گزیده خبرهای 18 آبان 90 قسمت3

اختصاصی فارس/ با ارسال طوماری به حکومت سوریه 30 هزار جوان فلسطینی و سوری برای عملیات استشهادی در تل‌آویو اعلام آمادگی کردند.خبرگزاری فارس: 30 هزار نفر از جوانان فلسطینی و سوری که برای عملیات های ویژه و شهادت طلبانه آموزش دیده اند، با ارسال طوماری به دولت سوریه اعلام کرده‌اند که آماده انجام هر نوع عملیات در خاک سرزمین های اشغالی هستند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900818000628

اعتراف به واقعیت داشتن طرح ترور فاش شده سفیر عربستان در آمریکا از سوی سپاس قدس برای همین اکنون این سیاست و تهدید به زبان و گفتمان تهدید آمیز از سوی 30 هزار جوان سوری و فلسطینی آماده عملیات استشهاد اینگونه بیان شده است .چون تنظیم کننده ی این اطلا عیه سپاه قدس می باشد. و بطور عمد نامی از حزب الله لبنان و شیعیان عراقی برده نشده است تا نشان داده شود که گویا حاکمان یران و سپاه قدس پشت این داستان نمی باشد و الگو برداری شده از نامنویسی آماده عملیات استشهادی پاسداران پس از اشغال نظامی عراق نمی باشد و این نیرواز سوی این ارگان فاشیستی تروریستی آموزش داده نشده اند؟

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دمشق، در سالروز یوم النکبه (سالروز اشغال فلسطین) 5 تن از جوانان فلسطینی به منظور انجام عملیات شهادت طلبانه به سرزمین های اشغالی و تل آویو نفوذ کردند که همگی آنها توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شدند. اخیراً 30 هزار نفر از جوانان سوریه و فلسطینی های مقیم سوریه که در 3 ماه گذشته بطور کامل آموزش دیده اند، برای نفوذ به خاک سرزمین های اشغالی اعلام آمادگی کرده اند.این جوانان با ارسال طوماری از حکومت سوریه خواسته اند که اجازه دهند وارد خاک فلسطین اشغالی شده و عملیات شهادت طلبانه علیه ظامیان اسرائیلی انجام دهند. این 30 هزار نیروی آموزش دیده در طومار خود اعلام کرده اند که در مدت سه ماه گذشته انواع آموزش های نظامی، رزمی و تاکتیکی دیده اند و خود را برای سخت ترین شرایط در تل آویو آماده کرده اند. این حجم وسیع از نیروهای آموزش دیده و آماده، یک پتانسیل بسیار وحشتناک برای رژیم صهیونیستی است که مدت هاست باعث نگرانی و هراس آنها شده است. بیشتر این افراد عمدتاً دوره های آموزش نظامی را در زمان سربازی طی کرده و بسیار ورزیده و آموزش دیده برای عملیات های ویژه هستند. در صورت هرگونه بحران برای سوریه از طرف اسرائیل، این افراد به عنوان بخشی از سناریوی سوریه می توانند دردسرهای بسیاری را برای کابینه نتانیاهو ایجاد کنند. رژیم صهیونیستی اخیراً تهدیداتی را علیه ایران مطرح کرد که بلافاصله از سوی برخی مقامات این رژیم پس گرفته شده است. این 30 هزار جوان فلسطینی و سوری در طومار خود اعلام کرده اند که دولت سوریه هر زمانی که صلاح بداند، آماده انجام عملیات در عمق سرزمین های اشغالی هستند.

پاسخ سردار جزایری به تهدیدات اخیر:«دیمونای اسرائیل» در دسترس‌ترین هدف برای ایران است.خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اشاره به توانمندی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی، تاکید کرد در صورت تهدید مراکز هسته‌ای ایران، تأسیسات دیمونای رژیم اشغالگر در دسترس‌ترین هدف برای ایران است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900818001179

جیغ های بنفش تبلیغاتی جنگی پاسدار جزایری که مکمل ادعای گزارش قبلی می باشد و برگردان واکنش همان یارو ترسیده است که هنگام عبور از کوچه باغ های چون از حرکات سایه ی در ختان برروی دیوار ا وحشت کرده بود . بنابراین از ترس بلند بلند زد زیر آواز تاا ینگونه ترس پنهان را از خودش دور کرده باشد.

