روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 14 آذر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نانمه ی حکومتی جمهوری نمايش انتخابات در مصر
" تصور نمی رود که بر گزاری انتخابات مجلس انتخابات مصربد تر از برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس هفتم و ریاست جمهوری دوره ی نهم و دهم در رژیم ضد بشری باشد"
گفته می شود رطب خورده کی من رطب کند . اکنون سئوال است که مگر با بودن شورای نگهبان دست نشانده و نقش نظر استصوابی و قلع و قمع کردن نامزدان نمایشات خیمه شب بازی که این نهاد در رژیم ضد بشری ایفا می کند تا جائی که نه اینکه تا کنون هیچ عنصرمخالف و دگر اندیشی مجوز تأئیدیه از سوی ا ین ارگان دریافت نکرده است ، بلکه نامزدان رقیب را نیز تأئید صلاحیت نمی نماید . تازه پس از تأئید صلاحیت شدن و حتی نماینده مجلس بازار مکاره شدن هیچ تضمینی و جود ندارد که سپس با توطئه ی تقلب و قانون شکنی آنهم در رژیم بی قانون و قرون وسطائی از سوی شورای نگهبان آرا و عضویت نمایندگی شان ابطال نگردد. به خصوص اینکه تازگی احمد جنتی سخنگوی شورای نگهبان تهدید کرده است که مگر من زنده نباشم که رحیم مشائی بتواند برای نامزدی ریاست جمهوری دوره ی ی یازدهم از سوی شورای نگهبان تأئید صلاحیت شود . در صورتی که وی رئیس دفتر پاسدار گماشته احمدی نژاد مدعی اصول گرااست که دربست مورد حمایت ولی وقیح می باشد .حال بماند که سال گذشته پاسداران و زائده اش بسیج و وزیر کشور پاسدار میلیاردی محمد صادق محصول و نیروی انتظامی در نمایش خیمه شب بازی 22 سال 88 چه کردند و برای حذف رقیب مغلوب چگونه دستبه رأی سازی دروغین زده شد و ادعای 85% جمعیت کشور حامی رژیم ضد بشری و ولی وقیح شرکت کردند و 24 میلیون رأی ساختگی هم برای پاسدار گماشته احمدی نژاد هم برایوی ساخته شد . البته برای تأئید این آمار تقلبات گسترده تدارک دیدهشده که بر خلاف قانون پوشالی و باسمه ای ابتدا ولی وقیح وارد صحنه شد و صحه بر این تقلبات نهاد و اخطار به رقیب مغلوب معترض نمود که تسلیم نتایج تقلباتی کودتا گران پاسدار شوند . آنگاه آلت دست نشانده اش شورای نگهبان این خیمه شب بازی انتصاباتی – تقلباتی را تأئید نمود . البته چون این اقدام وارونه و تحمیلی مورد تأئید شرکت کنند گان و رأی دهندگان نبود . بعنوان اعتراض وارد خیابان ها شدند و اعتراض با فریاد رأی من کجاست شروع شد . سپس مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل و لایت وقیح و احمدی نژاد و مجتبی خامنه ای هم ضمیمه شد و این اعتراضات در چندین تظاهرات ضد حکومتی تکرار شد تا که با ضرب و شتم وحشیانه و باز داشت گسترده و شکنجه و اعتراف گیری و نمایش شوی مسخره ی فله ای 100 نفره ی فرمایشی تلویزیونی از سوی سر دژخیم صلواتی و صدور احکام سنگین زندان و حتی اعدام منتهی به کنترل موقتی فضای انفجاری جامعه شده است . ولی اکنون سرمقاله نویس با فراموش کردن واقعیات ملموس در ایران و پاک کردن صورت مسئله و ضرب المثل دیگ به دیگ می گوید رویت سیاه ، پیرامون مرحله ی دوم انتخابات مجلس مصر مدعی شده است که امروز حزب حاكم مصر به خودش رأي خواهد داد و انتخابات اين دوره رژيم حسنی مبارك رئیس جمهور مصربه نمايشي مضحك و مفتضح‌تر از گذشته تبديل خواهد شد.
