دروغ نامه ی کیهان 2 شنبه 10 مرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان سكولارهاي داغدار مصر !

"فضای جهنمی ایران چگونه می تواند الگویی برای مردم مصر باشد که بیش از 3 دهه تجربه ی حکومت سکولاریسم دارد . دلیلی وجود ندارد که تجربه ی عدم دمکراسی و آزادی در مصر مردم این کشور بدلیل تظاهرات ده ها هزار سلفی ها در مصر، همچون ایران، منتهی به از توی چاله در آمدن و توی چاه افتادن مردم مصر شود"

برای اثبات گرد بودن زمین هرگز نباید ادعای مبارزه با آمریکا و اسراییل فراموش شود و از قلم بی افتد . همانگونه که نمی بایست رقیب متهم به فتنه شده هم از قلم بی افتد و متهم به زائده ی آمریکا و اسراییل نشود . به خصوص اگر موضوع موج سواری فرصت طلبانه و مفت خوری آخوندی حوزوی هم در میان باشد که آن موقع باید بطور صد در صد از سیاست توبره و آخور خوری کردن بهره جست . زیرا که خصلت ویژه ی طلبه آخوندهای حوزوی بقدرت رسیده است . حال در شرایطی که رژیم ضد بشری کودتایی محاط در بحران های داخلی و خارجی شده و در بن بست فرور رفته است . طوری که از یک سو سخت در گیر جنگ قدرت و ثروت می باشد و شکاف عمیق طبقاتی هم آشکار شده است که نه با هیچ ترفند و تهدید و توطئه ای درز گرفتنی نمی باشد ، بلکه هر روز که می گذرد عمق این شکاف اختلاف بیشتر نمایان می شود. از طرف دیگر بحران هسته ای هم بدلیل عدم عقب نشینی و شتاب به پیگیری تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای دادن منجر به بحران جدی و خطری برای کودتاگران حاکم شده است . مهمتر اینکه اکنون که پاسدار ان کودتاگر دست به تهاجم نظامی به کردستان عراق با گلوله باران روستا های نوار مرزی زده اند موجب کشته و مجروح و آواره شدن و تخریب مزارع زیر کشت روستاییان بی گناه شده است . این اقدام تجاوز گرایانه ی آشکار پاسداران، موجب اعتراض برخی نمایندگان پارلمان عراق و وزیر امور خارجه عراق و مقامات اقلیم کردستان عراق شده است . جالب است که این اقدام تروریستی و تجاوز گرایانه ی پاسداران عامل فعال گشوده شدن پرونده ی کشتن نظامیان آمریکا در عراق شده است که از سوی ارسال سلاح از ایران و گروه شیعیان حامی رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران کشته می شوند . بنا براین در چنین شرایطی که ناامنی اجتماعی هم در ایران هرروز وخیم وناامن تر می شود . به ویژه اینکه موقعیت بشار اسد جنایتکار بد جوری خطری شده است . همچنین تظاهرات ضد نوری مالکی مزدور و دست نشانده نخست وزیر مردم عراق هم ادامه دارد که مکمل صدور حکم زیر پیگرد بودنش از سوی داد گاه در اسپانیا شده است و سبب فشار مضاعف بر روی این مترسک و دست نشانده ی حاکمان تهران شده است. پس مشخص است در چنین اوضاع و احوالی چرا وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان آویزان به موج سواری کردن از بهار عربی یا قیام های ضد دیکتاتوری منطقه شده است؟

"تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا هر چند طي هفت ماه گذشته با فراز و نشيب هايي همراه بوده اما آنچه كه همواره بيش از همه قابل تأمل و توجه ويژه است، حضور پررنگ و پايدار مردم و افكار عمومي در صحنه مبارزه عليه سياست هاي آمريكايي و رژيم صهيونيستي و حاكمان مستبد و مرتجع و دست نشانده بوده است.در چند روز اخير دو رويداد مهم و بيرون از خواست آمريكا، غرب و رژيم صهيونيستي از سوي انقلابيون مصري در قاهره رقم خورده است"

