گزیده خبرهای 12 مرداد 90

جهت اطلاع

رقابت مرتبط به جنگ قدرت و ثروت به مرحله رسیده است که اکنون نه اینکه رفسنجانی از رأس سیرک مجمع خبرگان جراحی شده است ، بلکه جبهه ی پایداری علیه اش بر پا شده است تا مانع از ورود حامیان وابسته به وی به بازار مکاره ی دوره ی نهم شود.

يك عضو يكي از احزاب اسلامي،‌ هدف از ايجاد "جبهه پايداري انقلاب اسلامي" را مقابله جريان انحرافي و جلوگيري از تمايل اصولگرايان به آقاي هاشمي رفسنجاني دانسته است. اين فعال سياسي در مصاحبه با راديوي دويچه‌وله گفت: اين جبهه درصدد است از ورود طرفداران آقاي هاشمي به مجلس جلوگيري نمايد و طرفداران آقاي احمدي نژاد را از عقبه جريان انحرافي جدا كند.

پلي كه زير آب رفت و اشك‌هايي كه سرازير شد

درر ژیم قرون وسطایی و ضد بشری وقتی که جنگ ویرانگر نعمت الهی شده باشد . چرا نباید پاسدارانی که از دوران سازندگی وارد پیمانکاری راه و سد سازی و قرار دادهای کلان چندین میلیارد دلاری نفتی و گازی با دولت شده اند دست به چنین اقدامی نزنند که نه پل بیش از 60 ساله که آثار باستانی منطقه را بر زیر آب فرو ببرند . به خصوص ایئکه اینان سابقه ی رود خانه و دریاچه و باتلاب خشک کنی و کویر سازی مراتع و نا بود کردن جنگل ها دارند.!
به دنبال آبگيري سد "گتوندعليا" پل قديمي و ارتباطي محور مسجدسليمان ـ لالي، زير آب رفت و غرق شد. به گزارش (ايسنا)، به دنبال آبگيري سد گتوند طي روزهاي گذشته و همزمان با بالا آمدن سطح آب موجود در مخزن سد گتوند، پل قديمي و فلزي لالي به زير آب فرو رفت. فرورفتن اين پل فلزي قديمي كه در سال 1329 روي رودخانه كارون و جهت ارتباط دو شهر نفتي لالي و مسجدسليمان توسط صنعت نفت احداث شد، در حالي اتفاق افتاد كه ده‌ها تن از كاركنان بازنشسته و قديمي صنعت نفت كه از اين پل، خاطرات تلخ و شيرين بسياري داشتند در لحظه غرق شدن اين پل از تپه‌هاي مشرف بر جاده، اين لحظه را تماشا مي‌كردند. شدت گريه اين افراد هر لحظه با بالا آمدن سطح آب و فرورفتن پل به زير آب بيش‌تر و بيش‌تر مي‌شد و مانند كسي كه عزيزي را به خاك مي‌سپارد، در لحظه غرق شدن پل هيچ يك از نفتي‌هاي حاضر در اين منطقه قادر به پنهان كردن احساسات و اشك‌هاي روان‌شان نبودند. اين پل در سال 1329 خورشيدي برابر با 1950 ميلادي بر روي رودخانه كارون بنا شد و دو شهر نفتي مهم آن دوران (لالي و مسجدسليمان) را كه عمده نفت و گاز ايران را تأمين مي‌كرد به يك ديگر متصل مي‌كرد. اين پل به صورت خرپاي فلزي با عرض چهار متر و قابليت عبور خودروهاي تا وزن 30 تن بر روي سه پايه سنگي مرتفع ساخته شد و بيش از 61 سال سيلاب‌هاي خروشان رودخانه كارون را تحمل كرد.

عضو خبرگان رهبري: آيت الله خامنه اي نظام را در مسير معصومين هدايت كردند

گذشته از اینکه این ادعای مضحک و وارونه یا طنز بیش از حد بی مزه و اهانت گر به فهم و شعور و آگاهی مردم ایران به خصوص 80% جمعیت کشور می باشد که بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند. همچنین بدون شک مصداق عینی داستان گنجشک و منار می باشد که گفته می شود به گنجشک گفته شد منار به فلان جایت برود که گفت لا اقل یک چیز بگو تا بگنجد.

