گزیده خبر های 19 آبان 90 قسمت - 3

مهدی محمدی در گفتگو با شفاف.گزارش آژانس سرهم بندی شده و غیر مستند است

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=83412

این عضو حزب الله سایت رجا نیوز که یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری می باشد اکنون با گزارشگر سایت شفاف وابسته به شهردار تهران پیروان گزارش آمانو رئیس آژانس بین المللی اتمی گفتگو کرده است. در بخشی از گفتگوی خود با سیاست با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن اذعان کرده که ا گر پذیرفته شود که این گزارش آما نو درست است که گفته شده هدف اهداف نظامی است. ولی از طرف دیگر برای اینکه هم قلم یادداشت روزنویس سربازجو شریعتمداری ثابت کرده باشد مرغ یک پا دارد وحرف مرد یکیست بازهم تأکید کرده است که دلیل نمی شود که اهداف پنهانکاری پروژه ی هسته ای نظامی باشد . البته وی فراموش کرده است که پاسدار گماشته احمدی نژاد در دفاع از پروژه ی هسته ای از موضع نماینده و سخنگوی ملت ایران شدن می گفت اولاً مصوبه های تحریم شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره های بی ارزشی نیستند و می افزود آنقدر از اینگونه قطعنامه ها آنقدر تصویب و صادر کنید تا که تصویب دانات پاره شود . همینطور از سوی دیگر تأکید وتهدید می کرد از منظر ملت پرونده ی مذاکرات هسته ای بسته شده است . زیرا که ملت می گوید انرژی هسته ای حق مسلم ماست .حتی یکبار گفت که از بجنورد به سوی تهران با هلیکوپتر باز می گشته که بین راه مجبور به نشست در کنار رود خانه ای شده بود . ولی نا گهان پس از فرود هلیکوپتر بلافاصله اهالی اطراف خودشان را به ما رساندند وحلقه زدند وفریاد شعار انرژی حق مسلم ماست را سر دادند . یعنی اهداف پروژه ی هسته ای پس از 18 سال پنهانکاری و سپس فاش شدن . اکنون دیگر عریان شده که چه اهدافی دنبال می شود که نه انکار کردنی است نه امکان ادامه ی سیاست وقت کشی وجود دارد؟

