" رشد و چگونگی خشونت و تنبیه جسمانی و کودک آزاری در مدارس رژیم قرون وسطایی "

هستند کسانی به خصوص فرهنگیانی که بیاد دارند چگونه اوایل انقلاب برای کنترل فضای فعال مدارس کشور زیر پوشش پاک سازی فرهنگیان وابسته به نظام پیشین طرح توطئه ی تسلط بر این نهاد اجرا شد . زیرا که هدف زیر کنترل داشتن معلمین و دانش آموزان انقلابی وطرح حذف فرهنگیان دگر اندیش بود . چونکه فرهنگیان حامیان رژیم گذشته با تغییر قیافه و تاکتیک تبلیغاتی و ریش گذاشتن خودشان را حزب اللهی جا زدن با شرایط جدید سازگار نمودند . ناگفته نماند که شاه و دستگاه ساواک هم عجیب برروی فرهنگیان حساس بودند به خصوص دبیران دبیرستان ها آنگونه که هر دبیر پس از استخدام می بایست برای 6 ماه بطور آزمایشی مشغول تدریس می شد تا در این مدت ساواک تحقیق و بررسی نماید که وضعیت وی در دوره ی دانشجویی در دانشگاه مشخص شود که چگونه بوده است؟ یا چه نوع فعالیت هایی داشته است ؟ آنگاه اگر تأیید نمی شد بدون حقوق عذرش خواسته می شد . بنابراین شیخ این تجربه را با باز سازی کردن به شیوه های بس ارتجاعی تر در سطح گسترده در دستور کار خود قرار داد . تا جایی که خمینی شیاد آشکا را از دانش آموزان کلاس های مدارس همچون فرزندان داخل خانه ها می خواست که دست به جاسوسی علیه ی معلمین و والدین خود بزنند . مهمتر اینکه در سال 56 شنیده شد که شاه به رئیس ساواک گفته بود تا کنون رسم بوده است که دانشجویان سال سوم و چهارم و... در گیر فعالیت سیاسی در دانشگاه ها می شدند . اما اکنون دانشجویان سال اول هم دست به فعالیت سیاسی می زنند بروید به بینید که در مدارس چه خبر است؟ بنابراین قشر زحمت کش معلمین و فرهنگیان در هر دو سیستم شاه زیر فشار تفتیش عقیدتی و مضیقه مالی قرار داشته اند . با این وجود که معلممین زمان شیخ می بایست مکتبی یا وانمود کنند که اینگونه می باشند . ضمن اینکه معیار ارزیابی و سنجش استخدام در این نظام قرون وسطایی نه تحصص و بر اساس حرفه است که میزان وابستگی به رژیم ضد بشری قرون وسطایی و چند تیکه شناسی کفن و چگونه خواندن نماز میت وشک میان نماز دو سه و غسل.... می باشد . حال تصور کنید جانبازان وموجی های جنگ خانمان بر اندازانه که معلم شده اند . در شرایطی که دستگاه تبلیغات خبر رسانی و مطبوعات و بلند گوهای نهاد های حکومتی ومنابر نمازجمعه ها یک ریز اطلاعیه و اخطاریه و بیانیه و خطابه پیرامون مبارزه با بی حجابی و شبیخون فرهنگی واراذل و اوباش و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین و امثالهم می دهند . از سوی دیگر بساط دار و شلاق زدن و تحقیر نمودن جوانان در شهر ها چرخاندن آنان و... بر پا می باشد که هدف سیاست ایجاد رعب و وحشت وناشی از وحشت قیام عمومی می باشد . این تبلیغات و اقدامات چاشنی عملکرد معلمان جانباز و موجی شود . آنگاه تبدیل به چه کار برد وشیوه ای در محیط درسی مدارس خواهد شد ؟ ضمن اینکه دانش آموزانی که در چنین فضای آموزشی آلوده آموزش داده و پرورش می یابند می توانند دارای چه روحیات روانی و خصوصیات اخلاقی باعواقب شوم شخصیتی باشند؟ بنا براین در شرایطی که یک رژیم پوسیده ی قرون وسطایی با افکار و اندیشه بغایت ارتجاعی و واپسگرایانه در ایران حاکم شده است که 8 سال جنگ ویران گر خانمان بر اندازانه با د لهره و اضطراب ناشی از بمب و موشک همراه با ترس و وحشت را به نام نعمت الهی تحمیل نمود و گله گله دانش آموزان مدارس را همراه با معلمین به عنوان یکبار مصرفان با آویزان کردن کلید پلاستیکی بهشت ساخت تایوان بر دور گردن شان راهی میادین جبهه های جنگ ضدملی و ضد میهنی نمود تا که مین پاک میادین جنگ شوند . از سوی دیگر 33 سال است که بساط دار و سنگسار و شلاق و قطع اندام و شکنجه و تعزیر و تیرباران حاکم نموده است . به خصوص اینکه رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر وبیکاری با شکاف عمیق طبقاتی در جامعه بیداد می کند .بدتر اینکه شکاف و اختلاف و جنگ قدرت در رأس رژیم آلوده به فساد و رشوه و رانت خواری و تبعیض هم با شدت ادامه دارد . در چنین شرایطی چرا نمی بایست که معلمین مکتبی کنونی دست به تنبیه و شکنجه جسمی دانش آموزان محروم وتهی دست نزنند . زیرا که خود پرورش یافتگان مکتب سرکوب و خفقان وتفتیش عقاید و سانسور نظام حاکم می باشند؟ البته آش آنقدر شور شده است که صدای یکی از آشپزباشی ها بلند شده است. زیرا که سایت شفاف وابسته به سردار پاسدار قالیباف شهر دار تهران 5 فیلم با تلف همراه فیلم برداری شده مربوط به تنبیه شدن با چوب و شلاق و لگد زدن دانش آموزان از سوی معلمین یا ناظم ومدیر مدرسه را بازتاب داده است .