عضو خبرگان رهبري گفت: آيت الله خامنه اي همانند امام خميني(ره) در مسيري گام گذاشته اند كه معصومين در آن حركت مي كردند و نظام را در اين مسير هدايت كردند.به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله محمد مومن دوشنبه شب در جلسه شوراي اداري استان قم كه در تالار معصوميه استانداري قم برگزار شد، در سخناني با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، به خطبه اي از اميرالمومنين عليه السلام در نهج البلاغه اشاره كرد و اظهار داشت: امام علي عليه السلام به دليل حضور مردم، اعلام آمادگي و اتمام حجت با مردم و ضرورت جلوگيري از ستم به مردم خلافت را پذيرفتند.وي با اشاره به اينكه خداوند از عالمان و بزرگان دين پيمان گرفته كه در برابر ستمگران ايستادگي كنند، تصريح كرد: علي عليه السلام به اين سه دليل ولايت را عهده دار شدند وگرنه ايشان هيچ دلبستگي به دنيا نداشتند.عضو خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اميرالمومنين با هدف اينكه جلوي ستم و خلافكاري را بگيرند و به كمك و ياري افراد مظلوم بشتابند خلافت را پذيرفتند.وي بيان داشت: در شرايطي كه امام معصوم حضور نداشته باشند علماي دين اين وظيفه را به عهده دارند كه جلوي ظلم ايستادگي كنند.آيت الله مومن ادامه داد: در زمان غيبت اين وظيفه مهم به علما واگذار شده و از آنان پيمان گرفته شده كه در برابر ظلم و ستم ستمكاران به پا خيزند.وي با اشاره به اينكه امام خميني نيز در عصر كنوني به اين وظيفه جامه عمل پوشاند، عنوان داشت: امام راحل به اين وظيفه عمل و جلوي ستم كاران ايستادگي كردند.عضو خبرگان رهبري بيان داشت: هدف اصلي ولايت امري كه پيامبر«ص»، علي و ديگر ائمه«ع» متصدي آن بودند اين بود كه جلوي تخلفات و ستم وارد شدن به مردم گرفته شود

آقاي خاتمي! ادعاي اخلاق و مسالمت با رفتار چارواداري جمع نمي شود! (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900512/2.htm#other210

لو دادن و اعتراف چندمین بار همکار سابق دروغ نامه ی کیهانش علی یا داریوش سجادی که نفوذی در رادیو فردا می باشد . گذشته از نقل قول و چماق کردن گفته های وی که علیه ی دیگران به خصوص رقیب مدعی اصلاح طلبان استفاده می کند. تشابه سبک نوشتاری وی با قلم سربازجو پاسدار شکنجه گر حسین شریعتمداری در یادداشت روز ها و ستون خبر ویژه ی دروغ نامه ی کیهان می باشد.

