نقد و بررسی سر مقاله روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی " درسي از انتخابات عراق"

"وارونه گوئی کردن برای تبرئه کردن نقش اقدامات زنجیره ه ای تروریستی و بمب گذاری های کنونی عراق"

دستگاه تبلیغاتی دروغ پرداز و ماشین کوک شده ی وارونه گوئی حاکمان تهران که لحظه ای موتورش خاموش نشده است اکنون آشکار به سبک و سیاق قلم فرسائی کردن طلبه های روضه خوان های موجی و ترکشی و جانباز جنگ خانمان بر انداز ایران و عراق که یکه تازی می کنند . معلوم است که اینگونه قلم بر دستان صاحب و مدیر مسئول ورق پاره حکومتی شده تحلیل و تفسیر های شان مدل حوزوی پاسداری مکتبی است که بر اساس و شالوده ی وعده ه و قول های داده شده ی خمینی شیاد است که بنیانگذار این نظام منحوس و ضد بشری بود که طبق فتوای وی قرار بود مستضعفان و پا بر هنگان در ایران صاحب قدرت و حاکمیت شوند . ولی از بد شانسی روزگار مردم ایران سیاه روز و بخت بر گشت بر خاک سیاه نشانیده شده اندو هرروز هم وضعش بد تر از روز گذشته می شود . تازه ترکش این سیه روزی به کشور ومردم عراق هم اصابت و سرایت کرده است.طوریکه اکنون پس از آنهمه توطئه و دسیسه و تهدید و بمب گذاری و اقدامات تروریستی و حذف لیست 500 نفره نامزدان ملی عراق که شد تا که هر طوری شده پاپت نوری المالکی برنده و بازهم نخست وزیر عراق شود. ولی با این وجود با دو کرسی کمتر از ایاد علاوی شکست خورد . لذا پس از اعلام نتایج از سوی کمسیارای عالی انتخابات عراق شاهدیم که چگونه هرروز توطئه ای جدید از سوی بیت جماران در تهران به پاپت نوری مالکی دیکته می شود. به خصوص اینکه سپاه قدس و پاسدار قاسم سلیمانی مسئول پیگیری و اجرای اقدامات تروریستی از طریق نفوذی ها در عراق می باشد . برای همین است که این روز ها بطور زنجیره ای چپ و راست عملیات تروریستی و انفجاری و انتحاری و ناامن سازی و بی ثبات کردن عراق اتفاق می افتد تا که با اینگونه اخلال گری و کار شکنی کردن ها که حتی از سوی یونیفورم پوشان ارتشی عراق و با خود رو های نظامی انجام می گیرد آنگونه که اینان در روستائی اطراف بغداد دست به جنایت وحشیانه ی ضد انسانی زدند و تعداد 25 تن ازاعضای خانواده های مرتبط با شورای بیداری عراق را قتل عام و مرتکب جنایت ضد بشری شدند تا که ایاد علاوی نخست وزیر آینده ی عراق نشود و پاپت نوری مالکی نخست وزیر شود تا عراق همچنان حیات خلوت حاکمان تهران باقی بماند . اما اکنون تعجب انگیز است که چگونه آشکارا سر مقاله نویس با پاک کردن صورت مسئله و آدرس غلط دادن سورنا را در در گشادش نواخته و برای تبرئه کردن چنگال خونین حاکمان تهران و پاسداران و پاپت نوری مالکی نخست وزیر عراق این چنین ادعای مسخره ی وارونه کرده است :

"موج انفجارهاي پياپي كه اين روزها بغداد را ميلرزاند حامل پيامي است كه اشغالگران به نوري المالكي و مجلس اعلاي اسلامي عراق براي عقب نشيني در برابر مطامع آمريكا مي دهند. آمريكا ميخواهد شيعيان عراق بپذيرند كه مهره هاي واشنگتن دولت آينده اين كشور را دردست داشته باشند.جلال طالباني رئيس جمهور جدي ترين معترضين به نتايج انتخابات هستند و قويا معتقدند كه نتايج اعلام شده نهائي نيست و بايد آرا به صورت « دستي » بازشماري شود. بدين ترتيب اين اشغالگران عراق هستند كه در پشت « ماجراي انتخابات » نقش آفريني مي كنند و نقش آشكار آنها به خوبي قابل رديابي است"