من نمی دانم شما با دیدن این صحنه های ضد انسانی این فیلم های ضمیمه شده اگر چنانچه از این سایت حذف نشده باشند چه احساسی دارید و یا چه خاطراتی در ذهن تان بر جسته می شود یا چه فکر می کنید؟ ولی من بعنوان یک فرهنگی سابق که بدلیل مبارزه با این وضعیت شغل معلمی را پذیرفتم و فضای بسیار دوستانه و صمیمانه با دانش آموزان داشتم . اذعان می کنم که با دیدن اولین فیلم سال اول ابتدایی ام برایم تداعی و مجسم شد که مدرسه یک مدیر به نام آقای بینش داشت که پس از کودتای 28 مرداد 32 تغییر چهره داده بود .چون اهل شعر بود دور تا دور ساختمان مدرسه رابا اشعار خود تزیین کرده بود که سمت و سوی دفاع و تبلیغ از نظام حاکم را داشت . البته سال ها بعد وقبل از ترک ایران در یک گفتگوی خصوصی که با یکی از ناظم یا معاونان آن زمان وی داشتم متوجه شدم که آقای بینش در توجیه علت چرخش خود گفته بود که مردم همچون گوسفند ان در مسلخگاه می باشند که برای زیر تیغ سلاخ رفتن در مسلخگاه با جفتک زدن تلاش می کنند با از روی هم پریدن از هم دیگر سبقت بگیرند . چونکه قبل از ظهر کودتای 28 مرداد زنده باد مصدق می گفتند و در بعد از ظهر مرگ بروی می گفتند . بهر حال شیوه تنبیه این مدیر مدرسه عجیب بود . زیرا که جوی آبی از توی محوطه این مدرسه عبور می کرد که دارای درختان از جمله درختان سنجد بود . وی لهجه ی ترکی داشت با قیافه صورت و سرخ و سفید وموهای یک دست سفید که شبیه اروپاییان به خصوص روس ها بود . عینکی هم بود . زنگ مدرسه هم چکش و آهن بود . گاهی با جکش بر توی سینه دانش آموزان حتی دانش آموزان شاکی بعنوان تنبیه می زد . اما بدترین شکنجه این چنین بود که هرگاه دانش آموزی دیر بمدرسه می آمد یا در کلاس خطایی از وی سر زده بود می بایست تنبیه می شد. مدیر مدرسه به اردوخانی یا فراش مدرسه می گفت که وی را مجازات کند تا دیگر دیر بمدرسه نیاید . روش مجازات هم این چنین بود که ترکه ای از درخت سنجد مدرسه چیده و برکف دستان دانش آموزان زده می شد . چون درد داشت . دانش آموزان با گریه و زاری و دستان بر زیر بغل خود گذاشتن همراه با گفتن آقا به خدا غلط کردیم ، گه خوردیم ، دیگه دیر نمی آیم یا قول میدم دیگه از اینکار ها نکنم . آنگاه مدیر مدرسه خطاب به اردوخانی می گفت برو یک آفتابه آب بیاور و دهانش را بشور چون گه خورده وکثیف شده است . حال تصور کنید که در هوای سرد زمستان گاهی بیشتر از 15 درجه زیر صفر با چشمان اشک آلود دستان سرخ متورم شده ناشی از ترکه سنجد پر درد ،آب سرد آفتابه هم بر دهان ریخته شود چه حالی به بچه 6 تا 12 ساله دست داده می شود؟ناگفته نماند که بساط فلک کردن در توی کلاس برروی نیمکت ها اجرا می شد.

