دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 13 مرداد ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " رهزناني كه برهنه مي كنند "
"رهنمود تهدید آمیز داده شده هر که دراین شرایط که دشمن در کمینگاه آماده است اطلاعات محرمانه دهد یا ادعای بدون مدرک کند، هرکه باشد خائن است"
گفتمان حاکمان رژیم ضد بشری نه ثابت و نه یکنواخت است .آنگونه کهمنحصر به یک روش شناخته شده و رسمی باشد . زیرا که نوع گفتمان نسبت به مکان و افراد و جناح و باندها با هم فر ق دارد . بطور مثال شیوه ی هویج و چماق فقط در زندان و سیاه چال های علیه ی قربانیان مخالف و دگر اندیش و منتقد بکار برده می شود . اما گفتمان مربوط به رقبای مغلوب برون از زندان طور دیگری است . همانطوریکه گفتمان با متقدان خودی بطریق دیگری دنبال و اجرا می شود . طوریکه در مورد این یکی گفتمان از آنگونه شفافیت و قاطعیت بر خور دار نیست که علیه ی مخالفان یا رقیب مغلوب بکار برده می شود . چونکه اگر چنانچه در مورد اینان بطور تیز و برنده و رک و روربر خورد شود . آنگاه تبدیل به تف و تاق و ریش می شود و منتهی به بهانه به رقیب مغلوب دادن می گردد که خوراک جنگ روانی تبلیغاتی شان می شود . بنا براین می بایست با در نظر گرفتن رعایت سیاست ملاحظه کاری و همه جوانب نگری روش سفسطه گری با ضمیمه کردن فاکت آیه ها و حدیث هاب چاشنی شده بشود بدر گفت تا دیوار بشنود تا این چنین پیام به منتقد خودی منتقل شود . بهمین دلیل است وقتی که لو رفت که دلال و جاسوس چند جانبه هوشنگ امیر احمدی در همایش ایرانیان برون مرز حضور دارد قلم سر بازجو حسین شریعتمداری در راستای انتقاد به رئیس جمهور قلابی و تقلباتی و دولت نا مشروع پیرامون دعوت از شخصیت های منفور و تابلو همچون دلال و جاسوس چند جانبه هوشنگ امیر احمدی و امثالهم این بود که چرا این دلال و جاسوس جزو دعوت شدگان همایش ایرانیان برون مرز می باشد و چرا این همایش تبلیفاتی بریز و به پاش همراه با هزینه ی 3 میلیارد تومانی بوده است و هشدار به رئیس جمهور باشد که اطرافیان سو ء استفاده نکنند؟ اکنون هم قلم بر دست یادداشت روز همکار وی مجبور شده که یک روضه ی کشدار بخواند و با گریز به صحرای کربلا زدن روده درازی کند تا توانسته باشد پیام را بزبان زرگری منتقل کرده باشد به امید آنکه شاید مخاطب درک و فهم کرده باشد که منظور چیست؟
پس بی جهت نیست که قلم بر دست شرایط بحران کنونی را به سبک گفتمان سفسطه گری حوزوی ترسیم کرده و گفته برای عبورانسان از تنگه ای که راهزنان بر آن اشراف و تسلط دارند. باید خیلی تیر اندز قابل و حرفه ای و روئين تن و آسيب ناپذير بود که بتوان از چنین تنگه ای به سلامت عبور نمود .چونکه دشمنان به كمين نشسته از موضع بر تر دربلندي سنگر گرفته تا عبور کنندهاز تنگه را به بند خود بکشانند . در دنباله اضافه کرده یا نیاید مسیری عبور انتخاب کرد که بر دشمن بر آن مسلط نبا شد و اگر هم تصمیم به عبور گرفته شد. باید خیلی خبره و زیرک و آگاه بود تا که بطور ناگهان غافگیر دشمن نشد و در اسارت وی اسیر نگشت . بهر حال قلم بر دست با همین سبک روضه خوانی و گریز زدن مجبور شده به جبهه بزرگ مدعیان اصول گرايي اشاره کند که فرصت هاي دروغین و وارونه ی ادعای كم سابقه اي احقاق حق و احياي عدالت و پيشرفت ملت و ديانت برایش فراهم شده است ولی در مقابل به چالش هايي هم مواجه است که این چالش هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و خارجي می باشند که توضیح و تشریح این چالش ها چنین است :
