روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 22 تیر ماه سال 1390
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری " آينده قيام‌هاي منطقه "

"این چگونه خبررسانی و تحلیل و تفسیر کردنی می باشد که هر زمان از قیام های ضد دیکتاتوری منطقه خبر یا گزارش و تحلیل داده می شود . بطور عمد نام سوریه و عراق سانسور می شود . دلیل این سانسور یا وحشت از بیان آن چیست؟"

در ادامه ی پیگیری قیام های منطقه که پیوسته تلاش می شود این قیام ها مصادره شود که گویا الهام بخش و هدایت گر بودن شان جماران تهران و رهبر خود خوانده ی ام القرای جهان اسلام می باشد. ولی جای سئوال دارد که پرسش شود این چگونه خبررسانی و تحلیل و تفسیر کردنی می باشد که هر زمان از قیام های ضد دیکتاتوری منطقه خبر یا گزارش و تحلیل داده می شود . بطور عمد نام سوریه و عراق سانسور می شود . دلیل این سانسور یا وحشت از بیان آن چیست؟ مگر کسی شک دارد که رابطه ی حاکمان ایران با این دو کشور چیست که یکی هم پیمان و دیگری حیات خلوت حاکمان ایران می باشد؟ به خصوص اینکه رژیم ضد بشری قرون وسطایی اصلاح نا پذیر بدلیل وحشت و خصومتی که با مدعیان اصلاح طلبان دارند حتی مدعیان اصلاح طلبان هم تحمل نمی شود . بنابراین بهمین دلیل از اقدامات اصلاح طلبانه در کشور های عربی دچار آشوب و بحران شده از پیگیری طرح های اصلاح طلبانه آشکارااعتراف می شود که اینگونهدچار و حشت و دشمنی مضاعف شده اند:

"هر چند در كوتاه مدت مي‌تواند آنها را از حذف شدن نجات دهد ولي همان‌ها نيز بايد به اين نكته توجه نمايند كه رقبايشان اين قبيل اقدامات را نوعي عقب نشيني تلقي مي‌كنند و همين امر موجب تشويق شدن آنان به ادامه قيام مي‌گردد و گام‌هاي جدي‌تري براي رسيدن به اهداف خود برخواهند داشت. آنچه اين روزها در مراكش صورت گرفته از اين قبيل است و اظهارات مخالفان سلطان محمد ششم نيز همين واقعيت را نشان مي‌دهد. واقعيتي كه از رويدادهاي چند ماه اخير كشورهاي خاورميانه عربي و شمال آفريقا فهميده مي‌شود اينست كه فصل جديدي در اين منطقه شروع شده كه داراي چند ويژگي مهم و بسيار جديد است1 - ملت‌ها بيدار شده‌اند و اين بيداري بهيچوجه يك پديده موقت نيست. 2- ماهيت قيام‌ها، ضد استبدادي و ضد استعماري است. 3 - در بخش داخلي، شرايط بگونه‌ايست كه مردم اين كشورها ديگر زيربار رژيم‌هاي شاهنشاهي و موروثي نمي‌روند و خواهان دخالت عموم مردم در سرنوشت خود هستند. 4 - در بخش خارجي، تنفر ملت‌ها از قدرت‌هاي استعماري به ويژه آمريكا موجب مي‌شود اين كشورها از اين پس تلاش كنند از سياست خارجي مستقلي برخوردار باشند. 5 - همين امر، اهداف آمريكا و رژيم صهيونيستي را كه درصدد پديد آوردن خاورميانه‌اي جديد بودند بر باد داده و درست برخلاف نظر آنها خاورميانه را به منطقه‌اي با افكار عمومي ضد آمريكائي و ضد صهيونيستي تبديل خواهد كرد. 6 - پيدايش چنين افكاري در خاورميانه، ريشه در اعتقادات ديني ملت‌ها دارد كه اسلام است و به همين دليل در تاريخ آينده منطقه گرايش به اسلام جايگاه ويژه‌اي خواهد داشت. 7 - قطع شدن نفوذ آمريكا صهيونيست‌ها در منطقه، راه را براي زوال رژيم صهيونيستي هموار خواهد كرد و پيروزي پياپي ملت‌ها بر حكومت‌هاي وابسته را بايد به مفهوم سقوط پياپي پايه‌هاي سلطه صهيونيسم بر منطقه دانست"

