روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 19 مرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهوری " با اين آفت مبارزه كنيم "

"تا زمانی دین فروشان عوامفریب و غارتگر بر زیر کشیده نشوند و کرکره ی این بازار مکاره برای همیشه پایین کشیده نگرد و حکومت دمکراتیک و سکولار جانشین نشود . نه اینکه هیچگونه چشم انداز بهبود اوضاع در کار نیست ، بلکه شرایط بدتر از شرایط کنونی خواهد شد"

پس از 33 سال که از عمر ننگین از رژیم عوامفریب و دین فروش سپری شده است . در شرایطی که جنگ قدرت و ثروت همه گیر شده است . از سوی دیگر زمان زیادی نمی گذرد که چگونه ولی وقیح نا مشروع و منفور در سال مرگ خمینی شیاد از فلسفه ی معنویت و عقلانیت و عدالت خمینی شیاد یاد کرد . اما اکنون محتوای فلسفه ی ترسیم شده خمینی شیاد که از سوی جانشین وی ولی وقیح نا مشروع و منفور هم دنبال شده است . منجر به آنگونه شرایطی شده است که سرمقاله نویس از یک طرف ذوق زده شده است و از رف دیگر با وارونه گویی هورا برای امام جمعه های حکومتی کشیده است که چه خوب شد که اینان در خطبه های نماز جمعه ی خودشان اعتراف به فقر مستمندان در جامعه کرده اندولی از طرف دیگر اینگونه از گسترده شدن سفره های رنگین افطاری در ادارات دولت انتقاد کرده اند.

"بسياري از ائمه جمعه شهرهاي بزرگ به ويژه مراكز استان‌ها در خطبه‌هاي نماز اولين جمعه ماه مبارك رمضان با مطرح ساختن ضرورت توجه به فقرا و مستمندان در اين ماه، از گسترده شدن سفره‌هاي افطاري در ادارات و مراكز دولتي انتقاد كردند و به مسئولان يادآور شدند كه حق ندارند از بيت المال براي افطاري دادن‌هاي تشريفاتي آنهم به كساني كه نيازمند نيستند هزينه كنند. ايكاش همه ائمه جمعه و خطبا در سراسر كشور و در مناسبت‌هاي مختلف نسبت به مسئوليتي كه در برابر توده‌هاي محروم مردم برعهده دارند احساس وظيفه مي‌كردند و به آن عمل مي‌نمودند. متأسفانه پرداختن به امور حاشيه اي، ورود به منازعات گروهي و جناحي و درگير مسائل فرعي شدن موجب فاصله گرفتن بسياري از روحانيون از وظايف اصلي خود كه تحكيم رابطه مردم با دين خداست گرديده و راه را براي فعاليت‌هاي تخريبي راهزنان عقيده باز كرده است"

در ادامه سرمقاله نویس چون خودش طلبه ی جانباز جبهه ی جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق می باشد . بنابراین تعجبی ندارد که چرا تعصب نسبت به آخوند های حکوتی دارد . اما الب است که بر خلاف اعتراف فقر نهادینه شده و شکاف عمیق طبقاتی که در جامعه نهادینه شده است . به خصوص اینکه هرروز شکاف عمیق طبقاتی هم گسترده تر می شود . ولی وی بدون توجه به نقش آخوند های حکومتی و اوضاع اقتصادی و مالی خود و آقازاده های شان که صاحب چه ثروت های باد آورده ی کلان ونجومی شده اند. امای از موضع خاک پاشیدن بر توی چشمان مردم به ویژه ی تهی دستان و محرومان که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند د ر مورد نقش آخوند ها و قول و و عده های داده شان و انتظار و توقع مردم نسبت به اینان این چنین ادعای رضایت و موفقیت از محروم زدایی کردشان یاد نموده است :

"استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران، اين انتظار و توقع را در مردم پديد آورد كه پيوند مردم و روحانيت محكم‌تر شود و روحانيون با يك همت بزرگ تاريخي از اين فرصت استفاده كنند و درصدد جبران محروميت‌هائي كه توسط شاهان ستمگر بر مردم اين كشور تحميل شده بود برآيند. اگر بخواهيم منصفانه قضاوت كنيم، بايد اعتراف نمائيم كه روحانيت در طول سه دهه گذشته تلاش زيادي براي محروميت زدائي از ايران بعمل آورد و خوشبختانه در اين زمينه موفق نيز بود. مديريت روحانيت توانست به شكل گيري زيرساخت اقتصادي و عمراني كشور و دست يابي به پيشرفت‌هاي زيادي در زمينه‌هاي مختلف بيانجامد و چهره ايران حتي تا عمق روستاها تغيير كند و مردم در سراسر كشور احساس كنند كه مسئولان درحال خدمت به آنها هستند و بيت المال، هزينه خود مردم و رفاه آنها و عمران و آبادي كشورشان مي‌شود. هر چند عده‌اي قدرت طلب و بي‌انصاف، تلاش مي‌كنند اينهمه خدمت را ناديده بگيرند و بطور غيرمستقيم، نظام حكومتي ديني را متهم به ناكارآمدي كنند، لكن آثار اين خدمات در سراسر كشور و براي همه مردم كاملاً ملموس و انكار آن همچون انكار وجود روز در گرماگرم تابش خورشيد است. "

