روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 11 بهمن ماه سال 1389
نقدوبررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " پيام مهم پيروزي مردم مصر"
"چگونه چنین رژیم ضد بشری که علیه ی رقیب خود دست به کودتا زده است و مسئولان سابق را مورد بد ترین اتهام و اهانت و توهین قرار می دهد و برای حیات ننگین خود هرروز بیشتر اختناق را افزایش و اعدام ها را گسترش می دهد .چگونه می تواند الگوی اقدام و حرکات اعتراضی مردم مصر و تونس و سایر ملت های منطقه باشد که سرمقاله نویس بطور وارنه ادعای کنمدی اش را نموده است؟"
این روز ها قلم بر دستان از موضع فرار به جلو همراه با فرصت طلبی و وارونه گوئی پیرامون وقایع منطقه قلم زنی می کنند . البته آنچه در مورد شرایط ایران و مقایسه اش با شرایط منطقه است . به خصوص با تحلیل شرایط کنونی مصر بطور عمد حقایق کتمان می شود . یعنی ادعا می شود وقایع منطقه تجربه ی کسب شده 32 ساله در ایران است . گرچه شرایط کنونی مصر با 32 سال پیش ایران مقایسه شده ولی عجیب است که هر گز اشاره ای به سانسور و تحریف گری وقایع ایران نمی شود. از جمله اینکه گفته نمی شود که مردم ایران در 32 سال گذشته ، بلکه از تاریخ 22 خرداد 88 به بعد چه گفتند و فریاد زدند و چه وجه تشابهی با شعار های کنونی مردم مصر و تونس و احتمالاً با خواست سایر ملت های دیگر کشور های خاور میانه و آفریقائی می تواند داشته باشد که اسیر دیکتاتور هائی هستند که هر گز قابل مقایسه با دیکتاتور های فاشیستی مذهبی تروریستی ایران نیست. ولی به جای اینکه از شیوه و الگوی مبارزات مردم ایران علیه ی حاکمان ضد بشر ایران سخنی گفته شود .اما فرصت طلبانه سرمقاله نویس طوری قلم زنی کرده و تحلیل داده است که نه اینکه در ایران هیچ اثری از دیکتا توری و تک صدائی نیست ، بلکه رژیم دمکراتیکی در ایران وجود دارد . هم اینکه شیادانه قیام های سایر کشور های منطقه ناشی از الگو برداری انقلاب خمینی شیاد و جانشین و حامیان وی می باشد . در صور تیکه رژیم ضد بشری از وحشت سر نگونی هرروز بیش از روز گذشته مجبور است که قربانیان پرورش یافتگان 32 ساله ی خودش را برسر دار بکشاند تا از ناراضیان زهر چشم بگیرد. بهر حال سرمقاله نویس از موضع وارونه گوئی و کتمان کردن حقایق مر بوط به ایران در مورد تظاهرات اخیر مصر و مقایسه ی آن با 32 سال پیش گزارش تحلیلی ارائه داده است . البته بدون آنکه اشاره ای کند که مگر ولی وقیح آلت دست کودتاگران پاسدار با فریاد های میلیونی مرگ بر دیکتاتور صدای پژواکی مردم معترض ایران را شنید و به جای پاسخ همدردی با اینان دست به اقدام شدت سر کوب و ضرب و شتم هر چه بیشتر از طریق ارگان های سرکوبگر و دژخیمان شکنجه و آدم کشان حرفه ای در سیاه چال های همچون بازداشاتگاه کهریزک و اوین نزد تا که برای بازداشت شدگان قربانی احکام زندان و اعدام صادر نمایند که اکنون سرمقاله نویس سانسور چی این چنین از زمان شاه یاد کرده است که زمانی مجبور به اعتراف شنیدن پای انقلاب کرد که دیر شده بود :
