گزیده خبر های مراسم دفن مهندس سحابی و قتل دخترش هاله 12 خرداد 90

هاله سحابی به خاک سپرده شد

حال اگر چنانچه یکی از مهره های وابسته به ولی وقیح نا مشروع و جانی چنین اتفاق می افتاد . آیا باز هم اینگونه بازتاب داده می شد؟!

سایت آفتاب نوشت: هاله سحابی، فرزند مرحوم عزت‌الله سحابی که صبح روز چهارشنبه در مراسم تشییع جنازه پدرش درگذشت، شامگاه چهارشنبه به خاک سپرده شد. وی ساعت 10 شب چهارشنبه در بهشت فاطمیه لواسان به خاک سپرده شد. جمعی از دوستان و آشنایان در مراسم تدفین هاله سحابی حضور داشتند. به دلیل تاریکی هوا نیروهای امنیتی نورافکن‌هایی را در محل نصب کرده تا مراسم انجام شود. هاله سحابی، دختر عزت‌الله سحابی، 54ساله، صبح روز چهارشنبه در مراسم تشییع جنازه پدرش درگذشت

Top of Form

روایت خبرگزاری فارس از درگذشت هاله سحابی و ایست قلبی هاشم صباغیان

چاشنی کردن ایست قلبی هاشم صباغیان که سپس خبر درگذشت و تکذیب آن باز تاب داده شده است . نشان از طرح بر نامه ریزی شده حذف اعضای نهضت آزادی وملی و مذهبی ها می باشد.

.خبرگزاری فارس نوشت.هاله سحابي دختر عزت‌الله سحابي در مراسم تشييع پيكر پدرش بر اثر ايست قلبي درگذشت به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، عليرغم ادعاها و درو‌غ‌پردازي‌هاي رسانه‌هاي حامي فتنه‌گران آمريكايي و اسرائيلي مبني بر كشته شدن هاله سحابي دختر عزت‌الله سحابي در درگيري با نيروهاي امنيتي، گزارش‌هاي خبرنگاران فارس حاضر در مراسم تشييع عزت‌الله سحابي حاكي از آن است كه در مراسم تشييع پيكري وي درگيري‌‌اي بين تشييع‌كنندگان و نيروهاي انتظامي حاضر در مراسم به وجود نيامده است. بر اين اساس، هاله سحابي ساعت هشت و نيم صبح امروز به علت ايست قلبي در مراسم تشييع پدرش، فوراً به درمانگاه شبانه‌روزي گلندوئك لواسان منتقل شد. دختر عزت‌الله سحابي در اين درمانگاه توسط پزشكان مورد مداوا قرار گرفت اما متأسفانه تلاش پزشكان نتيجه نداد و هاله سحابي درگذشت. يحيي شامخي فرزند هاله سحابي در گفت‌وگو با سايت گروهك غيرقانوني نهضت آزادي با اشاره به ايست قلبي مادرش در اين مراسم، اعلام كرده اين ادعا كه مادرم با پنجه بوكس مضروب و كشته شده است، واقعيت ندارد. بر اساس اين گزارش، هاله سحابي 57 ساله و داراي سابقه بيماري ديابت بوده است. به گزارش فارس، هاشم صباغيان از نيروهاي موسوم به ملي مذهبي نيز در اين مراسم دچار ايست قلبي شده است.نظرات بینندگان:

http://www.shafaf.ir/fa/img/comments.gif ... اما نمی دانم شما چگونه به خداوند پاسخ می دهید ؟ ایا به معاد اعتقاد دارید ؟

.عكس/ هاله سحابی بعد از فوت

سند جنایت اندر جنایت که پیرامون پدر و دختر از سوی اراذل و اوباشان در خدمت ولی وقیه و پاسداران کودتا گر اتفاق افتاده است .

سایت آینده نوشت:: جسد خانم هاله سحابی كه صبح امروز در منزل وی واقع در محله گیشای تهران بود، با آمبولانس بررسی جرم به لواسان منتقل شده است.