در ادامه سرمقاله نویس صدور فتوا یا فراخوان برای آماده باش کامل و استفاده کردن از همه لوازم و امکانات جهات اسلام داده است تا از شرایط موجود که در منطقه به وجود آمده است علیه آمریکا و اسراییل بکار برده و استفاده شود تا بقول وی کار استعمار گران و بیرون راندن شان در منطقه یک سره شود . البته بدون آنکه این مدعی طلبکار که نماینده و وکیل مدافع تسخیری ملت های منطقه شده است بگوید که استعمار گران مگر چه می کنند و مرتکب می شوند که حاکمان ایران در 33 سال گذشته با مردم ایران نکرده اند و این سیاست را در عراق از طریق عوامل خود همچون نوری مالکی و سپاه قدس همچنین از سوی شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله در لبنان اجرا و حماس در فلسطین دنبال نکرده اند که اکنون وی فرا فکنی می کند و طوری نسخه صادر می کند که گویا هم نماینده هم دلسوز ملت های منطقه می باشد. بهر حال این مدعی طلبکار نتیجه بخش بودن این پیام ها را منوط به حضور فعال علمای مسلمان در منطقه دانسته است . بنابراین چون باور دارد که اینان بطور فعال هنوز وارد صحنه ی مبارزه نشد اند که این عدم فعال بودن شان در صحنه مبارزه با آمریکا و اسراییل موجب شده است تا که وی چنین ابراز تأسف نماید :

"ترديد نبايد كرد كه فرصت پيش آمده يك فرصت تاريخي است و از اين فرصت بايد حداكثر استفاده را براي پايان دادن قطعي به سلطه آمريكا و رژيم صهيونيستي بر منطقه بعمل آورد. براي رسيدن به اين هدف، بايد همه امكانات كشورهاي منطقه و حتي جهان اسلام را به ميدان آورد. منطقه خاورميانه عربي و شمال آفريقا وسيع‌ترين منطقه اسلامي است و به دلايل متعدد حساس‌ترين منطقه جهان اسلام نيز هست. به همين دليل بايد براي يكسره كردن كار استعمارگران و بيرون راندن آنها از اين منطقه همت كرد. متأسفانه هنوز در جهان عرب و شمال آفريقا علماي مسلمان بطور جدي وارد صحنه مبارزه عليه استبداد و استعمار نشده‌اند و قيام‌هاي مردمي بدون حضور آنها در حال پيشرفت و شكل‌گيري است. قطعا اگر علماي مسلمان اين كشورها در مبارزات مردمي حضوري جدي داشتند اين قيام‌ها بسيار زودتر به پيروزي مي‌رسيدند كما اينكه در روياروئي‌هاي آينده ملت‌هاي منطقه با قدرت‌هاي خارجي نيز حضور علماي مسلمان مي‌تواند تأثير سرنوشت ساز و تعيين كننده‌اي داشته باشد"

در خاتمه اینکه همانگونه که در ابتدای نوشتار سئوال شد که چرا نام کشور های سوریه و عراق در میان کشورهای منطقه نیست که در آن قیام های ضد دیکتاتوری ادامه دارد ؟ همچنین با تظاهرات ضد شیخ حسن نصرالله و حزب الله لبنان و پاسداران و ولی وقیح نا مشروع و پاسداران نادیده گرفته می شود که از سوی ناراضیان معترض تظاهر کنندگان ناراضی در سوریه و عراق داده می شود . تا جاییکه العراقیه بدلیل گلوله باران روستا های کردستان عراق که روزانه از سوی پاسداران انجام می شود . حتی از نوار مرزی گذشته و وارد خاک کردستان عراق شده و مرتکب جنایت می شوند . بنابراین العراقیه به دلیل سکوت مزدور و خائن دست نشانده نوری مالکی خواهان اخراج سفیر پاسدار تروریست محمد حسن دانایی فرد از بغداد و فراخون سفیر عراق از تهران شده است . همچنین پرتاب راکت ها از سوی شبه نظامیان شیعی حامی حاکمان تهران به تأسیسات آمریکایی در منطقه ی سبز بغداد هم ادامه دارد که مورد اعتراض مقامات آمریکای واقع شده است . زیرا که اینگونه اقدامات ادامه ی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه به خصوص کشور های همسایه می باشد که مرتبط به هدف فشار برروی نظامیان آمریکاییان از عراق است تا که سپاه قدس جایگزین شود . آنگاه با اشغال و مستعمره کردن دائمی عراق این کشور و تبدیل کردن رسمی به کانون صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به منطقه شتاب گیرد و حاشیه ی امنیتی و دفاعی برای اهداف دستیابی به سلاح هسته ای گسترده تر گردد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900422/13900422_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 22 تیر ماه سال 1390
آينده قيام‌هاي منطقه