" سعد یا مرد نکو نام نمیرد هر گز، مرده آنست که نامش به نکوئی نبرند "
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هر گز مرده آنست که نامش به نکوئی نبرند . فر اموش نشده است که در دوران قتل عام زندانیان سیاسی در تا بستان 67 که منتظری در نامه ی انتقادی خود به خمینی شیاد نوشت ضمن انتقاد کردن به اعدام دسته جمعی زندانیان سیاسی در سراسر کشور به خصوص زندانیان مجاهدین گوشزد نمود که مجاهدین یک سنخ فکر می باشند که با کشتن نه از بین نمی روند ، بلکه موجب تکثیرشان می شود . گرچه این انتقاد برای منتظری بس پر هزینه بود . زیرا که نه اینکه بخاطر این انتقاد از جایگاه جانشینی خمینی شیاد کنار گذاشته شد. چون منتظری مچون خمینی شیاد تخصص صدور فتوای آدمکشی و جنگ افروزی به عنوان موهبت الهی نداشت . از سوی دیگر تا زمان فوتش خانه نشین شد . اما حقیقتی که کتمان و انکارکردنی نمی باشد مشخص است که عمر فیزیکی انسان ها با کمی اختلاف کم و زیاد محدود می باشد ، ولی آنچه مهم است و ارزش و اعتبار دارد این است که افکار و اندیشه ی مترقی و متعالی انسان ها می تواند بس فرا و پایدار تر از عمر فیزیکی شان باشد . البته تجربه ی 32 ساله ی حاکمان ایران و پیروان خمینی شیاد با اندیشه های فاسد و قرون وسطا ئی ثابت کرده که قدرت پرست و ثروت اندوز می باشند . درک این و اقعیت بر ای این زنگیان مست تیغ بر کف دست بس مشکل می باشد . زیرا که بر خلاف عوامفریبی دین فروشانه شان که ادعای دروغین دفاع از معنویت می کنند . اما در عمل سخت به دنیای مادی و کسب ثروت و قدرت چسبیده و به خاطر حفظ آن مرتکب جنایات ضد انسانی بسیار در 32 سال گذشته شده اند . طوریکه دارای کار نامه ی بسیار ننگین نقض حقوق بشر یا سند جنایت علیه ی بشریت هستند. بهرحال شاهد می باشیم که چگونه با همه محدودیت های اعمال شده و تهدید های سرکوبگرانه ی همراه با بازداشت اعضای خانواده ی قهرمان علی صارمی شهید که از سوی دژخیمان آدمکش شد که موفق به شکستن وی نشدند . پس از بر دار کشیدنش بطور پنهانی و شبانه جسدش را در یک روستا ی استان لرستان دفن کردند . همچنین مأموران بد نام وزارت اطلاعات از اعضای خانواده تعهد گرفتند که تجمع بر سر مزار وی بی سر و صداباشد . ولی طبق گزارش بر گزاری مراسم یاد بود این زندانی سیاسی قهرمان بر سر مزارش در روستا ی امیر آباد شهرستان اشترنیان که میان ملایر و بروجرد می باشد با استقبال اهالی و آشنایانش بر گزار شد که نشان از این واقعیت است که قاتلان و دژخیمان متزلزل شده و وحشت زده از قیام مردم ناراضی که دست به اینگونه جنایت ضد انسانی می زنند . چگونه توطئه ی زهر چشم گرفتن شان با شکست مفتضحانه مواجه شده است ؟ به ویژه اینکه قهر مان زندانی سیاسی دیگر سعیدماسوری ازدرون سیاه چال اعلام آمادگی کرده است که راه و رسم مبارزه ی علی صارمی را می رود و علی صارمی بعدیست . یعنی اینکه این جنایت ضد انسانی نه موجب تضعیف قربانیان در بند نشده ، بلکه سبب تقویت موضع و ایستادگی و مقاومت شان شده است .
در خاتمه اینکه کدام رژیم متعارف و دمکراتیکی در جهان وجود دارد که در طول 32 سال عمر ننگین اش به جای پاسخگوئی به مطالبات مردم دست به سرکوب و خفقان و ارعاب و سانسور و جنایت زده باشد و زندانی سیاسی که دارای 24 سال سابقه ی زندان دوران شاه و شیخ بود . ننگ تاریخی بر دار کشیدن علی صارمی را از آن خود نماید ؟ بدتر اینکه از وحشت واکنش اعتراضی جسد را نیز تحویل اعضای خانواده ندهد. ولی باز هم با کمال وقاحت و دریدگی ادعای وارونه ی مردمی بودن و امن و آزادترین کشور جهان نماید؟ اکنون روی سخن با مخاطبان غربی می باشد که بر ای چه با چنین رژیم ضد بشری به سیاست خائنانه ی مماشات گری مذاکرات هسته ای خود ادامه می دهند و خود را در چنین جنایات ضد انسانی سهیم می کنند؟ مهمتر اینکه پاسخ وزارت امور خارجه ی آمریکا مقابل این جنایت ضد انسانی چیست که نام سازمان قربانی رژیم ضد بشری را بر توی لیست گروه و ساز مان های تروریستی نهاده است تا چنگال خونین قاتلان و دژخیمان حاکم بر ایران نسبت به زیر تیغ سلاخی بردن قربانیان در سیاه چال های ایران و تعقیب مجاهد ین در کمپ اشرف همسو با نوری مالکی دست نشانده ی حاکمان تهران بطور آزادانه بازباشد؟ همینطور مگر راهی دیگر برای مخالفان و منتقدان و دگر اندیشان وجود دارد که با اصلی و فرعی کردن اصل مبارزه ترجیح داده شد که تلاش مبارزه ی پیگیر و مستمر برای تغییرات دمکراتیک در ایران کند تا به ادامه ی چنین جنایات ضد انسانی برای همیشه درایران پایان داده شود.
هوشنگ بهداد
یازدهم دی ماه سال 1389

برگزاري مراسم يادبود زنداني سياسي اعدام شده علي صارمي بر سر مزارش دريكي از روستاهاي اطراف شهرستان اشترينان
كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها :براساس گزارشات رسيده، سحرگاه امروز خانواده زنداني سياسي اعدام شده علي صارمي به همراه تعداد زيادي از اقوام ايشان كه از تهران به بروجرد رفته بودند، بر سر مزار وي در يكي از روستاهاي اطراف شهرستان اشترينان رفته و بر مزار وي گل گزاري كرده و اداي احترام نمودند.شايان ذكر است كه حكومت به دليل وحشت ازاعتراضات مردمي بدون حضور و اطلاع خانواده پيكر علي صارمي را بدون اطلاع و حضور خانواده اش به روستايي در اطراف اشترينان بنام امير اباد برده و شبانه دفن نموده اند. ماموران وزارت اطلاعات از اقوام علي صارمي تعهد گرفته اند كه مراسم بزرگذاشت وي بدون سر و صدا و دادن شعار و... انجام گيرد. امروز صبح,11 ديماه ساعت 9 الي 11 در روستاي چهار بره،در اطراف شهرستان اشترينان كه زادگاه علي صارمي است در حسينه مجلس بزرگذاشت برگزار شده و بعد از ظهر نيز از ساعت 14 الي 16 اين مراسم مجدداً ادامه خواهد داشت