عجیب است که مرکب قلم سرمقاله نویس از ادعای وارونه محرومیت زدایی کردن و موفقیت و پیشرفت مدیریت آخوند های حکومتی در زمینه های گوناگو نش خشک نشده است که بلافاصله در ادامه مجبور به اعتراف شده است. یعنی این چنین وارونه ی ادعایش را اذعان کرده است که درون دولت ریخت و پاش و حیف و مال کردن بیت المال وجود دارد "


"در كنار اين واقعيت انكارناپذير، نبايد از آفاتي كه در كمين هستند غافل باشيم. صاحبنظران، هشدار مي‌دهند كه فاصله طبقاتي درحال بيشتر شدن است. عده‌اي هر روز فربه‌تر مي‌شوند درحالي كه عده‌اي دستشان به دهانشان نمي‌رسد. درست در همين شرايط، مشاهده گسترده شدن سفره‌هاي افطاري تشريفاتي آنهم براي بي‌نيازان در برابر چشم فقرا، يك منكر است كه وظيفه همگاني نهي از منكر را طلب مي‌كند و در اين ميان، روحانيون بيش از ديگران بايد احساس مسئوليت كنند. حتي اگر اين سفره‌‌ها با غذاهاي رنگارنگ هم تزيين نشوند و هزينه‌هاي هنگفتي در بر نداشته باشند، باز هم مجوزي براي هزينه كردن از بيت المال براي گستردن آنها وجود ندارد. همين رقم‌هاي كوچك هستند كه وقتي كنار همديگر قرار مي‌گيرند مي‌توانند مشكلي از انبوه مشكلات مردم فقير را برطرف نمايند"

در خاتمه اینکه مگر با وجود ولی وقیح نا مشروع و منفور همکاره که 33 سال است صاحب قدرت و اختیار ات آنچنانی می باشد که نه اینکه دارای نهاد ها و زیر مجموعه هایی است که همچون شورای نهاد آلت دست می باشد که نقش دستگاه صافی عبور یا سانسور کامل محور بر گزاری نمایشات خیمه شب بازی ها را دارد . آنگونه که به آسانی کسانی جز اینکه پس از تحقیق و بررسی و گرد آوری اطلاعات و تأیید این نهاد از دستگاه صافی اش رد نمی شود تا که سپس بتوانند نامزد شوراهای شهر و روستا ها و بازار مکاره ی موسوم به مجلس یا ریاست جمهوری شوند . تازه پس از بر گزاری نمایشات خیمه شب بازی ها باید عبور شدگان را همین نهاد تأیید کند . سپس ولی وقیح نامشروع و منفور هم صحه بر آن بگذارد که اثبات می کند قدرت و اختیار ولی وقیح نا مشرو ع و منفور چه میزان قدرت و اختیار دارد . از سوی دیگر هر سال و پیام نوروزی می دهد که تبدیل به دکترین ما ورای قانون اساسی می شود و خط خطوط سیاسی و اجرایی تا پایان سال را ترسیم می کند . اکنون سئوال است که اگر چنانچه در خت از ریشه گندیده نباشد . یاا ینکه آب از سرچشمه کل آلود نباشد مگر امکان دارد که دولت مدعی اصول گرا که مورد تأیید و پشتیبانی حمایت ولی وقیح نا مشروع و منفور بوده است که ادعای دولت امام زمانی و ساده زیست و عاشق خدمت گزاری مردم ایران بودن هم دارد آنچنان آلوده باشد که مشغول حیف و میل کردن بیت المال باشد و بقیه نهاد ها از جمله بیت رهبری چنین آلوده نباشد؟ بنابراین تا زمانی دین فروشان عوامفریب و غارتگر بر زیر کشیده نشوند و کرکره ی این بازار مکاره برای همیشه پایین کشیده نگرد و حکومت دمکراتیک و سکولار جانشین نشود . نه اینکه هیچگونه چشم انداز بهبود اوضاع در کار نیست ، بلکه شرایط بدتر از شرایط کنونی خواهد شد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900519/13900519_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 19 مرداد ماه سال 1390

با اين آفت مبارزه كنيم