گزیده خبرهای 25 مهر90 قسمت- 2

معاون عربی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با فارس:دولت عراق وضعیت 7 هزار شهید مفقودالاثر را زودتر مشخص کند.خبرگزاری فارس: معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشور گفت: لازم است دولت عراق تعیین وضعیت 7 هزار شهید مفقودالاثر دفاع مقدس در خاک عراق را در اولویت بالاتری قرار دهد و جدی‌تر با این موضوع برخورد کند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900723001192

بدون شک گذشته از تبلیغ علنی جنگ افروزی که برای رژیم ضد بشری و قرون وسطایی عوامفریب و دین فروش شده است که پیرو فلسفه ی جنگ نعمت خمینی شیاد می باشند . اما بدلیل بحران جدیدی که از فاش شدن طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا به وجود آورده است . طوریکه موجب تشدید تنش وتهدید میان مقامات آمریکا و عربستان با حاکمان ایران شده است . از سوی دیگر چون قرار شده است که چندین هزار نفر از نظامیان آمریکا در عراق بمانند تا نظامیان عراقی را آموزش دهند . اکنون بر اساس سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه و بهانه تراشی بیشتر مداخله در امور داخلی عراق حیات خلوت شده موضوع 7 هزار استخوان های پوسیده جنگ خانمان بر انداز و گرد آوری استخوان های فراموش شدگان برای معرکه گردانی استخوان گردانی در شهر ها مطرح شده است . چونکه هدف کنترل فضای انفجاری جامعه ونوعی رو در رویی با آمریکا در عراق وتلافی کردن طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا می باشد.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان ضمن حضور در خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی پیرامون تعیین وضعیت 7 هزار شهید مفقود در خاک عراق به خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: با درک شرایط دولت عراق نسبت به اولویت‌هایی که در کشورشان دارند، ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از دوستانمان در عراق می‌خواهیم موضوع تعیین وضعیت پیکر مطهر حدود 7 هزار شهید باقیمانده دفاع مقدس در خاک عراق را در اولویت بالاتر قرار دهند و جدی‌تر با این موضوع برخورد کنند تا خانواده‌های شهدای مفقود را از نگرانی و انتظار نجات دهند.وی ادامه داد: توقع داریم آقای مالکی و مقامات عالی رتبه عراق دستور ویژه‌ای ‌صادر کنند و در پی تلاش‌های جدی که از سوی جمهوری اسلامی ایران و طرف مقابل وزارت حقوق بشر عراق در حال انجام است، نیاز به توصیه جدی‌تر مقامات عراقی برای عملیاتی شدن تفحص شهدا وجود دارد.* پیگیری تفحص 7 هزار شهید مفقود در خاک عراق به نتایج خوبی رسیده است سعید محبوبی‌نژاد، معاون ستاد عراق وزارت امور خارجه نیز که در این دیدار حضور داشت، در خصوص پیگیری وزارت امور خارجه در راستای تفحص 7 هزار شهید مفقود دفاع مقدس در خاک عراق، گفت: در بخش جستجوی مفقودین اقدامات بسیار خوبی در وزارت خارجه با هماهنگی سایر نهادهایی که مأموریت میدانی و عملیاتی جستجوی مفقودین را به عهده دارند، انجام شده است.وی ادامه داد: با توجه به اینکه جستجوی مفقودین به برخی از نهادهای خاص دولت عراق واگذار شده است، در این راستا وزارت حقوق بشر عراق، سازمان ملل و صلیب سرخ درگیر هستند و اخیراً هم تیم عملیاتی سردار باقرزاده رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در اقدامی هماهنگ با حضور در بصره توانستند به راهکارها و توافقات خوبی با طرف عراقی رسیده و قرار است این توافقات در آینده نزدیک اجرایی شود. معاون ستاد عراق وزارت امور خارجه افزود: برای جستجوی پیکر مفقودین، مرحله نخست دادن اطلاعات از سوی ایران به طرف عراقی، مرحله دوم آماده‌سازی مناطق توسط دولت عراق است تا از حوزه امنیتی خارج شود و مرحله سوم این است که ابزارهای لازم برای جستجو به مناطق انتقال پیدا کند.وی اضافه کرد: شناسایی مناطق عملیاتی رزمندگان، مرحله نخست تفحص مفقودین است؛ این مناطق به طور مشخص در حوزه امنیتی و پادگان‌های دولت عراق قرار گرفته و نیروهای نظامی و آمریکایی نیز در پادگان‌ها مستقر هستند.*صلیب سرخ بر عملیات جستجو و کشف مفقودین نظارت خواهد کردمحبوبی‌نژاد در پاسخ به این که آیا امکان ایجاد تفاهم دوجانبه بین ایران و عراق بدون دخالت صلیب سرخ وجود دارد، گفت: کار جستجو و انتقال اجساد قبل از سقوط صدام نیز مسئله‌ای بود که صلیب سرخ پیگیری می‌کرد.وی افزود: با توجه به حساسیت‌های خاص این موضوع، دولت عراق در نظر دارد که صلیب سرخ در رابطه با مباحث انسان‌دوستانه به عنوان ناظر سوم بر کار انتقال پیکر مفقودین باشد و ما هم در این زمینه مخالفتی نکردیم.معاون ستاد عراق وزارت امور خارجه با اشاره به تشکیل کمیته سه جانبه بین ایران، عراق و صلیب سرخ گفت: صلیب سرخ فقط نقش نظارت بر کار تیم‌های عملیاتی و فنی جستجوی مفقودین، شناسایی قبور دسته‌جمعی و تبادل اطلاعات تفحص را به عهده دارد.