"واسطه ها و نفوذي ها كه «قسم مي خورند خيرخواه شما هستند» باشيد. آنچه اين بزرگان را خوار و رسوا ساخت و لباس تقوا و عفاف را از تنشان درآورد تا انگشت نماي عام و خاص شدند، از جمله نپاييدن همين اطرافيان و مشاوران خيرخواه! بود. فرقي هم نمي كند دفتر اين رجل سياسي باشد يا اطرافيان و مشاوران رجل سياسي ديگر. اين حزب سياسي باشد يا آن گروه و حلقه سياسي. قوه مجريه و قضائيه باشد يا مقننه.ضلع اول جبهه متحد اصولگرايان باشد يا اضلاع دوم و سوم آن. اين غفلت، پيشاهنگان و سابقوني را به آستانه رسوايي رسانده چه رسد به نسل هاي هيچ چالشي بزرگ تر از چالش «غفلت از كمين دشمن» نمی باشد آيا به اندازه كافي متوجه دام گستري انواع دشمنان هستيم؟ حاشيه گرايي و درگير فروع شدن چقدر تنه به تنه اصولگرايي ما مي زند يا مراقبيم كه نزند؟ برخي بي عدالتي ها و تبعيض ها و محروميت ها همچنان به سان خاري خليده در چشم و دست ماست. آيا مي توان چنين رنجي بر پيكر داشت و باز، به حاشيه هاي غفلت آور پرداخت؟ مي توان از عدالت و خدمت باورمندانه دم زد و گرفتار خيال و خواسته و هوا و هوس و قوم و قبيله و من و مايي و تكبر و تعصب باطل بود؟! شعار خدمت به خلق و عدالت خواهي سر دادن و با اين وجود در گيرودار حاشيه هاي مخرب ماندن، متضمن نتايج خيانت و جفاست حتي اگر اراده خيانت و جفا نشده باشد. بايد نگران بود حتي از رويكردهايي كه از سر حس خدمت و عدالت اما خداي نكرده آميخته به تبختر و تفاخر و استغنا و تكبر باشد. اسباب اختلاف شدن ميان اصولگرايان به هر بهانه اي ولو به اسم خلوص و تمايز و تفاوت، و چشم بستن بر حساسيت روزگار جنگ پيروز در برابر جبهه استكبار، عين خطاست. و از آن سو غفلت از اصول و غنيمت زدگي و فرصت طلبي و نرمش با سفره گستران فساد و تبعيض و فتنه عين خيانت است. حتي اگر غنيمت خواهي و فرصت طلبي هم در ميان نباشد و «دلخوري» ها بسترساز اين نرمش و كج شدن باشد، حاصل جمع اين خطا و خيانت ها، ايجاد نقطه ا شراف و استيلا براي دشمنان است.. «شيطان سپاه سواره و پياده خود را برانگيخته» يعني هم خلل ها و ضعف هاي اخلاقي خود را بپوشانيد تا در شما نفوذ نكنند و هم مراقب دوم و سوم"
در بخش دیگر سیاست انتقادی بدر گفتن تا بدیوار بشنود قلم بر دست به جنگ و نزاع دو پاسدار در رأس قوه ی مجریه و مقننه مدعی اصولگرائی اشاره کرده که چرا بی سند و مدرک ادعا می کنند و یا به آنچه محرمانه خوانده شده است اینان نمی بایست اعتراف کنند که سپس ورد زبان دشمن شود . بهر حال به این وضعیت نا بسامان که ادامه ی جنگ قدرت و اختلاف این دو پاسدار با هم است اینگونه اشاره کرده و هشدار داده است :
ازجمله انتخابات رياست جمهوري و مجلس بار سنگيني است كه گردن هاي زير دين ملت را به افتادگي و قدرشناسي و گذشتن از حاشيه ها- ولو حاشيه هاي حق- مي كشد نه خداي ناكرده به فخرفروشي نسبت به اين اعتمادها و گروكشي در قبال اعتماد به مجلس و دولت اصولگرا. و در اين ميان بايد ديد واسطه هاي «بدگماني» و حاشيه سازان و فرصت سازان براي فتنه گران چه سيما و سازماني دارند كه براي ريزش در ميان جبهه خودي و هل دادن نيروها به كمين دشمن تقلا مي كنند. آنها با هر رسم و كسوت و گويشي شعبه اي از نفاقند.