گزیده خبرهای 11 آذر 90 قسمت -5

این اقدامی از پیش برنامه‌ریزی شده نبود.اعتراف «بایدن» به خودجوش بودن ورود دانشجویان ایرانی به سفارت انگلیس.خبرگزاری فارس: "جو بایدن"، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا که به عراق سفر کرده است به طور ضمنی به خودجوش بودن اقدام دانشجویان ایرانی در ورود به سفارت رژیم انگلیس اذعان کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900911000426

در صورت واقعیت داشتن این نقل قول معاون رئیس جمهور آمریکاباید گفت که این یک کد اشتباهی وانحرافی منتقل شده به وی از سوی کانال وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه می باشد که از طریق مقامات عراقی هنگام دیدار وی صورت گرفته است تا نقش دولت برنامه ریز این تهاجم محو شود. ومقصر برنامه ریز ولی وقیح منفور ونا مشروع وپاسداران کودتا گر معرفی شود. در صورتی که گفته می شود ننگ با رنگ پاک نمی شود . به ویژه اینکه دامینیک چیلکات، سفیر سابق انگلیس پیرامون 'خرابکاری بسیار کینه توزانه' مهاجمان به سفارت انگلیس در تهران که هفته گذشته از ایران با تصمیم بازار مکاره اخراج شد، می گوید که بسیار روشن است که یورش و غارت سفارتخانه کشورش در تهران تحت حمایت حکومت رژیم فاشیستی مذهبی ایران بوده است. در ادامه ی گفتگوی واکنش خود به این ماجرا وی اعلام کرد که در راس هرم رهبری ایران، جدال قدرت وجود دارد و بعضی از شخصیت ها می کوشند اعتبار و آوازه انقلابی که منظور همان صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز است خود را تقویت کنند. او اعلام کرد در عرصه سیاست ایران، "می توانید با کوبیدن بریتانیایی ها خیلی پیشرفت کنید." آقای چیلکات درباره نقش حکومت ایران در حمله به سفارت بریتانیا گفت: "ایران از آن دست کشورهایی نیست که گروهی بصورت خودجوش تظاهرات و بعد به سفارتی خارجی حمله کنند. این نوع حرکت تنها با رضایت و حمایت حکومت صورت می گیرد. چندین دلیل هست و حالا که به گذشته نگاه می کنیم، می بینیم کاملا روشن است که این (حمله) تحت حمایت حکومت بود. بنابراین نقل قول کردن از بایدن معاون رئیس جمهور نه واقعیت ندارد ، بلکه تحریف برای پاک کردن صورت مسأله بازیگران سازمان دهند گان پشت پرده می باشد و وحشت از عواقبش است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، "جو بایدن"، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا که به عراق سفر کرده است به طور ضمنی به خودجوش بودن اقدام دانشجویان ایرانی در ورود به سفارت رژیم انگلیس اذعان کرد. بنابراین گزارش، بایدن تصریح کرد که هیچ سندی مبنی بر اینکه مقامات ایرانی ترتیب‌دهنده ورود دانشجویان به سفارت بوده‌اند، وجود ندارد. بایدن اظهار داشت: "من هیچ شاخصی برای اثبات برنامه‌ریزی شده بودن این اقدام [ورود دانشجویان به سفارت انگلیس] ندارم." بایدن البته پس از این اعتراف، یک حمله تند لفظی را نیز متوجه ایران و دانشجویان ایرانی وارد شده به سفارت کرد. وی که در سفری سه روزه به عراق به سر می‌برد تا پایان اشغالگری آمریکا در این کشور را گرامی دارد، همچنین به اظهار نظر در خصوص سوریه پرداخت و مدعی شد که دیگر زمینه‌ای برای بقای بشار اسد در راس حکومت سوریه باقی نمی‌ماند. بایدن همچنین از فروش تعدادی جنگنده اف – 16 و تانک آبرام به عراق خبر داد. تعداد نیروهای آمریکایی در عراق هم‌اکنون به 12 هزار تن رسیده است و قرار است که تا پایان سال همین تعداد نیز عراق را ترک کنند. نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق خروج نیروهای آمریکایی را از این کشور به عنوان یک دست‌آورد بزرگ تعبیر کرده است.