مهدی محمدی در گفتگوی خود با شفاف در چهار مرحله ابعاد مختلف این گزارش را بررسی کرد و گفت: به عنوان نکته نخست در مورد این گزارش باید بگویم، آن چه که تحت عنوان گزارش آژانس منتشر شده است، مبتنی بر تجربه شکست خورده چندین ساله آمریکا و غرب است که از سال 2007 در حال رخ دادن است. گزارش جدید آژانس در مورد برنامه هسته ای ایران که دیشب منتشر شده است حاوی مطالب جدیدی نیست و به نوعی همان مطالب مورد ادعای پیشین را تکرار می کند. با وجود این چند روزی بود است که محافل غربی به شدت تبلیغات وسیعی در مورد این برنامه و این که ماهیت نظامی بودن برنامه هسته ای ایران مشخص می شود، به راه انداخته بودند. گزارش جدید آمانو نیز مبتنی بر همان اطلاعات است و هیچ چیز جدیدی در آن نیست. وی در ادامه سخنان خود با بیان این که گزارش ارائه شده از سوی آژانس در واقع یک سند جعلی گفت: نکته دوم در مورد این گزارش این است که آن چه که آژانس به عنوان گزارش ارائه داده است، در واقع یک سند جعلی است. زیرا در این گزارش هیچ سند اورجینالی وجود نداردمحمدی با اشاره به این که در این گزارش هیچ سند قطعی بر ضد ایران ارائه نشده است، تصریح کرد:ا نکته سوم و مهم ترین نکته در مورد این گزارش این است که فرض کنیم محتوای این گزارش منتشر شده درست باشد و ادعاهای مطرح شده در آن حقیقت داشته باشد. حتی با وجود این هم هیچ دلیل قطعی برای نظامی بودن برنامه هسته ای ایران ارائه نشده است و این اسناد به هیچ وجه ساخت سلاح را تایید نمی کند. این کارشناس سیاسی در بخش دیگری از گفتگوهای خود به ادعای غرب در مورد همکاری یک دانمشند اوکراینی برای تولید سلاح هسته ای با ایران اشاره کرد و افزود: نکته آخر در مورد این گزارش ادعای غربی ها مبنی بر اطلاعات به دست آمده از یک دانشمند اوکراینی است که مدتی در برنامه هسته ای ایران همکاری می کرد و مطلب آن در این گزارش آمده است. غربی ها ادعا می کنند که این دانشمند اوکراینی به نام ویچسلاو دانگیلینکو مدتی در ایران بود و به تولید سلاح هسته ای ایران کمک می کرد. این در حالی است که خود وی در سخنانش در این زمینه تنها گفته است در پروژه های فعالیت های متعارف با ایران همکاری کرده است، نه سلاح های هسته ای. حتی آژانس هم در گزارش خود همین مطلب را آورده است. این دانشمند اوکراینی صراحتا گفته است که عضوی از پروژه سلاح هسته ای در ایران نبوده است. این در حالی است که وی سال هاست در مسکو زندگی می کند و با توجه به این که ایران هیچ دسترسی به وی ندارد، دلیلی ندارد که او بخواهد دروغ بگوید. آژانس هم هیچ دلیلی در اختیار ندارد که ادعا کند همکاری این دانشمند اوکراینی با ایران در زمینه فعالیت های غیر متعارف بوده است. در واقع تنها چیزی که آژانس می گوید این است که این دانشمند با ایران همکاری کرده است.محمدی در پایان سخنان خود در زمینه دلیل استقبال آمریکا و رژیم صهیونیستی از انتشار این گزارش اظهار داشت: ایران در روز چهارشنبه هفته گذشته در نامه ای به آژانس اعلام کرد که آماده مذاکره در مورد برنامه هسته ای خود است. با وجود این آمانو تحت فشار و دستور آمریکا اعلام کرد مذاکره پس از جلسه شورای حکام در تاریخ 16 و 17 نوامبر انجام خواهد شد. این مسئله نشان دهنده این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی خواهند مذاکره انجام شود. در واقع رژیم صهیونیستی خواهان این است که راه هر نوع مذاکره میان ایران و آژانس بسته شود. زیرا اسرائیل بر این باور است که در صورت تداوم مذاکرات غرب مجبور است از روی ناچاری برنامه هسته ای ایران را بپذیرد.

سالانه 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود

با وجود اسکله های غیر مجاز پاسداران در بنادر جنوب کشور که بطور 24 ساعته مشغول تخلیه انواع و اقسام مواد مخدر ومشروبات الکی و کالاهای قاچاق هستند . سپس در سراسر ایران توزیع می شود. از سوی دیگر سیاست انگلی دلالی وواسطه گری دولتی ووابسته به آنهم نقش اصلی اقتصاد را اجرا می کنند .بنا براین دیگر نیاز به پرسش و تحیق نیست که 20 مییارد دلار به کجا می رود یا توی کیسه ی چه کسان یا نهادهای مافیایی ریخته می شود؟ا

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به ورود سالانه بیش از 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور تصریح کرد که وجود بازارچه های مرزی به رکود تولید داخلی دامن زده است به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان البرز در کرج گفت: ورود کالای بی کیفیت که عمدتا هم بصورت قاچاق وارد کشور می شود موجب وارد آمدن ضربه شدیدی به اقتصاد واحدهای تولیدی داخل زده است.وی افزود: متاسفانه این حجم از کالای قاچاق یا از طریق مبادی غیر رسمی وارد کشور می شوند و یا از طریق بکارگیری راههای ناصحیح از مبادی رسمی وارد کشور می شوند.وی گفت: توسعه بازارچه های مرزی برای مرز نشینان که با هدف افزایش اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی این مناطق راه اندازی می شود خود یکی از راههائی است که به افزایش وجود این کالاهای بی کیفیت در داخل کشور دامن می زند.بازارچه های مرزی رکود تولید داخل را دامن زده پورمحمدی گفت: این بازارچه ها نه تنها کمکی به تقویت توان اقتصادی کشور نمی کند بلکه موجب رکود تولید در داخل نیز می شود.وی در پاسخ به سوال یکی از فعالان اقتصادی مبنی بر اینکه بالاخره چه کسانی باید جلوی این واردات با این حجم بالا را بگیرند گفت: هم دولت و هم دستگاه قضا باید به صورت مشترک در خصوص برخورد با این معضل اقدام کنند.

