دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 16 مرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " حراج يك دولت در وال استريت "

"مدعی یادداشت روز نویس وهم لهجه ی هم لهجه پاسدار حسین شریعتمداری تصور کرده است که شرایط مشابه همان زمان تبلیغاتی تهاجم نظامی و اشغال عراق است که می توان با وارونه گویی و عوامفریبی تبلیغات کرد که طریق نقش جاسوس چند جانبه ای همچون احمد چلبی دنبال و اجرا شد که.."

مشخص هست که برای چه هم لهجه سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری یادداشت روز نویس از موضع ضد آمریکایی دست به تاکتیک فرار به جلو زده است . زیرا که تلاش کرده تا نشان دهد افول بازار بورس آمریکا و سقوط ناگهانی ارزش سهام در آمریکا موجب شده است تا شوک جدید ضرر 800 میلیاردی بر بازار بورس آمریکا وارد نمایدکه مکمل افزایش سقف بدهی های دوهزار و 400 میلیارد دلاری بدهی آمریکا شده است و نتیجه گیری نموده که آمریکا بدهکار ترین کشور جهان است . آنگونه که چشم انداز بهبود اقتصادی در آمریکا وجود ندارد . چونکه چنین نقل قول کردن و تحلیل دادن هدف این است که از موضع ضد آمریکایی وبا ضربه سیلی صورت سرخ گردد تا که وانمود شود گو یا اینکه اوضاع اقتصادی رژیم ضد بشری قرون وسطایی ورشکسته نمی باشد و رشد روز افزون واردات نسبت به صادرات موجب نشده است که کارخانجات و واحد های تولیدی تعطیل و کارگران بیکار نشوند همچنین رشد لجام گسیخته تورم و گرانی و فقر و بیکاری همراه با شکاف عمیق طبقاتی وجود ندارد . برای اینکه اهداف هسته ای مقابل تحریم ها ایستادگی نموده و به پیشرفت خود ادامه داده است. یا اینکه درر استای جنگ قدرت و ثروت منجر به وزیر نفت شدن یک پاسدار شده است که نامش جزو لیست تروریست های تحریم شده و ممنوع الخروج زیر پیگرد قانونی جهانی می باشد اصلاً مهم نمی باشد. برای اینکه در چنین شرایط بحران کنونی اقتصادی و مالی که آمریکا در آن قرار دارد . سیاست تحریم هایش به خصوص در مورد نفتی و گازی نمی تواند مؤثر باشد.

"حالا دولت آمريكا بدهكارترين دولت دنياست، آن قدر بدهكار كه به طور متوسط بالغ بر 40هزار دلار بدهي را بر دوش هر نوزاد تازه متولد در خاك خود مي گذارد. آمريكا در دور باطل بدهي ها افتاده و با شعبده بازي هايي نظير افزايش سقف بدهي ها تا مرز 7/16 تريليون (16هزار و هفت صد ميليارد) دلار، اعلام رسمي ورشكستگي را به تأخير مي اندازد. آيا با كاغذبازي و صورت سازي دروغين كنگره مي شد آرامش را به وال استريت نيويورك و ساير بازارهاي مهم برگرداند؟ پاسخ بازار مطلقاً منفي بود. همزمان مؤسسه استاندارد اند پور (يكي از 3 مؤسسه مهم اعتبارسنجي مالي در جهان) يك رتبه از اعتبار مالي آمريكا كم كرد تا سرمايه گذاران و قرض دهندگان غير آمريكايي ميان رفتار خويش و رفتار بانك مركزي آمريكا در دادن قرض به دولت اين كشور فاصله گذاري كنند."