نوشته خاتمي در تمجيد از اقدام توأم با عفو و بخشش آمنه بهرامي موجب مجادلات تازه در ميان مخالفان شد.آمنه بهرامي 7 سال پيش مورد اسيدپاشي يك جوان قرار گرفت و چشمانش را از دست داد. وي به تازگي قصاص چشمان فرد مهاجم را بخشيد اما خواستار ماندن وي در زندان شد تا «بپوسد»! خاتمي در نوشته اي با ستايش از اقدام بهرامي، خواستار تسري اين ماجرا به عرصه سياسي شده بود.به دنبال انتشار اين نوشته در فضاي مجازي، برخي كاربران سايت بالاترين به خاتمي حمله كردند و از جمله يكي از آنها نوشت: خاتمي چند وقت است خود را براي رژيم خم و راست مي كند، طلب بخشش مي كند و مي خواهد ما را هم مثل خود ذليل كند. آقاي خاتمي يادت هست كه زماني بازرگان را به فحش مي گرفتيد و بر ضد بني صدر مي نوشتيد كه «ملت در 30 خرداد رأي خود را پس گرفت. نه آقاي خاتمي امثال ما خر شما نيستيم و نخواهيم شد»(!)داريوش سجادي همكار سابق نشريات زنجيره اي اصلاح طلب و مقيم خارج از كشور از زاويه ديگري به موضوع پرداخت و با بيان اينكه عفو آدابي دارد، نوشت: خانم آمنه به راديو فردا گفته است «خيلي ها فكر كردند من مجيد را بخشيدم تا به خانه اش برگردد اما اين طور نيست. نه ديه ام را از او مي خواهم، ندارد كه پرداخت كند؟ اين آدم بايد تا آخر عمر در زندان بماند تا بپوسد. بايد از او بيگاري بكشند». او در واقع با تحقير عفو كرده است.سجادي سپس رفتار آشوبگرانه و توأم با خشونت فنته گران مورد حمايت خاتمي را در تناقض با ادعاي خاتمي دانست كه سنگدلي و نفرت پراكني و كين توزي را تخطئه مي كند و از شرافت و ديگرخواهي و بزرگ منشي مي گويد. وي اضافه كرد: آقاي خاتمي كاش بعد از انتخابات سال 88 جنابعالي و ديگر بزرگواراني كه نقش مهتري را نزد حاملان جنبش سبز داشتيد در كانون آن غائله منحوسه نيز چنين اندرزها و نصايحي را به جوزدگان و غوغائيان گوشزد مي كرديد. جنابعالي به درستي باطل السحر سنگدلي و بي آزرمي و انتشار نفرت و خودخواهي و كين توزي را مهرباني و شرافت و احترام به زندگي و ديگرخواهي و بزرگ منشي اشاره گذاري كرده ايد. اما شگفتا كه در چكاچك خون چكان اصوات و چشمان پر غيظ و نفرت شهر آشوبان، آنانكه بايد ميداندار اعتدال و محبت مي شدند، ساكت ماندند.وي همچنين با اشاره به دو فيلم پخش شده در شبكه بي بي سي كه حاوي انواع شعارهاي تند و فحاشي و ترويج خشونت است، مي نويسد: آقاي خاتمي نيم نگاهي به شعارهاي حاملان جنبش سبز در ايام قبل و بعد از انتخابات بيندازيد تا به صحت و عمق و تقيد اخلاقي و مصالحه جوي آنان پي ببريد. آيا شعارهاي مرگ بر ...، آزادي انديشه با ريش و پشم نمي شه، بسيجي سانديس خور، دكتر برو دكتر، توپ تانك مسلسل و... صلح جويي و آرامش طلبي بود؟ آقاي خاتمي شما بهتر مي دانيد كه ادعاي فرزانگي و فرهيختگي لوازمي هم دارد و نمي توان از يك سو مدعي اشرافيت اخلاقي بود و هم زماني سطح شعار و سواد خود را تا حضيض ادبيات مبتذل و خشن چارواداري تنزل داد. نمي توان طرف مقابل را با شعارهاي سخيف و اهانت آميز و تحقيركننده مخاطب قرار داد و ايشان را به موضع عصبانيت كشاند و وقتي خود را در معرض واكنش اجتناب ناپذير و خشن ايشان ببينند به طرفه العيني مبتلا به خود فرزانه بيني شده و رقيب را متهم به خشونت كرد.