آیت‌الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:مصوبه مجلس گوشمالی‌ جانانه انگلیس بود/اروپائی‌ها ‌به طناب پوسیده انگلیس چنگ نزنند.خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه تهران گفت:‌انگلیس نیاز به گوشمالی داشت که مصوبه مجلس از آن گوشمالی‌های جانانه بود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900911000372

بر خلاف نقل قول گزارشگر دروغ پرداز خبر گزاری پاسداران فارس در گزارش خبر قبلی که از بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا گزارش داده که این تهاجم به سفارت انگلیس دز تهران نه سازماندهی شده که حرکتی خود جوش بوده است .ولی این آخوند گردن کلفت مرید ولی وقیح منفور ونا مشروع ومدافع سینه چاک پاسداران کودتاگر آشکارا فاش کرده است که این تهاجم سبعانه نه حرکت خود جوش که حساب شده و از قبل بر نامه ریزی شده بوده است . البته این آخوند مفت خور فرصت طلب تلاش کرده است که با سوء استفاده فرصت طلبانه از 16 آذر و مصادره کردن آن پوشش دفاعی برای مهماجمان به سفارت انگلیس دست وپاکرده باشد و با آویزان شدن به محرم وعاشورا وحمایت از مداحان نوحه خوان توصیه نموده است که اینان باید در این محرم همه جا حضور داشته باشند ومنتظر دعوت ننمانند ومثل همیشه پاچه رقیب مغلوب متهم به فتنه را گرفته است. بالاخره اینکه لو داده است که طرح توطئه ی تهاجم به سفارت انگلیس در تصویب مصوبه گوشمالی انگلیس بازار مکاره کلید خورد .همچنین فاش ساخته است که دلیل تهاجم تحریم بانک مرکزی از سوی انگلیس بوده است .یعنی لو داده است که رژیم فاشیستی مذهبی در این مورد آسیب پذیر است وتحریم نفت چگونه منجر به سقوط این رژیم غیر متعارف بربر منش قروت وسطایی می شود .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، طی سخنانی در خطبه‌ دوم با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: 16 آذر نماد روحیه استکبارستیزی دانشجویان در سال 1332 بود که به خاطر مقابله با آمریکا و انگلیس تعدادی از دانشجویان به شهادت رسیدند و این روز افتخار دانشجویان متعهد است که امیدواریم با رفتارشان این افتخار را حفظ کنند.در فتنه 8 ماهه 88، فتنه سیاهی که دنیای استکبار پشت سر آن بود، آنکه توانست سفره فتنه‌گران را جمع کند، عزای امام حسین (ع) بود. مردم دیدند که فتنه‌گران به عزای حسینی هم رحم نمی‌کنند و شاهد بودیم که در عاشورای آن سال فتنه‌گران خیابان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کرده بودند. بنابراین مردم دیگر نتوانستند تحمل کنند و در 9 دی با حضور در خیابان‌ها حماسه آفریدند.وی خطاب به خطبا، سران هیئت‌های عزاداری و مداحان گفت که از شما انتظار می‌رود که این سرمایه (محرم و صفر) را بارور کرده و مسئولانه در این مجالس حاضر شوید. یعنی مهم نباشد که مجلس بگیرد یا نگیرد بلکه در این مراسم‌ها مسائل شرعی برای جوانان تعیین شود. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه چندین بار شاهد بودم که مقام معظم رهبری بعد از مراسم عزای حسینی خطاب به مداحان فرمودند که به سبک سنتی بخوانید، اظهار داشت: ذکر مصیبت اهل بیت باید با آهنگ‌های خودی باشد که شاهد بودیم این موضوع خیلی اصلاح شده است. چرا که آهنگ‌های آلوده در شأن مجالس حسینی نیست.وی تاریخ، کلمات امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا و زیارت‌های سالار شهیدان را سه منبع برای شناخت ایشان برشمرد و گفت: امید است خداوند این سرمایه را تا ابد برای شیعیان نگه دارد. سرمایه‌ای که کشور را از شر خطرات حفظ کرده و حفظ خواهد کرد.خود مصوبه مجلس مبنی بر کاهش رابطه با انگلیس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مصوبه بسیار ارزشمند و از قدم‌های مثبت و ستودنی مجلس بود. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انگلیسی‌ها سابقه صد ساله خیانت به ایران اسلامی را در کارنامه خود دارند، اظهار داشت: بعد از انقلاب، انگلیسی‌ها هر کاری که توانستند علیه انقلاب انجام دادند اگر کاری نشده نه اینکه نخواستند، بلکه نتوانستند که انجام دهند و در فتنه 88 نیز معرکه‌ گردان بودند.وی ادامه داد: آخرین خیانت انگلیسی‌ها به ایران نیز تحریم یکجانبه بانک مرکزی بود که بسیار بی‌اثر است. چرا که ما نه با آمریکا و نه با انگلیس روابط آنچنانی نداریم که با تحریم بانک مرکزی تاثیر بپذیریم.خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد: انگلیس نیاز به گوشمالی داشت که مصوبه مجلس از آن گوشمالی‌های جانانه بود. آیت‌الله خاتمی در واکنش به شعار مرگ بر آمریکای مردم در تائید سخنانش گفت که بنده معتقدم انگلیس با خیانت‌هایی که به ایران کرده، استحقاق این را دارد بعد از مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس نیز گفته شود.وی خطاب به شورای امنیت نیز متذکر شد: شورای امنیت بیشتر از این خود را رسوا نکند. بیانیه علیه ایران یعنی با طناب پوسیده انگلیس به چاه رفتن.خطیب موقت نماز جمعه تهران به کشورهای اروپایی نیز توصیه کرد: آمریکا و انگلیس می‌خواهد هزینه‌های خود را با شما سرشکن کند. اگر عقل داشته باشید طناب خود را به طناب پوسیده انگلیسی‌ها گره نمی‌زنید. انگلیسی‌ها در جهان اسلام و ایران رسوا شده‌اند. بنابراین به کشورهای اروپایی توصیه می‌کنم که طناب خود را به طناب پوسیده انگلیسی‌ها گره نزنند.