بهر حال هم لهجه ی یادداشت روز نویس هم لهجه پاسدار حسین شریعتمداری پس از برجسته کردن میزان روز افزون بدهی های آمریکا که گفته بدهکار ترین کشور بدهکار جهان می باشد. همینطور با نقل قول کردن از این طرف و آن طرف و آمار و ارقام بدهی آمریکا دادن زور زده است تا که بگوید آمریکا بدلیل متحمل شدن شکست در افغانستان و عراق که آنسوی آن پیروزی هایی می باشد که ناشی از شکست توطئه سال 88 آمریکا در ایران وجنگ 33 روزه حزب الله لبنان با جنگ 22 روزه ی حماس با اسراییل نصیب حاکمان ایران نموده است آنگونه که منتهی به تقویت موقعیت قدرت نظامی و مذهبی اش در منطقه شده است . مهمتر این تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا نه برروی پروژه ی هسته ای نه اینکه بی اثر بوده است ، بلکه موجب آنچنان شتاب دادن پیشروی این پروژه شده است که دیگر راهی برای آمریکا به جز تسلیم و برسمیت شناختن ایران هسته ای باقی نمانده است . از سوی دیگر مدعی شده است که آنقدر آمریکا تضعیف و آسیب پذیر شده است که چنین آینده ی تیر ه و تار خطرناک شوروی سابق در انتظارش می باشد:

