باید منتظرماند که نزاع میان ولی وقیح و پاسدار گماشته احمدی نژاد محور رحیم مشائی و منوچهر متکی، برنده و
بازنده کیست؟
پیروان مدعی اصول گرایان بقول خودشان که با شعار تاکتیکی تبلیغاتی عاشقان خدمت ونه شیفتگان قدرت وارد صحنه ی رقابت با رقیب شدند و از سال 84 قدرت را قبضه و انحصاری کرده اند . اکنون پس از حذف رقیب دوم خردادی های مدعی اصلاح طلب نشان داده اند که بیش از رقیب مغلوب شیفته ی قدرت می باشند آنگونه که سخت درگیر جنگ قدرت و تسویه ی حساب از درون می باشند . فراموش نشود که اختلاف و رقابت و جنگ قدرت شرایط کنونی میان باندهای غالب مدعی اصول گرایان ادامه ی همان ائتلافی است که برای کسب قدرت و حذف رقیب در روند نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصابی دوره ی نهم ریاست جمهوری میان باند های مافیائی مدعی اصول گرایان شکل گرفت و به وجود آمد. البته برخی از نامزدان ریاست جمهوری اصول گرایان دوره ی نهم قبل از بر گزاری نهائی نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری همچون احمد توکلی و پاسدار محسن رضائی و علی اکبر ولایتی به نفع دیگران کنار کشیدند یا استعفا دادند تا هم شانسی برای کسب قدرت داشته و هم میدان رقابت میان پاسدارا ن احمدی نژاد و قالیباف و علی لاریجانی مقابل کروبی و رفسنجانی و دو نامزد دیگر ریاست جمهوری در جبهه ی رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلبان در صحنه ی رقابت فراهم شود. بالاخره برای اولین بار این نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصاباتی میان پاسدار احمدی نژاد و رفسنجانی مکار به مرحله ی دوم کشیده شد که با کمال تعجب با همت پاسداران و بسیجیان و پشتیبانی ولی وقیح معجزه آفریده شد و پاسدار گماشتته احمدی نژاد با آرای ساختگی و اختلاف زیاد بر رفسنجانی پیروز وغالب و رئیس جمهور شد .
پس از آن پاسداران علی لاریجانی و محسن رضائی بعنوان مدعیان اصولگرا انتظار پست وزارت امور خارجه و اقتصاد را درون دولت مدعی اصول گرا داشتند . ولی پاسدار محسن رضائی نه به بازی گرفته نشد و پست و مقامی به وی داده نشد ، بلکه سایت بازتاب وی مهر وموم و تعطیل شد ، چونکه این سایت گزارش خبری باز تاب داد که خبر از تاریخچه یهودی بودن احمدی نژاد می داد .اما پاسدار انگلیسی علی لاریجانی هم نه وزیر امور خارجه نشد ، بلکه با وساطت باند مافیائی غارتگر انگلیسی عسگر اولادی و پیروان خط امام شیاد و رهبری مسئول هیئت مذاکرات هسته ای و رئیس شورای عالی امنیت ملی شد. این پاسدار برای مدتی در این پست بیشتر باقی نماند یا تحمل نشد. زیرا با دعوت پوتین رئیس جمهور وقت روسیه به تهران و دیدار و مذاکرات هسته ای وی که با رهبر ولی وقیح در جماران داشت . پاسدار علی لاریجانی حضور نداشت . یعنی عملاً کنار گذاشته شد چونکه وی رابطه با آخوند حسن روحانی و رفسنجانی داشت که اطلاعات زد و بند های پشت پرده پیرامون مذاکرات هسته ای را به اینان منتقل می کرد که چون نا محرم تشخیص داده شد. بنابراین فقط گاهی مسئولیت و پیک تشریفاتی هسته ای برون مرزی به وی داده شد تا که سر انجام مجبور به استعفا شد . اما از سوی دیگر رابطه ی نزدیک خود با منوچهر متکی آدم ربا حفظ کرد که وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه دولت نهم و دهم بوده است . ناگفته نماند که وزیر آدم ربا منوچهر متکی نوچه ی علی اکبر ولایتی است که مشاور امور بین المللی رهبر ولی وقیح می باشد و زیر نظر وی انجام وظیفه می کند .
