گزیده خبر های 23 شهریور90 قسمت 2

جهت اطلاع

رها کردن مار علیه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد که چرا تازگی از 3 برابر کردن یارانه های نقدی دولتی گفت وموجب شد تا که توقعات مردم را بال ببرد و برای رژیم ضد بشری و قرون وسطایی درد سر درست کند ؟ بنا براین اکنون برای اینکه فشار بر روی پاسدار گماشته احمدی نژاد آورده شود تا که از مشایی فاصله بگیرد این سند رو شده است تا وانمود گردد که حامی و عامل اصلی اختلاس 3 هزار میلیارد دلاری رحیم مشایی می باشد.

ديروز، سايت‌هاي خبري و تحليلي با چاپ تصوير نامه‌اي به امضاء اسفنديار رحيم مشائي، رئيس دفتر رئيس جمهور، خطاب به وزير اقتصاد و وزير سابق راه و ترابري (حسيني و بهبهاني) در تاريخ 6/7/89 از موافقت رئيس‌جمهور با خريد 5/50 درصد از سهام شركت فولاد خوزستان توسط شركت مهندسي خط و ابنيه فني راه آهن و دستور تسريع اقدام مساعد در اين زمينه خبر دادند. اين، همان شركتي است كه ماجراي اختلاس سه هزار ميليارد توماني اخير به آن مربوط مي‌شود. اين سايت‌ها با انتشار اين سند، از دستگاه قضائي پرسيده‌اند اكنون براي متهم اصلي و مقام اجرائي پشت اين پرونده چه حكمي صادر خواهد شد و اگر صادر شود چگونه اجرا خواهد شد؟

آيا فولاد خوزستان به گروه مالي اختلاسگر واگذار شده؟

این گزارش خبری هم مکمل خبر قبلی می باشد. برای اینکه همان هدفی دنبال می شود که در گزاش قبلی به آن اشاره شد.

رئيس سازمان خصوصي‌سازي با تشريح واگذاري‌هايي كه اخيرا درباره آنها مباحثي در زمينه سوءاستفاده مالي مطرح شده اعلام كرد كه واگذاري سهام فولاد خوزستان به گروه امير منصور آريا كذب است. پيمان نوري به ايسنا گفت از 30 ارديبهشت 88 تا دوم خرداد 89 مجموعاً بخش يا كل سهام چهار شركت به مجموعه سرمايه‌گذاري منتسب به امير منصور آريا واگذار شده است. اين مجموعه‌ها شامل 96/94 درصد از سهام ماشين سازي لرستان، 2/95 درصد از سهام گروه صنعتي فولاد ايران، 95 درصد از سهام مهندسي خط و ابنيه فني راه آهن (تراورس) و 5/39 درصد از سهام فولاد اكسين بوده است. شركت‌هاي ماشين‌سازي لرستان، گروه صنعتي فولاد ايران و فولاد اكسين از طريق مزايده و شركت تراورس از طريق مذاكره واگذار شده است. آنچه حائز اهميت است اينكه براي واگذاري تمامي اين شركت‌ها مصوبات هيات واگذاري در زمان مديريت قبلي سازمان خصوصي سازي اخذ و سپس واگذاري تحقق يافته است. واگذاري تمامي شركت‌ها در يك فرآيند رقابتي و با درصدي افزايش قيمت از سوي خريدار مذكور رخ داده است

نفوذي نيست ، نشان به آن نشان كه كروبي را بيچاره كرد !(خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900623/2.htm#other210

کف بر دهان آوردن وزنجیر پاره کردن وپارس کردن و پاچه گیری کردن های چپ و راست که سربازجو پاسدار حسین شریتعمداری شکنجه گر و پرونده ساز که علیه ی مجتبی واحدی بکار می برد که چرا وی زیرآب شرکت نمایش در خیمه شب بازی بازار مکاره ی نهم را زده است و شرکت در این نمایش خیمه شب بازی را خیانت دانسته است و زیرآب طرح خاتمی و حامیانش را زده است . بنابراین برای فشار و ایزوله کردن وی با نقل وقول کردن از مهره های دیگر با تمسخر و تحقیر کردن تلاش کرده است هم کینه ی حیوان صفتی اش نسبت به مجاهدین را بر جسته نماید. هم اینکه با متصل کردن وی به مجاهدین پرونده اش را سنگین کند تا که مجبور به سکوت یا فحاشی به مجاهدین شود

