گزیده خبرهای 25 آبان 90

صدور حکم قصاص برای متهمان قتلهای محفلی کرمان

سئوال است که چقدر سریع حکم صادر شده است؟!. یعنی برای چه اینقدر عجله شده است تا که علیه ی نوچه های تروریستی مریدان آخوند آدمکش حرفه ای وتئوری پرداز خشونت و دروغ تمساح یزدی حکم صادر شود؟ چونکه اگر مجرم بودند چرا اجرای حکم 9 سال طول کشید؟ اگر هم مجرم و مقصر نیستند چرا حکم قصاص صادره شده است آنهم برای پس از 9 سال برای اینان صادر شده است .لابد این احکام هم برای این صادر شده که رضایت خانواده ی مقتولان جلب شده و اجرا نمی شود که اعلام شده است . یا اینکه حتماً با صدور این احکام قرار است تا وانمود شود که دستگاه قضاییه آلوده به فساد نه دست نشانده که مستقل است. خلاصه نکند هدف پیش مقدمه صدور احکام دیگری علیه ی رقیب متهم به جریان انحرافی درون دولت می باشد .

4متهم این پرونده به اعدام محکوم شده اند و این حکم هنوز قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور استبالاخره پس از 9 سال، حکم متهمان قتلهای محفلی کرمان صادر شد.بنا به رایی که به از سوی شعبه 106 دادگاه جزایی کرمان صادر و به وکیل مدافع اولیای دم ابلاغ شده، 4 متهم در پرونده قتلهای سال 81 کرمان، به قصاص نفس محکوم شدند. قتلهای محفلی کرمان به قتلهایی گفته می شود که 9 سال قبل، توسط جمعی به قصد "نهی از منکر" انجام شده بود و طی آن، برخی از افراد به قتل رسیدند. مقتولان شهره‌ نیک‌پور ـ 28 ساله‌، نامزدش‌ محمدرضا نژادملایری‌ 30 ساله و 3 شخص دیگر بودند. متهمان اقرار کردند پس از کشتن این افراد، اموال آنها را صدقه داده بودند و اجساد را یا به آتش کشیده بودند و یا در باغ پسته متعلق به پدر یکی از متهمان، در خاک مخفی کرده بودند. اکنون، دادگاه جزایی کرمان، هر یک از 6 متهم این قتلها را به دلیل معاونت در قتلها و سرقت به 10 الی 15 سال زندان محکوم کرده و برای 4 نفر از متهمان ردیف اول تا چهارم، حکم قصاص (اعدام) را صادر کرده است. نعمت احمدی، وکیل یکی از اولیای دم، در گفتگو با ایسنا تاکید کرده: "تنها یک نفر از متهمان یعنی «ع.م» از بدو بازداشت تاکنون تحمل حبس کرده و سایر متهمان پس از مدتی آزاد شده‌اند که پس از قبول اعاده دادرسی و شروع به رسیدگی مجدد، قرار بازداشت موقت آنان به وسیله دادگاه صادر شد اما دادگاه تجدید نظر با وجود اینکه متهمان به اتهام قتل عمد تحت پیگرد بودند و حسب قانون باید بازداشت موقت می‌شدند، قرار بازداشت آنان را فسخ و به قرار وثیقه تبدیل کرد." وی از صراحت قانون در بازداشت موقت متهمان به قتل سخن گفته و تاکید کرده بازداشت این افراد، مورد درخواست اولیای دم است. به گفته احمدی رای صادره در مدت 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است، ولی امکان اینکه پس از طی تشریفات، تایید و ابرام شود، زیاد است، زیرا هیات عمومی دیوان عالی کشور ادعای مهدورالدم بودن را نپذیرفته و تنها یکی از شعب دیوان در گذشته اصرار به قبول ادعای مهدورالدم بودن مقتولان داشته است، لذا در صورتی که این رای مورد اعتراض متهمان قرار گیرد، با ارجاع مجدد پرونده به دیوان عالی کشور بالطبع پرونده به شعبه سابق ارجاع نخواهد شد و با توجه به اینکه دیگر شعبات کیفری دیوان نیز بالاتفاق معتقد به عدم مهدورالدم بودن مقتولان بوده‌اند، در این صورت رای پس از طی تشریفات، تایید و ابرام خواهد شد.