پيداست در اين تنوع، تفاوت وجود دارد و تفاوت، بسترساز نقد و امر به معروف و نهي از منكر. نه از اين حقيقت مي شود ترش كرد و نه مي توان به نام نقد و نصيحت، از پس بلندگوهاي فلان روزنامه و سايت و خبرگزاري آلوده به انواع خباثت ها، با هم گفت وگو- بخوانيد مجادله و منازعه سازمان يافته از سوي نامحرمان- ترتيب داد. گوش خواباندن به بدگويي هاي به ظاهر «خيلي محرمانه و سري»- و فاقد سند و مدرك- همان قدر خامي است كه از پس بلندگوي نامحرمان و در جغرافيا و زمين چيده شده از سوي آنها با هم بگو مگو كردن. احتمالاً چيدمان خلوت و جلوت ما اندكي دور از تدبير است كه موجب مي شود همّ و غمّ و خيال كساني از ما را متوجه رقابت هاي سياسي و انتخاباتي در گذشته يا آينده كند و از افق هاي دور هدفگذاري شده و فرصت هاي پيشرفت و چالش هاي در انتظار غافل سازد. اين هم نوعي بازي در زمين جنگ نرم دشمن است.مسئولان سزاوار نقدند اما با دقت و انصاف. هر نقدي هم كوچه بازاري نيست. براي نقد رفتار هم لازم نيست شخصيت طرف را نشانه رفت. دولت خط مقدم اين ميدان است و سزاشانه هاي تكيه كردن و پشت و پناه دولتند "
در خاتمه همانگونه که در ابتدای نوشتار اشاره شد نوع گفتمانی که در مورد رقیب مغلوب بکار برده می شود، هر گز مشابه همان روشی نیست که با باندهای خودی در گیر جنگ قدرت بکار برده می شود . زیرا که هدف مردم و خدمت به اینان و بر آورده کردن مطالبات شان نمی باشد ، بلکه تلاش برای رعایت کردن مرز ها در رقابت و اختلافت باندی و هشیار و مواظب بودن شان است تا که سخنانی بیان نکنند. یا اینکه در جنگ ونزاع میان گرگ های هار اطلاعات محرمانه ای رو و برون درز نکند که مورد سوء دشمن یا رقیب واقع شود .برای اینکه دشمن در کمین است تا هر روزنه یا منفذی باز شود بلافاصله واردشود وبه نفع خودش تبلیغ و بهره بر داری کند . زیرا که هدف فقط چگونه کوشش همه جانبه برای قبضه و انحصاری وحفظ قدرت می باشد . اما چون اکنون با اقدامات خود سرانه ای که پاسدار گماشته احمدی نژاد و اعضای کابینه و مشاورانش به خصوص آخوند احمد جنتی انجام می دهند که خلاف رهنمود های گوشزد شده ی قلم بر دست یادداشت روز نویس است . چونکه رعایت همه جوانب نشده است. البته همانگونه که وی تأکید کرده مهم نیست که کیست و چه مقامی دارد و گفته چون این اصول رعایت نمی شود و مغرورانه و خود خواهانه و غیر مسئولانه مانور پوچ و توخالی داده می شود و برخی هم ادعا و گفتاری دارند که فاقد سند و مدرک می باشد که مورد اخیرش آخوند جنتی است. بنابراین غافگیر دشمنی شده اند که در کمینگاه سنگر گرفته است . پس اینان مرتکب خیانت شده اند . گرچه نام برده نشده است . ولی گذشته از پاسدار انگلیسی علی لاریجانی که رئیس بازارمکاره مجلس هشتم است مخاطبان دیگر شامل پاسدار گماشته احمدی نژا د و رحیم مشائی است که انتقاد به شیوه ی دعوت کردن اینان از برخی از نفرات به همایش ایرانیان برون مرز است . همچنین ادعای بدون مدرک یک میلیارد دلر کمکاوباما از طریق عربستانبهسرانفتنه است که مورد اعتراض و انتقاد کروبی و خاتمی و تی مهدی خزعلی واقع شده است که قلم بر دست بطور غیر مستقیم یا شیوه بدر گفتن تا دیوار بشنود باا اینان بر خورد کرده است تا بطور علنی گفته نشود که اطلاعات افشاگری بیرون درز نکند و مورد دشمن آماده و در کمین نشسته واقع نشود.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890513/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 13 مرداد ماه سال 1389
رهزناني كه برهنه مي كنند (يادداشت روز
)