در ادامه یادداشت روز نویس و وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان بدون آنکه اشاره ای کند که فضای کنونی در ایران چگونه می باشد و فضای انفجاری جامعه چگونه مهار و کنترل می شود ؟ یا اینکه بگوید موج روز افزون تهاجم نیروهای انتظامی به مردم زیر پوشش مبارزه با بی حجابی و اراذل اوباش و شبیخون فرهنگی و معتادین و قاچاقچیان مواد مخدر دنبال می شود که همراه با امن کردن جامعه است که از طریق تجاوز و قتل پیگیری می شود که چاشنی آن شلاق ودار زدن علنی و درون سیاه چال هاشده ناشی از چیست؟ همینطور برای چیست که هرروز رقیب مغلوب متهم به فتنه گر و خائن وجاسوس بیگانه کردن همراه با تهدید می شود ؟ یا اینکه چرا موسوی و کروبی در حصر خانگی نگهداشته شده اند؟ بنابراین چنین فضای جهنمی ترسیم شده در ایران چگونه می تواند الگویی برای مردم مصر باشد که بیش از 3 دهه تجربه ی حکومت سکولاریسم دارد . دلیلی وجود ندارد که تجربه ی عدم دمکراسی و آزادی مردم مصر به خاطر تظاهرات ده ها هزار سلفی ها در مصر همچون ایران منتهی به از توی چاله در آمدن و توی چاه افتادن مردم مصر شود . بهر حال قلم بردست وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان بیهوده خواب نما شده است که دارد لف لف پنبه دانه می خورد . یا همچون ملایی شده است که از گرده ی خر افتاده و گردو جسته وبا دمش مشغول شکستن آن شده است این مدعی هم رجز خوانی ضد آمریکایی و اسراییلی کرده است ولی باید گفت که وی بی خودی ذوق زده شده و کیسه ی گشاد برای میوه چینی تغییر و تحولات یا قیام های ضد دیکتاتوری منطقه به خصوص در مصر دوخته است که کف بر دهان آورده وکف کرده مدعی شده است که اکنون در مصر اینگونه همان فریاد نه شرقی نه غربی سرداده می شود که اوایل انقلاب از سوی خمینی شیاد ندایش داده شد :

"ابتدا جمعه گذشته انقلابيون در تظاهراتي گسترده و ميليوني در ميدان التحرير خواستار برقراري حكومت اسلامي شدند. اتفاقي در خور توجه و پرمعنا تا جايي كه خبرنگار تلويزيون بي بي سي فارسي در ارتباط زنده از تجمع انقلابيون مصري در ميدان التحرير به اين شبكه گزارش مي دهد: «نكته جالبي كه در اين تجمع مي توان مشاهده كرد شعار «لاشرقيه، لاغربيه؛ اسلاميه اسلاميه» مي باشد كه يادآور شعار «نه شرقي، نه غربي انقلاب اسلامي ايران است.» همچنين يك روز بعد از طنين فرياد اسلامگرايان و اكثريت مردم مصر مبني بر به كرسي نشاندن حاكميت اسلامي بر مصدر حكومت، معاون وزير دادگستري مصر بطور رسمي اعلام مي كند چهارشنبه هفته جاري حسني مبارك محاكمه خواهد شد.مصري ها مصرانه خواسته ها و مطالبات شان را پيگيري مي كنند اما دو اتفاق اخير حكايت از آن دارد كه دو خواسته اصلي و برجسته آنها يعني از يك سو تشكيل حكومت اسلامي و از سوي ديگر؛ محاكمه و مجازات حسني مبارك در آستانه تحقق يافتن است كه علاوه بر آن حاوي نكات ديگري نيز هست:2- با توجه به خواسته انقلابيون مصري درباره محاكمه و مجازات حسني مبارك كه قرار است به زودي جامه عمل بپوشد و همچنين تاكيد مردم مصر بر تشكيل حكومت اسلامي، به وضوح مي توان نتيجه گرفت كه آمريكايي ها در عرصه ديپلماسي عمومي -Public Diplomacy- نيز شكست خورده اند، چرا كه در ديپلماسي عمومي آمريكايي ها، آنها سعي داشتند با ابزارهاي غيررسمي بر افكار عمومي منطقه تاثير بگذارند و به اصطلاح به آنها جهت بدهند و به سمتي كه مي خواهند هدايت شان بكنند. اما علي رغم همه اين هزينه ها امروزه به وضوح مي توان ديد كه جريان سكولار مورد حمايت آمريكا در مصر جايگاهي ندارد و حسني مبارك متحد استراتژيك رژيم صهيونيستي و آمريكا در آستانه محاكمه و مجازات است و اين رويدادها مبتني بر خواست و اراده توده مردم به سرانجام رسيده است و اين به مفهوم آن است كه ديپلماسي عمومي آمريكا با شكست سنگيني روبرو شده است. بالاخره بايد خاطر نشان كرد كه؛ اگر امروز علي رغم تمامي تلاش جبهه استكبار و نظام سلطه ملت بزرگ مصر خواستار حكومت اسلامي و اجراي شريعت اسلامي در صحنه اجتماع و سياست است اين اتفاق مبارك به بركت الگوگيري و الهام پذيري از انقلاب اسلامي ايران استمحاكمه و مجازات حسني مبارك نيز تنها يك اقدام قضايي و در راستاي عدالت نيست بلكه گوياي يك حقيقت است كه نظم جديد منطقه بر پايه شاخصه هايي چون اسلامي بودن، ضد آمريكايي و ضد اسرائيلي بودن و مردمي بودن در حال عينيت يافتن است و آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز ناتوان از منحرف كردن آن هستند و اگر جز اين بود امروز بايد جريان هاي سكولار و وابسته جولان مي دادند كه در گوشه انزوا خزيده اند و مجبورند كه صداي «اسلاميه، اسلاميه» را گوش دهند"