به گزارش فارس، سردار سید مسعود جزایری روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، در پاسخ به این سئوال که آیا ایران از نظر نظامی می‌تواند تاسیسات دیمونای رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد، گفت: این مرکز در دسترس‌ترین مراکز است، و ایران توانمندی‌های بیشتری هم دارد.سردار جزایری با اشاره به تهدیدهای آمریکایی ها و صهیونیست ها برای حمله به ایران، گفت: چنانچه چنین اتفاقی بیفتد خوشبختانه جمهوری اسلامی براساس تجاربی که از دوران گذشته دارد در موقعیتی نیست که دست بسته باقی بماند.بحران جدی نظام سرمایه داری آمریکا.آمریکایی ها از عراق فرار می کنندجوسازی آمریکا علیه ایران ناکارآمد است.آمریکا قادر به اقدام نظامی علیه ایران نیست.سناریوی دفاعی ایران.وی افزود: اکثر تاکتیک های ما مبتنی بر جغرافیاهای گسترده و متنوع است.تناقض آمریکا در ارتباط با حقوق بشر و دمکراسی .حزب الله، یا یک گروه مانند حماس در فلسطین شکست خورد.هر اقدام نظامی اسرائیل، موجب نابودی آن می شود.با توجه به توانمندیهایمان، نیازی به بمب اتم نداریم.زیر بار مذاکره با آمریکا نمی رویمسردار جزایری با بیان اینکه آمریکایی ها آرزو می کنند که با ما مذاکره ای داشته باشند که در آن پیروز شوند، گفت: ما زیر بار این آرزوی آمریکایی ها نخواهیم رفت؛ ما اگر مذاکره ای هم داشته باشیم در راستای پیشبرد منافع خودمان خواهد بود.سردار جزایری خاطرنشان کرد: آمریکایی ها این روزها با مطرح کردن مسائلی مانند حقوق بشر ، تروریسم و انرژی هسته ای علیه ایران، از یک طرف سعی دارند افکار عمومی را از مسائل داخلی خودشان منحرف کنند، و شکست های پی در پی در خاورمیانه را بپوشانند، و از طرف دیگر فکر می کنند که می توانند با این شیوه و هجوم سه جانبه مردم و مقامات ما را تحت تاثیر قرار بدهند اما این یک اشتباه بزرگ است.

886 روستاي لرستان آب آشاميدني ندارند

رژیمی که مدعی است رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه را رهبری می کندو ادعا دارد که تحریم های اقتصادی را دور زده و بی اثر کرده است . طوریکه تبدیل به بزر گترین مشکل آمریکا شده است . چگونه پس از 33 سال که اکثر روستا های کشور از سکنه تخلیه شده است . از سوی دیگر تعداد 886 روستا در روستاهای استان لرستان از آب آشامیدنی محروم می باشند؟

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي لرستان گفت: در حال حاضر 886 روستاي اين استان آب آشاميدني ندارند.به گزارش خبرنگار ايسنا، مهندس كاكاوند، اظهار داشت: در حاضر حاضر 886 روستاي لرستان آب آشاميدني ندارند كه از اين تعداد 10روستا بالاي 20خانوار هستند.وي با اشاره به اين كه در لرستان دو هزار و 836 روستا وجود دارد، افزود: از اين تعداد يك هزار و 530 روستاي بالاي 20 خانوار از نعمت آب آشاميدني بهره مند هستند. وي تعداد طرح هاي آبرساني در دست اجراي اين شركت را 130 طرح عنوان كرد و افزود: براي اجراي اين طرح ها 14ميليارد و 300ميليون هزينه مي شود.

زندگی خانواده بی‌سرپناه تهرانی زیر برف و باران!

http://www.fararu.com/vdcgxy9y.ak9tw4prra.html

مشکل فقط عدم آب آشامیدنی روستا های استان لرستان نیست که یکی از استان های پرآب کشور می باشد بلکه در رژیم فاشیستی مذهبی ایران شرایط آنگونه است که 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند. آنگونه که خاتمی در دوره دوم تبلیغاتی انتخاباتی ریاست جمهوری خود در کرمان اعتراف نمود که ما مسئولین از میان تمام قول و وعده هایی که به مردم ایران دادیم فقط فقر را منصفانه بین شان تقسیم کردیم .البته این فقر شامل کلان دزدان حاکم و شرکا دزد و آقا زاده های شاتن نمی شود . بهر حال سهم این خانواده هم از فقر در هوای سر وبرقی تهران چنین شده که در گزارش آمده است.