میزان قاچاق پوشاک در دولت احمدی‌نژاد ۶ برابر شده است

این گزارش مکمل گزارش قبلی می باشد . زیرا که رشد بی رویه ی لجام گسیخته ی تورم و گرانی نه فقط موجب تعطیلی واحدهای تولیدی از جمله ی صنایع نساجی و واحدای تولیدات پوشاکی کشور شده است ، بلکه سبب رشد فقر و بیکاری شده است . برای اینکه اقتصاد انگلی و دلالی و واسطه گری نه اقتصاد کشور را داغان کرده است که هر روز بیش از گذشته وابسته به واردات کالا و تعطیلی کار خانه ها واخراج و بیکاری کارگران می شود.

میزان قاچاق پوشاک در دولت احمدی‌نژاد ۶ برابر شده است.به گزارش خبرآنلاین، تنها محموله های کشف شده پوشاک قاچاق در سال ۸۹ سه برابر کل حجم واردات قانونی این کالاها بوده است. افزایش محموله ای مکشوفه پوشاک قاچاق بنابر ارزیابی این مرکز نشان از رشد شدید قاچاق بوده است، مقایسه روند رو به رشد قاچاق پوشاک بر اساس برآورد مرکز پژوهشهای مجلس (بر اساس رشد محموله های مکشوفه) خبر از رشد ۵۰۰ درصدی قاچاق پوشاک طی سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ دارد.در کنار این روند رو به رشد در این گزارش نمایی کلی از صنعت پوشاک کشور ارایه شده، در حال حاضر بیش از ۹۳۰۰ واحد تولیدی در بخش پوشاک کشور با رسمایه گذاری معادل ۴٫۱ هزار میلیارد تومان فعال هستند و بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر نیروی کار در صنعت پوشاک فعالیت دارند و در صورتی که برای قاچاق پوشاک چاره ای اندیشیده نشود این بخش که از نظر تعداد نیروی کار و میزان سرمایه گذاری به ترتیب ۱۴ و ۸ درصد ار بخش صنعت کشور را شامل می شود، زمین خواهد خورد.در ادامه این گزارش مرکز پژوهش های مجلس در زمینه دلایل رشد قاچاق پوشاک ضمن بر شمردن مشکلات تولید داخلی از جمله قیمت تمام شده بالا، کوچک و پراکنده بودن واحدهای تولیدی ایرانی، نداشتن برندهای مطرح و قابل اعتماد را مطرح کرده است و از جمله دلایل استقبال از قاچاق پوشاک را سود بالا و سهولت انجام آن ذکر شده است.اما نکته جالبی که در این گزارش به آن اشاره شده است بحث قاچاق رسمی پوشاک است، در جمع بندی گزارش بررسی قاچاق پوشاک به کشور آمده است: بخش وسیعی از قاچاق کالا به کشور و به خصوص پوشاک در پوشش اقدامات قانونی صورت می گیرد.به بیان دیگر بخش از قاچاق کالا از سوی عناصر ذی نفوذ در نظام تصمیم گیری انجام می شود. این نوع قاچاق که تحت عنوان قاچاق قانونی از آن نام برده می شود به واسطه صدور مجوزهای خاص واردات و رانت و انحصار طلبی انجام می شود.مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نهایت برای مهار قاچاق پوشاک توصیه می کند برای اصلاح ساختار تولید داخلی و ساماندهی واردات خارجی باید به محورهایی مانند: ارایه معافیت های مالیاتی برای تولیدکنندگان داخلی در جهت نوسازی فناوری تولید،ایجاد فروشگاههای زنجیره ای و در نهایت تاکید بر برند سازی داخلی مورد توجه قرار گیرند.در زمینه ساماندهی واردات نیز به مباحثی مانند منطقی کردن تعرفه واردات پوشاک، الزام فروشندگان پوشاک خارجی به درج ایران کد،کنترل بیشتر مبادی مرزی و معابر قاچاق و در نهایت منطقی کردن تعرفه واردات پارچه برای کاهش هزینه تولید داخلی پوشاک توصیه شده است.

