گزیده خبر های 11 آذر-89
آيت‌الله خاتمي در همايش سراسري مداحان كشور:مداحان با بصيرت فتنه‌گري جبهه يزيديان را روشنگري كنند .خبرگزاري فارس: آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه مداحان در خط مقدم روشنگري قرار دارند، گفت: انتظار از مداحان اهل بيت (ع) تبيين جبهه يزيديان زمان و فتنه گراني است كه در طول 17 ماه شمشير عليه جبهه ولايي كشيدند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909110253
این آخوند پالان سائیده ی مزدور و خود فروش که فرصت طلب حرفه ای می باشد. نوکر چاکر منش کودتا گران و متملق ولی وقیح می باشد . آنگونه که تبدیل به بازجوی سیار کودتا گران یا تازی در خدمت صیاد تبدیل شده و اجرای نقش می کند . برای همین هر زمان که به وی نیاز باشد از سوی صیاد به طرف رقیب مغلوب برای پاچه گیری کردن کیش داده می شود.
سردار نقدي:هنرمندانه‌ترين تابلوهارا شهدا ترسيم كرده‌ا‌ند.خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: هنرمندانه‌ترين تابلوها را شهداي اسلام و انقلاب ترسيم كردند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909110163
این پاسدار بسیجی جنگ و مرده پرست عراقی با این اعتراف لو داده است که وی و ولی وقیح و سایر پاسداران نه هنرمند نمی باشند ، بلکه ضد آن می باشند . برای اینکه این مرده خواران قدرت و ثروت پرست زنده می باشند و تابلو هنری ترسیم نکرده اند.
حکم اعدام کشیش مسیحی یوسف ندرخانی ابلاغ شد
رژیم جنایتکار نا مشروع حاکم بر ایران که سابقه ی جنایتکاراتنه ی ربودن و مثله کردن 3 رهبر مذهبی مسیحی از طریق مأموران بد نام و آدم کشان حرفه ای وزارت بد نام اطلاعات دارد . مشخص است اکنون که در شرایط بحران و نامشروعیت و بن بست به سر می برد . راهی جز افزایش همه جانبه ی صدور احکام جنایت آمیز اعدام و دار زدن و قطع اندام و سنگسار برایش باقی نمانده است . بنابراین باید هرچه بیشتر دست به جنایت بزند تا بتواند چند صباحی دیگر به بقای ننگین ضد بشری خودش بی افزاید .
رهانا : هفته گذشته حکم اعدام یوسف ندرخانی ، کشیش کلیسای ایران در حالی‌ ابلاغ شد که جریانات امنیتی تا کنون نسبت به ابلاغ این حکم ممانعت به عمل آورده اند.در این راستا و در ادامه پی گیریهای خبرنگار رهانا در مورد آخرین وضعیت این کشیش محکوم به اعدام ،شیرین خانجانی خواهر اسقف بهروز خانجانی در مصاحبه ای اختصاصی با رهانا ، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران به سوالهای این خبرگزاری جواب داد.ایشان حکمشان را دریافت کرده اند،حکم اعدام ایشان بر مبنای ارتداد صادر و به صورت کتبی نیز به ایشان ابلاغ شده است.شیرین خانجانی گفت : فعلا ایشان در زندان لاکان رشت بسر میبرند و وکیل ایشان در خواست فرجام داده اند و حکم ایشان برای تایید به دیوان عالی ارجاع داده شده است .ایشان نسبتا از روحیه خوبی برخوردارند که باعث تشویق و دلگرمی همه ما در بیرون هستند.از همسر ایشان شنیدیم که حالشان خوب است و خدا را شکر که بر هدف خودشان ایستادگی دارند با اینکه حتی از ایشان خواسته بودند که به ظاهر اعتراف کند وبرای حفظ جانش تظاهر به رجوع به اسلام کند اما آقای ندرخانی قبول نکرده اند و بر عقیده خود پا بر جا هستند.و همسر ایشان در این مدت نیز ملاقاتهایی با ایشان داشته اند و باعث تقویت روحیه ایشان در داخل زندان میشوند.وی در پاسخ به اين سئوال که آیا این اتهامات و احکام صادره در مورد مسیحیان دارای منشا قانونی و شرعی هست گفت :به هیچ عنوان،چرا که از نظر فقه وشرع اسلامی نیز در این مورد دو دستگی و اختلاف وجود دارد مثلا طبق نظر و جواب کتبی آیت الله منتظری به سوال یکی از مسیحیان در مورد مصادیق ارتداد ایشان در جواب فرمودند:” ایمان به پیامبر یکی از چهار کتاب آسمانی که به یگانگی خداوند ایمان و اذهان دارند بلا مانع است وحکم ارتداد در مورد آنان صدق نمی کند بنابراین حکم ارتداد در مورد کسی که مسیحی میشود مطابقت نمی کند.”علاوه بر این دلیل،ادله دیگری نیز وجود دارد که گرایش به دین مسیحیت مشمول حکم ارتداد نمیشود،برای مثال نمونه های تاریخی صدر اسلام و گرایش تعدادی از مسلمانان به دین مسیحیت در هنگام هجرت پیامبر اسلام به حبشه،که پیامبر هرگز به آنها حکم ارتداد نداد.در ضمن آقای یوسف ندرخانی در ۱۹ سالگی مسیحی شده، یعنی سنی که سن قانونی انتخاب دینش بود و هنوز اسلام را به عنوان دین رسمی زندگیش انتخاب نکرده بود که به مسیحیت روی آورده و مسیحی شده اند،یعنی طبق بخش دیگری از قانون شرعی ایشان در سن بلوغ حق داشتند غیر از دین اسلام به هر دین و عقیده دیگری گرایش داشته باشند، پس طرح موضوع ارتداد در مورد ایشان نمیتواند درست باشدو هر طوری که بخواهیم حساب کنیم حکم ایشان کاملا غیر شرعی و غیر قانونی و غیر انسانی است.
