روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 11 اردیبهشت ماه سال 1389

نقدوبررسی: سرمقاله روزنامه ی جمهوری "انتقام از حزب الله به نيابت از صهيونيست‏ها"

"تلاش به شتاب دادن سیاست صدورتروریسم به عراق و مصر برای عبور از بحران هسته ای"

بی آینده بودن رژیم کودتائی پاسداری ضد مردم آنگونه بر جسته شده است که در روز جهانی کار گر مجبور است که در ادامه ی سیاست صدور انقلاب خمینی شیاد که اوایل انقلاب مطرح کرد که در حقیقت شالوده ی سیاست صدور ترویسم و ارتجاع و بحران به برون مرز بود. اکنون که 31 سال از این تجربه سپری شده است. د ر روز جهانی کار گر نه اینکه این روز در ایران تعطیل نشده است ، بلکه حتی مجوز حضور در خیابان ها و تظاهرات مسالمت آمیز هم به کار گران ایرانی داده نشده است تا که فریاد نزنند چگونه در بد و سخت ترین شرایط تحمل نا پذیر و طاقت فرسا زیر باز هزینه های کمر شکن و تورم و گرانی و بیکاری و اخراج همراه با فشار اقتصادی و معیشتی بسر می برند ؟ در عوض در چنین روزی روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی از یک سو با تیتر درشت هشدار مالکی نخست وزیر دست نشانده ی عراق به تلاش برای کودتا در عراق که در صحفه اول بازتاب داده شده است تا با منحرف کردن اذهان مردم عراق شرایط دوباره نخست وزیر بودنش را تثبیت کند و عراق همچنان حیات خلوت بیت جماران و پاسداران کودتا گر باقی بماند . از طرف دیگر در سر مقاله همین روزی نامه ی حکومتی به محاکمه ودفاع از اعضای حزب الله لبنان در دادگاه مصر اختصاص داده شده است . یعنی اینکه با نماینده ی ملت لبنان و سخنگوی حزب الله لبنان شدن علیه دولت مصر و دستگاه قضائیه ی این کشور موضع مخالف اتخاذ کرده است که چرا اعضای تروریست های اعزامی حزب الله لبنان و سودانی به مصر که تصمیم داشتند دست به اقدامات تروریستی در مصر بزنند و با ضربه زدن به صنعت توریستی و اقتصاد مصر این کشور را نا آرام و بی ثبات کنند. ولی چون باز داشت شدند. سپس اعتراف کردند که اکنون محاکمه شده اند که سر مقاله نویس برای اینکه اعتراف کرده باشد که پشت اعزام نیروهای تروریستی حزب الله لبنان به مصر حاکمان تهران می باشند و تروریست ها از پشتیبانی پاسداران بر خور دار بوده اند بد فاع از اینان بر خاسته و علیه ی دولت و دستگاه قضائیه مصر وارد صحنه شده است تا که با حمایت اخوان المسلمین و البرادعی جانشین ریاست جمهوری برای حسنی مبارک در مصر آب بندی کند. آنگاه این کشور هم به سر نوشت جنگ داخلی الجزایر دچار شود که بستر ساز این توطئه از موضع اشک تمساح برای نیروهای اعزامی حزب الله لبنان به مصر و محاکمه شدن شان ریخته است و درا بتدای سر مقاله ی خود چنین توطئه و زمینه چینی علیه ی دولت مصر و حسنی مبارک رئیس جمهور مصر کرده است :

"صدور احكام محاكمه نمايشي 26 نفر توسط بيدادگاههاي مصر به اتهام ارتباط با حزب‏الله لبنان، يكبار ديگر نظرها را به سمت رژيم كمپ ديويدي قاهره متوجه كرده است. مبارك اميدوار است از اين ابزار در جهت ايجاد رعب و وحشت به منظور به حاشيه راندن فعالان اسلامي بهره‏گيري نمايد. محبوبيت روزافزون گروههاي مقاومت اسلامي به حدي است كه رژيم قاهره عليرغم صدور احكام طولاني مدت براي متهمان به طور همزمان خواستار استمرار مناسبات با حزب‏الله لبنان شده است.. تابا صدور احكام زندان طويل‏المدت، از مقاومت اسلامي لبنان به نيابت از صهيونيستها انتقام بگيرد! خشم رژيم وابسته قاهره از اينست كه نه تنها مقاومت اسلامي لبنان و فلسطين در منطقه حرف اول را مي‏زنند بلكه نزد ملت بزرگ مصر از محبوبيت روزافزوني برخوردارند. اين نكته از آن جهت اهميت دارد كه گروههاي اسلامي مصر از جمله اخوان‏المسلمين در پيشگاه مردم اعتبار روزافزوني پيدا كرده‏اند و مشخصاً ادامه رياست جمهوري مادام‏العمر مبارك يا حتي "حكومت موروثي" در مصر، به زير سئوال رفته است. خشم مبارك از اينست كه نزد ملت مصر بعنوان "دلال صهيونيستها" شناخته شده و اعتباري برايش باقي نمانده است. چرا كه هنوز هم از موضع كارگزار صهيونيستها عمل مي‏كنند و پس از فجايع 22 روزه در جنگ غزه، به ياري صهيونيستها شتافت "

