دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 17 فروردین ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " جهاد كار و قناعت فرصت ها زودگذرند"

"مشخص نیست که این همه حاشیه رفتن و گریز های انحرافی اینگونه قلم زنان بی اراده و طوطی صفت تملق و چاپلوس ثنا گویی کردن برای ولی وقیح برای چیست؟ چرا یکی از اینان شهامت ندارپند تا واقعیت را بطور رو راست و لنک زبان به مردم ایران بگوید که دلیل پیشوند " جهاد " به اقتصاد افزودن برای چیست؟ اصلا ً چرا گفته نمی شود که مفهوم "جهاد " چیست و واقعاً مخاطبین و اهداف این اصطلاح " جهاد " کیستند؟ چه رابطه ای میان "جهاد " با اوضاع بشدت اقتصادی وجود دارد؟"

.قلم بر دست یادداشت رو نویس غیر ایرانی قبل اینکه از روضه خوانی مبسوط خود که پیرامون پیام جهاد اقتصادی ولی وقیح کرده است و در وصف ولی وقیح و پیام های نوروزی اش تعریف و تمجید های مشمئز کننده ی دستمال ابریشم یزدی نموده است . حد اقل به خودش زحمت دهد که کمی تعمق کند که بابا مخاطبانش همه ترکش خورد گان یا باز مانده یکبار مصرفان مین پاک کن های جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق نیستند . یا جزو لباس شخصی های ساندیس خوران و سربازجویان درون دخمه ی دروغ نامه ی کیهان سنگر گرفته نمی باشند ، بلکه کسان دیگری هم هستند که هم تجربه ی پوشالی و وارونه بودن پیام های نوروزی ولی وقیح را دارند . هم از آنچنان فهم و شعور ودرکی بر خور دار می باشند که قدرت تشخصیص دارند تا که بدانند اگر پیام های نوروزی سابق ولی وقیح به خصوص در زمینه ی اقتصادی اعتبار و کار برد داشت . دیگر نیاز به چماق تهدید آمیز جنگی پیام "جهاد "برای اقتصاد نبود که امسال در پیام نوروزی اش داده است؟ تازه مگر جهاد جنگی علیه ی صدام حسین فراموش شده است که پس از 8 سال از نعمت بودنش که محتمل یک هزار دلار فقط خسارات مالی و اقنتصادی در برداشت و منتهی به زهر ریختن شکست به کام خمینی شیاد شد از یادرفته است؟ مگر جهاد سازندگی پس از جنگ که تا حالا ادامه نداشته است که منجر به شرایط کنونی شده است که وی با نقل قول کردن از ولی وقیح که بطور عریان زیرآب پوشالی بودنش را زده است . تا که توانسته باشد نوعی دیگر از جهادهای گذشته را این چنین در پیام جهاد اقتصادی و پیآمدهای جهاد سازندگی ترکیب نموده و الگوی اقتصادی در سطح جهانی در پایان را ارائه کرده باشد :

"رهبر معظم انقلاب اسلامي براي چندمين بار طي دهه اخير موضوعي اقتصادي را بعنوان شعار سال تعيين فرموده اند كما اينكه شعار سال گذشته نيز (همت مضاعف و كار مضاعف) شعاري اقتصادي بود. «جهاد اقتصادي» دو واژه - و يا يك مفهوم- ارزشي است كه در قرآن كريم و ساير متون ديني- بصورت دو واژه جدا- مورد استفاده قرار گرفته اند از سوي ديگر جهاد اقتصادي يكي از زيرمجموعه هاي جهاد به حساب مي آيد و از اين رو اين مفهوم از يك سو كاملا تخصصي است و از سوي ديگر در محافل علمي- و حتي عمومي- كاملا شناخته شده مي باشد در عين حال براي آنكه جاي هيچ سوء تعبيري باقي نماند، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي - دامت بركاته- در حرم شريف رضوي-ع- فرمودند: «اگر بخواهيم در ادبيات امروز براي جهاد معادلي پيدا كنيم، مي شود «مبارزه»- از اين رو- جهاد اقتصادي يعني مبارزه اقتصادي»"