گزارش خبرگزاری مهرازخاکسپاری عزتالله سحابی وفوت دخترش/نماز میت را محمود دعایی اقامه کرد/بازداشت3نفر

چگونه است که به جای احمد منتظری نماز میت برای مهندس سحابی آخوند دعایی خوانده است که مدیر مسئول ورق پاره ی حکومتی اطلاعات می باشد وکه از همراهان خمینی شیاد نجف می باشد . آنهم با وجود اینکه خمینی شیاد نهضت آزادی را غیر قانونی می دانست و ملی گرایان را مرتد می دانست. آیا اینگونه اقدام اثبات گر اراذل و اوباشان قاتل هاله سحابی و سفید کردن پرونده ی جنایتکاران نمی باشد؟

مهر نوشت:مراسم تشییع پیکر عزت الله سحابی رئیس شورای فعالان ملی و مذهبی ایران در ساعت 7 صبح امروز چهارشنبه برگزار شد.در این مراسم که با حضور جمعیتی در حدود 500 نفر از دوستان و خانواده وی برگزار شد، چهره های سیاسی چون سید محمود دعایی، عبدالله نوری، احمد منتظری حضور داشتند. بنابراین گزارش مراسم تشییع با آرامش برگزار شد و به هیچ عنوان شعار سیاسی از سوی تشییع کنندگان داده نشد. حضور نیروهای انتظامی در این مراسم کاملاً مشهود بود و تنها در چند مورد درگیری محدود مقابل منزل مرحوم سحابی 3 نفر بازداشت شدند. پیکر عزت الله سحابی در ساعت 8 صبح در قبرستان لواسان به خاک سپرده شد و مراسم مذهبی آن را محمود دعایی اجرا کرد.دختر عزت الله سحابی نیز که پیش از این از عارضه هایی چون فشار بالای خون و قند رنج می برد در مراسم تشییع با مشکل قلبی مواجه شده و درپی انتقال به بیمارستان از دنیا رفت. عزت الله سحابی بامداد سه شنبه به علت ایست قلبی در سن ۸۱ سالگی در بیمارستان شهید مدرس تهران فوت کرد. سحابی حدود یک ماه پیش در پی سکته مغزی در بیمارستان پارسیان بستری شد و پس از عمل جراحی تا هفته پیش در بخش آی سی یوی همان بیمارستان در حال اغما بود و پس از آن به بیمارستان مدرس منتقل شده بود.

تصاویر: تشییع پیکر مرحوم عزت الله سحابی

مراسم تشییع پیکر مرحوم عزت الله سحابی صبح امروز چهارشنبه در شهرستان لواسان برگزار شد.

اقدام هماهنگ و تکراری رسانه‌های محافظه‌کار تلاش برای انکار نقش امنیتی‌ها در مرگ هاله

مگر شوهای تلویزیونی واعتراف گیری های پس از 30 خرداد سال 60 کسی را فریقت ؟ مگر نیروی هاخود سر بد نام اطلاعاتی که عامل قتل های زنجیره ای بودند و فاش شدند که چگونه در جنایات بربر منشانه ی ضد انسانی دست داشتند . ولی شاهد بودیم که به جای مجازات شدن در کنار طراحان کودتا گران قرار گرفتند تابا حمایت لوطی جماران و پاسداران کودتا گر دست به کودتا بزنند و اکنون در قدرت سهیم می باشند که طراح چنین جنایت ضد انسانی می باشند با اینگونه سنار یوی سازی های وارونه جز داستان بازی کردن با گه و بوی گنادش بیشتر در آوردن می باشد؟ چیز بیشتری می تواند.

