روزی نامه ی جمهوری اسلامی 15 اسفند ماه سال 1389

نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهور "حقوق هسته‌اي قابل مذاكره نيست"

"اقدامات اخیرولی وقیح نوعی هشدار به پاسدار گماشته احمدی نژاد است که مواظب باشد که پیرامون مذاکرات هسه ای وی و دولت هیچگونه حق اظهار نظری غیرازنظر ولی وقیح نا مشروع ندارید . البته در اصل نظر پاسداران کودا گر است که به وی دیکته می شود."

اگر اکنون شاهدیم که دستآورد 8 سال ادامه ی مذاکرا ت ماراتونی گروه5+1 با رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی به اینجا رسیده است که سرمقاله نویس به تبعیت ازرهبر ولی وقیح نامشروع وسایر مسئولان دیگراعتراف کرده است که حقوق هسته ای قلابل مذاکره نیست،مقصرنه رژیم ضدبشری کودتایی نامشروع نمی باشد که مقصر غرب خوشباور مماشاتگر است که پس از فاش شدن اهدا ف سیاست پنهانی پروژه ی هسته ای رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی می دانست که اهداف حاکمان رژیم بربرمنش قرو ن وسطایی عوامفریب چیست و چه هدفی را با جدیت تمام دنبال می کند؟ ولی بااین وجود این آگاهی، غرب بطور عمدخودش را به کوچه ی علی چپ و نادانی زد که نه اینگونه نیست و می توان باپیگیری سیاست مماشات گرایانه ی اعتماد سازی و صد البته پیگیری سیاست تجارت نفت و خون ونادید انگاشتن پایمال کردن آشکار نقض حقوق بشر از سوی حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی اصلاح و مهار ناپذیر را بر سر عقل آورد وبا دلجویی کردن و پیشنهادهای عجیب وغریب دادن به اینان موجب ترغیب و تشویق شان شد تا از خر شیطان پیاده شوند و دست از غنی سازی هسته ای و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای بر دارند . ولی این خوش بینی احمقانه و آوانس دادن های غرب که همراه با اشغال نظامی افغانستان و عراق بود منجر شد تا که این سیاست وارونه آنگونه به نفع حاکمان تهران تمام شود که نه اینکه این دو کشور تبدیل به میدان تاخت و تاز پاسداران شد و نه اینکه اینان با عوامل خود نظامیان آمریکا را می کشند و خواهان اخراج شان از این دو کشور راکشته اند ، بلکه عراق را تبدیل به حیات خلوت و کانون صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به منطقه نموده اند. ازسوی دیگربا تحمیل کردن نخست وزیر دست نشانده در عراق وبا گروگان گرفتن مردم این کشور در اجلاس مذاکرات هسته ای عملاً از غرب به ویژه آمریکا ضمن پیشبردسیاست چانه زدن، باج خواهی کرده اند. بهر حال اکنون غرب شاهد آثار وتبعات منفی دنبال کردن سیاست غلط مماشات گرایانه ی خود با رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران می باشد که چگونه با پیگیری سیاست صدورتروریسم و ارتجاع وبحران به برون مرز و با مداخله گری در امورداخلی کشورهای همسایه و منطقه بستر ساز بحران آفرینی و جنگ افروزی درخاور میانه شد . همزمان هم سیاست دشمنی ومخالفت جدی با پروسه صلح خارمیانه کردن در منطقه را دنبال کرده است . تا منطقه تبدیل به انبار باروت در حال انفجار شو که بحران هاو قیام های کنونی منطقه بخشی از پیآمدهایش می باشد . اما مگر غرب حیران و متحیر نظاره گر هنوز عبرت گرفته است و می خواهدتا تجدید نظر در اتخاذ سیاست غلط وارونه ی خود نسبت به آزمون چندین بارشکست خورده مذاکرات هسته ای خود با رژیم ضد بشری و کودتایی نا مشروع ایران ایجاد کند و به آن خاتمه دهد. به ویژه اینکه سر مقاله نویس هم برای دولت نامشروع و زد و بندهای پشت پرده ی علی اکبر صالحی که دردیدار خود با کاترین اشتون و وزیر امور خارجه ی روسیه درژنو داشته اشت . پس از این دیدار موجب خوش بینی غرب ناشی ازتسلیم وعقب نشینی غنی سازی اورانیوم شده است این چنین به وضوح برای عرب لغزخوانی و عربده کشی کرده و دفاع از حق و حقوق هسته ای نموده و تأکید که موضوع هسته ای مذاکره آمیز نیست.