"اين انتخابات آنچنان ساختگي بود كه اكثريت عظيم مردم مصر، يعني حدود 85 درصد از شركت در آن خودداري كردند و اين انتخابات تنها با حضور 15 درصد راي دهندگان برگزار شد كه بدون ترديد يك رسوايي بزرگ براي رژيم حسني مبارك است"
سرمقاله نویس در ادامه ی سیاست مداخله گری درامورداخلی مصر دست به خود زنی زده است که بس آزمونده برای مدعیان اصلاح طلبان می تواند باشد . زیرا که اینان خیلی ساده در نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد88 نه فقط رو دست خوردند که جزو چوب و پیاز خوردگان شدند. چونکه به جای تحریم کردن نمایش خیمه شب بازی 22خرداد 88 به امید اینکه حماسه ی مشابه ی دوم خرداد76تکرار می شود و بقدرت باز می گردند. غافل از آنکه این ذوق زدگان از حول حلیم بر توی دیگ افتادند و حلیم نخورده دهان سوخته شدند .بهر حال اکنون سر مقاله نویس که در مقالات گذشته ی خود کیسه ی گشاد برای رئیس جمهورکردن محمد البرادعی دوخته بود که پیش در آمد آن چشم به برنده شدن اعضای اخوان المسلمین درپارلمان مصر دوخته بود . ولی چون طرح و آرزو با شکست مواجه شد. بنابراین مجبور شده است تا که اعتراف نسبت به شکست حامیان رژیم ضد بشری در مصر افسوس بخورد و اذعان کند که ایکاش به جای تحریم کردن در مرحله ی اول انتخابات پارلمان مصراین دو گروه مخالف حسنی مبارک همچون البرادعی و حزبش این چنین این انتخابات را تحریم می کردند :
"دو گروه اخوان المسلمين والوفد كه در دور نخست شركت كرده بودند در آستانه برگزاري دور دوم اعلام كردند به دليل تقلب گسترده و ايجاد فضاي پليسي و سركوبگرانه در دور دوم شركت نمي‌كنند. هر چند خروج اين گروهها از بازي و نمايش انتخاباتي رژيم مبارك، بر رسوايي و بي اعتباري اين رژيم مي‌افزايد ولي حركت درست اين بود كه اين گروهها با شناختي كه از اين رژيم داشتند، از ابتدا فريب بازي رژيم ديكتاتوري قاهره را نمي‌خوردند. در اين ميان، محمد البرادعي، دبيركل سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و شاخص‌ترين چهره سياسي مخالف مصر، سنجيده‌تر عمل كرد و با رد حضور در اين انتخابات معيوب و مضحك، اعتبار خود را به بازي نگذاشت.هنوز مشخص نيست رهبران اخوان المسلمين با وجود اين اقدامات رژيم مصر، چرا از ابتدا اين انتخابات نمايشي را تحريم نكردند درحالي كه ساير تشكل‌ها از جمله "جبهه ملي" به رهبري البرادعي، جنبش "الكفايه" از ابتدا فريب اين بازي را نخوردند. اكنون كاملاً مسجل شده است كه رژيم مبارك هرگز تحمل مخالفان را ندارد و از گروههاي مخالف، تنها به عنوان ابزاري براي مشروعيت بخشيدن به رژيم خود بهره مي‌جويد. اين احزاب و تشكل‌ها بايد براي هميشه تكليف خود را با رژيم مبارك مشخص كنند و با تحريم همه جانبه رژيم، فرصت عوام فريبي و برگزاري نمايش دمكراسي را از ديكتاتور مصر كه هيچ اعتباري در نزد ملت‌هاي مسلمان منطقه و مردم آزاديخواه جهان ندارد، بگيرند و با اين اقدام، امكان فرو ريختن پايه‌هاي حكومت ديكتاتور مصر را كه به شدت فرسوده و لرزان است، فراهم سازند"
در خاتمه اینکه تصور نمی رود که بر گزاری انتخابات مجلس انتخابات مصربد تر از برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس هفتم و ریاست جمهوری دوره ی نهم و دهم در رژیم ضد بشری باشد که اکنون سر مقاله نویس با نادیده گرفتن شیوه بر گزاری نمایش خیمه بازی انتصاباتی – تقلباتی در ایران که آشکار ا پاسداران نه دست به کودتا و حذف رقیب مغلوب از صحنه ی رقابت زدند ، بلکه به اتکای حمایت و پشتیبانی ولی وقیح نا مشروع و همکاره بطور گسترده مشغول سرکوب و ارعاب و وحشت و ضرب و شتم و بازداشت گسترده ی معترضان پس از کودتا شده اند. البته موازی این سیاست سرکوبگرایانه ی پاسداران هرروز احکام اعدام و دار و سنگسارو قطع اندام نیز از سوی دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض صادر می کنند . برای اینکه که معاون رئیس انتصابی اش پاسدار محمد باقر ذوالقدر است که تئوری پرداز کودتای پاسداران می باشد . ولی سر مقاله نویس از موضع دفاع از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و تروریسم به برون مرز بطور علنی ازموضع نماینده ی مردم مصر در امور داخلی مصر مداخله گری کرده است و مثل همیشه با آویزان شدن به سیاست مخالفت و دشمنی با غرب و آمریکا مدعی شده است که انتخابات فرمايشي مصر يكبار ديگر پرده از چهره غرب فرو افكند و ادعاهاي دروغين غرب در حمايت از دموكراسي را آشكارتر ساخت و بهره برداري غرب از دمكراسي به عنوان يك ابزار سياسي را مورد تاكيد قرار داد تا توجیه گر تقلبات گسترده در بر گزاری نمایشات خیمه شب بازی در رژیم ضد بشری حاکم بر ایران شود.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890914/13890914_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 14 آذر ماه سال 1389
نمايش انتخابات در مصر