شعار اصلي مردم اينست كه مي‌گويند"ملت، خواهان سرنگوني رژيم مبارك است". اين شعار به معناي اينست كه هيچ اقدام اصلاحگرانه‌اي توسط مبارك نمي‌تواند مردم مصر را از ادامه انقلاب منصرف نمايد. آنچه اين روزها در مصر جريان دارد، شباهت عجيبي به انقلاب مردم ايران عليه رژيم شاهنشاهي در زمستان 1357 دارد. آن زمان هم شاه طي نطقي به مردم گفت: صداي انقلاب شما را شنيدم و اصلاحاتي كه مورد نظر شماست را انجام خواهم داد. به دنبال اين نطق، شاه در اقدامي فريبكارانه و پياپي نخست‌وزير و كابينه عوض مي‌‌كرد و مردم نيز با ابداع شعارهاي جديد مي‌گفتند ما سقوط تو و رژيم شاهنشاهي را مي‌خواهيم و با تغيير مهره‌ها فريب نخواهيم خورد. جابجائي آمريكا، شريف امامي، ازهاري و بختيار نتوانست مردم را فريب دهد و سرانجام شاه فرار كرد و انقلاب اسلامي ايران با بازگشت امام خميني به ميهن اسلامي در روز 12 بهمن 1357 وارد مرحله جديدي شد. اين روزها اخباري كه از مصر مي‌رسد، هر چند دقيقا همان وقايع زمستان 1357 ايران را تداعي مي‌كند، لكن يك تفاوت عجيب نيز وجود دارد كه حاوي نكته بسيار مهمي است و مي‌تواند اميدهاي زيادي را براي آينده منطقه برانگيزد. مردم مصر نيز انحلال كابينه توسط مبارك، ماموريت دادن به نخست‌وزير جديد براي تشكيل كابينه، توسل به نطق تلويزيوني و گفتن اين مطلب به مردم كه صداي انقلاب شما را شنيدم و اصلاحات مورد نظر شما را انجام خواهم داد، كه همگي براي فريب دادن مردم انجام شده است، را رد كرده و با صراحت اعلام نموده‌اند خواستار سقوط خود مبارك هستند. آنها هم مثل مردم ايران به حكومت نظامي اعتنا نكردند و تمام شب را در خيابان‌ها گذراندند و درست مثل مردم ايران دست دوستي به طرف ارتشيان دراز كردند و به آنها گفتند شما فرزندان ملت هستيد و اين كار آنها شعار "ارتش برادر ماست" مردم ايران را تداعي كرد. فرار بسياري از نزديكان مبارك و مقامات دولتي مصر نيز اين روزها يادآور فرار مقامات ايراني در زمستان 1357 است. شعار‌الله اكبر نيز نشان دهنده درون مايه اسلامي حركت مردم مصر است. پاسخ اينست كه رهبري امام خميني و راهي كه مردم ايران طي كرده‌اند، براي مردم مصر الگوي موفقي است كه با پيروي از آن به صحنه آمده‌اند و اطمينان دارند كه با ادامه اين راه به پيروزي خواهند رسيد. بر اساس آنچه از تجربه انقلاب اسلامي ايران و اخيرا نيز انقلاب تونس در دست مي‌باشد، آمريكا چاره‌اي غير از چشم پوشي از حسني مبارك ندارد. وجود صدها كشته و هزاران زخمي چيزي نيست كه بتوان آنرا با هيچ وصله‌اي با اصول حقوق بشر منطبق كرد، حتي حقوق بشر دروغين آمريكائي. مهمتر آنكه مردم مصر اينبار قطعا تا ديكتاتور مصر را سرنگون نكنند به خانه‌هاي خود بازنخواهند گشت. به نظر مي‌رسد مقامات آمريكائي، عليرغم كودن بودن، اكنون اين واقعيت را فهميده‌اند و چاره‌اي جز تسليم شدن در برابر آن ندارند. پيام پيروزي مردم مصر بر ديكتاتوري حاكم بر اين كشور، با توجه به ويژگي‌هائي كه براي اين انقلاب برشمرديم اينست كه اين انقلاب به مصر محدود نخواهد شد و آنچه آمريكا و صهيونيسم جهاني از آن مي‌ترسند همين است. اين، پيام مهمي است كه قطعا مسير تاريخ را تغيير خواهد داد، نكته‌اي كه وحشت آمريكا و قدرتهاي سلطه‌گر از تحولات اخير كشورهاي عربي را بايد در آن جستجو كرد.