با ارائه گزارشی در کمیسیون امنیت ملی مجلس.سردار نقدی: ‌تعداد بسیجیان به ۳۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.خبرگزاری فارس:رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با توجه به قانون برنامه پنجم مصوب مجلس مبنی بر افزایش تعداد بسیجیان به ۳۰ میلیون نفر، برنامه‌ریزی در این جهت به سرعت در حال انجام است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900724001317

باز این بسیجی عراقی مشنگ هذیان گوی وارد میدان شده است تا ثابت کند که منار فلان جای گنجشک می رود . غافل از آنکه با عملیات نظامی تهاجمی به کردستان عراق برای امن کردن کرمانشاه وبسیج پاسدداران وبسیجیان ولباس خصی ها و ساندیس خوران به کرمانشاه روی هم چند هزار نفر بیشتر نشد که اکنون ادعای بسیج 30 میلیونی شده است . لابد با طرح الگوی گرفته شده از زمان شاه است که خطاب به ایرانیان گفت یا عضو حزب رستاخیز شوید یا کشور را ترک نمایید که خودش مجبور به ترک کشور شد که اکنون از سوی جانشین وی تکرار می شود که یا باید همه عضو بسیج شوند یا اینکه مواجه ضرب و شتم و زندان و شکنجه و اعتراف و دار باشند.

به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی عصر امروز (یکشنبه) با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه حفظ امنیت مرزها، اجرای طرح بزرگ انسداد مرزها، مبارزه با باندهای اشرار و مواد مخدر، مبارزه با مفاسد اجتماعی و حفظ امنیت عمومی ارائه کرد. وی در این جلسه اظهار داشت: منحنی بسیاری از جرائم اجتماعی خوشبختانه سیر نزولی داشته است و اقدامات ارزشمند پلیس و کنترل جاده‌ها و استفاده گسترده از دوربین‌ها، موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شده است.فرمانده ناجا همچنین در این جلسه گزارشی از اجرای طرح عفاف و حجاب ارائه کرد.وی یادآور شد: طبق قانون بودجه مبنی بر اختصاص یک درصد برای ساخت پایگاه که حدود ۴۵۰۰ پایگاه در سراسر کشور ساخته شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال آینده حدود ۵ هزار پایگاه ساخته می‌شود.رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۶۰۰ هزار نفر از جوانان بسیجی و غیر بسیجی از دانش‌آموزان به جبهه‌های غرب و جنوب کشور عازم شدند و در همان مناطق برای این عزیزان رزمایش گذاشته خواهد شد که بسیار قابل قبول است.سردار نقدی در خاتمه تأکید کرد که به علت گستردگی کار و حضور فعال بسیجیان و مردم، سازمان بسیج برای سال اینده نیازمند بودجه بسیار بالاتری است.