عکس / مادر شهلا جاهد پس از اعدام دخترش
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25172
این هم چهره و وضعیت مادر نگون بختی که پس 9 سال تحمل زندان و فشار روحی و روانی دوری از دخترش اکنونبا هدیه ی طناب دار مرگ دخترش مواجه شده است. فراموش نشود که این جنایت ضد انسانی بخشی دیگر از دستآورد رژیم جنایتکاران زن ستیز می باشد .
ناصر محمد خانی از ایران رفت
مشخص است مأموریت وی تمام شد . از ترس بازداشت و محاکمه شدن و همچنین از خشم ونفرت و کینه ی مردم می بایست که این رذل و شهوت پرست و آخوند صفت قاتل فرار را بر قرار ترجیح دهد تا آب ها از آسیاب بی افتد.
خبر آنلاين : ناصر محمدخانی پس از اجرای حکم اعدام شهلا جاهد از ایران رفت. ناصر محمدخانی بامدادچهارشنبه در مراسم اعدام شهلا جاهد که محکوم به قتل لاله سحرخیزان بود، شرکت کرده و بعد از اجرای مراسم با پرواز از فرودگاه امام تهران را به مقصد قطر ترک نمود. بامداد امروز در حضور خانواده مقتول شهلا جاهد اعدام شد. فرزند لاله، علی‌رغم گریه‌های مدام و جیغ و فریادهای وی صندلی اعدام را از زیر پای شهلا کشید
اجرای حکم قطع دست یک نفر دیگر در کرمانشاه
این اقدام جنایت آمیز بربریت ضد انسانی هم مکمل جنایت بر دار کشیدن شهلا جاهد می باشد . زیرا که رژیم خون آشنام ضد بشری و فاشیستی مذهبی به جز قتل و جنایت و قصابی اندیشه و سلاخی تفکر و و خراتی اندام انسانی هر گز قادر به بقای ننگین خود نمی باشد.
حکم قطع دست یک متهم به سرقت در زندان مرکزی کرمانشاه در حضورعده‌ای که دادستان کرمانشاه «اشرار و اراذل و اوباش سابقه‌دار محلات» خواند، اجراء شد.به گزارش ایسنا، رییس شعبه ۱۰۷ جزایی کرمانشاه گفت: فردی که به اتهام سرقت محکوم به تحمل شش سال حبس شده بود در رمضان امسال با مرخصی از زندان خارج و پس از اتمام مدت مرخصی به زندان مراجعه نکرده بود و قریب یک سال فراری بود که در نهایت حین ارتکاب جرم دستگیر و به ۵۷ فقره سرقت اعتراف کرده بود.در کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برای این فرد تقاضای اجرای حد الهی شده بود که پس از اجرای تشریفات دادرسی در دادگاه جزایی، حکم قطع ید وی صادر و در زندان مرکزی کرمانشاه اجرا شد.به هنگام اجرای این حکم به دستور دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، علاوه بر سارقین زندانی، نیروی انتظامی عده‌ای را تحت عنوان «اشرار و اراذل و اوباش سابقه‌دار محلات» نیز به منظور مشاهده اجرای این حکم و «عبرت گرفتن» از آن در زندان مرکزی کرمانشاه جمع کرده بود.
اخراج 370 تن از کارگران معدن طلای آغ دره آذربایجان و تجمع کارگران در برابر فرمانداری تکاب
باز هم سند جنایت دیگری که علیه ی کار گران محروم از سوی دولت نا مشروع کودتاگر مدعی اصول گرای ساده زیست اعمال شده است که داعیه ی عاشق خدمت گزاری به مردم ایران به خصوص محرومان وتهی دستان دارد.