همچنین اتهامات تکراری یا دبه در آوردن و چانه زدن با افزایش ادعائی 6 نماینده به 10 نماینده شده است که با عنوان وابستگی بودن شان به حزب بعثت عراق است که گواه نه عریان سازی دخالت گری مستقیم در امور داخلی عراق است ، بلکه لو دادن و فاش سازی سر نخ اصلی اتهام سازی های ساختگی در بیت جماران و مطبوعات و رسانه های تبلیغاتی وابسته به آنست که بطور تولید سیستماتیتک اخبار دروغ و وارونه را بصورت جنگ روانی تبلیغاتی دروغین و وارونه بازتاب داده می شود که یک مورد سیاست مداخله گری و دروغ پردازی را سر مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی رو کرده است که در روند پیگیری سیاست اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق است تا که این کشور به اشغال کامل حاکمان تهران در آید و در عراق مدل حکومت ولایت فقیه بر پا شود . همچنین بعنوان سخنگوی رسمی دولت عراق و مهمتر مالک کشور عراق قوانین تهیه و تنظیم کرده که اشغال گران تقلب کرده و 10 نماینده غیر قانونی است و در دنباله برای نخست و زیر و رئیس جمهور و مردم عراق اینگونه وظیفه ی اقدام برای اخراج اشغال گران منهای حاکمان تهران که اشغال گران اصلی می باشند تعیین و ترسیم نموده است :


"اكنون مسئله جدي اينست كه قوانين و مصوبات مجلس ملي عراق در اين انتخابات به درستي و در مورد تمام كانديداها و در تمامي موارد به صورت يكسان اجرا نشده و « كميسيون انتخابات » زير فشار اشغالگران به صورت گزينشي عمل كرده است . بطوري كه عده اي از وابستگان به بعثي ها در فهرست نامزدها گنجانده شده اند و دستكم 10 نفر از آنها در فهرست برندگان انتخابات قرار دارند . موضوع بعدي نقش آشكار اشغالگران در پيشبرد انتخابات در مسير دلخواه بوده است
. اين بدان معني است كه تا عراق در اشغال بيگانگان است هر تصميم و اقدامي به هر نتيجه اي كه ختم شود متاثر از تصميمات و فشار بيگانه است . اين براي ملت عراق از هر گروه و جناحي كه باشند و يا هر طرز فكري كه به آن معتقد باشند بسيار شرم آور است كه حتي رئيس جمهور و نخست وزير عراق هم نتوانند اعتراض قانوني خود را مطرح كنند و بازشماري آرا را عملي سازند ولي چند نفر كه نمايندگي اشغالگران را برعهده دارند با دستور كاخ سفيد بر روند دستكاري آرا مجلس عراق صحه بگذارند و تمام "!

.

البته ادامه ی سیاست مبارزه ی 31 ساله با آمریکا فقط محدود در داخل ایران نمی شود. زیرا خیلی وقت است که برای گسترش حاشیه ی امنیتی از درون به بیرون و با دشمن در آنجا به جای داخل جنگ کردن دامنه ی این سیاست یا مبارزه با آمریکای دشمن همراه با بحران وتروریسم به برون مرز صادر شده است آنگونه که این سیاست مبارزه با آمریکا فقط شامل عراق و اصرار بر خارج کردن نظامیان آمریکائیان از این کشور نمی شود ، بلکه دامنه ی آن این چنین به افغانستان سرایت نموده است :


"كرزاي فاش كرد كه سفارتخانه ها و نمايندگان اشغالگران در روند انتخابات رياست جمهوري افغانستان تقلب كرده اند و با دستكاري آرا و چاپ يك ميليون تعرفه انتخاباتي در روند انتخابات نقش اصلي را برعهده داشته اند. البته كرزاي و اطرافيانش در اين افشاگريهاي ديرهنگام از مقصرين اصلي محسوب مي شوند
"