غیبت احمدی‌نژاد در نشست سران اوپک گازی

بالاخره چون فرصت طلبانه وموج سوارانه ولی وقیح منفور ونا مشروع در دیدار پوتین در جماران که رئیس جمهوری روسیه بود این پیشنهاد را مطرح کرد . اما اکنون که دامنه ی اختلافات ها میان رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع با رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد گسترش یافته است. بنابراین باید که واکنش منفی از سوی رئیس جمهور نسبت به پیشنهاد دهنده اش نشان داده شود . همچنین مگر پاسدار ر ستم قاسمی جزو لیست تحریمی ها وممنوع الخروج ها نیست برای چه این پاسدار تروریست در این نشست در دوحه قطر حضور داشته است؟ مهمتر اینکه وقتی این رئیس جمهور روسیه هم حضور نداشته برای چه پاسدار گماشته احمد نژاد رئیس جمهور در این نشست حضور داشته باشد و کنار پاسدار تروریست قاسمی بنشیند؟

وزیر نفت با اشاره به غیبت احمدی نژاد در نخستین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در قطر گفت:«رئیس جمهور ایران می خواست در این نشست شرکت کند اما نتوانست بیاید».نخستین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز روز سه شنبه در دوحه قطر آغاز شد. بر اساس گزارش فرانس پرس رئیس جمهور ایران در این نشست حضور نداشته اما مقامات ایرانی حاضر در این نشست وضع مالیات های سنگین بر انرژی در کشورهای غربی را مورد انتقاد قرار دادند. وزیر نفت ایران در این مراسم با اشاره به غیبت احمدی نژاد گفت: «رئیس جمهور ایران می خواست در این نشست شرکت کند اما نتوانست بیاید». رئیس جمهور روسیه نیز از غایبان بزرگ نشست امروز بوده است. قاسمی این نشست را نقطه عطفی در تاریخ صنعت گاز دانست و از وضع مالیات های بالا بر صادرات انرژی توسط کشورهای غربی انتقاد کرد. وی هشدار داد: وضع هرگونه مالیاتی از سوی کشورهای مصرف کننده بازار انرژی را از مسیر درست خود خارج می کند. قاسمی همچنین گفت کاهش ارزش دلار بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته است. نخستین وزیر نفت مصر گفت ضروری است که ما به ثبات در صنعت گاز طبیعی دست یابیم که در حال حاضر قیمت عادلانه ندارد. وی که در مراسم گشایش نشست ۱۲ عضو مجمع کشورهای صادرکننده نفت سخن می گفت افزود: این امر فاکتور مهمی برای توسعه صنعت گازاست. رئیس جمهور الجزایر و رهبر شورای ملی انتقالی لیبی از جمله افراد حاضر در این نشست یک روزه بودند. نخستین نشست سران کشورهای صادرکننده نفت روز سه شنبه با سخنرانی امیرقطر در دوحه گشایش یافت. وی خواستار یافتن راه حل های ابتکاری برای برداشتن چالش های پیش روی صنعت گاز جهان و تامین منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این زمینه شد. قرار است در این نشست شرایط قردادهای بلند مدت به عنوان مبنایی برای تامین امنیت صادرکنندگان و کشورهای مصر فکننده مورد بحث قرار گیرد. تعیین قیمتی عادلانه برای گاز نیز از دیگر موضوعات این نشست است. اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز عبارتند از: ایران، روسیه، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا. عمان نیز اخیرا به این گروه پیوسته است.

در یکی از اسناد ویکی لیکس به سخنان تند و توهین امیز ملک عبدالله در مورد ایران و شیعیان اشاره شده است. وی در طول سخنانش به استدلال های وهابیت برای حمله به شیعیان استفاده کرده است. این سند در سفارت امریکا در ریاض و در تاریخ 12 /7/2006 تنظیم شده است.

