روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 12 مرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی "جمهوری توجيهات واشنگتن براي ادامه اشغال عراق"

سرمقاله نویس شاکی شده است که چرا مقامات آمریکا از طریق بازرس ویژه کنگره ی آمریکا متوجه شده اند که با اشغال نظامی عراق چه رو دستی بد و سخت وپر هزینه ای خورده اند؟

مدعیان عوامفریب و جارچیان مخالف حضور نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان چرا هیچگاه نمی گویند که نقش حاکمان ایران به خصوص سپاه قدس و سفیر تروریست پاسدارشان در بغداد پیرامون ناامن و بی ثبات کردن عراق و اجرای طرح های تروریستی و انفجاری در عراق چیست؟ به ویژه نقش اینان در کشتن نظامیان آمریکاییان در عراق چیست؟ همانگونه که هر گز گفته نمی شود که اگر چنانچه مخالف حضور نظامیان آمریکاییان در عراق می باشند . چرا نمی گویند یا اینکه فراموش نموده اند که برای چه از طریق جاسوس چند جانبه احمد چلبی مقدمه ی سازی تهاجم واشغال نظامی عراق با همکاری همآهنگ و فشرده فراهم شد؟ مهمتر اینکه اگر چنانچه حضور بیگانه در عراق قابل قبول نیست . بنا براین نمی بایست که فرقی میان نظامیان آمریکاییان با پاسداران سپاه قدس می باشد؟ همانگونه که چرا تصور می کنند که گویا فراموش شده است که مگر رفسنجانی آشکارا در خطبه ی نماز جمعه ی خود در تهران اعتراف ننمود که رژیم قرون وسطایی ضد بشری در اشغال نظامی افغانستان با بوش رئیس جمهور وقت آمریکا همکاری کرده است؟ بهر حال سرمقاله نویس با آویزان شدن به گزارش بازرس ویژه ی کنگره آمریکا استوارت بوون از وضعیت ناامنی عراق که در این گزارش اذعان شده بد تر از گذشته شده است . از این گزارش آنگونه گزینه برداری ونتیجه گیری کرده است که نه مسئول ناامنی عراق حضور نظامیان آمریکا در عراق هستند ، بلکه درگزارش عمداً بزرگ نمایی شده است تا که هم بودجه کلان جنگی در کنگره ی آمریکا تصویب شود . هم اینکه بهانه برای عدم خروج نظامیان آمریکا از عراق فراهم شود . زیرا که نظامیان آمریکا بعنوان مسئول حفظ امنیت عراق باید در عراق بمانند . در پایان اشاره به اعتراف نوری مالکی مزدور و خائن نخست وزیر دست نشانده ی حاکمان تهران کرده است که وی از طرح خريد 36 فروند جنگنده اف 16 دولتش از آمريكا سخن گفته و يادآوری نموده است که بغداد براي آموزش و بهره وري از سلاح هاي جديد به نظاميان آمريكائي نياز دارد ودر ادامه با سخنگوی دولت و نماینده ملت عراق شدن مدعی شده است که موضوع خروج نظاميان آمريكایي از عراق نيز قابل بحث است . زیرا که این موضوع و تصميم سازي به توافق "ملي" نياز است. بهر صورت توضیح و تشریح انتقاد به گزارش بازرس ویژه ی کنگره ی آمریکا استوارت بوون و اهداف این گزارش از منظر سرمقاله نویس چنین است :

