روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 21 آذر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " انتفاضه در موضع قدرت"
" بستر سازی بر ای بر پا کرده جنگی دیگر در خاور میانه از طریق حزب الله لبنان و حماس و جهاد فلسطین با اسرائیل"
این دیگر تبدیل به یک سنت و رسمی شده است که برای عبوراز بحران های داخلی از سیاست یا شگرد و ترفند های اشک تمساح ریختن و نماینده و سخنگوی دیگر ملت ها از جمله مدافع ملت فلسطین شدن چاشنی سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز شده است . برای همین سرمقاله نویس با بی خیال شدن به اسارت در آمدن مردم ایران از سوی حاکمان عوامفریب و دینفروش ایران که 32 سال است ادامه داشته است . از سوی دیگر با نادیده انگاشتن روشنگری اسناد ویکی لیکس که چگونه نقش مداخله گری حاکمان تهران و پاسداران در امور داخلی عراق را فاش نموده است. همچنین از طریق ارسال سلاح به حزب الله لبنان که چگونه پاسداران نقش در جنگ 33 روزه ی با اسرائیل نقش داشتند. بهرحال سر مقاله نویس برای اینکه هدف مورد نظر خود را دنبال کرده باشد که بستر سازی بر ای بر پا کرده جنگی دیگر در خاور میانه از سوی حزب الله لبنان و حماس و جهاد فلسطین با اسرائیل می باشد. اینک به پیدایش و شکل جنبش مبارزه ی ملی فلسطین که بقول وی اکنون دارای محتوی اسلامی مدل ولی وقیح تغییر شکل یافته این چنین گزارش تحلیلی داده است :
" چند جوان فلسطيني از جمله ياسر عرفات شكل گرفت و تا سالهاي دهه پنجاه به مدت سه دهه ادامه يافت. اين بخش از مبارزات ضد صهيونيستي كه تحت عنوان "سازمان آزادي بخش فلسطين" شكل گرفت هر چند به مزاحمي جدي براي صهيونيست‌ها تبديل شد، لكن به دليل بي بهره بودن از تفكر ديني و تكيه محض بر ملي گرائي، دچار انحراف شد و سران آن از جمله شخص ياسر عرفات با صهيونيست‌ها سازش كردند و آرمان فلسطين را زير پا گذاشتند. در اين مرحله، رژيم مصر به سركردگي "محمد انورالسادات" كه بعد از جمال عبدالناصر، رئيس‌جمهور مصر شده بود با امضاء قرارداد ننگين "كمپ ديويد" با رژيم اشغالگر قدس، ضربه محكمي به آرمان فلسطين وارد كرد و زمينه ساز خيانت ياسر عرفات شد. اين سازش، موجب پيدايش تفرقه در جهان عرب در مورد مسأله فلسطين گرديد و مردم فلسطين بشدت احساس تنهائي و خيانت كردند. در آن سالها رژيم پهلوي در ايران نيز با اشاره آمريكا روابط گرم و نزديكي با صهيونيست‌ها و انورالسادات داشت. اين وضعيت با قيام مردم ايران عليه رژيم شاهنشاهي و استعمارگران آمريكائي و انگليسي همزمان شد و انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني به پيروزي رسيد. مواضع روشن و قاطع امام خميني در حمايت از آرمان فلسطين و مبارزه عليه رژيم اشغالگر صهيونيستي، توجه مردم فلسطين را جلب كرد و آنها از تجربه پيروزي يك انقلاب به نام اسلام و با شعار الله اكبر در ايران درس گرفتند و درصدد استفاده از اين تجربه موفق بر آمدند. مرحله سوم نهضت فلسطين اينگونه آغاز شد. مردم فلسطين با تمسك به اسلام و با استفاده از تجربه مردم ايران در انقلاب اسلامي، مبارزات خودجوش خود عليه صهيونيست‌هاي اشغالگر را با تكيه بر اسلام آغاز كردند. اين مرحله از نهضت فلسطين، كه "انتفاضه" نقطه عطف آنست توانست تشكل‌هاي قدرتمندي را با استفاده از نيروهاي مردمي پديد آورد و مبارزات ضد صهيونيستي را از ابتدائي‌ترين شكل آن به مراحل تكامل يافته و مؤثري ارتقاء دهد. سازمان‌هاي مردمي و ذي نفوذي همچون "جهاد اسلامي فلسطين" به رهبري دكتر فتحي شقاقي و "حماس" به رهبري شيخ احمد ياسين از دل انتفاضه جوشيدند و توانستند نهاد ارزشمند "مقاومت" را شكل بدهند. نقش مهم و تأثيرگذار انقلاب اسلامي ايران و حزب الله لبنان، كه حمايت از آرمان فلسطين را