حدود 9 ماه از آوارگی یک خانواده 6 نفره در کلان شهر تهران می‌گذرد و این خانواده در سرما و گرما در حال گذران زندگی در یک کانکس هستند. در اوایل مهر سال جاری خبری از زندگی خانواده شش نفره‌‌ای که در یک کانکس 6 متری در حال گذران زندگی بودند منتشر شد، دلیل آوارگی این خانواده را می‌توان از بین رفتن عاطفه‌ها در میان مردم عنوان کرد. صاحبخانه‌ای که داراست ولی مهلتی به این خانوداه که با مشکلات و بیماری‌هایی که گریبان دو فرزند خردسال و پدر خانواده را گرفته است، نمی‌دهد و اثاثیه آن‌ها را با حکم قضایی به داخل کوچه می‌ریزد. در کشور ما مسئولیت ساماندهی افراد محروم به دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد باز می‌گردد. ولی تا کنون هیج یک از نهادهای حمایتی برای سروسامان دادن به وضعیت این خانواده اقدام اساسی نکرده‌اند و هنوز هم این افراد در کانکس 6 متری زندگی می‌کنند. علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته درباره سروسامان دادن به وضعیت زندگی این خانواده ولی هنوز مسئولان ذی‌ربط کاری انجام نداده‌اند. فصل سرما رسید، ولی هنوز این خانواده در کانکسی 6 متری زندگی می‌کنند که صاحب کانکس نیز اعلام کرده هر چه سریعتر این مکان را تخلیه کنید. س.رحمتی پدر این خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس می‌گوید: 9 ماه است که از آوراگی ما در شهر تهران می‌گذرد ولی در حد گفت‌وگوهای تلفنی وعده‌هایی به ما می‌دهند. با 3 میلیون خانه اجاره کن پدر این خانواده می‌گوید: پس از دوندگی‌های فراوان سازمان بهزیستی وعده 3 میلیون وام را به ما داد تا با این مبلغ یک خانه اجاره کنیم ولی با 3 میلیون تومان نمی‌شود هیچ خانه‌ای اجاره کرد. وی ادامه می‌دهد: دستگاه‌های دیگر مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و مسکن و شهر سازی نیز وعده‌های داده‌اند که بعد از گذشت چندین ماه و با ارسال کارشناس‌های مختلف هنوز عملی نشده است

.درگذشت 22 زائر ايرانی در حج امسال

http://www.fardanews.com/fa/news/169344

معلوم نیست که چگونه است که 33 سال است که مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شده است . ولی دستآورد این مبارزه طوریست که نه اینکه ایران رکورد دار جهانی مصرف مواد مخدر در جهان است بلکه زوار مراسم حج مکه هم به عربستان صادر می شود . حال بماند آمار کسانی که عربستان بدلیل حمل مواد مخدر باز داشت شدند با وجود اینکه ادعا شده کسی به اتهام معتاد یا حمل مواد مخدر در عربستان باز داشت نشد . در صورتیکه د بیش از این تعداد ن اعلام شده که بدلیل اعتیاد از حج باز ماندند دستگیر شده بود . حتی 22 فوت شدگان هم گفته شده که معتاد نبودند که باور کردنش آسان نیست .

طبق برنامه‌ريزي انجام شده، عمليات حج براي زائران ايراني و ديگر كشورها به خوبي انجام شد و ما موفق شديم روز گذشته تا پنج بعد‌از ظهر تمام زائران حاضر در منا را به محل اقامتشان در مكه منتقل كنيم.ایسنا: رييس سازمان حج و زيارت گفت: تا امروز 22 زائر ايراني در عربستان درگذشته‌اند، تا كنون هيچ مورد مفقودي يا گمشده نداشته‌ايم و زائري به دليل حمل مواد مخدر نيز دستگير نشده است.علي ليالي صبح امروز، چهارشنبه 18 آبان‌ماه در نشست خبري با خبرنگاران اعزامي به سرزمين وحي، عمليات حج 90 را تشريح كرد و افزود: طبق برنامه‌ريزي انجام شده، عمليات حج براي زائران ايراني و ديگر كشورها به خوبي انجام شد و ما موفق شديم روز گذشته تا پنج بعد‌از ظهر تمام زائران حاضر در منا را به محل اقامتشان در مكه منتقل كنيم. جا دارد از صبوري، متانت و تحمل بالاي زائران قدرداني كنيم.وي يادآور شد:‌ شايد در بخش‌هايي از عمليات به اين بزرگي با نواقصي مواجه شويم؛ ولي آن‌ها را يادداشت مي‌كنيم تا در حج سال بعد نسبت به برطرف شدن آن‌ها اقدام كنيم.ليالي افزود: با توجه به وعده‌هاي نسبي مسؤولان سعودي براي افزايش پرواز‌ها، تلاش مي‌كنيم زائراني را كه از پنجم تا هفتم محرم در نوبت بازگشت به ايران هستند، تا چهارم محرم‌ به كشور منتقل كنيم. البته در صورتي كه بتوانيم تعداد پرواز‌هاي بيشتري را به ايراني‌ها اختصاص دهيم.وي گفت: آخرين زائراني كه عربستان را ترك مي‌كنند، در مكه هستند و آخرين پرواز مدينه، سوم محرم برابر با هفتم آذرماه انجام مي‌شود..22 زائر در حج دار فاني را وداع گفتندوي در ادامه‌ي اين نشست، با اشاره به آمار فوتي‌ها، مفقودين و بازداشتي‌هاي حج امسال، گفت: تا اين لحظه، 22 زائر فوت کرده‌اند و با وجود اين‌که امسال تعداد زائران آسيب‌پذير بالا بوده؛ اما اين آمار در مقايسه با سال‌هاي گذشته کمتر است. البته از اين بين شش نفر در ايام تشريق به علت مشکلات قبلي و تنفسي به رحمت خدا رفته‌اند.106 نفر به خاطر حمل مواد مخدر از حج بازماندنداو همچنين افزود: خوشبختانه امسال مورد بازداشتي در عربستان نداشتيم و با کنترل دقيق نيروي انتظامي در فردگاه‌هاي داخل کشور، 106 نفر به خاطر حمل مواد مخدر از سفر حج بازماندند؛ اما موردي که به خاطر حمل مواد مخدر در عربستان بازداشت شده باشد، نداشتيم.

