دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 17 آبان ماه سال 1390

نقد وبررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " اركستر دلقك ها ! "

"مدعی قلم بر دست همچون ولی وقیح منفور ونا مشروع و سایر مسئولان حکومتی وهسته ای و نظامی تصور کرده اند که می توانند. همچنان با سیاست نخ نما شده وقت کشی مذاکرات هسته ای و فعال کردن لابی ها در راستای پیش برد سیاست زد وبندهای پشت پرده و مترادف آن بشود با پیوند زدن به سیاست باج دادن های کلان به روسیه وچین امکان برون رفت از بحران هسته ای ودفع کردن تحریم های بیشتر دفع و در ادامه ی تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای خنثی شود"

به نظر می رسد که قلم بر دستان یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان با هم نشست دارند وبا زبان و گفتمان قابل فهم همدیگر دست به هنرنمایی روحوضی و حوزوی می زنند . سپس با انگیزه گرفتن از اینگونه تشکیل ارکستر ، ساز خود را در همآهنگی با آن کوک می کنند. البته این وارونه گویان حرفه ای از یاد برده اند که تبلیغات دروغین جنگی که زیر چتر مانور های نظامی و انتظامی و شبه نظامی با پسوند رزمایش و همایش ونمایش که همراه با آزمایش موشک های دور و میان برد بوده است . هدف لغز خوانی و قدرت نمایی از موضع ضعف نبوده است که به رخ دشمنان منطقه ای و جهانی به خصوص اسراییل و آمریکا کشیده شود که نه ناشی از پرو پاگاندای تبلیغاتی که نمودی از واقعیت بوده است . برای همین بر اساس این تجربه اکنون اخطار های احتمال تهاجم نظامی آمریکا یا اسراییل به تأسیسات هسته ای تبلیغات تاکتیکی ودور از واقعیت یا پروپا گانادا نامیده شده است .چون هدف تبلیغات قبل از ارائه ی گزارش آژانس اتمی از سوی آمانو دبیر کل آن برای امتیاز گیری می باشد از سوی آمریکا مدیریت می شود و هدف فشار علیه ی پروژه ی هسته ای و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای می باشد که یادداشت روز نویس آن راا ین چنین به تصویر کشانیده است: "پروپاگانداي رسانه اي و مانور نظامي در صحنه مجازي و بازي سياسي در حالي است كه دقيقا در يك ماه گذشته- از 10 اكتبر تا چهارشنبه 9 نوامبر كه قرار است گزارش آمانو منتشر شود- غرب با مديريت آمريكا تمام گزينه ها و اهرم هاي فشار عليه ايران را به ميدان آورده است، با اين اميد كه از طريق مشغول كردن ايران بتواند زمام امور تحولات در عرصه منطقه اي و فرامنطقه اي را بدست بگيرد اما «واقعيت»ها بيرون از چنبره اين تدابير و تاكتيك ها رقم خورده است.ابتدا براساس گزينه نخ نما شده «تحريم» در تاريخ 10 اكتبر تعداد 29 تن از مقامات ايراني را به اتهام واهي نقض حقوق بشر مورد تحريم هاي اروپايي قرار دادند و روز بعد به يكباره در 11 اكتبر سناريوي طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن از سوي ايران را به صحنه آوردند و به دنبال آن آمريكا از جمهوري اسلامي به شوراي امنيت سازمان ملل در 14 اكتبر شكايت كرد اما اين پايان داستان نبود و علاوه بر تحريم و پرونده سازي براي ايران در شوراي امنيت به اتهام اقدامات تروريستي، پرونده حقوق بشري عليه ايران را نيز در سه ضلع مختلف باز كردند؛ گزارش سالانه بان كي مون از وضعيت حقوق بشر ايران در 13 اكتبر كه در آن مجموعه اي از اتهامات ناروا عليه كشورمان مطرح شده است. 2- گزارش احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ايران كه يك رونويسي تمام عيار از دست ضد انقلاب و منافقين براي طرح تهمت ها و اتهامات عليه ايران بود. (15 اكتبر) و 3- 17 اكتبر هم كميته حقوق بشر در ژنو در گزارشي ايران را به خاطر قوانين اسلامي و نبود قانون همجنس گرايي«!» به نقض حقوق بشر متهم كرد... و در همين خط از اوايل ماه نوامبر حرف هاي تكراري و كسل كننده درباره برنامه هسته اي كشورمان را به صورت پررنگ پيش كشيده اند"