نصب میله های آهنی و قطور بر شیشه های دو جداره سالن ملاقات زندان اوین

چگونه است که از یک طرف ادعا می شود که ولی وقیح نا مشروع منفور رهبر ام القرای جهان اسلام است و رهبریت قیام های ضد دیکتاتوری منطقه را بر عهده دارد . ولی در داخل کشور آنگونه احساس خطر می کند که نه اینکه در سیاه چال هایش زندان اندر زندان برای متهمان قربانی دائر کرده است ، بلکه دژخیمان شیشه های چند لایه مات و تیره با نصب چند ردیف میله های ضخیم ایجاد کرده اند . چرا مدعیانی که از موضع ضعف قدرت نمایی می کنند نمی گویند که این ترس ناشی از چیست؟ مگر زندانیان اسیر در بند چه دارند که چنین موجب وحشت دژخیمان زندان بانان شده است؟

مسوولان زندان اوین در اقدامی غیر منتظره بر شیشه های دو جداره و قطور سالن ملاقات کابینی زندان اوین میله هایی آهنی نصب کرده اند.طبق خبرهای رسیده به کلمه ، دو ردیف از کابین های سالن ملاقات این زندان اکنون با این میله ها پوشیده شده اند و خانواده زندانیان به ویژه زندانیا ن سیاسی نگران این هستند که دو ردیف باقیمانده نیز با این میله ها استتار شوند که در این صورت زندانی و خانواده هیچ یک در زمان ملاقات حتی قادر نیستند به وضوح صورت یکدیگر را ببینند .این در حالی است که جدارهای کابین های ملاقات آنچنان قطور و کدر است که زندانی ها امکان ردو بدل کردن کلامی با یکدیگر را نیز ندارند و تنها با گوشی تلفن می توانند با یکدیگر سخن بگویند .خانواده ها می پرسند مسوولان قضایی و زندان نگران چه هستند که چنین میله های قطوری را بر تعدادی از کابین ها نصب کرده اند آنها معتقدند این کار جز افزایش تحمیل بار روانی هیچ نتیجه دیگری بر خانواده های زندانیان بویژه بر فرزندان خردسال زندانی ها ندارد.ملاقاتهای کابینی به خودی خود با توجه به زمان محدود ، شیشه ها قطور و دو جداره گفتگوی خانواده و زندانی از طریق گوشی تلفن و همچنین پایان گفتگو با پایین آمدن پرده ای سبز رنگ به طور ناگهانی اثرات مضری بر روحیه خانواده و زندانی دارد، تا جایی که به توصیه روانشناسان زندانیانی که فرزند خردسال دارند از این ملاقاتها برحذر داشته شده اند چون چنین ملاقاتی بر روحیه فرزندان خردسال تاثیر نامناسب دارد .از مدتها قبل سالن های ملاقات کابینی زندانیان زندان رجایی شهر به همین شکل بوده و بر کابین ها دو میله بزرگ آهنی به صورت ضربدر نصب شده اند تا جایی که خانواده ها و زندانی به زحمت صورت یکدیگر را می بینند .این قوانین هر روز برای زندانیان با شدت و سخت گیری بیشتری اعمال می شوند و مشخص نیست مسوولان از اجرای آن چه هدفی را در سر می پروارنند

فروش خطرناك‌ترين اسيد به قيمت يك ساندويچ!

خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس چرا نمی گوید که این چه نوع کشور مدعی امن و آزادترین کشور جهان است که می خواهد دنیارا اصلاح و آن را مدیریت کند . ولی گذشته از اینکه امنیت داخلی در کشور به خصوص در مورد زنان وجود ندارد . همچنین مواد مخدر ارزان و فراوان در آن وجود دارد . ولی مدعیان معنویت و عقلانیت و عدالت می باشد و تنها کشوری هست که سنگسار می کند و اندام قطع می نمایند و کودکان نوجوان بر دار می کشد . مهمتر اینکه از در این کشور از اسید برای سر و صورت سوزاندن استفاده می شود؟

