دروغ نامه ی کیهان شنبه 15 مرداد ماه سال 1390
نقد و بررسی : " (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان الگوي كاهش جرايم

" سئوال است اگر چنانچه نیروی انتظامی خود عامل ناامنی و تجاوز گری و سرکوب گری وبی نظمی در جامعه باشد کلیف چیست؟ نمونه جنایتی که در بازداشتگاه کهریزک رخ داد"

اگر از اینگونه قلم بر دستان طوطی صفتان یکنواخت و تکراری گو به خصوص وارونه گوی که تخصص و افتخارات شان یا سناریو و جو سازی کردن است . یا اینکه گزینه بردار ی های بطور گزینه ای از رسانه های خارجی است که گاهی هم صاحب قلم ها اجاره ای و وامدار و خریداری شده می باشند تبدیل به سوژه و بهانه ی روضه خوانی های مبسوط خود می کنند . در ادامه دست به مداحی گری و مرثیه خوانی و گریز به صحرای کربلا زدن می زنند . البته از اینان اگر چنانچه این چنین شیوه ی گزینه برداری ها برای مانور تبلیغاتی دادن و قدرت نمایی کردن های شان گرفته شود . دیگر به جز پای منبر ولی وقیح نشستن و اشک ریختن کار دیگری بر ای شان باقی نمی آمد. بطور مثال قلم بردست وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان است که با نقل قول کردن تیتر های رسانه های خارجی و ربط دادن به سایر موضوعات داخلی همچون ناامنی اجتماعی یا تغییر و تحولات منطقه از موضع حقوقی و قضایی نظر داده ست. نا گفته نماند که شیوه ی گزینه بر داری ذکر شده در راستای سیاست توبره و آخور خوری کردن است . ضمن اینکه اهداف دیگری هم دنبال می شود . یعنی در بستر پوشانیدن زد و بند های پشت پرده با آمریکا ولی ادعای ضد آمریکایی داشتن همچنین با فراموش کردن فضای نا رضایتی عمومی و افزایش ضریب خفقان و رعب و وحشت و اعدام ها و سانسور که همراه با اوج گیری شکاف و اختلاف و جنگ قدرت و ثروت می باشد فرصت طلبانه ادعای بیداری اسلامی در منطقه کرده است تا که ثابت کند الگو گرفته از ایران است . پس شرایط منطقه نه علیه ی رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ایران به پیش نمی رود ، بلکه به نفعش می باشد. همچنین از موضع دیگر با ادعای قانون گرایی و جرم شناسی لفازی کرده است و پیرامون عدم امنیت اجتماعی یا مسایل و نا هنجار های اجتماعی روده درازی نموده است که هدف دفاع از مجروح شدن طلبه ی بسیجی می باشد تا که توانسته باشد مشابه تکراری های گذشته اش قلم فرسایی کرده باشد تا بعنوان پیش گیری وقوع جرم این چنین راهکار باتحلیل و تفسیر کرده و رهنمود داده است:
"امروزه در پي تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا طي هفت ماه گذشته، موج بيداري اسلامي ملت هاي منطقه و شعار نه شرقي، نه غربي برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است كه در قامت يك الگوي كارا و نجات بخش در صحنه اجتماع و سياست رخ نموده است. بنابراين در تمامي مصادر حكومتي بايد به الگوي بومي و اسلامي نزديك و نزديك تر شد و از ظرفيت هاي راهگشاي ديني و اعتقادي بهره برد. با حوادث و ناهنجاري هاي اجتماعي روبرو بوديم كه بازتاب پررنگي در سطح جامعه و عموم مردم داشت. رويدادهايي چون قتل يك ورزشكار با سلاح سرد، مجروح و مضروب شدن يك طلبه جوان ناهي از منكر، حادثه پل مديريت و چند نمونه از اين دست باعث شد تا بار ديگر مباحث پردامنه اي چون «امنيت اجتماعي» و «راه هاي كاهش جرايم» يا «شيوه هاي مبارزه با ناهنجاري هاي اجتماعي» در رسانه ها و حتي محافل عمومي به پيش كشيده شود اما واقعيت اين است كه اين «چه بايد كرد؟» در قالبي منسجم و كاربردي ساماندهي نشده است.آنچه مورد تأكيد حقوقدانان و جرم شناسان است، اين كه «پيشگيري كيفري» بايد با «پيشگيري فرهنگي و اجتماعي» همراه باشد چرا كه در اين نوع از پيشگيري علل وقوع جرم از بين مي رود.از همين رهگذر؛ نكته اي كه بايد به مطالب فوق علاوه كرد اين است كه در پيشگيري فرهنگي، عناصري چون «ايمان»، «تقوا»، «مسئوليت پذيري اخلاقي» و در يك كلام «باورهاي ديني» نقش ممتاز و برجسته و بسزايي دارد.اكنون بايد مسئولان مرتبط و دست اندركاران حوزه مسايل امنيت اجتماعي به جاي صرف هزينه هاي كلان به اسم كار فرهنگي كه بعضاً از مكانيسم هاي تقليدي از پيشگيري از جرم نشأت گرفته بر الگوي رمضاني پيشگيري از جرم همت بگمارند"

در خاتمه اینکه وکیل تسخیری یادداشت روز نویس با ادا و اطوار های مضحک واژه سازی کردن حوزوی – پاسداری به حساب حقوقی - قضایی از قلم و سرکوب وناامنی اجتماعی با عنوان پدافند یاد کرده است . همچنین اشاره به جرم شناسی کرده است . بدون آنکه توضیح دهد که تعریف جرم چیست و ریشه پیدایش و علت وقوع آن چیست؟ یا نقش حاکمان در رشد ونمو جرم و نا هنجاری های اجتماعی چیست؟ به خصوص تبعیض و عدم عدالت و بی قانونی و فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی چیست؟ همچنین ورود و وفور ارزان انواع و اقسام مواد مخدر در این مورد چیست؟ آری چرا هیچگاه گفته نمی شود ریشه ی عدم امنیت اجتماعی چیست؟ نقش نیروی انتظامی در بر قراری نظم امنیت اجتماعی چیست؟ همینطور سئوال است اگر چنانچه نیروی انتظامی خود عامل ناامنی و تجاوز گری و سرکوب گری وبی نظمی در جامعه باشد کلیف چیست؟ نمونه جنایتی که در بازداشتگاه کهریزک رخ داد . یااینکه در مورد ربودن ترانه ی موسوی از توی خیابان اتفاق افتاد که پس از ربودن به وی تجاوز شد و آنگاه جسدش سوزانیده شد. یا اینکه فاجعه ای در باغ اطراف اضفهان به وقوع پیوست که اراذل اوباشان قمه بر دستان با تبانی نیروی انتظامی از دیوارباغ بالا رفتند و با محبوس کردن مردان به 14 زن تجاوز کردند ومرتکب این اقدام تجاوزگران شدند با این وجود 6 مجرم همکاران نیروی انتظامی این فاجعه متواری می باشند.

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900515/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان شنبه 15 مرداد ماه سال 1390
الگوي كاهش جرايم (يادداشت روز)