در خاتمه اینکه سرمقاله نویس تصور کرده است که با پاک کردن صورت مسأله می تواند همچنان با تصویر کشیدن مار، به مخاطبانش مار قالب کند . غافل از آنکه اینگونه مغلطه کاری و سفسطه گری حوزوی کردن که نوعی توهین به رشد آگاهی مردم یران که فهم و شعور مل های منطقه است. زیرا دسترسی به اینترنت و فیس بوک که سرعت انتقال اطلاعات را بس گسترده و آسان نموده است . دیگر نمی توان با ابزار سانسور وتحرف و خفقان عوامفریبی کرد . آنگونه که گویا مردم مصر و تونس و ملت های منطقه هیچگونه شناخت و تجربه ای از 32 سال گذشته ی ایران ندارند و نمی دانند که در این سال ها چه در ایران گذشته و رخ داده سده است . یا چه تعداد زندان و شکنجه واعدام شده اند؟ اصلاً مگر به جز خبر مرگ و جنگ و فقر و اعتیاد و سرکوب و خفقان و زندان و شکنجه واعدام در این سال ها. از ایران خبر دیگری هم به نفع مردم ایران مخابره شده است که برای رد گم کردن در پوشش ادعای مباررزه با آمریکا و شبیخون فرهنگی و نا بود باد بر اسرائیل دنبال شده است ؟ همینطور مردم مصر ودیگر مگر ملت های کشورهای عربی نمی دانند که چگونه خمینی شیاد 7 سال جنگ را با اصرار و لج بازی با عراق ادامه داد و موجب افزایش ویرانی دو کشور و کشته و مجروح و آوار و بی خانمان شدن میلیون ها ایرانی و عراقی شد که همین اقدام یک سند جنایت جنگی و علیه ی بشریت می باشد که جنگ افروزان حاکم بر ایران روزی می بایست در داد گاه بین المللی بعنوان مجرمان جنایت علیه بشر یت محاکمه شوند . همچنین مگر حاکمان تهران پس از سقوط صدام حسین با حضور سپاه قدس عراق را تبدیل به با تلاق نکرده اند؟ مگر پس از اشغال نظامی این کشور، عراق را سرپل و مرکز صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به منطقه در راستای اهداف پلید و شوم خود نکرده اند. طوری که موجب جنگ داخلی و برادر کشی میان فلسطینیان وجدائی نوار غزه شد؟ مگر در ادامه از طریق حزب الله لبنان و حماس باعث بر پائی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی حماس با اسرائیل نشدند؟حال مداخله گری در امور داخلی افغانستان و پاکستان و یمن و.... که جای خود دارد . خوب رژیمی که عامل اصلی بحران آفرینی و جنگ افروزی و بی ثبات و نا امن کردن منطقه و رشد روز افزون اقدامات تروریستی بوده است . مهمتر اینکه عامل حضور نیر وهای نظامی خارجی در منطقه بوده است و با شدت از اهداف دستیابی به سلاح هسته ای تلاش می کند . چگونه چنین رژیم ضد بشری که علیه ی رقیب خود دست به کودتا زده است و مسئولان سابق را مورد بد ترین اتهام و اهانت و توهین قرار می دهد و برای حیات ننگین خود هرروز بیشتر اختناق را افزایش و اعدام ها را گسترش می دهد .چگونه می تواند الگوی اقدام و حرکات اعتراضی مردم مصر و تونس و سایر ملت های منطقه باشد که سرمقاله نویس بطور وارنه ادعای کنمدی اش را نموده است؟
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13891111/13891111_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 11 بهمن ماه سال 1389
پيام مهم پيروزي مردم مصر