مشاور خارج نشين كروبي اصرار دارد كه بگويد مدحي شماره 2 و نفوذي جمهوري اسلامي نيست.مجتبي واحدي با انتشار مقاله اي، به برخي عناصر مخالف در خارج و داخل كشور كه او را «هذيان گو»، «جرزن» و «دير از راه رسيده و زود مي خواهد برود» توصيف كرده اند، اعتراض كرد. او نوشت:« يكي از دوستان كه شرايط او را خوب درك مي كنم (سعيد شريعتي) به تحقير من پرداخت و لودگي پيشه ساخت. در خارج كشور هم يكي از دوستان مرا به هذيان گويي متهم كرد. او را هم درك مي كنم زيرا در ميان كساني كه ظاهراً از آنها به عنوان اپوزيسيون نام برده مي شود تنها كسي كه پس از كودتاي بيست و دوم خرداد، با آسودگي خيال به ايران رفت و آمد مي كند همين فرد است. مهم تر از دو واكنش فوق الذكر، خبري بود كه امروز در برخي سايت هاي حكومتي خواندم و اطمينان من به صحت راه خود را بيشتر كرد. اين سايت ها در متني كه دستپاچگي و كلافگي در آن هويداست اعلام كرده اند كه پيشنهاد من، مي تواند بازي جديد وزارت اطلاعات پس از «پروژه مدحي» باشد. من هنوز نمي دانم آنچه به عنوان پروژه مدحي مطرح شد واقعيت دارد يا نه اما به فرض كه ادعاي رسانه هاي حكومتي ايران در خصوص همكاري مدحي با سيستم اطلاعاتي ايران درست باشد آنگاه بايد به هوشمندي وزارت اطلاعات و رسانه هاي مواجب بگير جمهوري اسلامي ترديد كرد. اگر پيشنهاد من در مورد كنگره ملي و تماس هايي كه براي پيشبرد اين پروژه انجام مي دهم پروژه وزارت اطلاعات بود قاعدتاً آنها بايد دست نگاه مي داشتند تا عده زيادي در اين دام بيفتند و سپس جشن ديگري همچون «MADHI SHOW» به راه بيندازند».هر چند كه برخي محافل ضد انقلاب معتقدند تحركات كساني چون واحدي باعث لوث شدن تجمعات خياباني و تحليل نيروي مخالفان و نيز شناسايي و دستگيري تعدادي از آنها در دو ماه بهمن و اسفند 89 شده، اما با توجه به شواهد و تجربيات كيهان از جريانات اپوزيسيون بعيد به نظر مي رسد كه واحدي، نفوذي وزارت اطلاعات باشد، او بعد از خروج قانوني از ايران كه قرار بود كوتاه مدت باشد به فاصله اندكي مورد پذيرش مقامات انگليس قرار گرفت و احتمالا به دليل ترديد نسبت به لو رفتن همكاري قبلي خود با سفارت انگليس در تهران و بيم از بازداشت در صورت بازگشت، همانجا ماندني شده است. از سوي ديگر چنانچه حضور وي در كنار برخي مشاوران مشابه باعث سقوط آراء كروبي از حدود 4 ميليون رأي به 300 هزار رأي (كمتر از آراي باطله) شد، اين موضوع نمي تواند ربطي به وابستگي واحدي به سيستم امنيتي و اطلاعاتي كشور باشد و صرفاً - كمي تا قسمتي- به مسئله بهره هوشي و عقل سياسي نامبردگان ارتباط پيدا مي كند كه آن هم به شهادت 33 سال گذشته، در امر سازماندهي اپوزيسيون مقيم خارج از كشور (در پروژه كذايي كنگره ملي) خللي ايجاد نمي كند.گفتني است در پي اظهارات واحدي مبني بر اينكه حاضر است حتي با گروه هاي تروريست مذاكره كند، سعيد شريعتي در فيس بوك نوشت: «اي آقا پسري كه يك تنه كنگره ملي تشكيل مي دهي آن هم با مذاكره با تروريست هاي سابق، جر نزن، برو ته صف. آنها بيست و اندي سال پيش شوراي مقاومت تشكيل داده و رئيس و انقلاب اسلامي در هجرت دارند و هزار تا از اين ادعاها. درسته كه يه نفري، اما صف بربري نيست كه يه دونه را بي صف بدهند».