ندای سبز آزادی: با فرا رسیدن فصل سرما، 370 تن از کارگران معدن طلای آغ دره آذربایجان از کار اخراج شدند. این کارگران روز سه شنبه در برابر ساختمان فرمانداری شهرستان تکاب تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان کارگران این معدن شدند.به گزارش ندای سبز آزادی "داعی" فرماندار جدید تکاب نیز با ذکر این مطلب که حاج عباس نیری،‌ رئیس معدن آغ دره، حق اخراج کارگران را ندارد، قول مساعد داد که در اسرع وقت به وضعیت کارگران رسیدگی كند.با وجود این وعده، وضعیت اخراج فصلی کارگران این معدن برای چندمین سال متوالی است که تکرار می شود وهر ساله نزدیک به 400 تن از کارگران معدن و کارخانه طلای آغ دره از شهر و دیار خود آواره شده و برای یافتن کار، رهسپار شهرهای تهران و کرج و... می شوند و کسی در این باره پاسخگوی حقوق پایمال شده کارگران نیست.معدن طلای آغ دره با هفت میلیون تن کانسنگ طلا با عیار متوسط۴٨/٢ پ.پ ام در جنوب آذربایجان غربی و 30 کیلومتری شهرستان تکاب واقع شده است.کارخانه استحصال و فرآوری پویا زرکان معدن طلای آغ ‌دره تکاب قادر است سالانه 4000 کیلوگرم (چهار تن) طلا استخراج کند،که بدون در نظرگرفتن نقره و جیوه‌ استحصال شده، سود‌ی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان برای سهام‌داران شرکت دارد.معدن طلای آغ دره‌ آذربایجان، دومین معدن بزرگ طلای خاورمیانه محسوب می شود.حاج عباس احمدی نیری مدیرعامل فعلی کارخانه، است و برادران او همراه با مهندس کلاهدوز، معاون وزیر صنایع ومعادن و فلزات در دولت هاي سابق، از سهامداران اصلی شرکت هستند.
عکس / مرگ ماهی ها در سواحل بندر عباس
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25169
جنایت های حاکمان تهران فقط نسبت به اقدامات و اعمال انسانی و چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور خلاصه نمی شود ، بلکه آلوده کردن محیط زیستی و آبی – دریائی هم بخش دیگری از ادامه جنایات زنجیره ای حاکمان ضد بشر غارتگر می باشد. جائی که مردم محتاج یک کیلو گوشت یا خرید چند ماهی هستند اکنون اینگونه ماهیان سواحل بندر عباس بدلیل آلوده کردن آب در یا تلف شده اند؟
آتش‌سوزی به جنگل‌های گلوگاه مازندران رسید
این خیلی مضحک است که رژیمی که مدعی قدرت بر تر و امن ترین کشور جهان است . اکنون قادر نیست در پائیز مانع از ادامه آتش سوزی جنگل شمال و گسترش آن شود که دو هفته است ادامه دارد . همچنین هم خیلی خیانت آمیز و جنایتکارانه است که این چنین سرمایه ی و منابع و ذخایر کشور طعمه ی آتش نادانی حاکمان دزد و غارتگر وخائن و جانی حاکم بر ایران می شود.
مهر : شعاع دود و زبانه‌های آتش پس از گلستان و گیلان، دامنگیر جنگل‌های گلوگاه در شرق مازندران شده است.دامنه شمالی جنگل شهرستان گلوگاه طعمه حریق شده است.این دامنه در منطقه صعب‌العبور و صخره‌ای جنگل غیرقابل تردد گلوگاه بوده و امکان تردد را برای خودروی‌های آتش‌نشانی سخت کرده است.محدوده صخره‌ای و صعب‌ العبور دامنه شمالی جنگل مملو از درختان خشک و افتاده و حضور فعال نیروهای مردمی در منطقه آتش‌سوزی برای پاکسازی، جمع‌آوری خار، خاشاک و درختان خشک و افتاده در محدوده آتش‌سوزی مانع از گسترش آتش و خسارات احتمالی شده است.شعاع دود و زبانه‌های آتش نیز تا شعاع 20 کیلومتر در طول روز گذشته در قسمت شمالی و غربی شهرستان گلوگاه به‌صورت عینی با چشم غیر مسلح قابل دید و رویت بوده است.عباس علی نوبخت، مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری نیز با اشاره به اینکه میزان آتش سوزی صورت گرفته در منطقه در دست بررسی است اظهار داشت: به واسطه صعب العبور بودن جاده و تاریکی شب، امکان مهار آتش از سوی ماموران با سختی مواجه است.وی با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران مازندران قول اعزام نیروهای امدادی برای اطفای کامل حریق را تا صبح امروز(پنج شنبه) داده اند افزود: مقرر شد دو فروند بالگرد مازندران که برای اطفای حریق جنگل‌های گلستان به منطقه اعزام می شود نسبت به اطفای حریق مناطق جنگلی گلوگاه اقدام کنند.گرمای بیش از حد هوا و وزش بادهای گرم چهره بخش‌های شرقی و مرکزی مازندران را تابستانی کرده که سبب وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران شد.عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های گلوگاه تا نور در حوزه استحفاظی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری قرار دارد.