"بوون در گزارش خود به افزايش تعداد بمب گذاريها، حوادث تروريستي، خشونتهاي منجر به قتل و جرح و همچنين افزايش تعداد قربانيان اشاره مي‌كند و با استناد به آمار و ارقام رسمي، نتيجه گيري مي‌نمايد كه عراق بي‌ثبات‌تر از سال گذشته است. اگرچه جمع بندي بازرس ويژه كنگره آمريكا از واقعيت انكارناپذيري درخصوص اوضاع عراق سخن مي‌گويد ولي سؤال اينست كه چرا دولت اوباما و بويژه محافل پنتاگون، ارتش و سازمان سيا از اين گزارش استقبال كرده اند؟. ركن اصلي قضيه اينست كه بقاياي تيم نومحافظه كاران در پنتاگون، از عملكرد و سياستهاي اوباما و دستيارانش در زمينه جنگ در عراق و افغانستان به شدت خشمگين و معترضند و قوياً اصرار دارند كه اولاً بودجه‌هاي تخصيصي به جنگ بايد افزايش يابد و ثانياً طرح خروج نظامي آمريكا از عراق و افغانستان عملي نيست و لازم است در آن تجديدنظر شود. اما در شرايطي كه اوباما و دستيارانش در كاهش بودجه و رعايت جدول زماني براي خروج از عراق اصرار مي‌ورزند، چه حربه‌اي مي‌تواند براي خنثي كردن سياست‌هاي كاخ سفيد مؤثر باشد؟
اينجاست كه نومحافظه كاران از برتري نسبي جمهوريخواهان در كنگره، بيشترين بهره‌هاي ممكن را برده و سعي كرده‌اند گزارش بازرس ويژه كنگره به صورتي تدوين و جمع بندي شود كه آنها را به اهداف مورد نظر نزديك و تحقق اين اهداف را ممكن و اطمينان بخش نمايد. حتي اين نكته هم دقيقاً منطبق بر كنوانسيونهاي بين‌المللي درخصوص مسئوليت ارتش اشغالگر است ولي چرا پس از هشت سال جنگ و كشتار بيرحمانه، براي نخستين بار اين مسئله مطرح مي‌شود و پيرامون آن بزرگنمائي صورت مي‌گيرد؟ در واقع همه چيز به تعهدات واشنگتن براي خروج نيروهاي اشغالگر تا پايان سال جاري ميلادي باز مي‌گردد كه بايد اشغالگران آمريكائي از عراق خارج شوند. كاملاً واضح است كه اشغالگران براي قربانيان جنايات خود اشك تمساح مي‌ريزند و مهمترين مسئله آنست كه اين جنايات در دوره حضور اشغالگران صورت گرفته است و اتفاقاً بيشترين تلفات انساني در مكانهائي بوده كه بيشترين حضور اشغالگران به ثبت رسيده است. در گذشته بارها بر اين نكته تأكيد ورزيده كه مسئول اصلي و مستقيم بسياري از حوادث تروريستي عراق، شركتهاي به اصطلاح امنيتي آمريكا و مزدوران محلي آنها از جمله شورشيان عضو "شوراهاي بيداري" بوده‌اند كه توسط همين شركتها سازماندهي و مسلح شده‌اند. اين بدان معني است كه ادامه حضور آمريكا به معني ناامني، بي‌ثباتي و تلفات انساني بيشتر است. نوري المالكي، نخست‌وزير عراق از طرح دولتش براي خريد 36 فروند جنگنده اف 16 از آمريكا سخن گفته و يادآور شده است بغداد براي آموزش و بهره وري از سلاحهاي جديد به نظاميان آمريكائي نياز دارد و در عين حال موضوع خروج نظاميان آمريكائي از عراق نيز قابل بحث است و به توافق "ملي" در تصميم سازي در اين مقوله نياز است كه لازم است فراكسيون‌هاي سياسي در اين زمينه اعلام موضع كنند"

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس شاکی شده است که چرا مقامات آمریکا از طریق بازرس ویژه کنگره ی آمریکا متوجه شده اند که با اشغال نظامی عراق چه رو دستی بد و سخت وپر هزینه ای خورده اند؟ زیرا که فکر نمی کردند که پیگیری سیاست خائنانه ی مماشات گرایانه ی پشت پرده و مذاکرات شان با مقامات رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران که از سوی لابی های دوطرف پیشنهاد و دنبال می شد . همچنین با وجود همکاری اشغال نظامی افغانستان و عراق و حذف دو دشمن شان در نهایت این سیاست می تواند منتهی به مهار رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی تغییر و اصلاح پذیر شود . به خصوص با گنجانیدن نام اپوزیسیون اصلی اش بر توی لیست سیاه گروه و سازمان های تروریستی و سپس بمباران کردن قرار گاه های نظامی شان در غراق و خلع سلاح نمود شان شانس استحاله کردن رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران بیشتر می شود . غافل از آنکه باور نمی کردند که با اتخاذ چنین سیاست مماشات گرانه همراه با امتیاز و آوانس دادن نه اینکه شرایط در افغانستان و عراق به نفع آمریکا نمی چرخد ، بلکه موجب چوب و پیاز خوردن با هم می شود . برای اینکه هم بیش از 4500 نفر از پرسنل نظامی آمریکا در عراق کشته شد . هم اینکه مبلغ 1000 میلیارد دلار هزینه ی نظامی جنگ در عراق را تقبل و متحمل شد و موجب شتاب گرفتن کسری بودجه و افزایش بدهی ها در آمریکاشده است. بد تر اینکه نه اینکه وضعیت امنیت و اقتصادی عراق بهتر از گذشته نشده ، بلکه بد تر شده است . از همه مهمتر اینکه عراق نه تبدیل به باتلاق که حیات خلوت حاکمان تهران شده است که با تهدید کشتن نظامیان آمریکایی و تأکید اخراج کردن شان از عراق که می شود هدف اشغال و مستعمره کردن کامل عراق و پشتوانه ی باج گیری این کشور در راستای پیگیری اهداف دست یابی به سلاح هسته ای می باشد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900512/13900512_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 12 مرداد ماه سال 1390

توجيهات واشنگتن براي ادامه اشغال عراق