جنگ سفارتخانه‌ها؛ فشاری بر تهران تا تاوان خروج آمریکا از عراق را بدهد.خبرگزاری فارس: یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که آنچه اکنون در خصوص جنگ سفارتخانه‌ها میان تهران و لندن درگرفته است کاملا به تحولات منطقه مرتبط است و این فشارها برای این است تا ایران تاوان خروج آمریکا از عراق را بدهد و هر چه زمان خروج نزدیک‌تر می‌شود، فشارها نیز بیشتر می‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900910000242

مشخص است که هرچیزی که مفت کسب شود نمی تواند برای مفت خوران حتی اگر همچون آخوندهای حاکم بر ایران خیلی متخصص و حرفه ای در مفت خوری باشند . این مفت خوری تضمین همیشگی داشته باشد و اینگونه نباشد که برای شان بی هزینه باشد . به ویژه پیرامون اشغال نظامی عراق که 100 ها میلیارد دلار با میلیون ها کشته ومجروح و آواره همراه بوده است. ولی مفت ومانی تبدیل به حاط خلوت حاکمان ایران شود واین کشور حیاط خلوت شده با مردمان گروگان گرفته اش مبدل به سر پل صدور تروریسم و بحران وارتجاع به منطقه شود تا که بتوان ادعای رهبری جنبش بیداری منطقه نمود. بنابراین پس از تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران چون طرح مواجه با شکست شد پایان ماه عسل هم تمام شد وزمان موم خوری فرا رسیده است.