در ادامه وکیل تسخیری قلم بردست برای سفید کردن پرونده ونفی تلاش دستیابی به سلاح هسته ای که حاکمان و مسئولان رژیم فاشیستی مذهبی بطور شبانه روزی آن را با جدیت تمام دنبال می کنندو همین جدیت وپشتکارشان برای دستیابی به سلاح هسته ای می باشد که در نهایت می تواند منتهی به تهاجم نظامی شود . برای اینکه دلیل اصلی تحریم ها وشدت بخشیدن آن برای منصرف کردن حاکمان ایران ودست بر داشتن از کوشش دسترسی به سلاح هسته ای بوده است ، ولی نه اینکه حاکمان ایران از اهداف نظامی هسته ای خود عقب نشینی نکرده ، بلکه همچون گذشته اصرار بر صلح آمیز بودنش می کنند و برای اثبات ادعای خود بطور سیستماتیک و از موضع فرار به جلو دست به پاک کردن صورت مسأله می زنند . تازگی هم اخطار آژانس اتمی که به اطلاعات جدید دسترسی داشته که نشان از تلاش اهداف نظامی هسته ای می باشد را پیرامون طراحی تبلیغاتی با چاشنی تهاجم نظامی از سوی آمریکا و اسراییل جا می زنند . از جمله قلم بر دست وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان ادعاهای تکراری مقامات رژیم فاشیستی مذهبی و هسته ای و رسانه های خبری و به خصوص همتایان یادداشت روز نویسان همکارش را تکرار ونشخوار کرده است و این ادعاهای تکرارشده را اینگونه با پسوند بی اثر بودن تحریم ها تفسیر و فرموله کرده است :

" نكته نخست درباره ادعاي حمله نظامي به تاسيسات هسته اي كشورمان آن هم در آينده نزديك اين است كه غربي ها و صهيونيست ها از اهرم هاي «تحريم»، «سناريوي ترور» و «پرونده حقوق بشر» نتيجه اي نگرفتند كه اينچنين شتابزده و مستاصل بر حمله نظامي عليه ايران اصرار دارند. ناگفته پيداست اگر گزينه هاي مورد اشاره كارگر مي افتد آنها از حمله نظامي سخن نمي گفتند.درباره سناريو ترور اخير عليه كشورمان هم مسئله كاملا معكوس شد؛ سستي ادله آمريكايي ها براي منتسب كردن طرح يك ترور در خاك واشنگتن به ايران اسلامي يك آبروريزي بزرگ را براي كاخ سفيد به همراه داشت دو هفته پس از اين سناريو، ژنرال ها و مقامات قانونگذار آمريكا در صحن كنگره به صراحت و وقيحانه فرياد كشيدند كه مقامات نظامي ايران بايد ترور شوند و به طور رسمي يك تروريسم دولتي - سيماي بدون رتوش واشنگتن- را به دنيا نشان دادند. ادعاي حمله نظامي از سوي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي عليه ايران در شرايطي است كه آنها به لحاظ داخلي در بدترين وضعيت هستند.آمريكايي ها نتوانند هزينه هنگفت جنگ در افغانستان را متحمل شوند و اكنون بار بسته اند و در حال خروج اند.داستان حمله به ايران وقتي طنزآلود مي شود كه رژيم صهيونيستي نيز بلوف مي زند و از حمله سخن مي گويد در حالي كه به لحاظ داخلي كاملاً بهم ريخته است و از روز گذشته فراتر از اعتراضات، اعتصاب ها نيز از سوي اتحاديه هاي كارگري در سرزمين هاي اشغالي كليد خورده است. نكته كليدي اين است كه مهم ترين عاملي كه باعث شده تا حمله نظامي عليه ايران از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي و يكي دو كشور ديگر رسانه اي شود شرايط حساس منطقه خاورميانه و موج مواج بيداري اسلامي است كه خروجي آن اخراج سياست هاي آمريكايي- صهيونيستي از منطقه است.بنابراين گسترش نفوذ معنوي ايران در صحنه منطقه اي و تبديل شدن ايران به قطب اصلي در منطقه كه ملت هاي مسلمان بارها اعلام كرده اند كه از ايران الگو مي گيرند باعث شده است تا آمريكايي ها و يكي، دو كشور همپيمان او بر گزينه نظامي عليه ايران اسلامي مانور دهند بدان اميد كه اين اهرم سخت و پرفشار كارگر بيفتد و ايران را وادار به مذاكره نمايند. بالاخره امروز پس از يك دهه لشكركشي آمريكايي ها به منطقه و جنگ با عراق و افغانستان و از سوي ديگر جنگ هاي رژيم صهيونيستي با حزب الله لبنان و حماس در 2006 و 2008 آنچه هويداست اين كه اگر در آن جنگ ها ناكام ماندند و به اهدافشان نرسيدند در صورت دست زدن به حماقت جنگ با جمهوري اسلامي ايران كه به تعبير روزنامه آمريكايي بوستون گلوب زمان رهبري او در منطقه فرا رسيده است نه طعم ناكامي بلكه ضرب شستي سنگين را دريافت خواهند كرد.بنابراين تمام تحركات و تلاش غربي ها و صهيونيست ها از طرح حمله نظامي عليه ايران يك عمليات رواني است براي گرفتن امتياز از جمهوري اسلامي بر سر ميز مذاكره و اين بخاطر اين است تا از عمق استراتژيك ايران بكاهند.