تجليل رئيس جمهور از شخصيت آيت الله طالقاني

بمرور پاسدار گماشته احمدی نژاد بیشتر رو می کند که در راستای راه اندازی جنگ روانی تبلیغاتی همه جانبه اش علیه ی وی و حامیانش را خنثی کند و چگونه مانور تبلیغاتی همچون واگذاری 1000 متر زمین بهر ایرانی یا قبول نداشتن جنگ فرهنگی و 3 برابر شدن یارانه های نقدی دولتی خنثی کند . اکنون نیز به شخصیت مهم و معروف دست گذاشته است و از خصلت آزادیخواه بودن وی نقل قول کرده است تا که چماق مناسب تبلیغاتی علیه ی ولی وقیح منفور ونا مشروع وحامیان وی در دست داشته باشد.

دكتر محمود احمدي نژاد طي سخناني در مراسم بزرگداشت آيت الله طالقاني وي را فردي شجاع در دفاع از حق دانست.رئيس جمهورگفت: آزادي و آزادگي و آزادانديشي هديه الهي است و تمام پيامبران آمدند انسان را آزاد كنند و انسان بزرگ شود و عظمت پيدا كند. مرحوم طالقاني نيز عميقا به آزادي اعتقاد داشت.رئيس جمهور با بيان اين كه در آينده اي نزديك در مورد آزادي صحبت خواهد كرد، گفت: آن انتخابي ارزش دارد كه آزادانه انتخاب شود، لا اكراه في الدين. حقيقت انسان در انتخاب آزاد شكل مي گيرد و شكوفايي انسان در انتخاب هاي پي در پي محقق مي شود، خدايي شدن انسان در پي انتخاب آزاد است.احمدي نژاد با اشاره به مقوله انتقادپذيري گفت: كسي كه منتقد به آزادي نباشد انتقادپذير نيست و از انتقاد وحشت دارد، البته در مورد اين موضوع (انتقاد) برخي از حريم ها بايد رعايت شود.

حجت الاسلام والمسلمين شجوني:مشايي در صورتي مي تواند نامزد شود كه شوراي نگهبان و بسيج و سپاه و حزب الله نباشند

این آخوند فرصت طلب جعفر شجونی که دچار دگر دیسی شده است . چونکه با رویگردانی از حمایت پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور دشمن رحیم مشایی شده است . برای اینکه این عضو هفت خط و پالان ساییده غارتگر انگلیسی مؤتلفه جدی بودن جنگ قدرت میان پاسدار گماشته احمد ی نژاد و یاران نزدیکش با ولی وقیح نا مشروع ومنفور با پاسداران وکودتا گر وشورای نگهبان دست نشانده را خوب متوجه شده است.

كاشان- خبرنگار كيهان:اختلافي در جبهه پايداري وجود ندارد و اعضاي اين جبهه افرادي پاك و خوشنام هستند.عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اظهار اين مطلب در همايش ترجمان هويت اسلامي كه در دانشگاه كاشان برگزار شده بود افزود: اختلاف فعلي بين اعضاي جبهه پايداري در تأييد آقايان هاشمي رفسنجاني، قاليباف و لاريجاني است كه به اعتقاد وي نمي توان آنها را اصولگرا ندانست.حجت الاسلام والمسلمين جعفر شجوني با رد امكان حضور مشايي در انتخابات آتي تصريح كرد: با توجه به سخنان و موضع گيري هاي ناصحيح و بيهوده مشايي، در صورتي وي مي تواند حضور داشته باشد كه شوراي نگهبان، بسيج، سپاه و خانواده شهدا وجود نداشته باشند.دبير جامعه وعاظ تهران با اشاره به 11 روز خانه نشيني احمدي نژاد، عنوان كرد: سياست جمهوري اسلامي در مورد رئيس جمهور تعمير و نگهداري است نه تعويض، چرا كه ايشان خيانت نكرده اما تسليم در برابر ولايت فقيه آن گونه كه در قرآن آمده از وي سرنزده كه براي ايشان امتياز منفي است. وي تأكيد كرد: افراد صاحب خرد و شعور با سياست قهر نمي كنند. شجوني اختلاف بين مسئولان را زمينه آشفتگي و دزدي فرصت طلبان و اختلاس 3 هزار ميليارد توماني از بانك صادرات دانست و از سوءاستفاده از بودجه 150 هزار ميلياردي فرهنگي رياست جمهوري انتقاد كرد