بهرحال سر مقاله نویس درپایان در کسوت سخنگو ونماینده شیعیان عراق ظاهر شده است و پس از اینکه روضه ی اشک ریزی همراه با آه و افسوس خوانده است گریز به صحرای کربلا زده و تذکر داده که چرا قبل از انتخابات با همدیگر به نفع حاکمان تهران ائتلاف نکردند تا صاحب 179 کرسی در پارلمان آینده ی عراق شوند که بیش از حد نصاب نصف به اضافه یک است. همینطور با موضع گیری علیه ایاد علاوی کردن که چرا عمار حکیم را وسوسه کرده است بشدت از این تفرقه و عدم نمایش اقتدار عملی نا لیده است و در نهایت باز هم آه و افسوس و تأسف خود را که ناشی از شکست در انتخابات پارلمان عراق می باشد را اینگونه به نمایش گذاشته است :


"آخرين نكته اينكه شيعيان عراق براي جلوگيري از ضايعاتي از قبيل آنچه اكنون با دسيسه هاي اشغالگران پديد آمده مي بايست از ابتدا به صورت يكپارچه ائتلاف مي كردند و وارد انتخابات مي شدند. شيعيان عراق عمدتا در دو طيف شاخص و در دو ائتلاف جداگانه به نام « ائتلاف دولت قانون » و « ائتلاف ملي عراق » ظاهر شدند و جمعا 179 كرسي را به دست آوردند . با در نظر گرفتن تعداد كرسي هاي مجلس اگر آنها از ابتدا با يكديگر ائتلاف كرده بودند حتي بيش از حدنصاب دو سوم كرسي ها را در اختيار مي داشتند. البته اين روزها از ائتلاف آنها حرف و سخن هاي فراواني به گوش مي رسد ولي همين « ائتلاف ديرهنگام » زمزمه هاي ديگري را بهمراه داشته و طيف « اياد علاوي » را به امتياز دادن در جهت وسوسه كردن « مجلس اعلا » براي ائتلاف با علاوي تحريك نموده است . از طيف شيعيان عراق انتظار مي رفت كه در كنار همديگر و به عنوان « يد واحده » وارد صحنه انتخابات مجلس ملي شوند و اقتدار عملي خود را در صحنه سياسي به نمايش بگذارند. اين تاسف بزرگي است كه شيعه هنوز هم چوب تفرقه و تشتت خود را مي خورد و معلوم نيست از اين واقعيت هاي تلخ و تاسف بار هم پندهاي لازم را بياموزد!"

در خاتمه اینکه مگر می شود چشمان را برروی واقعیات عینی بست و نا دیده گرفت که چگونه زیر پوشش ضدیت با آمریکا و تأکید بر اخراج نظامیان آمریکا از عراق و افغانستان نمودن که بر گردان و تر جمان وارونه ی این و اقعیت فراموش شده ای است که پس از اشغال نظامی افغانستان رفسنجانی مکار در نماز جمعه تهران ظاهر شد و خطاب به بوش اعتراف کرد و گفت که ایشان می داند اگر چنانچه در اشغال نظامی افغانستان همکاری ما نبود هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود . البته ادامه ی همین سیاست همکاری با اشغال گران نظامی در افغانستان دراشغال نظامی عراق هم دنبال و تکرار شد . ناگفته نماند که جاده صاف کن و بستر ساز جنگ و تهاجم نظامی به عراق وهمکاری مشترک حاکمان تهران با اشغال گران نظامی عراق دلال و جاسوس چند جانبه احمد چلبی بود که هنوز جزو عوامل و مهره های حلقه بر گوش بیت رهبری در جماران است . بنابراین اکنون از این شفاف تر نمی توان اعتراف به مداخله گری مستقیم حاکمان تهران در امور داخلی عراق و افغانستان کرده که اکنون سر مقاله نویس در این مقاله ی خود به آن اذعان نموده است . البته این اعتراف ادامه و مکمل سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز است که تصور نمی رود دیگر مشکلی در شناخت و بررسی کردن سر نخ و عامل اصلی بمب گذاری و اقدامات تروریستی و انتحاری وناامن سازی و خشونت گرائی در عراق و افغانستان داشت که زیر سر کدامین کشور است یا اینکه منبع و الهام بخش اینگونه اقدامات مخرب تروریستی در عراق و افغانستان و پاکستان که هدف بی ثبات کردن وناامن نمودن منطقه و باج گیری هسته ای است کجاست ؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890117/index.html

درسي از انتخابات عراق

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه17 اسفند ماه سال 1389