"هر چند اين روزها حجم سنگين اخبار خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي داخلي و بين‌المللي بر تحولات خاورميانه و خيزش ملت‌هاي مسلمان براي سقوط ديكتاتورها و رسيدن به حقوق اساسي و آزادي‌هاي حياتي متمركز شده ولي در لابلاي خبرهاي برخي خبرگزاري‌هاي خارجي مطالبي انعكاس مي‌يابد كه درصدد القاء نوعي مصالحه و عقب نشيني از مواضع هسته‌اي ايران در جريان سفر آقاي صالحي وزير خارجه كشورمان به ژنو مي‌باشد. براساس اين ادعا، وزير خارجه كشورمان در مدت اقامت خود در سوئيس با خانم كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و طرف مذاكره كننده از سوي گروه 1+5 و نيز لاوروف وزير خارجه روسيه،‌ در اولين ماموريت اصلي هسته‌اي خود پس از سمت جديد، مذاكرات محرمانه‌اي انجام داده كه لاوروف پس از اين مذاكرات با شادماني از وعده‌هاي داده شده از طرف ايراني، اظهار داشت "ايراني‌ها به ما اطمينان داده‌اند كه آماده بحث در زمينه تمامي مسائل هستند و اكنون مسئله‌اي كه مطرح است، موضوع بسترسازي براي دور بعدي مذاكرات است.اين خبرگزاري‌ها سپس در تبيين واژه "آمادگي مذاكره در زمينه تمامي مسائل" آنرا شامل تعليق غني سازي دانسته و به نقل از وزير خارجه روسيه افزوده اند: "درصورتي كه ايران در جهت رفع نگراني‌ها درخصوص برنامه هسته‌اي خود،‌ گام‌هاي مثبت واقعي بردارد، امكان كاستن از تحريم‌هاي بين‌المللي عليه اين كشور وجود دارد." براساس گزارش ها، لاوروف كه يك روز پس از گفتگوهاي خود با هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا، كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و علي اكبر صالحي وزير خارجه ايران در ژنو سخن مي‌گفت در ادامه افزود: "قدرت‌هاي جهاني بايد در قبال ايران رويكردي گام به گام داشته باشند و ايران نيز بايد به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و آژانس بين الملي انرژي اتمي پاسخ مثبت بدهد. در پاسخ به گام‌هاي مثبت واقعي ايران، ما هم لازم است گام‌هائي براي تشويق آنها بدهيم، از جمله كاستن از ميزان تحريم‌ها در جواب واكنش‌هاي ايران.اين قبيل اظهارات كه با عنوان "پشت درهاي بسته ژنو، صالحي چه وعده‌اي به اشتون و لاوروف داده" در رسانه‌هاي غربي انعكاس يافته هر چند كه مي‌تواند ادعايي غيرواقعي براي باج خواهي بيشتر از ايران باشد. آنچه مسلم است اينست كه منطق جمهوري اسلامي در مذاكرات هشت ساله با گروه اتحاديه اروپا و پس از آن با 1+5 همواره از يك واقعيت خدشه ناپذير و اصولي تبعيت كرده كه محور اصلي آن رعايت حقوق قانوني و امكان دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي مطابق آنچه "ان. پي. تي" بر آن تصريح كرده است مي‌باشد، بنا بر اين نبوده كه درباره حقوق خود با ديگران به چانه زني پرداخته و احياناً عقب نشيني‌هايي انجام دهد"