توهین بی سابقه ملک عبدالله به ایرانیان

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=84526

مگر این نقل قول بیان واقعیت نیست؟ کجا یش توهین است؟. مگر حاکمان ایران دین را ابزار قدرت و ثروت نکرده اند و ادعای ام القرای جهان اسلام بودن نمی کنند؟ مگر عراق را ناامن وبی ثبات و حیاط خلوت خود نکرده اند؟ مگر زیر پوشش شیعه گری تسلط بر شهرهای مذهبی شیعه عراق انداخته نشده است. مگر در اصل حکومت شیعی با نخست وزیر دست نشانده ی حاکمان ایران در عراق تشکیل نشده است؟ مگر هدف هلااله شیعی گری از عراق وسوریه ولبنان واردن درچشم انداز نیست و این هدف دنبال نمی شود؟

در یکی از اسناد ویکی لیکس به سخنان تند و توهین امیز ملک عبدالله در مورد ایران و شیعیان اشاره شده است. وی در طول سخنانش به استدلال های وهابیت برای حمله به شیعیان استفاده کرده است. این سند در سفارت امریکا در ریاض و در تاریخ 12 /7/2006 تنظیم شده است.به گزارش «انتخاب» در این سند آمده است: خلیل زاد در طول سفرش به عربستان با ملک عبدالله گفت و گو کرد.ملک عبدالله مدت زیادی در مورد نگرانی های عربستان سعودی از نفوذ ایران و جانشینانش در عراق و منطقه سخن گفت.وی به مهمانانش گفت: عدالت در عراق مفقود شده و هیچ عدالتی بین احزاب برقرار نیست..پادشاه عربستان در ادامه گفت: ایران به عراق چشم طمع دارد و مامورانش با هدف اطمینان از ادامه ی اختلافات در این کشور حضور دارند!ملک عبدالله اضافه کرد: ایران به دنبال تسلیم کردن آمریکا در عراق بود، اما این کار نشدنی است!وی تصریح کرد: اکنون که امریکا در عراق است، این کشور به خود اجازه نمی دهد که تحقیر شود.پادشاه عربستان با بیان اینکه هر چه به نفع عراق است، به نفع ما و منطقه هم هست، گفت: این مهم است که جلوی ایران را بگیریم و هویت واقعی اینها را به مردم نشان دهیم.وی در بخش دیگری از سخنانش، با عصبانیت در مورد نفوذ ایران در منطقه سخن می گوید و می افزاید:: ما شنیده ایم که برخی معتقدند ایران کشوری مهم در جهان اسلام و جهان عرب است. این حقیقت ندارد و اساساً امکان ناپذیر است!ملک عبدالله در ادامه اظهار داشت: واقعیت این است که مقدس ترین مکان های اسلامی در عربستان است!وی گفت: من به ایران هشدار داده بودم که اگر بخواهد مدل خود را در عراق ایجاد کند، وضعیتش در جهان اسلام به خطر می افتد.ملک عبدالله از عربستان سعودی به عنوان یک کشور متعادل و غیر افراطی نام برد و افزود: اسلام حقیقی بر اساس تعادل و حفظ توازن است که عربستان سعودی به عنوان یک حکومت اسلامی از این اصول دفاع می کند و توازن را بین احزاب مختلف در عراق حفظ می کند.در ادامه ی این سند ویکی لیکس آمده است: مشخص بود که نگرانی های ملک عبدالله تنها شامل ایران نیست، بلکه شامل شیعه در منطقه هم است.وی شعیان ایران را برای پرستش گنبدها، مجسمه ها و اشخاص مورد سرزنش قرار داد و در اظهارنظری بی ربط که نشان از القای تفکرات وهابیت در عربستان و بالاخص خاندان سعودی دارد، تصریح کرد: عبادت هر چیزی به غیر از خدا اشتباه است.ملک عبدالله گفت: اینها منتظر بازگشت {امام} مهدی [عج] هستند و می خواهند که فرمانده و ارباب صدایشان بزنند( ویکی لیکس: توجه داشته باشید: منظور امام دوازدهم ، محمد المهدی است که شعیان اعتقاد به ظهور دوباره ایشان و برقرای عدالت کامل در سراسر جهان دارند)وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: اگر ایران از جهان اسلام (؟!) چیزی می خواهد باید بیاید و درخواست ان را ارائه دهد.ملک عبدالله گفت: من به ایران در خصوص تبعات خطرناک دستیابی به سلاح هسته ای هشدار داده ام و چنین کاری باعث اغاز یک جنگ تسلیحاتی منطقه ای می شود.پادشاه عربستان گفت: البته عربستان به ثبات، صلح و مذاکرات سازنده معتقند است و ایران باید بفهمد که این وضعیت چقدر خطرناک است."انتخاب" به دلیل موهن بودن بیش از اندازه ی اظهارات پادشاه وهابی عربستان، بخش هایی از اظهارات وی را حذف کرده است.