"آمريكا تبديل به بدهكارترين كشور دنيا شده است اما اين گزاره، همه ماجرا را روايت نمي كند. درحالي كه رشد اقتصادي آمريكا طي 6ماهه اول سال جاري ميلادي متوقف شده، نرخ بيكاري رو به رشد است. مهم نيست مقصر اصلي چه كسي است. مهم اين است كه از يكسو، به طور پيوسته از قدرت راهبردي آمريكا در ابعاد گوناگون كاسته مي شود و از سوي ديگر، چاره جويي ها به شكلي معكوس و كاهنده و فرساينده عمل مي كنند، مانند يك پيكر دچار بيماري صعب العلاج كه هر تزريق دارو به جاي بهبود، رعشه و التهاب و وخامت حال او را تشديد مي كند. اينكه ايراد از سيا و پنتاگون و وزارت خارجه است يا كنگره و بانك مركزي و وزارت خزانه داري، تفاوتي در اصل قصه ايجاد نمي كند. عراق وافغانستان در راستاي اعلام «قرن جديد آمريكايي» اشغال مي شوند، نفوذ سياسي ايران گسترش مي يابد و ميدان مانور ايران گسترده تر مي شود. از جنگ هاي 33 و 22 روزه حمايت مي كنند، قدرت حزب الله و حماس فزوني مي يابد و اسرائيل در كام زنجيره بحران ها از داخل و خارج فرو مي رود. از ديپلماسي عمومي و آشتي با ملت ها سخن مي گويند، دولت اوباما ركورددار نفرت ملت هاي خاورميانه مي شود. فتنه و آشوب پيچيده اي را در ايران تدارك مي كنند، از درون آن جنبش ملي 9 دي مي جوشد كه نيويورك تايمز درباره عظمت آن شهادت مي دهد «اين بزرگ ترين اجتماع و راهپيمايي در تهران پس از تشييع باشكوه آيت الله خميني است» و تازه امواج آن به مصر و تونس و يمن و بحرين و فلسطين كشيده مي شود تا آنجا كه اسرائيل و عربستان به عنوان دو ستون باقي مانده براي كاخ سفيد اعلام مي كنند ديگر روي پشتيباني آمريكا حساب نمي كنند. تحريم هاي اقتصادي عليه ايران را شدت مي بخشند تا به تعبير كلينتون، اقتصاد ايران را فلج كنند اما در عمل به ايران ياري مي رسانند تا يك جراحي بزرگ اقتصادي در زمينه باز توزيع ثروت عمومي و هدفمندكردن يارانه ها را با كمترين شوك به انجام رساند و از جمله به خودكفايي در توليد و مصرف بنزين برسد. و اين همه درحالي است كه طبق آخرين گزارش رويتر، آمريكايي ها 13 مورد و اروپايي ها 7 مورد تحريم هاي جداگانه عليه ايران طي 32 سال گذشته اعمال كرده اند. نتيجه؟ نتيجه اين است كه روزنامه وال استريت ژورنال بنويسد «دست ما مقابل ايران چقدر خالي است؟ تحريم ها به كجا رسيد؟» و مؤسسه تحقيقاتي شوراي آتلانتيك گزارش دهد «يك سال بعد از تصويب قطعنامه 1929، آمريكا در خانه اول ايستاده است.» همين؟ نه فقط همين! نتيجه آن شده كه اكثريت 519 سياستمدار اروپايي نظر سنجي شده از سوي مؤسسه آمريكايي صندوق مارشال بگويند «پذيرش ايران هسته اي مطلوب ترين گزينه براي ماست». بالاتر از اين هم هست، «ايران در ميان همه كشورهاي هسته اي استثناست چرا كه بدون حمايت خارجي و در كنار تحريم ها، روي پاي خود ايستاد و هسته اي شد و به پيشرفت هاي مختلف علمي رسيدشواهد بي شمار، از اتفاقي بزرگ براي آمريكا خبر مي دهند. ماجرايي سهمگين در پيش است، شايد پرسر و صداتر از ماجرايي كه نام «شوروي» را در تاريخ بايگاني كرد. بايد ديد دولت ورشكسته آمريكا را چه كسي حاضر است بخرد؟ اكنون كدخداي جهان بدهكاران را در بازار وال استريت به حراج گذاشته اند".
در خاتمه اینکه مدعی یادداشت روز نویس وهم لهجه ی هم لهجه پاسدار حسین شریعتمداری تصور کرده است که شرایط مشابه همان زمان تبلیغاتی تهاجم نظامی و اشغال عراق است که می توان با وارونه گویی و عوامفریبی تبلیغات کرد که طریق نقش جاسوس چند جانبه ای همچون احمد چلبی دنبال و اجرا شد که پس از اشغال نظامی عراق و با تلاق شدن این کشور عراق تبدیل به حیات خلوت حاکمان ایران و ترکتازی سپاه قدس شد و با نادیده گرفتن زد و بندهای پشت پرده ادعای دشمنی با آمریکا کرد که حاصل این سیاست و تجاوز گری عراق تقبل 1000 میلیاردد لار خسارات مالی و تحمل بیش از 4500 کشته شدگان نظامیان آمریکایی در عراق شده است . البته از سوی دیگر وضعیت کم و بیش مشابهی در افغانستان برای آمریکا اتفاق افتاده است . گذشته از اینکه عراق مبدل به مرکز کانون تروریست و بحران و ارتجاع به منطقه شده وموجب تغییر و تحولات ونا امنی و بی ثباتی منطقه شده است. پس این شرایط با شرایطی که برای آمریکا در زمینه ی اقتصادی و مالی و بازار بورس اقتصادی و بیکاری به وجود آمده است منتهی به شرایطی شده که آمریکا با آن مواجه شده است که می شود سیاست تهدید فشار اخراج نظامیان از عراق و افغانستان موازی پیگیری سیاست اهداف پیگیری هسته ای کرد . از سوی دیگر می شود فرصت طلبه به روستا های کردستان عراق تهاجم نظامی نمود و موجب کشته و آواره شدن روستاییان کردستان عراق شد . همزمان نیز آب رود خانه ی اروند رود را بر روی مرز نشینان عراقی و اهالی شهر خانقین قطع کرد . به ویژه اینکه با اوضاع کنونی آمریکا مدعی شد که قدرت گیری نظامی و سیاسی و اجرایی و اقتصادی و نفتی ایران همچنان ادامه دارد . طوریکه با سرعت بیشتری می توان فرصت طلبانه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران را به برون مرز و منطقه صادر کرد و دست به بهره برداری کردن رهبریت قیام های منطقه زد و مدعی شد که چون محتوای قیام های ضد دیکتاتوری منطقه اسلامی مدل ولایت وقیح و دشمنی با آمریکا و اسراییل می باشد پس در نهایت سبب سرنوشت مشابه شوروی سابق برای آمریکا رقم خواهد خورد و خلاء را رژیم ضدبشری قرون و سایی ایران پر می کند.

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900516/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 16 مرداد ماه سال 1390

حراج يك دولت در وال استريت (يادداشت روز)