مهارلو» خشك شد، «
وقتی که چند هفته است که جنگل های شمال در حال سوختن می باشد تا جائیکه ادامه ی آن به جنگل های شاهرود هم سرایت نموده است و هیچ مسئول نه اقدامی نمی کند ، بلکه پاسخگو هم نمی باشد . چرا نمی باید دریاچه و تالاب های کشور خشک نشوند و به کویر تبدیل نگردند؟
آینده : زیستگاه ها، جنگل ها و سایر بخش های طبیعت ایران به شكل واقعی به خطر افتاده اند و تلاش موثری نیز برای نجات آنها دیده نمی شود. مسئولان ارگان های مربوطه هم تنها به گفتن برخی كلیات بسنده كرده و برای تداوم نیافتن نابودی محیط زیست ایران ، تنها ابراز امیدواری می كنند.به نوشته مجلات همشهری؛ هنوز چهار سال نیست كه هیات وزیران، دریاچه مهارلو را به عنوان یكی از هفت منطقه نمونه گردشگری ایران معرفی كرده. قرار بود شهرداری شیراز هم اطراف آن را گل و گیاه بكارد تا مسافرانی كه از جاده بندرعباس به شیراز می‌آیند، در كنار تماشای پرندگان مهمان از طبیعت اطراف دریاچه هم لذت ببرند.اما نوبت به اینها نرسید و مهارلو، دریاچه‌ای به وسعت 600 كیلومترمربع خشكید. بعد از شوره‌زار شدن بختگان و پریشان، همین مهارلو مانده ‌بود تا میزبان پرندگان باشد. آنهایی كه خانه‌های‌شان كه دریاچه‌ها باشد، یكی پس از دیگری زیرپای‌شان خشك می‌شود. البته چندوقتی بود كه دریاچه، دل فلامینگوها و دیگر پرندگان را زده بود؛ آخر مگر دریاچه‌ای كه فاضلاب كلان‌شهری مثل شیراز به آن می‌ریزد، دیگر جای پرنده می‌شود؟بی‌مهری‌ها به مهارلو، یكی دوتا نبود. سایت‌های غیرمجاز برداشت نمك هم دست از سر دریاچه برنمی‌داشتند. دو كیلومتر آن‌طرف‌تر، فرودگاه، امان پرنده‌ها را بریده بود، علاوه ‌بر صدا شكارچیانی هم بودند كه به لطف آمد و شد به فرودگاه جای آنها را خوب یاد گرفته بودند، شهرداری شیراز هم با زدن آب‌بند و فكر ساختن دریاچه‌ای مصنوعی، مانعی برای ورود آب به دریاچه مهارلو شده بود؛ آبی كه با دو رود «سلطان آباد» و «خشك شیراز» دریاچه را سیراب می‌كردند.همه اینها، دست به دست خشكسالی دوسال اخیر هم كه بدهند، دیگر دریاچه‌ای نمی‌ماند. اگر فكری برای دل خشكیده مهارلو نشود، دیر نیست كه دریاچه طراوت‌بخش دیروز، مردابی از فاضلاب فردا شود.
زنگ انقراض حیات وحش در دریاچه ارومیه به صدا درآمد
این گزارش خبری هم مکمل چند گزارش خبر های قبلی می باشد . چونکه قرار است که جنایتکاران حاکم پس از اتمام مأموریت خیانت آمیز وطن فروشانه شان یک سرزمین کلنگی ویران و کویر شده را رها نمایند.
تبریز - خبرگزاری مهر: معاون مدیر ملی طرح حفاظت از تالابهای ایران با اشاره به ادامه روند خشکسالی و افزایش غلظت نمک دریاچه ارومیه، گفت: زنگ خطر انتقراض و از بین رفتن زیست حیات وحش این دریاچه به صدا درآمده است.به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، محسن سلیمانی روزبهانی پیش از ظهر چهارشنبه در در سمینار بررسی مسائل حوزه آبریز دریاچه ارومیه افزود: متاسفانه در صورت ادامه این روند شاهد کاهش تعداد پرندگان مهاجر ورودی به جزایر دریاچه ارومیه و تالابهای اطراف آن، بخصوص جمعیت فلامینگوها خواهیم بود.وی با بیان اینکه تغییرات کاربری اراضی در حوزه تلابهای کشور، تخلیه فاضلاب شهری، روستایی و خشکسالی، تالابها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیان داشت: افزایش نمک و مواد شیمیایی در هوا براثر خشک شدن دریاچه ارومیه، تغییر زمان‌بندی فصل‌ها، افزایش ابتلا به سرطان، افزایش روزهای بدون باران و تغییر در زمان کشت و برداشت از عوامل تاثیرگذار ادامه این روند در منطقه خواهد بود.معاون مدیر ملی طرح حفاظت از تالابهای ایران با یادآوری اینکه دریاچه ارومیه در حوزه سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان قرار دارد، اظهار داشت: اجرای طرحهای "توسعه ای " در این سه استان، در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه را در نقطه بحرانی قرار داده است.سلیمانی روزبهانی متوسط تراز آبی دریاچه ارومیه را 127.37 مترمکعب اعلام و خاطر نشان کرد: هم اکنون تراز آبی دریاچه ارومیه حتی در متوسط‌‌‌ترین وضعیت نیز قرار نداشته و آب دریاچه ارومیه بیش از سه متر پایین‌تر از تراز اکولوژیکی آن است.وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو کنوانسیون تنوع محیط زیست و از جمله میزبانان کنوانسیون رامسر بود، گفت: در این راستا 23 تالاب در سایت رامسر ثبت شده و همه تعهدات در مجامع بین‌المللی مطرح شده و در حال اجرایی کردن پروژه‌ها هستیم.