یک مقام اطلاعاتی پاکستان:متهم به طراحی ترور سفیر عربستان در آمریکا از موساد اسناد هویتی جعلی دریافت کرده بود.خبرگزاری فارس: یک مقام اطلاعاتی پاکستان فاش کرد که متهم به طراحی ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا 3 ماه پیش از موساد اسناد هویتی جعلی دریافت کرده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900724001282

طراحان سربازجو ودژخیمان شکنجه گران وزارت بد نام اطلاعات ی که سعید امامی را نفوذی موساد کردند . همچنین نا مزد افشاگر قاتل ندا آقا سلطان را عضو موساد نمودند . همچنین عطاء الله مهاجرانی و برادر همسر آخوند محسن کدیور را به اسراییل می فرستند تا مشاوره و رهنمود از اسراییل کسب کنند . اکنون این مأموران اطلاعاتی گمنام امام زمانی از منبع نا شناخته امام زمانی اطلاعاتی پاکستان کسب اطلاع کرده اند که منصور ارباب سیر متهم طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا همسو با افشاگر قاتل آقا سلطان عضو موساد بوده است . ولی مشخص نیست شریک متهم عضو سپاه قدس غلام شکوری که در ایران است چکاره وعضو کدام نهاد جاسوسی یا آدم کشی می باشد؟ همچنین مشخص نیست که چرا مأموران گمنام وزارت بد نام اطلاعات از رقیب پاکستانی در شناسایی عقب مانده اند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، روزنامه اردو زبان "امت" چاپ پاکستان در گزارشی پیرامون اتهام اخیر آمریکا به ایران، به نقل از یک مقام عالی‌رتبه سازمان اطلاعات پاکستان نوشته است که متهم این پرونده 3 ماه از سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) مدارک هویت جعلی دریافت کرده است.امت افزوده است: این متهم قرار بوده مجری عملیاتی با عنوان (فاس فلینگ) باشد. این مقام سازمان اطلاعات پاکستان افزوده است که "منصور" آمریکایی ایرانی‌الاصل بود و روابط آمریکا با ایران به گونه‌ای نیست که سازمان اطلاعات این کشور منصور را زیر نظر نداشته باشد بنابراین امکان ندارد که ایران برای ترور سفیر عربستان از فردی که زیر نظر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا قرار داشت، استفاده کند. "سیف‌الله خالد" تهیه کننده این گزارش نوشته است که آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی از جنگ افغانستان در پی متهم کردن پاکستان و ایران همسایگان این کشور است.

انتشار اخبار حوادث هم در رسانه‌ها "ضابطه‌مند" مي‌شود!

در ر استای سیاست سانسور نهادینه شده پس از بازتاب چندین قتل و تجاوز معی به زنان که تأثیر گسترده ای از ناامنی و فضای آلودگی اجتماعی داشت که حاصل 33 سال عملکرد حکومت فاشیستی مذهبی ضد بشری ایران می باشد . اکنون برای پیشبرد سیاست بیشتر سانسور تلاش شده است تا که کاسه وکوزه بر سر مطبوعات به خصوص بخش خبری حوادث شکسته شود. بنابراین پیشنهاد سانسور بیشتر در مطبوعات داده شده است چونکه دانستن حق مردم نیست . برای اینکه با لا رفتن آگاهی شان خطر جدی برای ترویج خرافات و عوامفریبی ودین فروشان حاکم می شود