جعفر قادر در گفتگو با فرارو:اقتصاد عرصه عدد و رقم است، هر ادعایی باید با شاخص و آمارهای درست تایید شود

http://tanet-cima-tv.wm.llnwd.net/tanet_cima_tv

این گفتگو هم می تواند مر تبط به دو گزارش قبلی باشد . چون مرتبط به اقتصاد دارد که رهبر بنیانگذار شیاد رژیم فاشیستی مذهبی گفته بود که اقتصاد مال خر است . همچنین پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور گفته است که به تئوری های اقتصادی باور ندارد . از سوی دیگر ارتباط به ادعای اعداد و ارقام دروغین اشتغال کاردارد که شیوه ی آمار دادن در این مورد همچون ارائه آمار دروغ سازی در نمایش خیمه شب بازی کودتای 22 خرداد 88 می باشد.

فرارو- رییس دولت در همایش طرح تحول بانکی گفته بود که کسانی که با ایجاد 2.5میلیون فرصت شغلی مخالف‌اند و بهانه‌تراشی می‌کنند. مراد وی از بهانه‌تراشی تلاش‌های نظارتی بر عملکرد نظام بانکی کشور بوده است. این در حالی است که یک نماینده مجلس بر این باور است که دولت خود مقدمات ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی را مهیا نکرده است. احمدی‌نژاد گفت: «یک عده‌ای صاحب نفوذ که پشتوانه آنها خارج از سیستم قوه مجریه است با زد و بند کارهای خودشان را انجام دادند و سوءاستفاده‌ای انجام شده، اما این را بهانه‌ای کردند تا در کارهای کشور اخلال ایجاد شودجعفر قادر در گفتگو با فرارو؛ در پاسخ به اینکه آیا موانعی پیش پای دولت برای ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی وجود دارد، گفت: «ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی هدفی بلندمدت است که ابزار‌ها و اهرم‌های خاص حودش را می‌خواهد. تبعا منابع مالی خود را نیاز دارد، ساز و کار اداری خاصی می‌طلبد، باید سیستم‌ها و سازکارهای مناسبی اداری در کار باشد و همین‌طور باید برنامه‌ای مدون و جهت‌گیری‌های اصولی و درستی در این راستا وجود داشته باشد که به نظر می‌رسد بعضی‌ از این لوازم برای این هدف بلندمدت وجود نداشته باشد قادری ادامه داد: «ما در دسترسی به منابع مالی محدودیت داریم. ما فقط به به درآمد‌های نفتی و منابع داخلی که مقدارش در حدی نیست که بتواند این مقدار فرصت شغلی را ایجاد کرد، دسترسی داریم.«باید دانست که بحث های اقتصادی بحث‌هایی است که با عدد و رقم سر و کار دارد و هر ادعایی در آن باید با شاخص و آمارهای درست تایید شود. اینکه منِ نماینده یا هر فرد ایرانی دیگری بخواهیم ایده آل‌ها و آرزوهای خود را مطرح کنیم درست نیست و تنها زمانی مورد پذیرش واقع می‌شود که مقدمات فراهم شده و تمهیدات اندیشیده شود و فضا، بستر و امکانات کاملا مهیا شود