لذا اکنون که اختلاف و تضاد و مخالفت ها محور رحیم مشائی بالا گرفته است به خصوص پس از بر پائی همایش ایرانیان برون مرز دامنه ی اختلافات گسترده میان دفتر ریاست جمهوری و وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه و دعوت کردن شرکت کنندگان و برنامه ریزی سخنرانی ها آشکار و علنی شده است . آنگونه که وزیر آدم ربا منوچهر متکی در کنار رحیم مشائی از سوی الیاس نادران وکیل الدوله ی باز ار مکاره ی هشتم سخت مورد انتقاد واقع شده است که چرا دلالان و جاسوسان و ساواکی هابادریافت حقوق معوقه 30 ساله شان به این همایش ایرانیان دعوت شدند و مراسم رقص و بساط سرو یا نوشیدن مشروب در کار بوده است؟اما از طرف دیگر پس ازفزونی گرفتن انتقاداتی که به رحیم مشائی به دلیل پیشنهاد مکتب ایران به جای مکتب اسلام در همایش ایرانیان شد از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد وی را مسئول پیگیری امور آسیای میانه کرد که آشکارا پا توی کفش منوچهر متکی آدم ربا شد و وظیفه ی وی به رحیم مشائی واگذارشد . البته همین اقدام مکمل اختلاف عریان شده میان رهبر ولی وقیح با گماشته پاسدارش احمدی نژاد شد که پس از دیدار ولی وقیح با دانشجویان چماقداران بسیجی که دانشگاه را پایگاه دشمن و دانشجویان را در دایره قرمز دشمن مشخص کرد و گفت که دانشگاه ها و دانشجویان جزو اهداف دشمن می باشند. ولی بلافاصله برای دهان کجی کردن به ولی وقیح بدون دعوت کردن از دانشجویان چماقدار بسیجی دیدار با دانشجویان یک ورچه چین شده از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد واکنش نشان داده شد. خلاصه ادامه ی شکر آب شدن رابطه ی میان رهبر ولی وقیح با گماشته پاسدار احمدی نژاد چاشنی دامنه ی اختلافات محور رحیم مشائی و منوچهر متکی وزیر آدم ربا شد آنگونه که ولی وقیح مجبور به دیدار کار گزاران از جمله حضور پاسدار گماشته احمدی نژاد و پاسداران کابینه اش به جز رحیم مشائی شد تا تأکید بر عدم کار موازی در وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه کند . یعنی بطور غیر مستقیم انتقاد به پست جدید رحیم مشائی در امور آسیای میانه نمود که دنباله این نزاع منجر به فشار برروی وزیر آدم ربا منوچهر متکی از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد شده است که اکنون سایت آفتاب متعلق به آخوند حسن روحانی موضع انتقادی و افشا گر الیاس نادران پیرامون رحیم مشائی و منوچهر متکی که تداعی کننده استعفای وزیر آدم ربا می تواند باشد را گزارش و بازتاب داده است. حال باید منتظر ماند که نتیجه ی سگ دعوای میان پاسدار گماشته احمدی نژاد و رحیم مشائی با ولی وقیح و منوچهر متکی آدم ربا به کجا می انجامد و کدامیک از این دو نفر رحیم مشائی و منوچهر متکی برنده یا بازنده این نزاع می شود . یا شرایط به نفع و ضرر کدامیک تمام می شود؟ در نهایت موقعیت کدامیک تضعیف و دیگری تقویت می شود یا از کابینه کناره گذاشته می شود؟
هوشنگ بهداد
دهم شهریور ماه سال 1389
افشاگری نادران از رقص مختلط، سرو مشروب و پرداخت حقوق معوقه به ساواکی‌ها
رحيم مشايی در مذاكره با آمريكا وزارت خارجه را دور زده است؟ آيا متكی از وزارت خارجه استعفا می‌دهد؟
http://aftabnews.ir/vdcizqazwt1auv2.cbct.html
هنوز جوهر شکواییه معاون حقوقی رییس‌جمهوری به دادسرای کارکنان دولت خشک نشده که الیاس نادران مجددا دست به افشاگری دیگری زد و از مذاکرات مسئول دفتر رییس جمهوری رحیم مشایی با سفیر سابق آمریکا در اسراییل و و از حواشی‌ اجلاس اخیر ایرانیان خارج از کشور درکیش همچون رقص مختلط، سرو مشروب و پرداخت حقوق معوقه 30ساله به ساواکی‌ها تحت مدیریت وی خبرداددر سخنان نادران موضوع مهمتری نیز وجود دارد که به‌طور جسته و گریخته شایعه آن در محافل خبری مطرح بود و آن این که متکی وزیر خارجه مورد قبول رییس‌جمهوری نبوده و به نحوی در برخی محافل نسبت به عملکرد متکی از سوی مقامات دولتی نزدیک به رییس جمهوری اظهار نارضایتی شده است. حال این سوال مطرح است که آیا وزیر امورخارجه استعفا می‌دهد یا ازسوی آقای احمدی نژاد مانند وزاری قبلی در دولت نهم برکنار می‌شود؟ انتخاب وزیر خارجه، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، و وزیر دفاع معمولا با هماهنگی فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد که در تاریخ جمهوری اسلامی امری مرسوم بوده است. از مقاد سخنان نادران این گونه برمی‌آید که رییس جمهوری با گماردن سپردن ریاست شورای عالی ایرانیان به رحیم مشایی به نحوی وزیرخارجه مورد تایید مقام معظم رهبری دور زده شده است.. البته شورای عالی ایرانیان یکی از مسائلش پیگیری کار ایرانیان از طریق وزارت خارجه است و نیازهای حقوقی و مادی این پیگیری را از طریق وزارت خارجه دنبال می‌کند. نادران افزود: وزیر خارجه بگوید که اختیاراتی که دائما از وزارت خارجه سلب می‌شود و به افراد خاص داده می‌شود، تا کجا ادامه خواهد داشت؟ شاهدیم که برای امور جاری هم نمایندگان خاص به کشورهای خارجی می‌فرستند، آیا وزیر خارجه باید کارهایش را با آنها هماهنگ کند؟