دیگربان : «خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج دانشجویی، مرگ هاله سحابی را «مشکوک» اعلام کرد و سایت «رجا‌نیوز» هم از دستگیری دو فرد مسلح در مراسم تشییع جنازه عزت‌الله سحابی خبر داد.این خبرگزاری در گزارشی با عنوان «از کشته شدن هاله سحابی چه کسانی سود می‌برند؟» تلاش کرده جنبش سبز و مخالفان جمهوری اسلامی را عامل مرگ فرزند عزت‌الله سحابی معرفی کندخبرگزاری دانشجو» نوشته که با شنیدن خبر درگذشت هاله سحابی «ذهن هر انسانی با توجه به سوابق ضد نظام سحابی و دخترش، به سمت نیروهای داخلی متمایل می‌شوداین خبرگزاری در ادامه گزارش خود به طور غیرمستقیم نوشته که جنبش سبز در آستانه فرارسیدن سالگرد انتخابات ۲۲ خرداد سال ۸۸ «پروژه خون دادن» را به اجرا گذاشته است.به نوشته این خبرگزاری «کشته شدن دختر سحابی که خود نقش بارزی در حوادث پس از انتخابات ۸۸ داشته است، بهترین نقشه‌ای بود که در شرایط کنونی اجرای آن ممکن شده بود سایت «رجا‌نیوز» هم در گزارشی ادعا کرده است: «یگان امداد منطقه لواسانات ناجا یک نفر را که حامل سه بمب دستی ریموت‌دار بود، دستگیر کرد و در یک مورد دیگر نیز فردی که سه کلت کمری را حمل می‌کرد که با کالیبر گلوله‌هایی که در ایران موجود نیست، بازداشت کردرسانه‌های محافظه‌کار پس از انتشار خبر درگذشت هاله سحابی تلاش می‌کنند مرگ وی را تنها ناشی از عارضه قلبی عنوان کنند.این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کرده‌اند هاله سحابی بر اثر هجوم نیرو‌های امنیتی و ضرب و جرح جان خود را از دست داده است.این رسانه‌ها در حالی سعی می‌کنند دلیل جان باختن خانم سحابی را سابقه بیماری قلبی، فشار خون و قند اعلام کنند که وی ماه‌ها با همین شرایط جسمی در زندان بود.رسانه‌های محافظه‌کار همچنین از نحوه برگزاری مراسم تشیع جنازه آقای سحابی گزارش‌های متناقصی ارائه کرده‌اند.سایت‌هایی همچون «رجا‌نیوز» درگیری نیرو‌های امنیتی با شرکت ‌در این مراسم را تائید کرده و حتی ادعا کرده که پلیس در انتقال هاله سحابی به بیمارستان نیز با خانواده وی همکاری داشته است.برخی دیگر از رسانه‌های محافظه‌کار در گزارش‌های خود تلاش کرده‌اند تصویری آرام از این مراسم ارائه کرده و مرگ هاله سحابی را طبیعی اعلام کنند.نوع ارائه خبر سایت‌های هوادار خامنه‌ای درباره نحوه درگذشت هاله سحابی، ادامه همان روشی است که در دو سال گذشته در دستور کار قرار داده‌اند؛ این سایت‌ها در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات، اخباری از این دست مبنی بر دستگیری افراد ناشناس منتشر می‌کردند تا بعدها این افراد را مسئول هرگونه حادثه‌ای معرفی کنند.مقام‌های جمهوری اسلامی هرگز مسئولیت حوادث دو سال گذشته از جمله جان باختن دست‌کم ۳۲ تن از معترضان را نپذیرفته و همواره تلاش کرده‌اند دشمنان را آمر و عامل این حوادث معرفی کنند.

فیلم / مراسم تشیع پیکر عزت الله سحابی در کند لواسان
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=33580

گزارش‌گران بدون مرز: هاله سحابی به دست ماموران امنیتی در مراسم خاک‌سپاری پیکر پدرش کشته شد