خوب اگر این شرایط آن موقع اجرا می شد. پس از آن انقلاب شد تا که خبری از اینگونه رفتار تنبیه ومجازات قرون وسطایی در مدارس نباشد برای چه آخوندهای مکتب روی سابق باز چوب های شان را از زیر تشک مکان نشستن شان در مکتب خانه بیرون کشیده اند و برکف دستان دانش آموزان بی گناه و محروم می زنند؟ چرا به جای اعمال این شیوه ی ضد انسانی قرون وسطایی فکری به حال چندین میلیون دانش آموزان ترک تحصیل کرده نمی کنند که بدلیل فقر خانوادگی مجبور به ترک تحصیل شدند و از نعمت سواد خواندن ونوشتن محروم شدند و تبدیل به کودکان کار خیابانی شده اند؟ مگر رژیم جنایتکاری که رتبه دار اول جهانی محکومیت نقض حقوق بشر می باشد .ولی از موضع فرار به جلو اجلاس بین المللی مبارزه با تروریست جهانی در تهران بر پا می دارد کم کارنامه ی ننگین و سیاهمحکومیت نقض حقوق بشر دارد که با زهم مرتکب چنین اعمال ناشایست ضد بشری در مدارس کشور می شود و کارنامه ننگین اش را سنگین تر می کند؟

هوشنگ بهداد

11 تیرماه سال 90

خشونت علیه دانش آموزان و ارتباط آن با جرم و جنایت؛

ریشه خشونت‌های مجرمین را در کودکی آن‌ها ببینید! + فیلم‌های تنبیه دانش آموزان

http://www.fardanews.com/fa/news

درحالی که برخی از اخبار ناامنی‌های اجتماعی در خصوص خشونت‌های گروهی چندی است توجه مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است؛ فیلم‌های قدیمی و تازه منتشره در اینترنت که تنبیه دانش آموزان در مدارس را به تصویر کشیده است؛ قرینه‌ای است که ریشه بسیاری از جنایات جوانان مجرم را به خشونت‌های علیه آنان در دوران کودکی نشان می‌دهدداستان قدیمی و غم انگیز تنبیه بدنی دانش‌ آموزان در مدارس را فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین‌های تلفن همراه هر روز مستند‌تر می‌کنند. تامل در این فیلم‌ها یکی از ریشه‌های خشونت‌های تاسف بار در جامعه را نشان می‌دهد. به گزارش «فردا»؛ درحالی که برخی از اخبار ناامنی‌های اجتماعی در خصوص خشونت‌های گروهی چندی است توجه مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است؛ فیلم‌های قدیمی و تازه منتشره در اینترنت که تنبیه دانش آموزان در مدارس را به تصویر کشیده است؛ قرینه‌ای است که ریشه بسیاری از جنایات جوانان مجرم را به خشونت‌های علیه آنان در دوران کودکی نشان می‌دهد. بی‌شک ظلم و جنایات امروز مجرمین یک روزه در وجود آن‌ها شکل نگرفته و شاید خشونت‌هایی که امروز نمونه‌هایی از آن را می‌توان به راحتی با جستجویی در اینترنت پیدا کرد علت رفتارهای مجرمین امروز و دانش آموزان دیروز کشور باشد. «فردا» بدون هیچ گونه توضیح و شرح اضافی برخی از فیلم‌های تنبیه کودکان را منتشر می‌کند و قضاوت را برعهده خوانندگان می‌گذارد. امکان دارد برخی از کاربران، محتوا این فیلم‌ها را دلخراش و یا نامناسب بدانند. این فیلم‌ها حاوی صحنه‌های تنبیه بدنی کودکان است