گیری و تلاش شان برای نتایج به نفع نامزدان نوری المالکی و حاکمان تهران از برسمیت شناختن نتیجه ی این انتخابات خود داری نمایند و اعتراضات داخلی و منطقه ای و بین المللی خودشان را سریع دنبال نمایندتا فرصت داده نشود پس از این تقلبات در انتخابات پارلمان عراق ، این کشور بیش از این در باتلاق و ناامنی و بی ثباتی فرو رود.

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881215/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 15 اسفند ماه سال 1388