در سرلوحه برنامه‌هاي مبارزات برون مرزي خود قرار دادند، در تقويت انتفاضه فلسطين و شكل گيري نهاد "مقاومت" يك واقعيت انكارناپذير است. محتواي اسلامي آنست. در سالهاي اخير، اين خاستگاه اسلامي مقاومت بود كه توانست سرنوشت جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه را به نفع حزب الله و مردم فلسطين رقم بزند و انتفاضه مردم فلسطين در شرايطي وارد بيست و چهارمين سال عمر خود شده است كه مسئولان جهاد فلسطين با قاطعيت تمام اعلام مي‌كنند هيچ راهي غير از انتفاضه را براي مقابله با اسرائيل غاصب نمي‌پذيرند. اطمينان دارد كه با تكيه بر اسلام و اراده خود مي‌تواند آرمان فلسطين، كه آزادي قدس و كليه سرزمين‌هاي اشغالي و زوال رژيم اشغالگر صهيونيستي است، را تحقق بخشد"
در خاتمه اینکه سرمقاله نویس در پایان سر مقاله ی خود بطور آشکار اعتراف به نقش رژیم فاشیستی مذهبی در امور داخلی فلسطین کرده است . زیرا که می داند از همان اوایل انقلاب خمینی شیاد و پیروانش با اتخاذ سیاست دشمنی با زنده یاد یا سر عرفات رهبر سازمان آزادیبخش ملی فلسطین شروع شد . چونکه با نفوذ و رخنه و عضو گیری از میان جریانات مذهبی متمایل به حاکمان تهران که عوامفریبانه سنگ دفاع از ملت فلسطین شرایط آن فراهم شد چونکه وانمود می شد که حاکمان تهران دشمن اسرائیل هستند . ولی طرح توطئه ی خائنانه ای بود که منتهی به مقدمه ی انشعاب و انشقاق درون جبهه ی آزادیبخش ملی فلسطین شد. آنگونه که از طریق سرمایه گذاری برروی تأسیس حزب الله لبنان و حمایت سوریه که به باج گیری از حاکمان تهران خیانت علیه ی جنبش آزادیبخش فلسطین دنبال شد . آنچنان که از طریق حزب اله لبنان و سوریه ابتدا حماس و سپس جهاد اسلامی فلسطین مقابل ساف علم و تقویت شد . طوریکه بنا بر اعتراف سرمقاله نویس هدف رهبران و مسئولان رژیم ضد بشری ايران از حزب الله لبنان و حمايت از آرمان فلسطين در سرلوحه برنامه‌هاي مبارزات برون مرزي خود قرار داد ند و در تقويت انتفاضه فلسطين و شكل گيري نهاد "مقاومت" یا سنگ پرانی علیه ی تجهیزات مدرن ارتش اسرائیل نقش اساسی داشتند. آنگونه که اکنون پاسدار گماشته احمدی نژاد مدتی است که تهدید می کند اسرائیل نابود باید گردد . سرمقاله نویس هم ادعا کرده که این مقاومت و مبارزه ی سنگ پرانی حماس و جهاد اسلامی فلسطین پيروزمندانه به پيش برده شده است آنچنان که تبدیل و به نماد پايداري ملت فلسطين تا زوال رژيم صهيونيستي شده است . آنگاه برای اینکه بیشتر نقش مداخله گری پاسداران در امور داخلی لبنان و فلسطین را ثابت نماید به سرنوشت جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه اشاره نموده و ادعا کرده است به نفع حزب الله و مردم فلسطين رقم زده شد . زیرا که با این دو جنگ بر افسانه شكست ناپذيري ارتش اسرائیل رژيم خط بطلان کشیده شد . در ادامه برای مقدمه سازی اینکه جنگی دیگر در خاور میانه دامن زده شود مدعی شده که اسرائیل در ضعيف‌ترين وضعيت 60 سال عمر اشغالگري خود قرار دارد. و لی در عوض مردم فلسطين از بيشترين اميد به پيروزي نهائي و پايان دادن به عمر ننگين رژيم اشغالگر اسرائیل برخوردارند. بالاخره بهره برداری پایانی را وصل به انتفاضه مردم فلسطين نموده است و فرصت طلبانه نوحه گرائی برای بيست و چهارمين سال عمر انتفاضه کرده است . چونكه مسئولان جهاد فلسطين با فرمان ولی وقیح و دلار های اهدائی با قاطعيت تمام اعلام مي‌كنند، هيچ راهي غير از انتفاضه براي مقابله با اسرائيل غاصب و آزادي قدس و كليه سرزمين‌هاي اشغالي و زوال رژيم اشغالگر صهيونيستي وجود ندارد.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890921/13890921_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 21 آذر ماه سال 1389
انتفاضه در موضع قدرت