گزیده خبرهای 15 شهریور- 90 قسمت - 2

بيمارستان بوعلي آتش گرفت

مملکتی که در آن بیمارستان دچار آتش سوزی می شود ادعای امن ترین کشور جهان کردن واقعاً نه کمدی که یک تراژدیک می باشد.

ضايعات موجود در ساختمان در حال ساخت روز گذشته سبب ايجاد حريق در بيمارستان بوعلي شد.به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني، ساعت.10/11 صبح دوشنبه ضايعات موجود در ساختمان در حال ساخت در كنار منبع 6 هزار ليتري گازوئيل باعث بروز آتش سوزي شد. اين حريق توسط آتش نشانان ايستگاه 2 و 31 آتش نشاني بطور كامل مهار شد

جهت اطلاع.

پس از اجرای طرح جنسیتی جدا سازی دختران و پسران دانشجو که هدف پادگانی و گورستانی و حوزوی کردن دانشگاه ها می باشد. اکنون نوبت مسجد زنانه و مردانه کردن ادارات از سوی دین فروشان عوامفریب رسیده است.

فرماندار شهرستان نوشهر در نامه‌اي تفكيك جنسيتي كاركنان زن و مرد در تمامي ادارات اين شهرستان را ابلاغ كرد. به گزارش آتي نيوز به نقل از قاصد، محمد علي قمي فرماندار شهرستان نوشهر طي نامه‌اي به مديران دستگاههاي اجرايي اين شهرستان تفكيك جنسيتي كاركنان زن و مرد و در ادارات اين شهرستان را خواستار شده است. در اين نامه آمده است: با توجه به اهميت و ضرورت موضوع و بمنظور حفظ حجاب و وضعيت پوشش كاركنان اعم از زن و مرد، اجراي اين دستورالعمل الزامي است. اين دستورالعمل در پي تاكيدات ستاد صيانت از حريم و امنيت عمومي و حقوقي شهروندان وزارت كشور تصويب شده و به نظر مي‌رسد طي هفته‌هاي آينده در سراسر كشور اجرايي خواهد شد

ازدواج 428 دختر و پسر زير 15 سال در گلستان

کم رشد پدیده های کودکان خیابانی کار و دختران فراری از خانه ها ودانش آموزان ترک تحصیل کرده از مدارس ناشی از فقر همراه با رشداعتیاد وفقرو بیکاری وحتی فرار.مغزها درکشور وجود دارد که چنین اقدام ارتجاعی از دواج سنین پایین هم مجوز داده می شود؟
مديركل ثبت احوال استان گلستان گفت: در پنج ماهه اول سال جاري 11 هزار و 198 مورد ازدواج در استان به ثبت رسيده است كه در 14 مورد آن پسران زير 15 سال و 414 مورد نيز دختران كمتر از 14 سال سن داشته‌اند و از اين تعداد 2 مورد زير 10 سال بوده‌اند. به گزارش مهر، سيف‌الله ابوترابي گفت: 15 هزار و 327 مورد ولادت در استان به ثبت رسيده است كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل كه 14 هزارو 880 مورد بوده است، سه درصد رشد داشته است. وي گفت: همچنين از تعداد كل موارد ولادت، هفت هزار و 955 مورد پسر و 7 هزار و 327 مورد دختر بوده‌اند كه نسبت بين آنها 108 پسر به 100 دختر است. وي تصريح كرد: 99 درصد ولادتها در مهلت قانون 15 روزه به ثبت مي‌رسند و مردم به وظايف قانوني خود عمل مي‌كنند و در مهلت‌هاي مقرر ولادت و وفات كه 15 و 10 روز است اطلاع مي‌دهند. ابوترابي بيان داشت: از كل ولادتها 8/44 درصد مربوط به ساكنان شهري و 2/55 درصد مربوط به ساكنان روستايي استان بوده است

تجمع مقابل سفارت عربستان در تهران

باز هم بازی کردن ومانور دادن با طلبه های ساندیس خور چماقدار برای پیش برد طرح سناریوی تهدید ناشی از پیگیری سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه به خصوص در عربستان است که از سوی پاسداران کودتاگر و تمساح یزدی دنبال شده است.