اعتماد : خبرگزاري خانه ملت با برگزاري ميزگردي به بررسي وضعيت خشونت‌بار جامعه پرداخته است.يكي از نمايندگان در اين ميزگرد تاكيد كرده كه رسانه‌ها به القاي ناامني مي‌پردازند. حال اين پرسش باقي است كه رسانه‌هاي مكتوب چه حجمي از تاثيرگذاري را برعهده دارند كه چنين كاري مي‌توانند انجام بدهند؟!سخنگوي كميسيون قضايي وحقوقي مجلس با بيان اينكه در انتشار اخبار صفحه حوادث روزنامه‌ها بايد تجديد نظر شود، از تصويب قانوني در اين زمينه در كميسيون خبر داد. به گزارش خبرگزاري خانه ملت، امين حسين رحيمي، سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در نشست بررسي ريشه‌هاي خشونت در جامعه كه در خبرگزاري خانه ملت برگزار شد، درباره نقش رسانه‌ها در پيشگيري از خشونت يا ترويج خشونت، تصريح كرد: وقوع يك جرم دلايل مختلفي دارد وبايد تمام اين دلايل را بررسي كرد تا با نگاه كارشناسي به حل آن پرداخت.وي افزود: مشكل بزرگ رسانه‌هاي ما در حال حاضر اين است كه اين رسانه‌ها مقطعي فكر مي‌كنند و تنها به دنبال كسب رضايت مردم در يك مقطع هستند؛ اين درحالي است كه رسانه‌ها رسالت خود را درباره كاهش خشونت در جامعه به خوبي انجام نمي‌دهند و تنها به دنبال اهداف سياسي خود هستند.نماينده مردم در مجلس بيان كرد: صفحه حوادث رسانه‌هاي ما نبايد به ترويج خشونت كمك كند و چه لزومي دارد مسائلي مطرح شود كه به امنيت عمومي ميان مردم ضربه بزند.وي با تاكيد بر اينكه گاهي اوقات هدف يك رسانه از انتشار وقوع يك حادثه ممكن است اطلاع‌رساني باشد، تصريح كرد: اطلاع‌رساني يكي‌ از وظايف رسانه‌هاست اما در برخي موارد اين اطلاع‌رساني بويژه درباره اخبار حوادث باعث مي‌شود مردم احساس امنيت نداشته باشند؛ من فكر مي‌كنم در حال حاضر شيوه فعلي رسانه‌ها در انتشار اخبار حوادث باعث ترويج خشونت و القاي ناامني مي‌شود.رحيمي با بيان اينكه در انتشار اخبار صفحه حوادث روزنامه‌ها بايد تجديدنظر شود، از تصويب قانوني در اين زمينه در كميسيون قضايي و حقوقي خبر داد و افزود: صفحه حوادث روزنامه‌ها نبايد هر جرمي را با جزييات كامل توضيح دهند، در ضمن انتشار اين حوادث در روزنامه‌ها به امنيت رواني جامعه نيز آسيب مي‌رساند و اثر تخريبي آن بيشتر است. روزنامه اعتماد در روزهاي آينده ضمن بررسي اظهارات نمايندگان شركت‌كننده در اين نشست به بررسي اين ديدگاه‌ها و اهميت دخالت يا عدم دخالت نمايندگان در امور تخصصي رسانه‌ها مي‌پردازد

جزییاتی تازه از شخصیت ارباب سیر؛مرد گیج و شلخته‌ای که سوژه آمریکا علیه ایران شد

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=79125

استفاده ی تبلیغاتی تناقض آمیز کردن از شبکه ی تلویزیونی فارسی زبان بی بی سی دولت فخیمه ی انگلیس . یعنی در شرایطی که از پخش فیلم مستند زندگی ولی وقیح منفور ونا مشروع بر آشفته می شوند ودست به بازداشت و اعتراف گیری چند مستند ساز و فیلم ساز در داخل کشور زده می شود . اما اکنون برای لوث کردن داستان طرح ترور فاش شده سفیر عربستان در آمریکا از این شبکه آیت الله بی بی سی طور دیگری استفاده شده است . در صورتی که از منصور ارباب سیر مصرف کنند ی قرص های روان گردان نه بعنوان عامل ترور که رابط انتقال کننده ی پول به باند مافیای مواد مخدر مکزیکی استفاده شده است چون گفته می شود که دارای دو همسر مکزیکی طلاق داده است که نسبت به مکزیکی ها کم اطلاع نبوده است.به خصوص اینکه تجربه ی نمایشگاه خرید و فروش خود رو هم داشته است که معلوم است که زیاد هم نه آدم عادی وپخمه ای بوده و نه از پیشنهاد پول باد آورده ی کلان بدش می آمده است که از سوی عضو سپاه قدس به وی داده شده است. و همچون طراحان ترور هر گز فکر لورفتن ودر دام افتادن را نمی کرده است.