در خاتمه اینکه مدعی قلم بر دست همچون ولی وقیح منفور ونا مشروع و سایر مسئولان حکومتی وهسته ای و نظامی تصور کرده اند که می توانند. همچنان با سیاست نخ نما شده وقت کشی مذاکرات هسته ای و فعال کردن لابی ها در راستای پیش برد سیاست زد وبندهای پشت پرده و مترادف آن بشود با پیوند زدن به سیاست باج دادن های کلان به روسیه وچین امکان برون رفت از بحران هسته ای ودفع کردن تحریم های بیشتر دفع و در ادامه ی تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای خنثی شود . بنابراین فاش شدن طرح ترور سفیر عربستان آمریکا و همزمان اعلام خروج نظامیان آمریکا از عراق و مستقر شدن شان در کویت که موازی با گشودن پرونده ی مستمر حقوق بشر در سازمان ملل بر خلاف مدعی قلم بر دست نه غیر واقعی و طرح ناشی از شکست و بی اثر بودن تحریم ها و توطئه ی طراحی شده از سوی آمریکا و اسراییل نمی باشد، بلکه پیش مقدمه ی اخطار تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای است . به خصوص آنتنی شدن این خبر که اهداف پروژه ی هسته ای نه صلح آمیز که نظامی می باشد .نمی تواند بر اساس ادعای قلم بردست ناشی از ضعف آمریکا وتوطئه ی مشترک تبلیغاتی امتیاز گیری آمریکا و اسراییل باشد . همانگونه که ادعای کمدی و وارونه ی قیام های ضد دیکتاتوری منطقه هم نمی تواند جنبش بیداری اسلامی مصادر شده از سوی ولی وقیح منفور ونا مشروع واهرمی کارساز علیه ی آمریکا و اسراییل و پشتوانه دفاعی از اهداف هسته ای باشد. بلکه واقعیت این است که پیگیری فاش سازی برخی از اقدامات برون مرزی تروریستی رژیم فاشیستی مذهبی و تأکید بر نقش مداخله گرایانه در امور داخلی عراق و سوریه و منطقه مکمل فاش شدن اهداف نظامی هسته ای شده است که همانگونه که ذکر شد پیش مقدمه ی فضای تبلیغاتی آماده سازی اذهان و افکار عمومی جهان به خصوص منطقه در بستر اقدامات تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای می باشد که تعارفات سیاسی وزیر امور خارجه ی روسیه و یا مخالفت برخی از رؤسای کشورهای غربی دیگر نمی تواند مانع از این تهاجم نظامی شود. مگر اینکه حاکمان ایران همچون سرهنگ قذافی دستان تسلیم خودشان را بالا ببرند و تنها امتیاز باج گیری وتهدید غرب وتضمین بقای ننگین شان را از دست بدهند و موجب تأخیر کوتاه مدت در راستای تغییر شود . ولی نه مانع جدی مسیر هموار کردن فروپاشی در آینده گردد

.هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900817/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 17 آبان ماه سال 1390

اركستر دلقك ها ! (يادداشت روز)