کویر به سمت اصفهان در حال حرکت است
مگر می توان با تجربه ی بیش از 31 ساله که از عملکرد رژیم ضد بشری که در دسترس می باشد . به خصوص با توجه به روشنگری که عباس پالیز دار در دانشگاه همدان در جمع بسیچ نمود و اسامی 44 دانه درشت مفسدان ااتصادی و غارتگران بیت المال و چوب تاراج بر منابع و ذخایر زنندگان کشور را اعلام نمود از جمله چگونه دستبرد زدن به معادن و جنگل ها از سوی برخی آقازاده ها بود که همگی نماینده یا حامی ولی وقیح نامشروع می باشند . اکنون انتظاری غیر از این از حاکمان ایران بر باده داشت؟
خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با اشار به خشک شدن بخش زیادی از تالاب گاوخونی گفت: کویر به سرعت به سمت اصفهان در حال حرکت است. احمد رضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان، افزود: در شرایط فعلی می‌توان گفت تالاب گاوخونی خشک شده و چون هیچگونه کشاورزی در آن منطقه انجام نمی‌شود سرسبزی آن نقاط نیز از میان رفته و وضعیت خشکسالی، توسعه بیابانی به سمت اصفهان شاهد هستیم.وی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در اصفهان و تشکیل جلسه ستاد بحران افزود: اکنون اگر وضع این‌گونه باشد روی جیره بندی آب برای شرب نیز بحث خواهد شد.لاهیجان زاده با اشاره به اینکه اکنون کشاورزی در شرق صورت نمی‌گیرد و وضعیت حجم پشت سد زاینده رود بسیار محدود است، تصریح کرد: این وضعیت در مقایسه با 30 تا 40 سال گذشته بی سابقه است از این رو نمی‌توان امیدی به حق‌آبه و یا زهاب برای تالاب داشت.مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان یادآور شد: در شرایط فعلی نمی‌توان برای تالاب گاخونی وضعیت خوبی را متصور شد.وی در ادامه سخنان خود در خصوص میزان آب موجود در تالاب گاوخونی نیز اظهار داشت: میزان آب موجود در تالاب را از 1350 تا چند سال پیش بررسی کرده‌ایم که مشخص شد در اواخر دهه 40 تا 50 شاهد خشک شدن تالاب بوده‌ایم و در هر صورت این خشکسالیها ممکن است صورت گیرد.لاهیجان زاده یادآور شد: در وضعیت خشکسالی روند حرکت کویر معکوس شده و این امر سبب افزایش غبار می‌شود. مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود برای زنده نگه داشتن تالاب گوخونی افزود: در حال حاضر مشغول مطالعه طرحی هستیم که آیا امکان حفر چاه در کنار تالاب وجود دارد یا خیر.
عبدالله شهبازی بازداشت شد
مشخص است در دستگاه خلافت ولی وقیح نا مشروع هر کس پایش را از گلیمش فراتر بگذارد مجازات خواهد شد . برای اینکه حاکمان رژیم جهل جنگ و جنایت و خرافات غیر خودی را تا آنجا تحمل می کنند تا که بعنوان اهرم چماق علیه ی رقیب و مخالفان باشد .ولی اگر چنانچه قرار باشد که تیغ افشاگری را بسوی خودی های زمین خوار و شرکای غارتگران حکومتی به چرخاند بدون درنگ باز داشت می شود و با پرونده سازی کردن برایش بشدت مجازات خواهد شد.جالب است که افشاگری وی از طریق دریافت مدارک از سوی حاج داوود اخوی پاسدار گماشته احمدی نژاد بوده است که اکنون به سرنوشت مشابه عباس پالیزدار د چار شده است.
بی بی سی : عبدالله شهبازی، پژوهشگر تاریخ ساکن شیراز که اخیرا به دلیل انتشار کتابی اینترنتی در مورد زمین‌خواری در استان فارس به تحمل یک سال و نیم زندان محکوم شده بود، بازداشت شد.او خود در ساعت ۶:۳۱ عصر امروز چهارشنبه ۱۰ آذر (اول دسامبر) در وبسایت خود نوشت که دستگیر شده است.یکی از بستگان آقای شهبازی بازداشت او را تأیید کرد و گفت که او احتمالا در آخرین لحظه های پیش از بازداشت، عبارت "دستگیرم کردند" را روی وبسایت خود منتشر کرده است.آقای شهبازی یک ساعت پیش از بازداشت در یادداشت دیگری نوشته بود که مأموران نیروی انتظامی خانه او را تفتیش کرده اند و بعضی از وسایل شخصی او را با خود برده اند.به نوشته آقای شهبازی، این مأموران حکم محکومیت اخیر او را همراه داشته اند.آقای شهبازی اخیرا به دلیل انتشار کتاب اینترنتی "زمین و انباشت ثروت: تکوین الیگارشی جدید در ایران امروز" و بنا بر شکایت عبدالعلی جعفری، فرمانده پیشین سپاه ناحیه مقاومت فارس و فرمانده پیشین سپاه حفاظت انصار المهدی، ابراهیم عزیزی، فرمانده پیشین بسیج و فرماندار سابق شیراز و چند شخص دیگر که در کتاب مذکور به زمین خواری و فساد متهم شده بودند، به تحمل یک سال و نیم زندان محکوم شد.کتاب "زمین و انباشت ثروت" در فروردین ماه سال ۱۳۸۷ در وبسایت آقای شهبازی منتشر شد و جنجال های زیادی به دنبال داشت.آقای شهبازی می گوید که برکناری آقای جعفری از فرماندهی سپاه انصار المهدی و کناره گیری محی الدین حائری شیرازی، امام جمعه پیشین شیراز، در اثر افشاگری های این کتاب بوده است.او در دفاعیاتش در دادگاه اعلام کرده بود که بخش عمده اسناد و مدارک استفاده شده در کتاب را داوود احمدی نژاد، برادر رئیس جمهوری ایران و رئیس وقت بازرسی ویژه ریاست جمهوری در اختیار او قرار داده است.