بالاخره سرمقاله نویس برای اینکه پاسخ دندان شکن به پاسدار گماشته احمدی نژاد و هیئت مذاکره کننده اش داده باشد و تفهیم شان نموده باشد که هیچگونه حقی به جز بیان و دفاع از نظرولی وقیح در این مورد ندا رند. بنابراین از موضع نماینده وسخنگوی ملت اشاره به باج خواهی هسته ای غرب و عقب نشین دولت بر بی معنی بودن آن وعدم سازش در مذاکرات هسته ای این چنین تأکید کرده است :"متأسفانه گنده گويي‌ها و باج خواهي‌هاي مستقيم و غيرمستقيم غربي‌ها در مسير مذاكرات درحاليكه ايران بيشترين انعطاف را جهت ابراز حسن نيت در رعايت مفاد "ان. پي. تي" و حتي پذيرش اقدامات داوطلبانه انجام داده، ترديدي باقي نگذاشته كه غربي‌ها به دنبال محروم نمودن ملت ايران از حقوق قانوني خود هستند و اتهامات و فشارهاي سياسي آنها كه در قالب چهار قطعنامه دنبال شده، هدفي جز توقف كامل فناوري را تعقيب نكرده است. از نظر ملت ايران، همانگونه كه رهبري معظم انقلاب اسلامي بارها تاكيد كرده اند، در زمينه حقوق قانوني ملت، هرگز سازش معنا ندارد و طرف مذاكره كننده ايراني نيز قطعاً عقب نشيني از حقوق قانوني ملت در برابر زياده خواهي‌هاي آمريكا و غرب را در دستور كار خود ندارد و آنرا با منافع ملي منطبق نمي‌داند"

درخاتمه اینکه مشخص است که رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران هم از قیام های ضد دیکتاتوری منطقه عجب دچار وحشت شده است .هم نگران سرایت این قیام و تظاهرات منطقه در ایران می باشد. مهمتر اینکه ضمن تصمیم جراحی حذف رفسنجانی که از سوی ولی وقیح نامشروع وپاسداران دنبال می شود اختلاف وشکاف جدی میان ولی وقیح نامشروع با پاسدار گماشته احمدی نژاد هموجد دارد . آنگونه که پاسدار احمدی نژاداز طریق رحیم مشایی و رابطه ی وی با جاسوس و دلال چند جانبه هوشنگ امیر احمدی از یک طرف و برگزیدن حمید مولانا از سوی دیگرکه دارای تابعیت آمریکایی است که بر خلاف قانون اساسی رژیم نمی تواند مشاوررئیس جمهور شود . در صورتیکه اکنون مشاوراموربین المللی پاسدار گماشه احمدی نژاد می باشد . به خصوص اینکه پاسدار گماشته احمدی نژاد وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه منوچهر متکی را برکنار کرد و علی اکبر صالحی عراقی را جایگزین وی نمود تا تیم کانال زد وبند های پشت پرده همگام تر از گذشته با آمریکا بهتر دنبال شود . پس بی جهت نیست که ولی وقیح نا مشروع هم منوچهر متکی عزل شده را فعال کرده است . هم بازدید 6 ساعته از وزارت بد نام اطلاعات داشته است تاکه وزیر آن لبیک گویان وارد صحنه شود وضمن اعلام سر سپردگی از موضع تهاجمی این وزارتخانه ی بدنام یاد نماید.در حقیقت اینگونه اقدامات اخیر ولی وقیح نوعی هشدار است که به پاسدار گماشته احمدی نژاد داده است که مواظب باشد که پیرامون مذاکرات هسه ای ت وی و دولت هیچگونه حق اظهار نظری غیرازنظر ولی وقیح نا مشروع ندارید . البته در اصل نظر پاسداران کودا گر است که به وی دیکته می شود.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891215/13891215_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی جمهوری اسلامی 15 اسفند ماه سال 1389

حقوق هسته‌اي قابل مذاكره نيست