گزیده خبر های 19 شهریور 90 قسمت

جهت اطلاع

این مورد که نشان دیگری از دهان کجی کردن آشکار پیرامون سیاست مداخله گری و حمایت و یا عدم حمایت در امور داخلی سوریه می باشد که ادامه ی اختلاف و شکاف ناشی از جنگ قدرت و ثروت میان ولی وقیح منفور و نا مشروع و پاسداران کودتا گر با پاسدار گماشته احمدی نژاد و مشاورانش می باشد.

احمدي نژاد خواستار توقف خشونت‌ها در سوريه شد. به گزارش سرويس بين الملل شبكه خبري آتي نيوز به نقل از الجزيره، رئيس‌جمهور ايران در مصاحبه روز چهارشنبه خود با تلويزيون پرتغال اعلام كرد آزادي، عدالت و احترام به حقوق ملت وظيفه هر دولتي است و همه حكومتها بايد به اين حقوق پايبند باشند. براساس همين گزارش، خبرگزاري آسوشيتدپرس از احمدي نژاد نقل كرد كه وي در اين مصاحبه تلويزيوني بر كمك دولتهاي منطقه به حكومت و مردم سوريه از طريق گفتگو و رسيدن به راه حل مطلوب تاكيد كرد. اين خبرگزاري افزود: اين سخنان احمدي نژاد درحالي گفته مي‌شود كه تهران اخيراً اندكي مواضع خود نسبت به حوادث سوريه را تغيير داده و مقامات آن خواستار توقف خشونت‌ها و ناآرامي‌ها عليه تظاهرات كنندگان هستند و اذعان مي‌كنند كه حل بحران كشور سوريه بايد بر مبناي گفتگو باشد.

روز پنج شنبه با حضور مردم شهيدپرور ايران اسلامي صورت گرفت.تشييع پيكر مطهر شهدا در درگيري با گروهك پژاك

این روز ها پاسداران کودتا گر ومهاجم به خاک عراق سخت عزا دار هستند زیرا که مشغول خاک سپاری کشته های شان می باشند که ناشی از تهاجم نظامی به روستاهای عراق می باشد . حال چگونه با دریافت این ضربات در یک تهاجم کوچک منطقه ی کردستان ایران و عراق متحمل می شوند . مشخص نیست که برای چه ادعای برتر منطقه و جهان می کنند و شعار اراییل نابود باید گردد سر می دهند ومی خواهند با آمریکا بجنگند . ضمن اینکه دیروز در اربیل عراق هم تظاهرات اعتراضی به مناطق کردستان به خاطر تهاجم نظامی پاسداران ایران وترکیه بر گزار شد.

سرويس شهرستانها-پيكر مطهر 7 تن از شهداي درگيري هاي اخير سپاه پاسداران با گروهك تروريستي پژاك روز پنجشنبه با حضور مردم شهيدپرور در شهرستان هاي اصفهان، اسلام آباد غرب، انديمشك، شوش، صحنه و نكا تشييع و به خاك سپرده شد.به گزارش خبرنگار كيهان در اصفهان پيكر پاك شهيد «محمد محرابي پناه»، در انديمشك پيكر مطهر شهيد «مجتبي بابايي زاده» و در شهرستان شوش پيكر پاك شهيد «علي بريهي» كه در درگيري با گروهك تروريستي و ضد انقلاب پژاك به فيض عظيم شهادت رسيده بودند، بر دوش مردم شهيدپرور تشييع و به خاك سپرده شدند.همچنين به گزارش خبرگزاري ايرنا در شهرستان اسلام آباد غرب پيكر پاك شهيد «ادهم رسته نيا» در شهرستان نكا نيز پيكر مطهر شهيد «محمد منتظرقائم» و در شهرستان صحنه نيز پيكر پاك مطهر شهيدان سرباز وظيفه «رامين پيري سرابي» و «ميثم ويسي» كه در درگيري هاي اخير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با گروهك تروريستي پژاك به درجه رفيع شهادت نائل آمده بودند در ميان حضور گسترده مردم انقلابي و شهيدپرور تشييع و در گلزار شهداي اين شهرستان ها به خاك سپرده شدند

بازی استقلال و تراکتور 40مجروح برجا گذاشت

این واکنش اعتراضی جدا از اعتراض مرد معترض تبریز وارومیه نسبت به خشک شدن در یاچه ارومیه نمی باشد که مکمل ضریب ناراضایتی عمومی می با شد که ناراضیان متر صد هرگونه فرصت و روزنه و بهانه ای می باشند تا که واردصحنه ی اعتراضی شوند که فقط با شدت سرکوب و جو رعب ووحشت و اختناق و سانسور مهار شده است.