مگر شیادان و عوامفریبان و دین فروشان جانی ضد بشر حاکم از رو می روند و قبول می کنند که مأموران آدم کش حرفه ای مرتکب این جنایت شده اند و مخالفان و منتقدان را متهم و مقصر نکنند . چونکه قرار نیست چا قو دسته اش را ببرد؟
گزارش‌گران بدون مرز با تاثر و تاسف از مرگ هاله سحابی فعال مدافع حقوق زنان و همکار نشریه چشم‌آنداز مطلع شد. در تاریخ ١١ خرداد ماموران امنیتی رِژیم جمهوری اسلامی برای پیشگیری از حضور مردمی در مراسم خاک‌سپاری پدرش عزت‌الله سحابی چهره برجسته‌ی اپوزیسیون ایران و مدیر مجله ایران فردا که دو روز پیش درگذشته بود، با ضرب و شتم هاله سحابی را به قتل رساندند.گزارش‌گران بدون مرز مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده سحابی و شامخی اعلام می‌کند. ایران با مرگ عزت‌اله سحابی یکی از بزرگترین حامیان آزادی بیان را از دست داد و رژیم دخترش مدافع پرتلاش حقوق خانواده‌های زندانیان سیاسی و ستم‌دیدگان، هاله سحابی را به قتل رساند. ما همچون مردم ایران این جنایات را فراموش نمی‌کنیم. سید علی خامنه‌ای و محمود احمدی نژاد دو دشمن آزادی بیان و مطبوعات که حکومت ایران را در دست دارند، عاملان قتل این زن شجاع هستند. ما خواهان روشن شدن همه‌ی حقایق و بازداشت و محاکمه آمران و عاملان این قتل هستیم. سرکوبگری پرخشونت نظام جمهوری اسلامی علیه مخالفان نامی جز هولناک ندارد. این رژیم تنها به ممنوع کردن هر فعالیتی رضایت نمی‌دهد که می‌خواهد با ممنوعیت هر مراسم حافظه‌ی جمعی را پاک کند. هاله سحابی، ٥٦ ساله، همکار نشریه چشم‌انداز و یکی از زنان مقاوم و مدافع حقوق زنان در ایران بود. وی از کودکی با دستگیری پدر و نزدیکانش در رژیم شاه دردآشنای خانواده‌های زندانیان سیاسی بود. هم از این رو همیاریش با خانواده‌های زندانیان سیاسی و همبستگی‌اش با خانواده‌های اعدام شدگان دهه شصت از او چهره‌ای معتمد و مردمی ساخته بود.از اغاز سرکوب مطبوعات اصلاح‌طلب ایران در سال ١٣٧٩ و در پی بازداشت گسترده روزنامه‌نگاران، هاله سحابی نقش غیر قابل انکاری در سازماندهی اعتراضات خانواده‌های روزنامه نگاران زندانی و دفاع بدون قید و شرط از حقوق زندانیان سیاسی داشت. رژیم این چهره و شخصیت را نمی‌توانست تحمل کند. چندین بار احضار و زندانی شد، برای همراهی با جنبش اعتراضی پس از انتخابات مجدد محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری ایران، و به دوسال حبس محکوم شده بود. وی برای آخرین دیدار با پدرش به مرخصی آمده بود. عزت‌اله سحابی چهره برجسته ملی و مدير مسئول مجله‌ی ايران فردا در سن هشتاد یک سالگی در تاریخ ٨ خرداد ماه بر اثر بیماری درگذشت. وی در نظام جمهوری سلامی بارها احضار و زندانی شده بود. اين روزنامه نگار به دستور دادگاه انقلاب اسلامی مرکز به اتهام شرکت در کنفرانس برلين در پی ورودش به کشور در ١٠ ارديبهشت ١٣٧٩، توسط قوه قضائيه احضار و در ٥ تيرماه دستگير و شدیدا تحت شکنجه قرار گرفت. وی در ٣١ مرداد ماه به قيد وثيقه بطور موقت آزاد شد، ولی در ٢٦ آذر ماه به اتهام “تبليغ بر عليه نظام” برای ايراد يک سخنرانی در دانشگاه اميرکبير دوباره دستگير شد. در ٢٣ دی ماه به چهار سال و نيم زندان محکوم گرديد. در آذر ماه حکم وی به شش ماه تقليل يافت. با سپردن وثيقه‌ای سنگين در ١١ اسفند از زندان آزاد شد.

عکس / آخرین دیدار با پیکر بی جان هاله سحابی


مدرسه فمینیستی: امروز 11 خرداد 1390، پیکر بی جان هاله سحابی، فعال جنبش زنان و قرآن پژوه در خانه اش آرمید تا دوستان اش آخرین وداع را با او داشته باشند. تصاویر زیر، پیکر معصوم هاله سحابی را نشان می دهد. هاله سحابی امروز، به دنبال فشار و درگیری با نیروهای لباس شخصی در مراسم ختم پدرش، مهندس عزت الله سحابی، دچار ایست قلبی شد و سپس جان باخت.

مقام امنیتی: گرما (هوای امروز لواسان 21 درجه) و بیماری قلبی، دلیل فوت هاله سحابی

اینگونه ادعا های مضحک فقط از سوی ارگان های اطلاعاتی و امنیتی پرونده ساز و وارونه گوی قاتل و آدم کشان حرفه ای بر می آید چونکه این ارل اوباشان جانی در خدمت ولی وقیح نا مشروع و پاسداران کودتا گر هستند که موقعیت شان نتزلزل و خطری شده است

جرس: در حالی که بر اساس اظهارات شاهدان عینی هاله سحابی بر اثر خشونت نیروهای امنیتی به شهادت رسیده است، مدیركل امنیتی انتظامی استانداری تهران اعلام كرد: علت فوت خانم هاله سحابی، درگیری با نیروهای امنیتی نبوده است؛ چرا كه ایشان بیماری قلبی داشته‌اند و به همین علت فوت كرده‌اند.شاهدان عینی گفته اند که هاله سحابی در حالی که عکس پدر خود را در دست داشت در اثر حمله لباس شخصی ها به شهادت رسید، اما علیرضا جانه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرده است که خانم هاله سحابی بیماری قلبی داشتند، مدارك پزشكی وی نیز موجود است. فوت پدر و گرمای هوا مزید بر علت و منجر به فوت ایشان شد.گفتنی است لواسان از مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی شمال تهران است و دمای امروز لواسان بر اساس سایتهای هواشناسی ایران، 21 درجه ذکر شده است. پیکر مهندس سحابی نیز ساعت هفت صبح از منزل ایشان تشییع شد.وی در حالی از همکاری در مراسم تدفین مهندس سحابی یاد کرد که شاهدان عینی از برخورد خشن نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها با مردم گزارش داده اند. این مقام امنیتی استانداری خبر منتشر شده از سوی برخی سایت‌های خبری مبنی بر این‌كه نیروهای امنیتی و انتظامی با خانم سحابی درگیر شده‌اند، را تکذیب کرد.تکذیب خبر در حالی صورت می گیرد که عموی هاله سحابی و احمد منتظری و تعداد دیگری از شاهدان عینی که نام آنان در جرس محفوظ است، شاهد درگیری نیروهای امنیتی با هاله سحابی بوده ان