فارس: وقتي قيمت 4 ليتر از خطرناك‌ترين اسيد موجود در بازار با قيمت يك ساندويچ برابري مي‌كند و مي‌توان آن را بدون هيچ محدوديتي به دست آورد، قطعا، ديگر كسي براي انجام نقشه‌ شيطاني خود سراغ سلاح غيرمجازي كه مجازات‌هاي سنگين‌تري دارد، نمي‌رود.چند سالي است كه اسيد‌پاشي در بين جرايم خشن جا باز كرده و هر از گاهي اخباري تلخ مي‌شنويم كه معمولا زن جواني قرباني انتقام يا عشقي يك‌طرفه شده و در برخي موارد، جان خود را از دست داده است.نكته قابل تأمل اينكه اگر چه مدت نسبتا زيادي از ورود اسيدپاشي به چرخه جرايم خشن گذشته است اما دستگاه‌هاي مسئول اقدام مؤثري براي برخورد و پيشگيري از وقوع مجدد آن، انجام نداده‌اند و روز به روز شاهد بروز اسيدپاشي در هر نقطه از كشور هستيم كه واقعا بسيار وحشتناك‌تر از قتل است و قرباني آرزو مي‌كند كاش جان مي‌داد اما زنده نمي‌ماند تا عمري با چهره‌اي غيرقابل ديدن، زندگي كند.در حال حاضر مسئولان قضايي خود را درگير اين موضوع كرده‌اند كه آيا فرد اسيدپاش بايد قصاص شود، آيا اسيدپاشي مصداق محاربه است يا اينكه چگونه ميتوان حكم قصاص را در خصوص فرد اسيدپاش اجرا كرد.انتظاري نمي‌رود چالشي كه در حال حاضر پيش روي دستگاه قضايي قرار گرفته است به اين زودي برطرف شود اما قطعا يكي از برنامه‌هاي كوتاه مدتي كه مسئولان بايد به آن توجه داشته باشند اين است كه بايد راه‌هاي دسترسي مردم به مواد شيميايي از جمله انواع اسيد را محدود و ضابطه‌مند كرد.يك گالن 4 ليتري اسيد سولفوريك فقط 10 هزار تومان !محسني، يك فروشنده محصولات شيميايي در خيابان ناصرخسرو در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي فارس در خصوص قيمت اسيدهايي كه در بازار به فروش مي‌رسد گفت: قيمت يك گالن 4 ليتري اسيد سولفوريك بين 8 تا 10 هزار تومان است. اسيد سولفوريك، اسيد 96 درصد و خطرناك‌ترين اسيد بين همه اسيدها است.* هيچ محدوديتي براي فروش اسيد وجود ندارد.اين فروشنده در پاسخ به اين سؤال كه آيا مسئولان اخطاري براي فروش اسيد به فروشندگان داده‌اند يا خير گفت: در حال حاضر هيچ محدوديتي براي خريد اسيد (چه خرد و چه عمده) وجود ندارد و هيچ‌كس براي فروش اسيد و اينكه اسيد را به چه كساني بفروشيم، تذكري نداده است. شما مي‌توانيد به راحتي حتي يك بشكه اسيد را تهيه كنيد و آن را به صورت خرد بين عده‌اي ديگر بفروشيد.* قيمت يك گالن اسيد برابر با يك ساندويچ وقتي قيمت 4 ليتر از خطرناك‌ترين اسيد موجود در بازار با قيمت يك ساندويچ برابري مي‌كند و مي‌توان آن را بدون هيچ محدوديتي به دست آورد، قطعا، ديگر كسي براي انجام نقشه‌ شيطاني خود سراغ سلاح غيرمجازي كه مجازات‌هاي سنگين‌تري دارد، نمي‌رود. وقتي فرد تبهكار با استفاده از سلاح غيرمجاز ممكن است به اتهام محاربه به اعدام محكوم شود، پس يقينا سراغ استفاده آسان از ابزاري مي‌رود كه مسئولان قضايي هنوز براي اجراي مجازاتش سردرگم هستند

كشف تجهيزات دريافت ماهواره

گذشته از اینکه رژیم ضد بشری قرون وسطایی بشدت وحشت از رشد آگاهی مردم ایران دارد برای همین سیاست رعب ووحشت و خفقان و سانسور و تفتیش عقاید را با شدت اعمال می کند . از سوی دیگر کشف و گرد آوری بشقاب های ما هواره ای هم همچون مبارزه با بی حجابی و اراذل و اوباش تبدیل به بهانه ای برای گسترش هرچه بیشتر سرکوب و سانسور و اختناق شده است.