جالب است که رشد چندین برابر واردات کالا ها نسبت به صادرات که موجب رونق و گسترش اقتصاد انگلی وارداتی و واسطه گری شده است که بخشی از معضل ناشی از اعتراف به عدم باور تئوری های اقتصادی است که پاسدار گماشته احمدی نژاد اذعان کرده است که موازی آن سازمان مدیریت بر نامه ریزی و بودجه بندی را نیز منحل نمود که ضمن باز بودن چنگ اندازی به خزانه دولت آنهم بدون نظارت و کنترل امکان پذیر شود . خلاصه حاصل بقول خمینی شیاد اقتصاد به خر واگذار شده ی در 32 سال گذشته به سر نوشت فاجعه انگیزی دچار شده است که اکنون رئیس بانک مرکزی تصمیم گرفته است برای حل این بحران و تورم مالی وتورم 4 صفر پول کشور ر ا حذف و جراحی کند . از طرف دیگر عجیب است در شرایطی که 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند وتورم و گرانی نفس محرومان را گرفته است . به خصوص اینکه دستمزد تعیین شده برای کار گران زحمت کش از سوی دولت و کار فرمان با رشد 9% به مبلغ 330 هزار تومان رسیده است که کمتر از یک سوم رقم تخمین زده در حد مرز زیر خط فقر اقتصادی است ولی قلم بر دست غیر ایرانی به هذیان گویی های خود ادامه داده و مدعی شده است فقر در روستا ها ناشی از اصراف زیاد در مصرف است. همچنین موضوع تعطیلات زیاد و کاهش روزی دو ساعت از کار را مشکل دیگر بیمار ی اقتصادی دانسته است . مهمتر اینکه رهنمود داده چون ولی وقیح همزمان با بر گزاری جشن بین المللی نوروز برای اینکه در تهران نباشد و دهان کجی به گماشته پاسدارش احمد نژاد کرده باشد . توپ توپ چیفه بر گردن به پارس جنوبی عسلویه رفت تا نشان دهد جهاد اقتصادی چقدر مهم است و می بایست از اینجا شروع شود. پس توصیه کرده است که می بایست این چنین با جهاد اقتصادی چیفه بر گردن ولی وقیح موتور حرکت جهاد اقتصادی باشد تا مشکل اقتصاد ترمیم و حل شود :

چند ميليون شهروند و روستاوند كشور در احتياجات اوليه مشكل جدي دارند كه با جهاد اقتصادي بايد اين احتياجات و فاصله ها از ميان بروند. بالا بودن مصرف در كشور ما ضمن آنكه اتلاف موقعيت ها و فرصت ها به حساب مي آيد يك تهديد مهم هم محسوب مي شود چرا كه تداوم ميزان مصرف كنوني در كشور مي تواند بروز مشكلات عديده را در پي داشته باشد. تعطيلات در كشور بيداد مي كند امروز تعطيلات رسمي - اعم از جمعه و ... - از مرز ثلث ايام سال فراتر رفته و اين در حالي است كه از اين طرف و آن طرف زمزمه تعطيلي پنجشنبه ها به گوش مي رسد. طي 2-3 سال گذشته بطور متوسط روزانه 2 ساعت از ساعات كاري شاغلين بخش دولتي كاسته شده و اين ها به هيچ وجه علامت هاي خوبي براي كشور كه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله بايد در 1404 رتبه اول خاورميانه را داشته باشد، نيست. بر اين اساس تعيين نام «جهاد اقتصادي» از سوي رهبري كه سكان هدايت كشور را در دست دارد، كاملا معنادار است. البته اين سال بايد آغاز راهي براي بهينه سازي شرايط كار و فرم بندي وضعيت مصرف در كشور تلقي شود و بايد گفت بدون «همراهي جدي و واقعي» مسئولين آثار لازم را ندارد.در اين ميان نكته اول اين است كه پارس جنوبي در طول دو دهه گذشته، برجسته ترين ميدان جهاد اقتصادي ملت ايران با غرب و كمپاني هاي وابسته به آن بوده است. اين حضور به اندازه علامتي كه «چفيه» آقا طي سالهاي اخير از جدي بودن معارضه به ما مي دهد، معنادار مي باشد. نكته دوم اين است كه براي گرم كردن ميدان جهاد اقتصادي بايد كارهاي بزرگي به بزرگي كار در پارس جنوبي كرد، ثالثا مخاطب اصلي جهاد اقتصادي نيروهاي مولد وسط ميدان هستند"

عجیب است که در ادامه قلم زن غیر ایرانی در نکات ترسیم شده پایانی به بخشی از هدف پنهانی گزینه ی جهاد اقتصادی ولی وقیح اشاره کرده یعنی لو داده شده است . چونکه سمت و سوی هدف جهاد اقتصاد ی را ربط به رقابت نمایش خیمه شب بازی انتخابات و انتصابات تقلباتی بار مکاره ی نهم داده است که نسخه تجویز شده اش این است که می بایست سر کوب گران اراذل اوباشان لباس شخصی های حزب الله های پیشمر گه ولی وقیح وارد بازار مکاره ی نهم شوند تا همچون خیابان ها و دانشگاه ها که به جهاد معترضان و منتقدان و رقبا می روند . اینگونه هم در بازار مکاره جهاد اقتصادی کنند و جای دزدان و غارتگران دیگر را بگیرند. تا که قادر باشند در کنار اقتصاد و فرهنگ بسیجی پاسدار گماشته احمدی نژاد این چنین این اقتصادی را صادر وا لگو یی برای اقتصاد جهانی کنند :