در حالیکه منصور ارباب سیر از طرف مقامات آمریکایی و رسانه‌های آن‌ها یکی از مته‌مان اصلی پرونده دروغین ترور سفیر عربستان است، تصویری که اطرافیان ارباب سیر از وی ارائه داده‌اند اساسا با شخصیت یک تروریست حرفه‌ای هم خوانی ندارددر حالیکه منصور ارباب سیر از طرف مقامات آمریکایی و رسانه‌های آن‌ها یکی از متهمان اصلی پرونده دروغین ترور سفیر عربستان است، تصویری که اطرافیان ارباب سیر از وی ارائه داده‌اند اساسا با شخصیت یک تروریست حرفه‌ای هم خوانی ندارد. به گزارش شفاف در ادامهٔ افشای جزییات ساختگی بودن این پرونده گزارش روز قبل شبکهٔ تلویزیونی بی‌بی سی بر ابهامات این پرونده افزود. بر اساس گزارش بی‌بی سی متهم اصلی پرونده، منصور ارباب سیر که محلی‌ها او را به نام جک می‌شناسند، سه دهه در این شهر زندگی عادی داشته است، تشکیل خانواده داده و با خیلی از کسبه محلی داد و ستاد کرده است. اعضای جامعه ایرانی‌های این شهر و دیگر ساکنان آن نیز از ارباب سیر به عنوان فردی مهربان، دوست داشتنی، بذله گو و در عین حال بی‌نظم و حواس پرت نام می‌برند. این در حالی است که اتهامات مضحک آمریکا علیه وی حاکی از آن است که او از ماه می‌گذشته چندین بار به مکزیک رفته و در آنجا سعی کرده یکی از افراد باند مواد مخدر مکزیکی را برای قتل سفیر عربستان در ایالات متحده، عادل الجبیر، استخدام کند. یکی از دوستان قدیمی منصور ارباب سیر با اشاره به احتمال دزدی هویت وی گفت: وقتی اولین بار نام جک را در اخبار شنیدم، به خودم گفتم حتما پاسپورت او دزدیده شده و او قربانی دزدی هویت است. وی که از شنیدن اتهام‌های آقای ارباب سیر در اخبار «بهت زده» شده بود، گفت: ارباب سیر سه هفته قبل از اعلام خبر بازداشتش، از ایران با من گرفته بود و از اینکه به زودی نوه دار می‌شود، ابراز خوشحالی کرده و گفته برای همین به تگزاس بر می‌گردد. یکی دیگر از دوستان ارباب سیر هم با بیان اینکه «جک آزارش به مورچه هم نمی‌رسید» گفت باور گزارش‌های منتشر شده مشکل است «. او ادامه می‌دهد زمانی به همراه دوستان چند آهو شکار کرده بود. جک هنگام تمیز کردن گوشت شکار از راه می‌رسد و با ناراحتی به یک آهوی جوان اشاره می‌کند و می‌گوید: ‌» چرا این را شکار کردید، ‌ آخر پدر دارد، مادر دارد. «به گفته وی، منصور ارباب سیر آن روز از گوشت شکار نخورد. همچنین وی با اشاره به عدم تسلط مناسب جک به زبان انگلیسی گفت ممکن است او هنگام بازجویی سوال‌ها را درست نفهمیده و» به همین خاطر دچار مشکل شده است. «. علاوه بر این جک تازه هشت ماه است که به تابعیت آمریکا در آمده است. اگر مدت‌ها تحت نظر بوده، چطور اجازه داده‌اند به تابعیت این کشور در آید» دوستان ایرانی و آمریکایی منصور ارباب سیر همگی بر یک نکته مشترک تاکید دارند، حواس پرتی و بی‌نظمی منصور ارباب سیر. مشکلی که به گفته بعضی از آن‌ها باعث جدایی همسر اولش از او شد. آن‌ها می‌گویند جک بدون کمک همسرش، مارتا، از جمع و جور کردن کارهای مربوط به کسب و کارش عاجز است. یکی دیگر از نزدیکان ارباب سیر هم در باره وی گفت: ‌ «جک آدمی است که از نظر فکری یک مقدار مشکل دارد. خیلی فراموشکار بود. هر وقت می‌آمد محل کار من، یا دسته کلیدش را جا می‌گذاشت یا کیف دستی یا گوشی همراه. ممکن است این فراموش کاری و بی‌خیالی ناشی از صدمه مغزی باشد. او در جوانی در یک نزاع خیابانی در شهر هوستون هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و تا حد مرگ پیش رفت. جک وضع مالی خوبی داشت، دلیلی نداشت به خاطر پول دست به چنین کاری زده باشد».اکنون با استناد به این گزارش و دیگر اخبار مرتبط، به نظر می‌رسد مقامات و رسانه‌های آمریکایی فرصت کافی برای طراحی این پرونده و باورپذیر‌تر کردن آن نداشته‌اند و فردی را که زندگی شخصی‌اش را به گیجی، بی‌نظمی و غیر مسئول بودنش باخته است به عنوان یک جاسوس حرفه‌ای و متهم اصلی ترور سفیر عربستان معرفی کرده‌اند.