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر در سال‌روز بازداشت میلاد اسدی
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25157
مگر قرار است که جنبش آرادیخواهی دانشجوئی که تاریخچه بیش از نیم قرن مبارزه با ارتجاع داخلی و استعمار خارجی دارد . مقابل تهاجم جنایت آمیز ارتجاع هار حاکم در خدمت استعمار تسلیم شود و سکوت پیشه کند و از اهداف و آرمان جان باختگان و در بسترآزادیخواهی خود دفاع و علیه ی ارتجاع حاکم مبارزه نکند ؟
پخش هزاران شب نامه و نشریات تک صفحه ای در دانشگاه بین المللی قزوین در آستانه ۱۶ آذر
همانگونه که پیرامون خبر قبلی تأکید شد مگر قرار است که در آستانه ی روز مهم و تاریخی 16 آذر شاهد جنب و جوش و تحرکات اقدامات دانشجوئی در دانشگاه هابی سراسر کشور نباشیم و ادامه دهندگان و پیشقراولان جنبش پیشگام آزادیخواهی دانشجوئی خود را برای برگزاری چنین روزی آماده نکنند؟
گروه وسیعی از دانشجویان دانشگاه بین الملل قزوین به مناسبت ۱۶ آذر، اقدام به پخش چندین شماره از نشریات تک صفحه ای "دانشجو" ، "اعتماد ملی" و "کلمه" کرده اند. این اقدام در حالی صورت میگیرد که دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین در طول ۲ سال گذشته تحت شدیدترین فشارها و تهدیدات نیروهای امنیتی و انضباطی قرار داشته اند.به گزارش دانشجو نیوز، با انتشار گسترده این نشریات در سطح دانشگاه و خوابگاه‌های مرکزی خواهران و برادران، از دانشجویان خواسته شده که در اعتراضات روز ۱۶ آذر حضور بهم رسانند. در حال حاضر بیش از ۱۵ تن‌ از فعالین دانشجویی دانشگاه بین الملل قزوین، در حال گذراندن ایام محرومیت از تحصیل خود می باشند و چندین تن‌ از دانشجویان نیز به صورت قطعی با حکم اخراج و محرومیت از شرکت در آزمون‌های سراسری مواجه شده اند. این دانشجویان طبق دستور ریاست دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه و رسیدگی به امور آموزشی خویش را ندارند.شایان ذکر است که مسئولین دانشگاه در پی‌ دعوت و اطلاع رسانی وسیع دانشجویان به مناسبت فرا رسیدن "روز دانشجو" در اقدامی جدید با خانواده‌های برخی‌ دانشجویان تماس گرفته و با ادبیاتی بسیار زننده و رکیک به تهدید دانشجویان و خانواده‌ها پرداخته اند.گزارش ها از دانشگاه بین المللی قزوین، همچنین حکایت از حضور ده‌ها نیروی امنیتی و لباس شخصی‌ در فضای داخلی‌ دانشگاه و خوابگاه دارد که با اعتراض دانشجویان همراه شده است.گفتنی است که در روزهای آتی "بیانیه رسمی‌ دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین به مناسبت ۱۶ آذر" به همراه اعلام مواضع و برنامه‌ها منتشر خواهد شد.
سه تن از اعضای خانواده جوشن و دوستان آنها را ربودند .
اینهم وضعیت حقوق بشر در ایران که با روش سیاست تهاجم و یورش و باز داشت خانوادگی و گروگان گیری رعایت و اجرا می شود.
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مامورین وزارت اطلاعات با یورش به بستگان خانواده جوشن در گنبدکاووس 3 عضو این خانواده را دستگیر و به اداره اطلاعات این شهر منتقل کردند.روز یکشنبه 7 آذر ماه حوالی ساعت 16:30 مامورین وزارت اطلاعات به منزل بستگان خانواده جوشن یورش بردند و 3 تن از مهمانان آنها را دستگیر و با خود بردند.دستگیر شدگان عبارتند از خانم فرشته جوشن و امیر حسین علی نیا فرزند 3.5 ساله اش ،یعقوب و هادی جوشن می باشند.فرشته جوشن همراه با فرزند 3.5 ساله اش بنام امیر حسین علی نیا با ضر ب و وشتم و برخوردی وحشیانه دستگیر و به اداره اطلاعات گنبد کاووس منتقل گردید. مامورین ادراه اطلاعات در مقابل چشمان وحشت زده و گریان فرزند خورد سالش او را بشدت مورد ضرب وشتم قرار دادند. آنها برای ساکت کردن فرزندش دائم او را تهدید به کتک زدن می کردند.فرزند خانم جوشن پس از چندین ساعت بازداشت با اصرار مستمر بستگانش به آنها تحویل داده شد.خانم فرشته جوشن سومین عضو خانواده جوشن می باشد که دستگیر می شود. در حال حاضر مادر وی خانم زهرا اسدپور گرجی و برادر او رضا جوشن در زندان گوهردشت گرج زندانی هستند.یکی از دوستان خانوادگی آنها به نام یعقوب در این یورش شدیدا مورد ضرب و شتم مامورین اداره اطلاعات قرار گرفت و گفته می شود که آنها را از اداره اطلاعات گنبد کاووس به بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل کرده اند.