پیکر هاله سحابی همانند پیکر پدرش ربوده شد


مشخص است وقتی مرده ومفت خوران قاری خان گورستان ها و کفن دزدان بقدرت رسیده باشند . اکنون که طبل رسوایی نا مشروع بودن شان از بام بر زمین فتاده ا و صدایش جهان گیر شده است . برای ادامه ی حکومت ننگین شان می بایست که دست به پیکر دزدی بی جان شدگان بزنند تا که فرصت ندهند زیر این پیکر ها تظاهرات ضد حکومتی بر پا شود و فریاد مرگ بر دیکتا تور و خامنه ای و اصل ولاثیت وقیح سر بدهند.

ماموران امنیتی پیکر هاله سحابی را بدون حضور خانواده اش برای دفن به لواسانات منتقل کردند.پیکر بی جان هاله سحابی را نیروهای امنیتی ساعتی پیش به لواسانات منتقل کردند این در حالی است که خانواده سحابی قصد تشییع جنازه او را داشتند اما ماموران امنیتی با توسل به زور پیکر وی را از خانواده گرفته و به آنها اعلام کردند که جنازه را برای دفن به لواسانت منتقل می کنند. خانواده سحابی نیز بدون این که بتوانند خود پیکر عزیزشان را همراهی کنند راهی لواسانات شدند.به گزارش خبرنگار کلمه ماموران امنیتی برای گرفتن جنازه هاله سحابی خانه مسکونی اش در مجتمع مسکونی نسیم دانش در پل گیشای تهران را به محاصره خود درآوردند.پلیس جنایی که برای معاینه و صدور گواهی فوت هاله سحابی از اوایل ظهر بالای پیکر این شهید حاضر شده بود اظهارات شاهدان مرگ هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش را شنیدند. شاهدان عینی این حادثه توضیح دادند که هاله در مراسم تشییع جنازه پدرش در حالی که روحیه بالایی داشت و شاخه ی گلی در دست داشت و عکس پدر را روی سینه اش چسبانده بود پیشاپیش جمعیت عزادار حرکت می کرد. که ناگهان یکی از نیروهای لباس شخصی با حمله به هاله عزادار عکس سینه اش را پاره کرد و مشتی محکم بر روی سینه او را مورد ضرب و شتم قرار داد. هاله بر روی زمین افتاد و به گفته این شاهدان دقایقی بعد زندگی اش پایان یافت.این گفته های شاهدان توسط پلیس جنایی ثبت شد

عکس / دفن شبانه هاله سحابی

اگر این رژیم ضد بشری وحشت از گرد همآیی مردم ناراضی نداشته باشد. معلوم است که نیاز نیست که هم قربانی را که از زندان به مراسم پدرش برده شده را بطور وحشیانه بکشد . هم اینکه اینگونه جسد را شبانه دفن کند که این اقدام ضد بشری تداعی کننده بازداشت و شکنجه و کشتن زهرا کاظمی و سایر شهدای تظاهرات های ضد حکومتی پس از کودتای 22 خرداد 88 می باشد.



کلمه: عکس‌های زیر مربوط به مراسم تدفین مظلومانه هاله سحابی در بهشت فاطمیه لواسان و در کنار مزار پدرش است.این تصاویر با دشواری زیاد و در شرایطی که محوطه تحت کنترل صدها نیروی امنیتی قرار داشت و فضا نیز کاملا تاریک بود، گرفته شده است و از این رو عکس گرفتن با کیفیت و کادر بهتر از این در چنان شرایطی ممکن نبود.آخرین تصویر، لحظات پس از خاکسپاری هاله سحابی را نشان می‌دهد که همراهان آخرین لحظه‌های او، به دور مزارش شمع گذاشته‌اند و روی مزار وی پرچم ایران را کشیده‌اند.