زنجان-فارس: فرمانده انتظامي استان زنجان از كشف محموله بزرگ قاچاق تجهيزات ماهواره اي خبر داد و گفت: در عملياتي پليسي 4هزار و 142 تجهيزات دريافت از ماهواره و 12 هزار و 600 داروي قاچاق كشف شد. يحيي شرفي افزود: اين كالاهاي قاچاق از بوكان بارگيري شده توط يك كاميون 10 چرخ در حال انتقال به تهران بود

هلاكت دو شرور مسلح در استان فارس

سرکوب و ضرب و شتم و بازداشت و قتل و جنایت فقط مختص درون زندان ها یا توی خیابان ها یا برپا کردن بساط چوبه های دار در خیابان شهرها نمی باشد ، بلکه رژیم جنایتکار نامشروع و در بحران و بن بست فرو رفته برای حفظ بقای ننگین خود همه جا اقدام به آدم کشی می کند . حال چه روستاهای کرستان عراق باشد یا شهرهای استان کرمان و بلوچستان و خراسان و.... یا منطقه کنار تخته ی استان فارس باشد. برایش فرقی نمی کند.

با پيگيري هاي نيروي انتظامي طي 72 ساعت گذشته دو شرور مسلح باسابقه در منطقه خشت و كنار تخته در يك درگيري مسلحانه به قتل رسيدند. به گزارش خبرگزاري فارس، فرمانده انتظامي استان فارس ظهر ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشرار مسلح و باسابقه به نام هاي «فرزاد -ن» و «چنگيز -ك» كه از سال 83 تا روز گذشته مبادرت به قتل، باجگيري، اخاذي، راهبندان و سرقت مي كردند به هلاكت رسيدند. مويدي خاطرنشان كرد: از اشرار به هلاكت رسيده سه اسلحه جنگي به دست آمده است. وي اضافه كرد: در ادامه كار اطلاعاتي از سوي پليس در منطقه كوار طي سه عمليات دو نفر ديگر از اشرار مسلح كه اقدام به قتل، ناامني و گروگانگيري در منطقه فرشكان و ده شير استان فارس مي كردند در درگيري مسلحانه مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. وي با اشاره به اين كه با تعلل دستگاه هاي فرهنگي شاهد گسترش ناهنجاري و ابتذال اخلاقي در جامعه هستيم، افزود: دشمن با ابزار بمب خانگي ماهواره، مديريت خانواده ها را در سراسر جهان بر عهده گرفته است

آتش به جان 300هكتار از اراضي ملي طارم افتاد

سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن و سرمایه های ملی کشور را نابودن کردن همراه با کویر سازی کشور همچنا ن با شدت ادامه دارد .

معاون فرماندار طارم از وقوع آتش در 250 تا 300 هكتار از اراضي ملي اين شهرستان در عصر دوشنبه خبر دادخداداد حيدري» در گفت وگو با ايرنا، به تشكيل ستاد مديريت بحران در اين شهرستان اشاره كرد و افزود: حضور به موقع ماموران «نيروهاي هلال احمر، آتش نشاني، محيط زيست، حوادث غيرمترقبه، سپاه و فرمانداري» از گسترش آتش به باغات روستاهاي باكلور جلوگيري شد.وي، به كوهستاني و صعب العبور بودن ييلاقات شهرستان طارم اشاره كرد و يادآور شد:وزش باد و گرمي هوا بر وسعت آتش سوزي ها و خسارات وارده بر اراضي ملي شهرستان طارم افزود:حيدري با اشاره به اينكه علت آتش سوزي هاي رخ داده هنوز مشخص نيست؛ افزود: آتش سوزي ها در اين مواقع از سال، بيشتر به علت بي توجهي و سهل انگاري مردم صورت مي گيرد. به گفته معاون فرماندار طارم، اراضي ملي سوخته شده بيشتر بوته زارها و تك درختان جنگلي هستند