وزارت ارشاد مجوز کنسرت خیریه سیروان خسروی را لغو کرد
وقتی خواننده ی لوس آنجلسی وارد کشور می شود ومجوز فعالیت هنری و اتشار سی دی می گیرد . مشخص است که دیگر جائی برای اجرای کنسرت هنرمندان داخلی باقی نمی ماند و وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد می بایست اجرای چنین کنسرت های هنری را لغو نماید.

آفتاب: سيروان خسروی بعد اجرای موفق‌اش در برج میلاد تهران قرار بود در تاريخ 13 آذر ماه سال جاری در سالن اريكه ايرانيان به نفع موسسه «محک» روی صحنه برود. اما اين كنسرت بنا به دلايلی نامعلوم کنسل شد. احسان حاجيان مدیر اجرایی اين كنسرت به خبرنگار سايت موسيقی ما گفت: «هم چيز روال عادی خود را سپری می‌كرد و قرار بود بلیت‌های کنسرت شب گذشته در مراکز فروش توزیع شود. تا اينكه دیشب وزرات ارشاد طی نامه‌ای اين كنسرت را كنسل نموده و از برگزاری آن جلوگيری کرد. متاسفانه به‌خاطر تعطيلی ادارات دولتی در تهران نتوانستيم علت اصلی لغو شدن اين برنامه را جويا شويم.» لازم به ذكر است سيروان خسروی اعلام کرده بود كه اين كنسرت آخرين اجرای او تا انتشار آلبوم جدید خواهد بود.
تعداد نوجوانان زندانی در یک سال، دو برابر شده
این گزارش خبری هم مکمل و هم خطر ناک تر از رتبه داری فرار مغزها و مقام اولی مصرف مواد مخدر در ایران و رشد نرخ بیکاری در ایران می باشد زیرا که آشکارا خبر از شکست و ناکامی کامل رژیم ضدبشری فاشیستی مذهبی در جلب و جذب جوانان است که اکنون این چنین منحرف شده و قربانی اقدامات ضد بشری حاکمان غارتگر و جنایتکار شده اند.

دادنا : «در سال 88 تعداد مددجویان کانون اصلاح و تربیت تهران 200 نفر بود که این آمار در سال جاری افزایش دو برابری داشته و به عدد 400 رسیده است.» این گفته علی رستمی رئیس کانون اصلاح و تربیت تهران نشان دهنده این است که آسيب‌هاي اجتماعي طي سالهاي اخير روند شتابنده‌اي به خود گرفته است.به گزارش دادنا، بنا به سخنان رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران، این افزایش آمار یک ساله اتفاق نیفتاده و با توجه به روند روبه رشد بحران ها، اوج انفجار آسیب های اجتماعی را بیان می کند.دکتر مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران و عضو شورای راهبردی آسیب های اجتماعی شهر تهران در اين مورد به دادنا گفت :افزایش 2 برابری زندانیان کانون اصلاح و تربیت تهران، موضوعی کاملا طبیعی است و اصلا جای تعجب ندارد زیرا در جامعه ما بروز فقر و بیکاری افزایش یافته و به طبع این روند تاثیر چشمگیری در این زمینه دارد. باید اشاره کنم با گسترش آسيب‌هاي اجتماعي کنونی و مشکلات موجودی که گریبانگیر زندگی مردم شده این آمار هیچوقت پایین نمی آید. از طرفی علاوه بر افزایش فقر و تورم و عدیده شدن مشکلات اقتصادی، اعتیاد، فحشا و طلاق در جامعه روز به روزبیشتر می شود. تمام این مشکلات باعث از هم پاشیدن خانواده ها شده و آمار بزهکاران و بچه های خیابانی را بالا برده است.همیشه آمار لایه های پنهان جامعه ناگفته می ماند و این موضوع روندی طبیعی دارد. قطعا آمار واقعی بیشتر از اينها است.
تهدیدی که مرتبط به ترور های ارگان های حکومتی دارد.