خواهرزاده بازداشتی مشایی کیست

اکنون دستگاه فاسد قضاییه برای اینکه پرونده ی مهر های وابسته به ولی وقیح منفور ونا مشروع درگیر اختلاس 3هزار میلیارد تومان بانکی تبرئه و پیگیری نکند . بنابراین خواهر زاده مشایی را باز داشت کرده است تا هم جریان انحرافی درون دولت را مقصر وعامل این اختلاس معرفی کرده باشد . همچنین فشار برروی پاسدار گماشته احمدی نژاد آورده شود تا که فشار تبلیغاتی برروی این پرونده به دستگاه قضاییه آلوده به فاسد وارد نکند.

تعامل نیوز : با توجه به اینکه روز گذشته سخنگوی دستگاه قضا خبر دستگیری (ع ــ ر) یکی از بستگان اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور را در رابطه با پرونده فساد مالی سه هزار میلیاردی تایید کرد، درباره وی باید گفت در نامه رضا گلپور که اندکی پس از انتشار به سرعت از خروجی رسانه ها حذف گردید نام وی به چشم می خورد. در این نامه وی خواهر زاده مشایی معرفی شده است. گلپور در این نامه می نویسد: [عنایت الله] ریاحی خواهر زاده ی اسفندیار ساکن در آمریکا فعالیت های ویژه ای را جهت پیگیری مباحث روابط آمریکا و ایران برایش انجام می دهد. البته در برخی اسناد از دکتر (ح) نیز برای پیگیری این ماموریت نام برده می شود.در جریان واگذاری پروژه 400 میلیارد تومانی تالارهای بین المللی ایران-کیش به صورت ترک تشریفات مناقصه به شرکت خانوادگی یحیی فیوضی نیز از فردی به نام (ر) نام برده می شد

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی:گزارش آمانو قطعه‌ای از سه‌گانه دروغین احمد‌شهید و ترور سفیر سعودی استخبرگزاری فارس: گنجی گفت: باید بررسی کرد که چرا حلقه سه‌گانه فشار بر ایران یعنی گزارش احمد شهید، گزارش آمانو و سناریوی ترور سفیر عربستان در آمریکا، همزمان مطرح شده است؟

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900818001079

این جریات چماقدار سربکوبگر که از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به خصوص پاسداران ساخته شده اند و نقشی چون تازی در خدمت صیاد دارند که هر زمان صیادی به شکار می رود و شکاری را مورد هدف قرار می دهد از اینگونه تازی ها خواسته می شود تا که بدنبال شکار بدوند. غیر از این نه وجود خارجی ونه مصرف دیگری دارد که به نفع مردم باشد.

عبدالله گنجی، جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به سیاسی بودن گزارش اخیر آمانو، گفت: گزارش اخیر آمانو را باید از گزارش قبلی نه به جهت محتوا بلکه به جهت انگیزه‌های سیاسی متفاوت دانست.جانشین سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: آمریکا به دلیل شرایطی که در افغانستان، عراق و داخل کشور خود دارد نمی‌تواند به فکر اقدام نظامی علیه ایران باشد. نظام جمهوری اسلامی ایران برای تهدیدات رژیم‌صهیونیستی حسابی باز نمی‌کند و تأملی بر روی این مسئله نخواهد کرد چون صهیونیست‌ها از نظر روحی با مشکل روبرو بوده و عمق استراتژیک ندارند که بخواهند علیه کشور پهناوری اقدام نظامی کنند.گنجی تصریح کرد: عرض جغرافیایی رژیم صهیونیستی آن‌قدر آسیب‌پذیر است که هر آن مورد ضربه قرار بگیرد.وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌مداران رژیم‌صهیونیستی روز گذشته از مواضع خود عقب‌نشینی کردند و اعلام داشتند تهدید نظامی علیه ایران ساخته رسانه‌هاست، بنابراین احتمال اقدام نظامی علیه ایران از سوی رژیم‌صهیونیستی صفر درصد است.