اردوغان: به زودي به ايران مي روم
http://www.kayhannews.ir/900623/3.HTM#other301

اعلام خبر سفر نخست وزیر ترکیه به ایران می تواند پیرامون شکر آب شدن رابطه ی میان ترکیه و اسراییل باشد . همچنین می تواند مر تبط به سرکوب پ ک ک از سوی ترکیه در کردستان باشد که همسو با تهاجم نظامی پاسداران به پژاک در کردستان عراق است . همینطور بی ربط به گذاشته شدن نام پ ک ک توی لیست تروریستی از سوی آمریکا پس از خبر آزاد کردن دو گروگان شهروند آمریکایی نمی باشد.

سرويس سياسي-نخست وزير تركيه گفت به زودي به تهران سفر مي كند.به دنبال برخي تنش هاي اخير در روابط تهران-آنكارا كه عمدتا ناشي از انطباق رويكرد تركيه و آمريكا در قبال تحولات منطقه است، رجب طيب اردوغان در اظهارنظري كه ظاهرا هدف آن مثبت سازي فضاي روابط با تهران است اعلام كرد به زودي ابتدا احمد داوود اوغلو وزير خارجه تركيه و سپس وي به تهران سفر مي كند.اردوغان كه روز سه شنبه با روزنامه قطري الشرق گفت وگو كرده ، اظهار داشت:آنكارا و تهران تماس ها و مشورت هاي مستمر با يكديگر دارند و به زودي وزير امور خارجه تركيه و سپس اينجانب از ايران ديدار خواهيم كرد.اردوغان افزود: روابط اقتصادي بخش بزرگي از مبادلات طرفين را تشكيل مي دهد و ايران بزرگترين صادركننده گاز به تركيه به شمار مي رود همچنانكه ارزش تبادل تجاري دو كشور هم اكنون ده ميليارد دلار است كه براساس توافقنامه طرفين به پانزده ميليارد دلار در سال دو هزار و پانزده افزايش خواهد يافت.وي سپس به برخي سخنان اخير آقاي احمدي نژاد اشاره كرد و گفت: من اخيرا تغييري نسبي در لحن رئيس جمهور ايران درخصوص حوادث سوريه مشاهده كردم كه گمان مي كنم تركيه در اين تغيير لحن نقش داشته است. ما پيامدهاي وخيمي را كه ممكن است بر اثر ادامه سياست سركوب كنوني دمشق براي سوريه رخ دهد براي مسئولان ايراني توضيح داديم و از آنها خواستيم كه روي مواضع ملت سوريه حساب و اعتماد كنند ما به صراحت به ايراني ها گفتيم كه نظام سوريه را لوس نكنيد زيرا اين سياست باعث مي شود كه اين نظام اقداماتي بدتر از آنچه تاكنون بدان دست زده است، انجام دهد و شما را با خود به مسير خطرناكي ببرد.ابراز خوشحالي اردوغان از سخنان اخير احمدي نژاد در حالي است كه سياست رسمي ايران درباره سوريه كه توسط رهبرمعظم انقلاب اعلام شد هيچ تغييري نكرده و سخنان دو پهلوي احمدي نژاد در اين مورد هم با انتقادهاي زيادي در داخل مواجه شد به گونه اي كه دفتر رئيس جمهور روز دوشنبه هرگونه موضع گيري از جانب وي عليه دولت سوريه را رد كرد.برخي منابع مطلع به «كيهان» گفتند اظهارات اردوغان محصول پيام هاي صريحي است كه اخيرا از جانب ايران دريافت كرده و در آن به وي درباره «تبديل شدن به مهره آمريكا در منطقه» هشدار داده شده است.اردوغان درباره ديدار مقام هاي ترك از تهران گفت: احمد داود اوغلو وزير امور خارجه اين كشور به زودي براي ادامه مشورت با مقامات ايراني درباره اوضاع سوريه از تهران ديدار مي كند و به فاصله اندكي من نيز با مسئولان ايراني در تهران ديدار خواهم كرد تا طرفين درباره برخي امور مبهم تصميم نهايي را اتخاذ كنند و زمينه هاي همكاري دو كشور بيش از پيش تقويت شود.زمان سفر داوود اوغلو و اردوغان به تهران هنوز مشخص نشده است