واقعاً که خیلی پرروئی ودریدگی و تخصص در کتمان کردن حقایق و هنر تصویر مار کشیددن و مار نشان دادن می خواهد که تظاهرات های میلیونی ضد حکومتی با فریاد مرگ با دیکتاتور و خاتمی و اصل ولایت فقیه گفتن ها در ایران را فراموش کرد که از 22 خرداد 88 در سراسر ایران ومنطقه و جهان طنین انداز شد که اکنون نه اینکه از سوی وی نا دیده گرفته شده است بلکه با پاک کردن صورت مسئله وضعیت خامنه ای مفلوک و منفور و عمود خیمه شکسته ی نظام را به شرایط حسنی مبارک رئیس جمهورمصرتشبیه و نسبت داده شده است . همچنین سرمقاله نویس با دفاع کردن از متهمین لبنانی و سودانی در مصر تأکیدکرده که دخالت گری علنی در امور داخلی مصر می باشد. در دنباله مانور تبلیغاتی با حزب الله لبنان و جنگ 33 روزه اش با اسرائیل داده است که طراح آن پاسداران بودند و هدف سرزمین سوخته کردن لبنان وبحرانی و ناامن و بی ثبات کردن منطقه و به بن بست کشانیدن روند مذاکرات صلح خاورمیانه بود که در راستای هدف ایجاد روزنه و شکاف برای عبور موقتی و مقطعی بحران هسته ای بود . لذا چون در شرایط کنونی پاسداران کودتا گر در بن بست فرو رفته به حزب الله لبنان و حماس بیش از هر زمان دیگر نیازمند هستند . زیرا برای راه اندازی جنگی دیگر در خاورمیانه نیاز مبرم به حزب الله لبنان وحماس می باشد .بنابراین سر مقاله نویس به دفاع حزب الله لبنان این چنین به داد گاه مصر انتقاد کرده و رئیس جمهور این کشور را مورد توهین و پرخاشگری و اهانت قرار داده است :

"بيدادگاههاي امينتي فوق‏العاده، اين افرادلبناني، مصري، فلسطيني و سوداني را به احكامي از 6 ماه تا حبس ابد محكوم ساخته‏اند كه حبس ابد در چارچوب مقررات رژيم قاهره به منزله 25 سال زندان است. قاهره با پرونده‏سازي عليه حزب الله مدعي است اين عده درصدد حمله به اقتصاد مصر، تخريب رابطه ميان مردم و رژيم قاهره و ايجاد هرج و مرج و بي‏ثباتي در كشور بوده‏اند. اما بايد پرسيد آيا سران رژيم قاهره، معتقدند رابطه‏اي با مردم مصر دارند كه حزب‏الله درصدد تخريب آن برآمده باشد. . بعلاوه، سرنخ اعلام دشمني‏هاي جنون‏آميز عليه حزب الله نيز دردست اسرائيل است. البته بدون اين افشاگريها هم كاملاً محرز بود كه حزب الله تنها گروه مقاومت در دنياي عرب و دنياي اسلام است كه بدون در اختيار داشتن يك ارتش منظم توانسته است پوزه اشغالگران صهيونيست را در لبنان به خاك بمالد و بدون امضاي كوچكترين توافقنامه‏اي با صهيونيست‏ها، ارتش صهيونيستي را به عقب‏نشيني يكجانبه از لبنان وادار سازد"

در خاتمه اینکه سر مقاله نویس بدون آنکه بگوید پس از کودتای 22 خرداد سال گذشته چگونه تظاهرات معترضیندر ایران سرکوب شد؟ یا اینکه بگوید دلیل تظاهرات های ضد حکومتی چه بود؟ چه تعداد از تظاهر کنندگان کشته و مضروب شدند یا اینکه بازداشت و شکنجه و مورد تجاوز واقع شدند یا به قتل رسیدند و احکام اعدام و زندان برای تهمین صادر شد؟ یا توضیح دهد که شیوه ی محاکمات نمایشی فرمایشی تلویزیونی متهمین بسر کردگی سر دژخیم صلواتی چگونه بود؟ یا اینکه چه نوع اتهاماتی تا کنون به رهبران رقیب زده شده است در صور تیکه جزو مقامات مسئول رژیم نا مشروع و ضد مردمی و کودتائی در سال های پیشین بودند ؟ اما اکنون طلبکارانه با آدرس غلط دادن به شیوه ی داد گاه مصر انتقاد کرده و هر آنچه خواسته است با فحاشی و پرخاشگری بر زباان و قلم خود جاری نموده است . البته از سوی دیگر با لو دادن این واقعیت که پاسداران کودتا گر در راستای گسترش حاشیه ی امنیتی اشان وجنگ با دشمن در برون خانه به جای درون خانه ازنوار های مرزی کشورهای همسایه عراق و افغانستان گرفته تا امتداد آن در لبنان و فلسطین در خاورمیانه و تا یمن و حتی سودان و مصر شاخ آفریقا بست داده وبطورفعال حضور دارند و با ارسال پول و سلاح مزدور تروریست استخدام و آموزش و تعلیم می دهند تا در شرایط ضروری برای بحران آفرینی و جنگ افروزی از اینان استفاده نمایند. چونکه هدف دشمنی کردن با ادامه ی مذاکرات صلح خاور میانه با قربانی کردن فلسطینین ولبنانی ها در راه اندازی جنگی دیگر است تاکه فضای برون رفت از بحران های داخلی به خصوص بحران هسته ای به وجود آید که تأکید میشودرهبران کشور های و کنفرانس اسلامی و اتحادیه ی کشورهای عربی می بایست مسئولانه مواظب توطئه و اقدامات تروریستی و مخرب و خائنانه ی حاکمان تهران در عراق و لبنان و فلسطین باشند و اجازه فرصت طلبی و مانور جنگ روانی تبلیغاتی جنگی در راستای اهداف پلیدشان در منطقه راندهند.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890211/13890211_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 11 اردیبهشت ماه سال 1389