به گزارش فارس، آنچه در خصوص سفارتخانه‌های ایران و انگلیس در چند روز اخیر اتفاق افتاد با آنچه اکنون در سوریه، عراق و لبنان در جریان است، مرتبط است.روزنامه الاخبار لبنان با بیان این مطلب نوشت: ایران در چارچوب رویارویی خود با غرب، تاکنون انواع متعدد جنگ را تجربه کرده است. جنگ روانی، تبلیغاتی، رسانه‌ای، اقتصادی، اطلاعاتی و امنیتی. و به نظر می‌رسد اکنون جنگ جدیدی آغاز شده است که ایرانی‌ها آن را «جنگ سفارتخانه‌ها» می‌نامند که به گفته آنان هدف از آن مشروعیت‌زدایی از محور مقاومت در منطقه است.الاخبار نوشت: مردم ایران در حال جوشش هستند بخصوص علیه لندن که «عناصر معارض را در فتنه سال 2009 در خود جای داد» و افراد ذی‌ربط تهدید کرده‌اند که واکنش آنان مقابله‌به مثل خواهد بود. در حالی که برخی کشورهای اروپایی در حال فراخواندن سفرای خود از تهران هستند، به این امید که ایران را وادارند برای «سفر خروج» [آمریکا] از عراق تفاهم کند. پیش‌بینی می‌شود امروز رهبر ایران نیز سخنان شدید[اللحنی علیه انگلیس] بیان کند که با این قول مشهور امام خمینی که می‌گوید«خدا را سپاس که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد» در ارتباط است.الاخبار افزود: اطلاعات رسیده از تهران نشان می‌دهد که مقر سفارت انگلیس شبیه چیزی شود که سفارت آمریکا شد. یعنی هر کشوری که با لندن اعلام همبسگی کند از واکنش در امان نخواهد بود. ایران بعید نمی‌داند که حملات جدید غرب واکنش‌هایی در جندین مکان «از جانب طرف‌هایی در حامیان فرهنگ مقاومت و دوستان و متحدان ایران» برانگیزاند... بخصوص «تحولات دراماتیکی که ممکن است در منطقه مانند یمن، بحرین و عربستان» رخ بدهد.این منابع بعید ندانستند که رهبر ایران امروز تجربه امام خمینی در دهه ۸۰ در پی صدور فتوای سلمان رشدی را تکرار کند. در آن زمان کشورهای اروپایی سفرای خود را از تهران فراخواندند. واکنش امام راحل این بود: «رهایشان کنید. خودشان سرافکنده برمی‌گردند». و این امر اتفاق افتاد.

بیانیه ۴ اتحادیه بزرگ دانشجویی:تصرف سفارت سیلی دانشجویان به بریتانیای حقیر بود/مشت‌های پولادین ملت‌ها در راه است.خبرگزاری فارس: ۴ اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک اقدام دانشجویان در تصرف سفارت انگلیس را سیلی آنان به رژیم بریتانیای حقیر عنوان کردند و اعلام داشتند که مشت‌های پولادین ملت‌ها در مقابله با استکبار جهانی در راه است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900910000148

با عریان شدن حضور طلبه و سپاه قدس و آخوند عضو بازار مکاره ومداح در جمع گروه خود سر یا گروه فشار اراذل ا وباشان تهاجم کنندگان به سفارت انگلیس در تهران که زیر چتر دانشجوی بسیجی انجام مأموریت کردند . بنا براین پس از شکست این توطئه هرچه بیشتر تلاش شود که از عنوان دانشجویی وحرکت خود جوش استفاده شود .بیشتر با چوب دو سر طلا بازی کردنو بوی گند بیشتر در آوردن است .طوریکه هرگز گند زدایی شدنی نمی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ۴ اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور با صدور اطلاعیه‌ای مشترک اقدام دانشجویان در تصرف سفارت انگلیس را سیلی آنان به رژیم بریتانیای حقیر عنوان کردند و اعلام داشتند که مشت‌های پولادین ملت‌ها در مقابله با استکبار جهانی در راه است.....در پایان اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی کشور به استعمار انگلیس هشدار می‌دهند که پیام اعتراض مقابل سفارت این رژیم آن است که مراقب عواقب هرگونه اقدام خصمانه علیه ملت مسلمان ایران باشند و بیش از این تن به تحقیر و ذلت ندهند.دفتر تحکیم وحدت.جنبش عدالتخواه دانشجویی.اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشوراتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور.