روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 16 مهر ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتتی جمهوری " توصيه‌هائي كه زمين ماندند "

"اقدام سرمقاله نویس تبدیل به بازی کردن چیز بد بو وبا چوب بر هم زدن و بیشتر بوی گندش در آوردن می باشد . چونکه به هیچ وجه امکان توجیه گری در این مورد وجود ندارد که وی با نقل قول کردن منشور 8 ماده ای و برخی گریز زدن ها این چنین تلاش کرده است تا با زیر سئوال بردن برخی که برای اجرا کردن این منشور 8 ماده ای قصور کرده اند تا توانسته باشد کل رژیم ضد بشری قرون وسطایی و ضد بشری را ازز یر سئوال به فساد آلوده بودن و آخر خط رسیدن بدر برده باشد"

ولی وقیح منفور ونا مشروع وارونه گوی با سخنرانی اخیر خود که هم تجویز نمود فتیله روشن گری اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی را پایین بکشید .هم قبر ستان کهنه شکافت تا با تلاش مذبوحانه دست پیش را بگیرد تا پس نماند . یعنی اینکه می خواهد ماستمالی کندکه خودش جزو یکی از پشتیبانان اصلی کلان دزدان و رانت خوران و اختلاس گران حکومتی و پاسداران و شرکا و آقازاده های شان نمی باشد . زیرا که رئیس انتصابی دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و مدافع کلان دزدان و غارتگران از سوی همین ولی وقیح منفور و نامشروع بر گزیده می شود . مهمتر اینکه قبل از اینکه ولی وقیح منفور منشور 8 ماده ای مبارزه با فساد وتبعیض اقتصادی صادر کند . البته هدف فضا سازی علیه ی مدعیان اصلاح طلبان دروغین و موضع گیری علیه ی سیاست توسعه ی سیاسی و بستری سازی اینان بود . چونکه قرار بود شرایط کودتا از سوی پاسداران وحذف رقیب مدعیان اصلاح طلبان از صحنه ی قدرت و جایگزین کردن برای هموار گردد تا جریان و مهره های خودش و پاسداران کودتا گر با پوشش مدعیان اصول گرا جایگزین شود . برای همین با قیچی کردن وقوع اختلاس 123 میلیارد تومانی در بانک صادرات از سوی مرتضی رفیقدوست که در 17 سال اتفاق افتاد که منتهی به قربانی و اعدام فاضل خداد کارمند بانک صادرات شد . چونکه مرتضی رفیقدوست برادر محسن رفیقدوست بود که فرمانده ی سابق ارگان فاشیستی پاسداران بود که در زمان اقدام عملیات ا نتحاری و انفجاری تروریستی کشته شدن بیش از 300 کماندوهای نیروی دریایی آمریکایی در سواحل بیروت وی با افتخار اعتراف نمود هم چاشنی وهم ایدئولوژی این اقدام تروریستی از ایران به البنان رفته بود . بنابراین اختلاس به اجز اینکه رقمش درشت تر می باشد فقط مربوط به شرایط کنونی نمی باشد که ولی وقیح منفور و نا منشور با آویزان شدن به منشور 8 ماده ای بیش از 10 سال پیش خود شده است که در سالی صادر شد که سال عدالت امام علی هم چاشنی آن شد. برای اینکه به جز پرونده ی 123 میلیارد تومانی که بر اساس ارزش دلار در آن مقطع رقم درشت وکلانی بود . در زمان مدعیان اصلاح طلبان پرونده رانت خواری 49 میلیارد توامی شهرام چزایری هم رخ داد که دست مهره های بالای حکومتی و اعضای بازار مکاره ی هردو جناح در رشوه گیری در کار بود . چون رژیم ضد بشری قرون وسطایی جنگ افروز و دین فروش و غارتگر از رأس تا ذیل آن در همه سطوح آلوده به فساد وتبعیض و رانت خواری و رشوه گیریو کلاه برداری و اختلاس می باشد . بهر حال سرمقاله نویس از هر موضع که شامل مشاور رفسنجانیی یا منتقد دولت و حامیان شان باشد که با آویزان شدن به منشور 8 ماده ای 10 سال پیش مبارزه با فساد و تبعیض ولی وقیح منفور و نامشروع پرونده ی 3 هزار میلیارد تومانی بانکی را پیگیری کرده است . اقدام وی تبدیل به بازی کردن چیز بد بو وبا چوب بر هم زدن و بیشتر بوی گندش در آوردن می باشد . چونکه به هیچ وجه امکان توجیه گری در این مورد وجود ندارد که سرمقاله نویس با نقل قول کردن منشور 8 ماده ای و برخی گریز زدن ها این چنین تلاش کرده است تا با زیر سئوال بردن برخی که برای اجرا کردن این منشور 8 ماده ای قصور کرده اند تا توانسته باشد کل رژیم ضد بشری قرون وسطایی و ضد بشری را ازز یر سئوال به فساد آلوده بودن و آخر خط رسیدن بدر برده باشد :

"چند سال قبل از اين - نمي‌دانم حالا 10 سال قبل است يا بيشتر است - من توصيه‌هاي مؤكدي را راجع به مقابله با فساد اقتصادي به مسئولين كشور كردم، استقبال هم كردند، اما اگر عمل مي‌كردند ديگر اين فساد بانكي اخير - كه حالا همه روزنامه‌ها و همه دستگاه‌ها و همه ذهن‌ها را پر كرده - پيش نمي‌آمد. وقتي عمل نمي‌كنيم دچار اين حوادث مي‌شويم. اگر با فساد مبارزه بشود، ديگر اين چند هزار ميليارد - يا هرچه - سوءاستفاده‌اي كه افرادي بيايند بكنند، پيش نمي‌آيد. وقتي عمل نمي‌كنيم، پيش مي‌آيد، ذهن مردم را مشغول مي‌كند، دل مردم را مشغول مي‌كند، دل آدم‌ها را مي‌شكند..." تاريخ انتشار اين فرمان، دهم ارديبهشت 1380 است. توجه به اين تاريخ، براي درك و فهم اين نكته كه چه كساني به توصيه‌هاي رهبري عمل نكرده‌اند مهم است. اين تاريخ، همزمان با سال اول دور دوم دولت آقاي خاتمي است. با توجه به اينكه اكنون 10 سال از صدور اين فرمان مي‌گذرد، توجه به اين نكته اهميت دارد كه 4 سال از اين مدت مربوط به دولت اصلاحات و 6 سال آن مربوط به دولتي است كه با عنوان "عدالت محور" به صحنه آمده و خود را پاك‌ترين دولت در طول تاريخ مي‌داند. به عبارت روشن تر، سهم عمده عمل نكردن به توصيه‌هاي رهبري در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادي متعلق به دولت باصطلاح "عدالت محور" است. "حكومتي كه مفتخر به الگو ساختن نظام علوي است، بايد در همه حال تكليف بزرگ خود را كم كردن فاصله طولاني خويش با نظام آرماني علوي و اسلامي بداند و اين، جهادي از سر اخلاص و همتي سستي ناپذير مي‌طلبد." شرايط امروز جامعه ما به ويژه با توجه به اختلاس سه هزار ميليارد توماني و اختلاس‌هاي ديگري كه اين روزها يكي پس از ديگري افشا مي‌شوند و فاصله طبقاتي شرم آوري كه هر روز بيشتر خود را نشان مي‌دهد، اين واقعيت تلخ را فرياد مي‌كند كه نشانه‌اي از كم كردن فاصله طولاني ما با نظام آرماني علوي و اسلامي ديده نمي‌شود. همين سه چهار روز قبل بود كه اعلام شد تفاوت قيمت يكي از كوچك‌ترين خانه‌ها با گران‌ترين خانه در شهر تهران حدود هفت ميليارد تومان است؛ خانه اول، 39 ميليون تومان در ميدان قزوين تهران و خانه دوم، يك پنت هاوس در شميران به قيمت 7 ميليارد تومان! در سال‌هاي بعد از صدور اين فرمان، به ويژه در 6 سال اخير آيا افراد بي‌گناه از تيغ تخريب در امان بودند؟ آيا كم بودند خيانت كاراني كه از خيانت‌هاي آنان چشم پوشي شد و كم بودند گناهان كوچكي كه با گناهان بزرگ يكسان ديده شدند؟ آيا در اين سال‌ها به اين توصيه مهم عمل شد؟ آيا هنگامي كه قوه قضائيه به سراغ افرادي كه متهم به فساد بودند رفت، آنها "با عذر انتساب به ديگر مسئولان كشور" خود را از حساب كشي معاف نشمردند؟ آيا آن "ديگر مسئولان" نگفتند به خط قرمز ما نبايد تعرض شود؟ اين جمله رئيس قوه قضائيه كه در اين اواخر بارها گفته: "من هشدار مي‌دهم كه كسي براي ما خط قرمز قرار ندهد چون در اسلام قانون خط قرمز نداريم"آيا با مفاسد اقتصادي در سال‌هاي اخير بگونه شعاري و تبليغاتي و تظاهرگونه رفتار نشده است؟ اين جمله رئيس قوه قضائيه كه هفته گذشته در رسانه‌ها منعكس شد، پاسخ روشني به اين سؤال است: "متأسفانه در ليست اخير رئيس‌جمهور كه 300 مفسد اقتصادي را معرفي كرده بود، خيلي از موارد بي‌سند و برخي ديگر پيش از اين محكوم شده بودند كه اين اقدام كاري تبليغاتي بود"

در خاتمه اینکه گذشته از اعترافاتی که سرمقاله نویس پیرامون اختلاس 3000 میلیارد تومانی و قصورهایی که در مورد عدم اجرای دقیق منشور بیش از 10 سال پیش 8 ماده ای ولی وقیح منفور و نا مشروع کرده است که گفته اگر چنانچه اجرا شده بود اختلاس به این کلانی ودرشتی رخ نمی داد . باید افزود که فراموش نشده است که در مناظره های تبلیغاتی ریاست جمهوری تلویزیونی دوره ی دهم چگونه آشکارا از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد زیرآب کل نظام و عملکرد دولت مردان در 3 دهه ی گذشته زده شد و به وضوح عریان شدکه ضریب آلودگی به فساد و باند بازی در رژیم ضد بشری و قرون وسطایی آنگونه است که عنصر سالم و غیر آلوده در آن یافت نمی شود . اتفاقاً همین روشنگری ها بود که منجر به ریختن خیلی از توهمات در اذهان عمومی گردید . چونکه از زبان کسی بیان می شد که از درون جریان غالب مدعی اصول گرایی بود . لذا آنچنان بازتاب و عملکردی در اذهان عمومی بر جای گذاشت که نمودش در تظاهرات های ضد دیکتاتور ی وحکومتی با فریاد مرگ بر خامنه ای و اصل ولایت وقیح و دیکتاتور پس از کودتای 22 خرداد هواید شد . طوریکه با وجود شدت سرکوب وحشیانه و بازداشت های فله ای و تهدید واتهام وشکنجه و دائر کردن محاکمه ی بیداد گاه های نمایشی و فرمایشی تلویزیونی که همراه با اعتراف گیری و صدور احکام سنگین بود که از سوی سردژخیم ابوالقاسم صلواتی صادر و به نمایش گذاشته شد. ولی بازهم تظاهرات های ضد حکومتی برای 18 ماه ادامه یافت که فقط با ضرب سرکوب و سانسور فضای انفجاری کنترل و تبدیل به آتش زیر خاکستر شده است که مترصد وزیدن نسیمی برای دوباره شعله ور شدنش می باشد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900716/13900716_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 16 مهر ماه سال 1390

توصيه‌هائي كه زمين ماندند