"نكته ديگر اين است كه سال 90 به «انتخابات مجلس» ختم مي شود. انتخابات يك فرصت طلايي براي كشور است به شرط آنكه در آن رقابتي جدي براي خدمت بيشتر شكل بگيرد نه اينكه نيروهاي در حال كار دست از كار بكشند و به مناقشه بپردازند. پيروزي در انتخابات مجلس حق كساني است كه در طول اين سالها و از جمله در سال 90 اثبات كرده باشند كه مرد خدمتند و به تعبير رهبر معظم انقلاب- در حرم رضوي- كساني كه كشور را به مسائل حاشيه اي مبتلا نمي كنند. در واقع «جهاد اقتصادي» هم كشور را حفظ مي كند و هم فرصت هاي سال .1390 دقيقا از اين منظر بايد به نيروهاي مذهبي- حزب اللهي كه سرمايه اقتصادي آنچناني ندارند و دستشان هم به مناصب نمي رسد ولي در عين حال بخاطر تعهد و عشقي كه به «آقا» دارند مي پرسند «از ما چه كار برمي آيد» گفت شما با تاكيد بر روي كار و خدمت رساني و بي اعتنايي به مدعياني كه با اصلي كردن مسايل فرعي و فرعي كردن مسايل اصلي فرصت سوزي مي كنند، مي توانيد نقش مهمي در سال جهاد اقتصادي داشته باشيد. حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در سفر عسلويه فرمودند: «همه مسئولند... شما حتي سر يك كلاس، يك معلم هم كه باشيد مي توانيد در اين جهاد اقتصادي سهيم باشيد. اين فرهنگ را به اين جوان، به اين نيروي انساني فردا تعليم مي دهيد اين مي شود جهاد اقتصادي».
7-
جهاد اقتصادي بايد به قصد نشان دادن الگوي مديريت اقتصادي به جهان دنبال گردد يعني همانگونه كه جهاد نظامي و سياسي بايد هدف بهينه سازي شرايط بين المللي را دنبال كند- به تعبير قرآن براي لاتكون فتنه- جهاد اقتصادي هم بايد بتواند چهره اقتصادي نظام ما را به جهان نشان دهد و برتري اسلام را به ثبت جهاني برساند."

در خاتمه مشخص نیست که این همه حاشیه رفتن و گریز های انحرافی اینگونه قلم زنان بی اراده و طوطی صفت تملق و چاپلوس وثنا گویی کردن برای ولی وقیح برای چیست؟ چرا یکی در میان شهامت ندارن تا واقعیت را بطور رو راست و لنک زبان به مردم ایران بگوید که دلیل پیشوند " جهاد " به اقتصاد افزودن برای چیست؟ اصلا ً چرا گفته نمی شود که مفهوم "جهاد " چیست و واقعاً مخاطبین و اهداف این اصطلاح " جهاد " کیستند؟ چه رابطه ای میان "جهاد " با اوضاع بشدت اقتصادی وجود دارد؟ یا اینکه بهتر است سئوال شود که چه رابطه ای میان بر گزیدن این پیوند " جهاد " با تظاهرات های ضد حکومتی پس از کودتای تقلباتی 22 خرداد 88 و پس از آن می تواند وجود داشته باشد؟ به ویژه چه رابطه ای می تواند این "جهاد " با طرح حذف یارانه های حکومتی و عواقب سرسام آور و لجام گسیخته ی رشد نرخ تورم و گرانی و فقر و بیکاری داشته باشد که موج اعتراضات اقشار گوناگون اجتماعی در آینده را در بر دارد؟ طوریکه کلید اعتراضات چند صد برابر شدن قبضوض برق و تلفن و گاز در بازار مکاره ی هشتم زده شده است که تازه آغاز راه شروع دستآورد حذف یارانه های دولتی می باشد . حال اگر این وحشت چاشنی وحشت از تحولات و وقایع منطقه شود و مکمل تنش آفرین شدن رابطه ی دیپلماتیک رژیم ضد بشری با کشور های همسایه شورای همکاری خلیج فارس شود . آنگاه بیشتر رفع ابهام می شود که دلیل بر گزیدن گزینه ی "جهاد " برای اقتصاد دارای چگونه ابعاد یا اهدافی می باشد؟

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900117/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 17 فروردین ماه سال 1390

جهاد كار و قناعت فرصت ها زودگذرند (يادداشت روز)