این 3 خبر ضمیمه شده مر تبط به همدیگر می باشند . زیرا که ناشی از رشد اختلافات درونی باند های مافیائی و کودتاگران حاکم است. چون که پاسدار محمد حسین هرندی که وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد اخراجی دولت نهم است و اکنون مشاور فرهنگی رئیس گزمکان پاسدار محمد لی جعفری می باشد که اخطار کرده است بدلیل 3 زود تر تبلیغات ریاست جمهوری کردن یعنی آماده سازی به سوی جنگ داخلی کشور است . از سوی یگر اکنون که پاسدار گماشته احمدی نژاد تهدید نموده است که اگر چنانچه بار دیگر ترور ها تکرار شود اعضای شورای امنیت را محاکمه و مجازات می کنیم . تلاش مذبوحانه برای فرار به جلو ورد گم کردن اختلافات میان پاسداران و نیروی انتظامی و سفید کردن پرونده ی ار گان های سرکوبگر محور ترور های اساتید دانشگاهی وپزشک ها در تهران است که با کمال تعجب سر نخی هم تا کنون یافت نشده است.
احمدي‌نژاد: به خدا يك بار ديگر ترورها تكرار شود اعضاي شوراي امنيت را محاكمه و مجازات مي‌كنيماحمدي‌نژاد گفت: شيطان با اساس حركت ملت ايران مخالف است، چون اين اساس براي نجات كل بشريت است.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايلنا به ساري، احمدي‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در جمع خانواده شهدا و ايثارگران استان مازندران افزود: به نظر مي‌رسد دشمنان امروز به دنبال فتنه‌گري رفته‌اند و خيال مي‌كنند كه اگر دانشمندان ما را از ما بگيرند حركت روبه‌ رشد ملت ايران متوقف مي‌شود.احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه آنها كور خوانده‌اند، گفت: ما اين جنايت‌ها را به حساب كساني مي‌گذاريم كه قطعنامه صادر كرده‌اند چون در قطعنامه اسم دانشمندان را ذكر كرده‌اند.وي تصريح كرد: دست اعضاي ثابت شوراي امنيت با دست صهيونيست‌ها توي هم است. احمدي‌نژاد تاكيد كرد: ملت ايران وقتي چيزي را به حساب كسي نشود، يقه‌شان را مي‌گيرند و رها نخواهند كرد.وی گفت: كشورهاي غربي و دشمنان بدانند اگر به خدا يك بار ديگر اين حوادث تكرار شود اعضاي شوراي امنيت را محاكمه و مجازات مي‌كنيم و اين حرف‌ها را هم از موضع قدرت مي‌زنيم.وي با اشاره به اينكه ترورها ثابت كرد كه آنها با ملت ايران دشمني دارند، گفت: تاريخ ثابت كرده كه ملت ايران بلد است دشمنان را ادب كند. به گفته احمدي‌نژاد كسي جرات حمله به ايران را ندارد.احمدي‌نژاد گفت: جلوي سگ‌هاي وحشي صهيونيست را بگيريد كه اگر اين كار را نكنيد ما يقه ارباب‌ها را مي‌گيريم و با نوچه‌هاي خياباني درگير نمي‌شويم. رئيس‌جمهور تاكيد كرد: پاسخ ملت ايران پشيمان كننده خواهد بود.
کشته شدن دو پلیس در اتوبان آزادگان
با فوت دومین پلیس حادثه بزرگراه آزادگان در بیمارستان خمینی تعداد کشته های این حادثه به دو نفر رسید.به گزارش خبرآنلاین شب گذشته یکی از واحد های گشت امداد با مشکوک شدن به سرنشینان یک بلیزر آنرا متوقف کرده و در بازرسی وسایل قفل شکن و سرقت پیدا می کنند. سپس ماموران با مرکز تماس گرفته تا برای انتقال دو سرنشین خودرو هماهنگی های لازم انجام شود.اما ناگهان خودروی بلیزر دیگری از راه رسید و پس از برخورد با خودروی پلیس دو مامور انتظامی را زیر گرفت که درپی این حادثه گروهبان یکم رستم زاده در دم کشته شد و مامور دوم نیز به شدت زخمی شد که به بیمارستان خمینی انتقال پیدا کرد. این گزارش حاکی است این مامور ساعاتی پیش بدلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.گفتنی است سرنشینان بلیزر دوم پس از تصادف و فراری دادن دو متهم دستگیر شده به اسلام شهر متواری شده و در این محل نیز با تهدید یک راننده خودروی پرشیا، وی را از ماشینش پیاده کرده و با آن فرار می کنند. سپس متهمان در شهریار خودرو را عوض کرده و با سرقت پژویی دیگر پا به فرار می گذارند
درگیری در فرودگاه مهرآباد و کشته شدن یک پلیس
کیهان: افراد مظنون در فرودگاه مهرآباد يك مامور كلانتري در حال گشت زني را کشتند.به گزارش خبرگزاري ها به نقل از يك منبع آگاه، ساعت 3 دقيقه بامداد ديروز ماموران كلانتري 119 مهرآباد به چند نفر مظنون شده و در پي تعقيب آنها پرداختند اما افراد ياد شده در يك لحظه وارد عمل شده و با ماموران درگير مي شوند كه در نتيجه يك نفر از ماموران پليس به شهادت مي رسد و مامور ديگر مجروح مي شود.گفتني است در پي وقوع 2 عمليات تروريستي روز دوشنبه كه منجر کشته شدن يك استاد دانشگاه شد، نيروي انتظامي اقدامات امنيتي و حفاظتي خود را به منظور افزايش سطح امنيت در شهر گسترش داده است