در خاتمه اینکه قلم بر دست یادداشت روز نویس تلاش کرده است که با اتکای تجربه ی دیپلماسی خارجی و کلیدی صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه ها با تحلیل حوزوی – پاسداری تصویر مار کشیدن و به جای مار قالب کردن مدعی شود که مردم مصر همان حکومت اسلامی نه شرقی نه غربی خمینی شیاد را طلب و پیگیری می کنند. برای اینکه از طریق آزمون همکاری پاسداران و سپاه قدس با القاعده در عراق و طالبان در افغانستان علیه ی نظامیان آمریکا و حزب الله در لبنان و حماس در فلسطین علیه ی اسراییل که عراق و افغانستان و منطقه ناامن شده است. همچنین همکاری باحوثی ها در یمن با اعضای القاعده که هدف بی ثبات کردن شبه جزیره ی عربستان بوده و.... تلاش شده است تا از این تجربیات در مصر استفاده شود که دچار تغییر و تحولات شده است . بنا براین ابتدا با یک اقدام ضربتی و جراحی منوچهر متکی وزیر آدم ربای ترور وجاسوسی امور خارجه کنار زده شد ،آنهم هنگامی که وی در حال اجرای مأموریت در آفریقا بسر می برد. سپس یک مأمور عراقی تحصیل کرده ی آمریکا جایگزین وی شد تا از موضع پل زدن عربی طرح عادی سازی با مصر دنبال شود. در ادامه ی سفر های همچون پاسدار نجار وزیر کشور ودیدارش با محمد البرادعی در قاهره ، سپس دیدار علی اکبر صالحی با وزیر سابق خارجه ی مصر و دعوت کردن هیأت های مصری به تهران سیاست آماده سازی فضای عضو گیری مهره ها در مصر برای انتقال تجربه و آزمون های مداخله گرایانه در عراق و افغانستان و لبنان و... در مصر فعالانه دنبال شد . زیرا که هدف طرح تدارک منحرف کردن سمت و سوی اهداف قیام کنندگان مصری بود که در دستور کار حاکمان تهران قرار گرفت تا که امثال چنین قلم زنانی به خیال خود تصور کند که مصر هم تبدیل عراق و افغانستان می شود کنون چنین فرصت طلبانه دست به بهره برداری تبلیغاتی زده است .

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900510/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 2 شنبه 10 مرداد ماه سال 1390

سكولارهاي داغدار مصر ! (يادداشت روز)