مدیرروابط عمومی اورژانس تهران از مجروحیت 40 تن از تماشاچیان در حواشی بازی تیم‌های استقلال تهران و تراكتورسازی تبریز خبرداد. حسن عباسی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینكه بازی روز جمعه میان دو تیم استقلال تهران و تراكتورسازی تبریز در مجموع 40 مصدوم برجای گذاشت، گفت: 36 تماشاچی این بازی سرپایی و در محل درمان شدند. وی با بیان اینكه 4 مصدوم انتقالی به علت پارگی، ضربه و سقوط از پله به بیمارستان منتقل شدند، گفت: حال عمومی این تماشاچیان مساعد گزارش شده است. عباسی با بیان اینكه در برگزاری این بازی پنج دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و یك موتور آمبولانس برای ارائه خدمات به مصدومان حضور داشتند گفت: 26 پزشك و پرستار برای درمان مصدومان و خدمات اورژانسی در این بازی در استادیوم حضور داشتند

فیلم / تجمع شبانه و بزرگ مردم تبریز 18 شهریور+ گزارشی از درگیریها در چند شهر

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=37902

این فیلم گزارش اعتراضی هم مکمل گزارش فیلم اعتراضی قبلی در بازی فوتبال در ارومیه می باشد که ادامه ی اعتراضات گذشته ی خشک شدن در یاچه ی ارومیه و نارضایتی عمومی می باشد.

عصر روز گذشته پس از اتمام یک بازی فوتبال بین دو تیم باشگاهی تهران و تبریز نیروهای انتظامی شهرهای مختلف آذربایجان که به حالت آماده باش در آمده بودند با حضور در خیابان‌ها اقدام به ضرب و شتم مردم این شهر‌ها پرداختند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در جریان این درگیری‌ها در شهرهای مختلف از جمله تهران، خوی، تبریز، ارومیه شمار زیادی از طرفداران تیم تراکتور سازی تبریز بازداشت و یا مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. آغاز درگیری‌ها در تهرانبدنبال ممنوعیت ورود تماشاگران فوتبال تراکتورسازی به ورزشگاه آزادی هزاران تن از هواداران این باشگاه در پشت درب‌های بسته ورزشگاه مورد ضرب و شتم شدید نیروهای ضد شورش قرار گرفته و عده زیادی نیز بازداشت شدند.این درگیری‌ها که به داخل ورزشگاه نیز کشیده شده بود موجب بازداشت عده‌ای از طرفداران دو تیم شده و تا پایان بازی نیز علی رغم حضور پر تعداد نیروهای انتظامی و ضد شورش در اطراف تماشاگران فوتبال تراکتور سازی در چند نوبت موجب بازداشت افراد حاضر در ورزشگاه شد.پس از پایان بازی فوتبال و خوشحالی تماشاگران تیم تراکتور سازی و خروج ایشان از ورزشگاه نیز مجددا درگیری‌های بین تماشاگران و نیروهای ضد شورش بوجود آمد.صدای تیر اندازی در خوی و سلماس پس از پایان مسابقه، مردم شهرهای مختلف از جمله شهرستان خوی و سلماس نیز به خیابان‌ها سرازیر شده و اقدام به پایکوبی و خوشحالی نمودند که با دخالت نیروهای انتظامی و پرتاب گاز اشک آور این تجمعات به خشونت کشید شد.بر اساس گزارشات محلی، این پایکوبی‌ها در ادامه تبدیل به تجمعات اعتراضی نیز شده و تجمع کنندگان شعارهای در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه نیز سر دادند. براساس گزارشات رسیده در ساعت ۱۱ شب گزارشات متعددی از صدای تیراندازی در برخی از نکات شهرهای خوی و سلماس مخابره شد که از تلفات احتمالی تا کنون اطلاعی در دست نیست.در شهر سلماس نیز نیروهای پلیس دست به خشونت زده و اقدام به ضرب و شتم و بازداشت شهروندان کردند.درگیری‌ها در تبریز و ارومیه شهرهای تبریز و ارومیه که در طی هفته‌های اخیر کانون اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه بوده است نیز پس از پایان این مسابقه فوتبال به صحنه اعتراض مجدد مردم به این امر بدل شد که در پی این تجمعات بسیاری از شهروندان در تاریکی شب توسط نیروهای انتظامی بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.در خیابان‌های مختلف تبریز و ارومیه نیروهای انتظامی با باتوم و گاز اشک آور به استقبال شهروندان رفتند و این تجمعات در اکثر محله‌ها و خیابان‌های تبریز به خشونت کشیده شد.

يك هواپيماي آموزشي - نظامي در تبريز سقوط كرد

دیگر شکی باقی نمی ماند که این سقوط هواپیمای آموزش نظامی در تبریز که پس از سانحه هلیکوپتر در قزوین به وقوع پیوسته است . نشان از سیستم فرسوده ونا ار آمد بودن هوایی می باشد که بطور وارونه با ادعای قدرت نمایی کاذب و آزمایش موشک های دور برد با ضرب سیلی سرخ کردن تلاش می شود باادعای قدرت بر تر جهان و با ثبات ترین ضعف پوشش داده شود.

ایرنا : يك فروند هواپيماي آموزشي - نظامي صبح شنبه در حين ماموريت بدليل نقص فني در تبريز سقوط كرد.به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، اين هواپيماي آموزشي در حين ماموريت دچار نقص فني شد كه خلبان با مهارت توانست هواپيما را از سطح شهر منحرف كند. براساس اين گزارش در اين سانحه خلبان هواپيما با استفاده از چتر نجات از سانحه جان سالم برد.