دانشجويان، طلاب و اقشار مخلتف مردم در واكنش به جنايات آل‌سعود و وهابيت در سالروز تخريب حرم ائمه بقيع(ع) تجمع اعتراض‌‌آميزي برگزار مي‌كنند. به گزارش فارس اين تجمع ساعت 10 چهارشنبه 16 شهريور ماه مصادف با 8 شوال مقابل سفارت عربستان سعودي در تهران واقع در خيابان پاسداران، خيابان بوستان، خيابان نيلوفر برگزار مي‌شود. براساس اين گزارش، در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري پس از اشغال مكه، وهابيان به سركردگي عبدالعزيزبن سعود روي به مدينه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال كرده و مأمورين عثماني را بيرون كردند. بعد از اين اقدامات به تخريب قبور ائمه بقيع و ديگر قبور هم چنين قبر ابراهيم فرزند پيامبر اكرم، قبور زنان آن حضرت، قبر‌ام البنين مادر حضرت اباالفضل العباس و قبر عبدالله پدر پيامبر و اسماعيل فرزند امام صادق(ع) و بسياري قبور ديگر پرداختند. ضريح فولادي ائمه بقيع را كه در اصفهان ساخته شده بود و روي قبور حضرات معصومين امام مجتبي، امام سجاد، امام باقر و امام صادق(ع) قرار داشت را از جا درآورده و بردند.

احتمال راه اندازي تلويزيون خصوصي در تاجيكستان از سوي حلقه انحرافي (خبر ويژه)

http://www.kayhannews.ir/900615/2.htm#other210

سربازجو پاسدار شریعتمداری حامیان پاسدار گماشته احمدی نژاد معروف به جریان انحرافی را تا تاجیکستان دنبال کرده است.


برخي منابع احتمال مي دهند يكي از دستور كارهاي مذاكرات مشايي در تاجيكستان راه اندازي يك شبكه خصوصي با نام «نوروز» باشد كه قرار است از مبدائي غير از ايران سياست هاي رسانه اي جريان انحرافي را پي گيري كند.روساي جمهوري ايران، تاجيكستان و افغانستان در سال 2006 درباره تاسيس شبكه تلويزيوني فارسي زبانان موسوم به نوروز در شهر دوشنبه، توافق كردند ولي تاكنون به دلايل مختلف اين شبكه راه اندازي نشده اما احتمال مي رود كه به زودي اين اتفاق بيفتد...

علت غیبت محمد يزدی در اجلاس خبرگان

به نظر می رسد که پس از جراحی رفسنجانی از رأس سیرک مجمع خبرگان و جایگزین شدن آخوند ویلچری مهدوی کنی موجب شده که شیخ محمد یزدی از تمساح یزدی فاصله بگیرد و بسوی آخوند ویلچری مهدوی کنی برود تا گره 7+8 اتحاد برای نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم تشکیل دهند . اما با غیبت وی در اجلاس سیرک مجمع خبرگان نه مشکل باندهای مافیایی حامی ولی وقیح نامشروع و منفور را حل نکرده بلکه موجب تنش بیشتر و دامن زدن به تند تر شدن شیب رقابت جنگ قدرت و ثروت شده است.

استقبال اعضاي خبرگان و هيات رييسه حاضر از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به هنگام ورود به اجلاسيه از حواشي قابل توجه اين دوره از اجلاس بود. ایسنا: دهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري، جلسه اول صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حد نصاب اعضاي خبرگان پس از قرائت آياتي از كلام‌الله مجيد برگزار شد.در اين اجلاس آيت‌الله يزدي به علت كسالت حضور نداشت و آيت‌الله مهدوي كني در آغاز صحبت‌هاي خود گفت: در اين اجلاس برخي از دوستان از جمله آيت‌الله يزدي بر اثر بيماري شركت ندارند كه اميدواريم خداوند آن‌ها را عافيت عنايت كند.استقبال اعضاي خبرگان و هيات رييسه حاضر از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به هنگام ورود به اجلاسيه از حواشي قابل توجه اين دوره از اجلاس بود.به گزارش ايسنا، در اين اجلاس اعضاي مجلس خبرگان از جمله امامي‌كاشاني، مقتدايي، جنتي، حسن روحاني، آملي‌لاريجاني، هاشمي رفسنجاني، مصباح يزدي، حسيني بوشهري، كعبي، علوي، هريسي، علم‌الهدي، خزعلي، رييسي، شاهرودي، دري نجف‌آبادي، احمد خاتمي و ... حضور داشتند.